Homepagina » Innovatie » Auto op water moet luchtkwaliteit Filipijnse zomerhoofdstad verbeteren
Auto op water moet luchtkwaliteit Filipijnse zomerhoofdstad verbeteren

Auto op water moet luchtkwaliteit Filipijnse zomerhoofdstad verbeteren

Het is slecht gesteld met de luchtkwaliteit in de Filipijnse zomerhoofdstad Baguio. Het stadsbestuur heeft alle pijlen gericht op een nieuwe technologie die water verandert in brandstof. Burgemeester Mauricio Domogan keek onder toeziend oog van de politie toe hoe zakenman Mario de Quinqua een auto bestuurde met een motor die water kan omzetten in waterstof en zuurstof.

De motor, die zowel water als benzine als brandstof gebruikt, stoot geen koolmonoxide uit, wat ten goede komt aan de luchtkwaliteit van de stad, aldus De Quinqua. De uitvinder gebruikt een pseudoniem om zichzelf te beschermen tegen de grote oliebedrijven.

Afgelopen maand kwamen berichten naar buiten dat Baguio de slechtste luchtkwaliteit van de Filipijnen heeft. Er werd verwezen naar het nieuwe Global Air Quality Report van de Wereldgezondheidsorganisatie. De WHO ontkende echter dat Baguio is genoemd als de meest vervuilende stad van de Filipijnen.

Hoe dan ook wil burgemeester Domogan de luchtkwaliteit – en daarmee de reputatie – van Baguio snel verbeteren. Hij wil een politieauto laten ombouwen tot eerste water-hybride politiewagen in de Filipijnen.

De Quinqua heeft zijn technologie gedoneerd aan het stadsbestuur. Een prototype van zijn ‘waterreactor’ werd ingebouwd in een overheidsvoertuig en vervolgens uitgetest. De Quinqua heeft beloofd een tweede apparaat te zullen ontwerpen en bouwen voor de politie van Baguio. Het stadsbestuur overweegt het gehele wagenpark van Baguio uit te rusten met het revolutionaire apparaat.

De Quinqua wilde verder weinig kwijt over zijn werk, behalve dat hij al sinds de jaren zestig aan zijn uitvinding werkt. “Ik heb overwogen een elektrische auto te maken, maar toen bedacht ik me dat ik het publiek daarmee alleen maar afhankelijk maak van bedrijven die elektriciteit produceren. Ik wilde de mensen meer vrijheid geven,” zei hij. “Het enige wat automobilisten hoeven te doen is water halen uit een beek of opvangen in een ton. Het maakt de auto milieuvriendelijk. Hoe kunnen ze ooit belasting heffen op regen?”

[Inquirer]


Vond je deze informatie waardevol? Klik dan hieronder om te delen op Twitter
NineForNews.nl in je Facebook-nieuwsfeed?

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.

26 reacties

  1. If something is to good to be true, it is not true.

    En al die complot theorieën van grote energiebedrijven is helemaal onzin. Als er apparaten bestaan die meer energie leveren dan ze nodig hebben en auto’s kunnen rijden op water dan is dit – in no time – in onze informatie samenleving geïntroduceerd. Daar doet geen enkele “complot macht” iets tegen.
    Maar voor sommige mensen is het complot denken wel makkelijk, liever leven in fantasie dan in werkelijkheid.

    9 likes
    • Auto’s kunnen op water rijden, dat is je niet bekend? En het is geen complot or whatsoever dat in een corporatistische maatschappij de grote spelers bepalen wat slaafjes behoren te consumeren en ook wat voor prijslabel hangt aan de producten. Je begrijpt toch ook wel dat zodra er een degelijke en continu goed werkende onafhankelijke energiebron op de markt komt die olie vervangt dit wel eens heel catastrofaal kan uitpakken voor de opgepompte economie.

      In een vrije ongecontroleerde wereld zonder geld-machtselite waren we al een stuk verder met schone en gratis energie, met ons hele hele leven zou ik bijna willen zeggen. Nu moeten we maar afwachten waar de geweldige uit lucht opgeklopte economie met als zijn excessen en leugens ons naar toe brengt. Mocht de boel niet langer zijn te redden dan zal een wereldoorlog de gelijkmaker moeten brengen.

      http://www.kijkmagazine.nl/artikel/waterstofauto/

      19 likes
      • Weetje het verschil niet tussen waterstof en water??

