De Quant e-Sportlimousine, die zijn debuut beleefde op de Autosalon van Genève, loopt op zout water. Hij mag gewoon de weg op.
De wagen beschikt over 920 pk, gaat in 2,8 seconden van 0 naar 100 en heeft een topsnelheid van 350 kilometer per uur.
“We zijn verheugd als pioniers een auto te presenteren die op de openbare weg mag rijden en geen uitstoot heeft,” zei bedenker van de sportwagen Nunzio La Vecchia.
Goedgekeurd
Na een uitgebreide inspectie werd de auto goedgekeurd door de bevoegde instanties. De auto is uitgebreid getest op de openbare weg in Duitsland en andere delen van Europa.
De auto wordt aangedreven door vier elektrische motoren die stroom opwekken door de elektrochemische reactie van twee elektrolietoplossingen.
De elektriciteit wordt opgeslagen en verdeeld door twee supergeleiders.
Vijf keer verder
De auto kan met dit zogeheten NanoFlowcell-systeem vijf keer verder rijden dan de huidige systemen, waaronder zelfs de meest geavanceerde lithium-ion-accu’s.
Het systeem is volgens La Vecchia extreem veilig en milieuvriendelijk. Het bevat nagenoeg geen bewegende delen en produceert vrijwel geen overtollige warmte.
Prijs
Het enige minpunt is de prijs: ruim 1,3 miljoen euro.
De fabrikant wil de NanoFlowcell-technologie ook gaan toepassen in meer betaalbare auto’s. “We hebben grote plannen en richten ons niet alleen op de auto-industrie,” klonk het.
[TPOok]
Erkenning voor journalisten die hun baan verloren omdat ze Monsanto wilden ontmaskeren
Draait de aarde niet om de zon zoals ons is geleerd?
De Gemeenschap Jeruzalem: de ware machthebbers in België
Onderzoek: Cannabis beste medicijn voor fibromyalgie
Ravne: gezondheidsbevorderend ondergronds labyrint (video)
Wetenschapsjournalist: deze 2 grafieken zouden ons allen heel erg bezorgd moeten maken
Kijk: Australische senator dropt in het parlement waarheidsbommen over Great Reset en Schwab
PVV-Kamerlid zet oorlogshitser Sjoerdsma op zijn plek: ‘Dit is onze oorlog niet’
Financieel expert maakt zich zorgen: ‘Deze maatregelen gaan ons onvoorstelbaar veel geld kosten’