Depressie is op de markt gebracht als ziekte om geld te kunnen verdienen aan medicijnen. In het programma America’s Laywer wordt ingegaan op de gevolgen hiervan.
Begin jaren negentig begonnen medicijnmakers een relatief nieuw medicijn te verkopen aan het publiek: SSRI’s. Deze medicijnen zijn ontwikkeld om het serotoninegehalte in het brein te reguleren.
Prozac en Paxil werden in het begin nog nauwelijks verkocht, maar dankzij een slimme marketingstrategie werden ze al snel uitgedeeld als snoepgoed.
Onderzoeken gemanipuleerd
Om te laten zien dat antidepressiva effectief waren lieten medicijnmakers onwelgevallige gegevens weg en werden onderzoeken gemanipuleerd. Uit de weggelaten gegevens bleek dat ze in slechts 33 procent van de gevallen effectiever waren dan een placebo.
Er was alleen één probleem: mensen wisten nog niet dat deze SSRI’s bestonden. Al snel kon je bijna geen tv meer aanzetten zonder te worden gebombardeerd met reclames over antidepressiva.
Verdoezelen
Tientallen miljoenen Amerikanen gingen naar hun dokter om zo’n ‘magisch pilletje’ te halen. In 2015 slikte maar liefst een kwart van alle Amerikaanse vrouwen een SSRI.
Net als de meeste andere medicijnen hebben antidepressiva zware bijwerkingen, die de medicijnmakers tevergeefs probeerden te verdoezelen.
Uiteindelijk werd bekend hoe gevaarlijk en verslavend antidepressiva zijn.
In onderstaande video meer over de gevaren van antidepressiva:
Jensen ziet complot. Is dit het doel van de vergaande coronamaatregelen?
Het verzwegen verhaal over kanker
Terwijl opa en oma liggen te rillen onder een dekentje, is het subtropisch warm in een leeg overheidsgebouw
Chinese katjongen ziet in het donker (video)
2 geweldige tips om de verlammende corona-angst te elimineren
Koningsdag-drukte was zogenaamd onverantwoord, maar cijfers tonen 8 dagen later GEEN enkel effect
Inquisitie tegen kritische artsen gaat nog steeds verder: lees deze ‘schandelijke’ brief
EU-leiders verantwoordelijk voor dodelijke aanslagen Spanje. Nigel Farage haalt in dit fragment fel uit
Eigentijdse Jongeren: een missie voor verbinding