        6 likes
        • Wellicht overbodig om te vertellen, maar de eenvoudigste manier om waterstof te produceren is door elektrolyse. Water wordt hierbij onder invloed van elektrische stroom omgezet in zuurstof en waterstof. Voor dit proces is wel veel energie nodig. En dit is dus gelijk het probleem bij de productie ervan. Alleen is het natuurlijk zo dat in landen waar de zon volop schijnt en energie kan leveren of waar er gewerkt kan worden met stoomturbines op bijvoorbeeld IJsland zou het technisch gezien een peulenschil moeten zijn om zo waterstof op te wekken. Alleen is de hele logistiek rondom waterstof en het hebben van pompstations met genoeg geschikte auto’s nog een probleem.

          Er gaan veel video’s rond op het internet waarbij waterstof opgewekt wordt onder de motorkap, wat er waar is van deze techniek en of dit zo inzetbaar is op grote schaal is voor mij onduidelijk. Zou het op deze manier kunnen dat kan ik me voorstellen dat uit alle macht wordt geprobeerd deze techniek zomaar even ingezet kan worden, want dit zal de oliemaatschappijen zeker heel, maar dan heel veel geld gaan kosten. Het ontmoedigen van goede alternatieve en schone, maar vooral goedkope of bijna gratis brandstof zal niet worden getolereerd en vast en zeker via verschillende kanalen een halt worden toegeroepen. Er zijn ook genoeg mensen verdwenen in gekkenhuizen die beweerden en wilden bewijzen dat ze een auto op water konden laten rijden. Maar als dat werkelijk op gedegen schaal mogelijk is dan is niet de techniek, bruingasgenerator, het probleem, maar wel de energiereuzen die liever niet zien dat dit wordt doorontwikkeld. Stel je voor als een mens zijn eigen energie kan opwekken, prrrrrr..daar gaat Shell door het afvoerputje!

          3 likes
          • ach in dutseiland hebben ze een heel windmolen park wat niet kan worden aangesloten op het netwerk,dus energie is er voldoenden om waterstof te produceren ,kan op veel manieren ,dus dat is sowieso het probleem niet ,het geen jij probeert te stellen

            1 likes
          • Corr. ….dat uit alle macht wordt geprobeerd deze techniek zomaar even ingezet kan worden, = dat uit alle macht wordt voorkomen dat deze techniek zomaar even ingezet kan worden.

            0 likes
    • Toen er mensen waren die zeiden dat ze wouden vliegen (volgens mij de gebroeders wright) toen werden ze keihard uitgelachen maar nu vliegen we de ruimte in. 40 jaar geleden was mobiele telefonie bij niemand bekend en nu internetten we met onze mobiel enz enz.

      Enkele mensen denken outside the box en aan die mensen hebben wij onze luxe leventje te danken. jammer dat de meesten mensen inside the box denken met hun kortzichtig gelach.

      1 likes
      • Is dat zo? Werden de gebroeders Wright door iedereen uitgelachen? Volgens mij waren er op meer plekken (o.a. in Europa) tegelijkertijd mensen bezig met het ontwikkelen van vliegmachines, al zeker vanaf de jaren 1880. Het principe van lift was theoretisch onderbouwd (door Bernouilli en Euler) en met zweefvluchten uitgetest door Lilienthal en de uitvinding van de (vergeleken met de stoommachine!) relatief lichte benzinemotor maakte de weg vrij naar een gemotoriseerd vliegtuig. De gewone burger zal er wel zijn hoofd over hebben geschud, maar de wetenschappers en technici waren in meerderheid overtuigd van de principe-mogelijkheid; het wachten was op de technische realisatie.
        En dat zijn ze niet over een auto op water.
        Kort samengevat: water is in principe zelf een verbrandingsproduct, hetzij van waterstof en zuurstof, hetzij van koolwaterstoffen en zuurstof (waarbij dan naast water ook CO2 vrijkomt). Moleculen van verbrandingsproducten hebben een lagere energie-inhoud dan de brandstoffen, doordat de atoombindingen steviger zijn.
        Beweren dat je water als brandstof kunt gebruiken is als beweren dat je de open haard op as uit de asla kunt laten branden.

