De Britse fotografe Lisa Wildgoose schreef in een Facebookbericht dat ze verbijsterd was toen ze een klein gevleugeld schepsel ontdekte onderaan een foto van een bloem. “Zouden feeën dan toch bestaan?” schreef ze.
“Toen ik thuis kwam en na een reportage door de foto’s bladerde trof ik dit wezen aan,” zei ze. “Het zal vast wel een insect zijn, maar het lijkt echt op een fee.” Wildgoose vertelde aan de Britse Daily Mail dat ze vroeger als meisje al in feeën geloofde en graag zou willen geloven dat dit een echte fee is. “Alle moeders op school zeiden dat het een fee was en waren zeer enthousiast,” zei ze.
Wildgoose zegt dat ze de foto niet heeft bewerkt. “Ik heb hem niet digitaal bewerkt om het op iets anders te laten lijken,” lichtte ze toe.
De foto doet denken aan de zogeheten Rossendale Fairies, een fotoreeks van kleine gevleugelde wezens die in 2014 werd gemaakt in Lancashire. “Het was een schok toen ik de beelden bekeek,” zei John Hyatt indertijd tegen de Manchester Evening News. “Ik dacht dat ik dubbel zag. Achteraf heb ik de foto’s met een aantal muggen en vliegen vergeleken, maar ze zien er gewoonweg niet hetzelfde uit.”
Volgens een entomoloog is het een muggensoort die knutten of knutjes genoemd wordt. “Deze kleine muggen vormen zwermen waarin mannetjes rond de vrouwtjes dansen om ze aan te trekken,” aldus Erica McLaughlin. “Ze hebben dunne vleugels en lange benen die naar beneden hangen.”
[Metro]
De voordelen van verkopen op Amazon!
VIDEO: Marokko in de ban van ‘uit de lucht vallende wolken’
Agnes Kant legt uit waarom Lareb het aantal overlijdens na coronaprik niet langer vermeldt
De 6e dimensie: hoe ontketen je je grenzeloze creativiteit? – Channeling 09-02-2023
Wat de media je niet vertellen over onderzoeken naar het verband tussen vaccinaties en autisme
Fleur Agema haalt fel uit naar zorgminister Kuipers: ‘Hij doet niks, nada, noppes’
Ophefmakende publicatie: Ons DNA heeft mogelijk buitenaardse oorsprong
Wat hebben Biden, Klaus Schwab & CIA te maken met Amerikaanse biolabs in Oekraïne?
Kaag vliegt uit: ‘Nederland als springplank en ‘wie-zijn-die-mensen’ als pinautomaat’