Natuur en Milieu

Europarlementariërs stellen vragen over stekkerauto’s zodat burgers ‘inkijkje kunnen krijgen in deze waanzin’

Help anderen door deze info met jouw kennissen op je social netwerk te delen!

Elektrisch rijden slaat niet erg aan. De subsidie die beschikbaar is voor de aanschaf van elektrische auto’s is nog lang niet uitgeput, blijkt uit gegevens van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO).

Voor dit jaar was er bijna 100 miljoen euro beschikbaar, daarvan is nog ruim 43 miljoen euro over. Binnenkort geldt de motorrijtuigenbelasting ook voor elektrische auto’s.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2024/04/uwonvrede.nl_-1.png

Volkswagen schrapt bijna 300 banen bij een Duitse fabriek vanwege de dalende vraag naar stekkerauto’s. Ford verwacht dit jaar 4,5 miljard dollar verlies te draaien op elektrische voertuigen.

Niet milieuvriendelijk

Europarlementariërs Marcel de Graaff (FVD) en Joachim Kuhs (AfD) hebben kritische vragen gesteld aan de Europese Commissie over elektrische auto’s.

Het tweetal wijst erop dat rapporten aantonen dat stekkerauto’s niet milieuvriendelijk zijn vanwege de ruwe materialen die gebruikt worden tijdens het productieproces. Benzine- en dieselauto’s zijn in dat opzicht milieuvriendelijker.

Daarnaast zijn er bezwaren vanwege de onbetaalbaarheid, beperkte mobiliteit en privacyzorgen, merken de Europarlementsleden op.

Onmenselijke omstandigheden

Er is ook stevige kritiek op stekkerauto’s omdat kobalt, dat nodig is voor de accupakketten van de auto’s, onder onmenselijke omstandigheden wordt gewonnen door kinderen.

De Graaff en Kuhs vragen de Commissie of zij het met hen eens is dat het beleid ten aanzien van elektrische auto’s en beperkingen voor brandstofauto’s moet worden herzien.

Waanzin

Ze vragen de Commissie ook of zij kan aangeven wie er profiteren van elektrische auto’s en de beperkingen voor brandstofauto’s.

Het tweetal wil bovendien dat de Commissie alle informatie vrijgeeft over (lobbyactiviteiten rond) elektrische auto’s en beperkingen voor brandstofauto’s zodat burgers ‘een inkijkje kunnen krijgen in deze waanzin’.

4.8 284 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vind je dit belangrijk?
Deel het met iedereen op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest

137 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Henk
Henk
7 maanden geleden

De grootste waanzin vormt de eu-comissie zelf.

Dus is dit de zoveelste poging dit in de publiciteit te krijgen, om dat te onderstrepen.

Maar dat gaat allemaal zodanig diplomatiek correct, dat de schapen er geen kwaad in zien.

Terwijl die comissie de belichaming is van het kwaad wat Europa aangedaan wordt!

Willem
Willem
7 maanden geleden

Mooi dat dit eens duidelijk naar voren wordt gebracht.

Annette
Annette
7 maanden geleden

GELUKKIG maar dat die stekkerauto’s helemaal niet populair zijn.

Het geeft ook niets anders dan een zootje ellende.

Dat is natuurlijk al een aantal jaren het geval.

Ik denk aan (ik dacht dat het Noorwegen was) een rederij, waar ze niet meer gediend zijn van elektrische auto’s en deze dus niet meer mee mogen op de boot.

Dan is er nog een stad in Duitsland (even vergeten welke) waar in geen ENKELE parkeergarage meer elektrische auto’s welkom zijn, nadat er een aantal parkeergarages in de fik zijn gevlogen.

Je kunt duidelijk stellen, dat zo’n beetje ALLES, wat er de laatste 10, 20 jaar aan zogenaamde vernieuwingen is uitgevonden, een GROTE ELLENDE is.

Een kleine opsomming: zonnepanelen, vogelgehaktmolens (jullie weten wel wat ik daarmee bedoel), zogenaamde “levensreddende” experimentele gentechinjecties.

HET HOUDT NIET OP!!!

Wel ben ik blij met dit succes wat betreft die stekkerauto’s.

Schijnbaar zijn er TOCH nog genoeg mensen met gezond verstand, die die krengen niet willen hebben.

Goed van Marcel de Graaff en Joachim Kuhs om vragen te stellen in het Europees Parlement.

Jammer alleen, dat het merendeel van die gasten die daar in zitten, zéér gevaarlijke personen zijn.

Nu zullen jullie zeggen: Hoe kom je DAAR nu weer bij?

Vorige week is er een stemming geweest in het Europees Parlement over het “GEBRUIK” van embryo’s en foetussen.

JA ECHT, zo ver is de mensheid al gezonken in de vreselijke diepe put.

Toen ik het las, sprongen de tranen letterlijk in mijn ogen.

Voor MIJ is al het leven heilig: of het nu het meest prille stadium is of een foetus van 6 maanden.

Van de parlementsleden hadden zo’n beetje 460 vóór gestemd, een kleine 9 tegen en 90 onthoudingen.

Mijn conclusie: 460 duivels, 9 engelen en 90 pure lafbekken.

David
David
7 maanden geleden

Elektrische auto’s maar ook elektrische bussen zijn daarnaast ook nog extreem brandgevaarlijk. Zie bijvoorbeeld recent het vrachtschip met een groot deel aan elektrische auto’s die af is gefikt. Als elektrische voertuigen vlam vatten fikken die extreem goed en kun je ze nauwelijks blussen.

Zie een paar voorbeelden:
Elektric bus bursts into flames
https://www.youtube.com/watch?v=T71cVhxG_v4

An Elektric bus caught fire after battery explosion in Paris
https://www.youtube.com/watch?v=5r-yN8SugWM

Je hebt ook elektrische auto’s op waterstof. Die hebben niet die chemische accu’s ingebouwd en zijn ook niet zo brandgevaarlijk. Zie bijvoorbeeld:

Toyota insane New Engine shocks the entire car industrie.
https://www.youtube.com/watch?v=b5gufTQb_5U

Met deze type elektrische auto’s heb je ook geen lange oplaadtijden. Alleen opnieuw waterstof bijvullen net als de benzineauto.

In dit geval zou je bijvoorbeeld de pompen langs de snelweg uit kunnen rusten met installaties om water om te zetten naar waterstof. Zet een paar extra kerncentrales neer om in de energiebehoefte voorzien en je hebt een eindeloze bron van energie. Iedereen zou in principe goedkoop kunnen rijden maar waar we nu naartoe gaan is dat niemand straks nog auto kan rijden. Dit is misschien ook wel het hele plan om iedereen vast te pinnen in zijn kleine omgeving of je mag wel rijden maar dan in een brandgevaarlijke auto.

Back to top button
137
0
We lezen graag je reactie!x