        4 likes
    • Daarom zijn het dus hybride voertuigen…

      0 likes
      • hybride voertuigen is iets heel anders dan auto’s die op waterstof rijd. Want hybride auto’s maken extra stroom om vervolgen het op de slaan in aparte accu’s. Want die hebben 2 motors een normale motorblok die op diesel of benzine draait en en die andere draait op stroom draait. Wat een hybride voertuig doet is, de accu op laden met de normaal motorblok tijdens het rijden. En als de accu vol is (opgeladen) dan gaat de normale motorblok uit en neemt de elektrisch motor het over. Dit werkt meestal bij lage snelheden zoals 50 km zo ver als ik het had begrepen.

        Maar het is niet bekend wat de levens duur is van die accu’s waar het extra stroom wordt opgeslagen en verbruikt wordt, maar ik verzeker je die kosten daaraan zullen waarschijnlijk extra geld kosten.

        1 likes
        • Hybride is wel wat breder dan hoe het met de huidige hybrides geregeld is. In de basis komt het er op neer dat er op verschillende brandstoffen gereden kan worden. Een auto op LPG is eigenlijk ook een hybride.

          1 likes
    • Ja want degene die het voor het zeggen hebben het beste met ons voor toch?
      JIj bent naief en oordeelt zonder zelf eerst onderzoek te doen.
      Er is 20 jaar geleden een persoon geweest die een auto op water kon laten rijden. Deze persoon is verdwenen met zijn documenten en uitvinding ja. Men (zionisten) wil niet dat wij leven in een wereld zonder zorgen en stress wij moeten werken als mieren en bijen zonder te mogen vragen waarom ik moet werken, waarom ik belasting moet betalen waarvan driekwart meteen het land uit wordt gesluisd en opgeslokt wordt door gierige oud hoogbejaarden zakkenvullers die met dit duivelsmiddel doodleuk spelletjes gaan lopen spelen met ons de mensheid als pion. Als Nikola Tesla werdt erkend als genie en wereldverbeteraar dan ja hadden wij een beter leven. Maar als Tesla al 100 jaar geleden de mond wordt gesnoerd omdat hij vrije energie wou delen met de wereld waarom zouden ze dat nu ook niet doen. Max pak een nuttig boek en ga een keer lezen in plaats van achter je computer zitten en doen alsof je geinteresseerd bent in alternatief nieuws en proberen in slimme opmerking te maken die nergens op slaat.

      Nameste

      1 likes
  2. Haa dat lost onze fijne regering zo op hoor..gewoon 1000 euro wegenbelasting p/m.
    Auto’s op water is al vaker gedaan maar dat moesten de bouwers meestal wel met hun leven bekopen..
    Ipv een waterstof tank met alle gevaren gebruik je een apparaat dat water in zuurstof en waterstof omzet en net genoeg levert om een motor te laten draaien. Deze technologie hadden we 50 jaar geleden al kunnen hebben als er geen egoistische graaiers waren en onze regering echt iets te vertellen had..

    4 likes
    • Om water om te zetten in waterstof en zuurstof is energie nodig om de molecuulbinding te verbreken. Waar haal je die energie vandaan?

      7 likes
      • uit de batterij van de wagen misschien?? en eens hij rijdt via de alternator of is dat te moeilijk om te begrijpen?

        zelf heb ik in mijn werkhuis ooit eens een waterstofcel gebouwd, was op half uurtje klaar en het vrijgekomen waterstof was extreem brandbaar! dus ik had vuur gemaakt uit water, maar dat kan volgens u ook niet zeker??

        1 likes
        • Nee dat is heel begrijpelijk. Maar uit de vrijgemaakte waterstof komt hoogstens zo veel energie als je er van te voren in de vorm van elektrische ingestopt hebt. Dan kun je net zo goed de waterstof overslaan en de auto meteen met een elektromotor op de accu laten rijden.
          Met een waterstofcel bedoel je waarschijnlijk een opstelling waarin met twee elektroden water wordt ontleed in waterstof en zuurstof. Het mengsel van waterstof en zuurstof heet niet voor niets knalgas. Maar ook daar geldt: wat er aan energie vrijkomt bij het knallen is hoogstens zo veel Joules als je er daar voor aan elektrische energie in hebt moeten stoppen om het knalgas te maken.

          8 likes
      • Heb je wel eens gehoord van resonantie, je weet wel hoe je met wat speakers een heel huis kunt laten trillen als je maar de juiste frequentie gebruikt.

        Een ander stukje beeldvorming denk aan een glas dat je kunt laten springen op de juiste resonantie frequentie.

        Zo’n zelfde soort effect gaat er ook schuil bij dit soort uitvindingen. Waarbij je dus gebruik maakt van AC elektrolyse op de juiste frequentie waardoor je een stuk makkelijker en dus met veel minder elektrische energie dan het geval is bij DC elektrolyse watermoleculen kunt splitsen. Daarmee wordt ook niet de wet van energiebehoud overtreden want je gebruikt gewoon de energie die al in de moleculen zelf aanwezig is om de moleculen uit elkaar te scheuren.

        1 likes
        • Met resonantie kun je spectaculaire dingen doen, maar geen energie “maken”. Een trillingsbron staat telkens een klein beetje trillingsenergie af aan een ontvanger en omdat de opgelegde frequentie precies is afgestemd op de eigenfrequentie van de ontvanger krijgt deze al snel een zeer grote amplitude. Maar de trillingsenergie van de ontvanger, hoe spectaculair bijv. een springend glas ook is, is altijd de optelsom van een heleboel kleine beetjes energie van de bron. Er wordt geen energie in de ontvanger aangeboord of zo. Ik vraag me af welke energie “in” de moleculen je bedoelt. De enige vormen van energie die mij bekend zijn, zijn (naast de rustenergie mc2) eventuele trillings- of vibratie-energie en de negatieve bindingsenergie, die je dus moet toevoeren om de molecuulbinding te verbreken.
          Electrolyse met wisselspanning leidt alleen maar tot energieverlies, doordat de capaciteit van de electrolytische oplossing dan tot een extra impedantie leidt (je krijgt een faseverschuiving).

          6 likes
  3. Wat een lauwe berichtgeving!! Als dit echt is, dan is dit wereldnieuws!! Kom op jongens!

    Dit is de eerste keer dat ik lees dat een auto nu daadwerkelijk op water rijdt.
    Kom maar op met de bouwtekeningen. Dan rijdt binnen 2 jaar heel nederland op water!

    4 likes
    • Wellicht is dit wel wat: http://www.atiana.nl/nl/ . Kheb m alvast ingebouwd aan de hand van een zeer eenvoudige handleiding, ben wel nog aan het *dobben* over veiligheid. Het mengseltje van waterstofgas en zuurstof dat geproduceerd wordt is nogal explosief….

      0 likes
      • De claim van die HHO-kits is dat je een betere verbranding van je gewone brandstof zou krijgen als je een beetje knalgas (mix van H2 en O2) toevoegt. Of dat ook echt zo is en hoe lang het dan duurt voordat je die €135,- er weer uit hebt wordt hier betwijfeld door iemand die het zelf heeft geprobeerd: http://www.popularmechanics.com/cars/alternative-fuel/gas-mileage/4276846
        Maar feit blijft dat je elektrische energie, opgewekt door de motor — dus uit de chemische energie van de brandstof — nodig hebt om uit water knalgas te maken. Die energie komt deels weer terug omdat het knalgas ook een verbrandingswaarde heeft, maar er gaat in die 3 energie-omzettingen altijd wel iets verloren. Dat zou dan gecompenseerd moeten worden door een efficiëntere verbranding in de cilinder.
        Op alleen water kan een auto hiermee dus nooit lopen.

        10 likes
  4. Rijden op water is niet nieuw. Het is wel geweldig dat er nu een stad is die dit ook daadwerkelijk gaat toepassen !!
    En wat betreft “Hoe kunnen ze ooit belasting heffen op regen?”, nou de overheden zullen daar beslist wel een “oplossing” voor vinden.

    5 likes
  5. Op water rijden bestaat al 50jaar.
    Maar met alle uitvinders is het niet best afgelopen.

    De olieboeren die nu miljarden verdienen zullen dan naar 0 euro per jaar gaan.
    Dus ze laten het gewoon niet toe.

    En de wereldeconomie zal instorten.
    Wat veel doden tot het vervolg heeft.

    5 likes
  6. Oplossing is misschien het openbaar vervoer gratis maken en evt. elektrisch laten rijden.
    Hoewel ik een auto op water ook prima vind is dit misschien toch niet haalbaar vanwege alle verzet van grote industriële maatschappijen.
    Het zou in onze Randstad ook een goede start zijn om al het openbaar vervoer gratis te maken, zou een hoop auto’s schelen plus minder lawaai en het minder van het beruchte fijn stof.

    1 likes
  7. Ik loop prima op water (NEE…ik zei duidelijk “OP” en niet “OVER”)!!

    1 likes

Geef je reactie op Gertjan Annuleer reactie

Let op! Als je een reactie achterlaat ga je automatisch akkoord met onze spelregels. Klik hier om onze spelregels te zien.

Je e-mail adres wordt niet getoond.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*

x

Check Also

Na 19 jaar weer nieuwe polio-uitbraak op de Filipijnen. Raad eens wat de oorzaak is

Na 19 jaar weer nieuwe polio-uitbraak op de Filipijnen. Raad eens wat de oorzaak is

Op de Filipijnen is sprake van een ...

Belangrijke doorbraak: voor het eerst water gevonden op exoplaneet in bewoonbare zone. Is hier leven?

Belangrijke doorbraak: voor het eerst water gevonden op exoplaneet. Is hier leven?

Wetenschappers hebben voor het eerst een planeet ...

Ervaar de diepste
ontspanning ooit
  • Voel je snel 100% beter met de heerlijkste, diepste ontspanning ooit
  • Geniet snel van een fijne, intens diepe rust en krijg meer energie
Je meldt je hiermee aan op de 100% gratis en vrijblijvende Trancewerk nieuwsbrief. Je kunt je altijd weer afmelden.
Trancewerk stuurt gegarandeerd nooit spam en je gegevens blijven beschermd.
50%
Dankjewel voor je aanmelding.

Er is een e-mail verstuurd met een bevestigingslink.

Deze e-mail is afkomstig van Trancewerk.nl. Zij stellen de sessie 'Diepe Ontspanning' gratis ter beschikking.

Ga naar je mailbox en open de e-mail.

Klik op de bevestigingslink en je ontvangt binnen enkele minuten instructies...

Heel veel plezier!


P.S.: Dit geschenk kost normaal € 49,99.
Je krijgt dit gratis, omdat je je aanmeldt op de Trancewerk nieuwsbrief. Dit is 100% vrijblijvend, kost niets en je kunt je altijd weer afmelden.
Leer wat de échte oorzaak is van je overgewicht en los dit op
Bijna klaar...
Ontdek waarom een dieet NOOIT blijvend werkt en wat wél werkt
Krijg onbetaalbare tips en trucs die tot een permanent slank lijf leiden
Je meldt je hiermee aan op de 100% gratis en vrijblijvende Trancewerk HypnoSlank e-cursus. Je kunt je altijd weer afmelden.
Trancewerk stuurt gegarandeerd nooit spam en je gegevens blijven beschermd.
50%
Dankjewel voor je aanmelding.

Er is een e-mail verstuurd met een bevestigingslink.

Deze e-mail is afkomstig van
Trancewerk.nl. Zij stellen de e-cursus 'HypnoSlank' gratis ter beschikking.

Ga naar je mailbox, open de e-mail
en klik op de bevestigingslink en je
ontvangt binnen enkele minuten
les 1...

Heel veel plezier!


P.S.: Met deze gratis e-cursus loop je
het 'gevaar' dat je binnenkort je
garderobe kunt vervangen met
kleinere maten!
REGISTREER JE VOOR DIT WEBINAR
Wanneer?
donderdag, 13 juni 2019
20:00 uur
Wie?
*
*
Je gegevens zijn naar de organisator gestuurd. Je wordt verder via e-mail op de hoogte gehouden.