Elektrisch rijden slaat niet erg aan. De subsidie die beschikbaar is voor de aanschaf van elektrische auto’s is nog lang niet uitgeput, blijkt uit gegevens van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO).
Voor dit jaar was er bijna 100 miljoen euro beschikbaar, daarvan is nog ruim 43 miljoen euro over. Binnenkort geldt de motorrijtuigenbelasting ook voor elektrische auto’s.
Volkswagen schrapt bijna 300 banen bij een Duitse fabriek vanwege de dalende vraag naar stekkerauto’s. Ford verwacht dit jaar 4,5 miljard dollar verlies te draaien op elektrische voertuigen.
Niet milieuvriendelijk
Europarlementariërs Marcel de Graaff (FVD) en Joachim Kuhs (AfD) hebben kritische vragen gesteld aan de Europese Commissie over elektrische auto’s.
Het tweetal wijst erop dat rapporten aantonen dat stekkerauto’s niet milieuvriendelijk zijn vanwege de ruwe materialen die gebruikt worden tijdens het productieproces. Benzine- en dieselauto’s zijn in dat opzicht milieuvriendelijker.
Daarnaast zijn er bezwaren vanwege de onbetaalbaarheid, beperkte mobiliteit en privacyzorgen, merken de Europarlementsleden op.
Onmenselijke omstandigheden
Er is ook stevige kritiek op stekkerauto’s omdat kobalt, dat nodig is voor de accupakketten van de auto’s, onder onmenselijke omstandigheden wordt gewonnen door kinderen.
De Graaff en Kuhs vragen de Commissie of zij het met hen eens is dat het beleid ten aanzien van elektrische auto’s en beperkingen voor brandstofauto’s moet worden herzien.
Waanzin
Ze vragen de Commissie ook of zij kan aangeven wie er profiteren van elektrische auto’s en de beperkingen voor brandstofauto’s.
Het tweetal wil bovendien dat de Commissie alle informatie vrijgeeft over (lobbyactiviteiten rond) elektrische auto’s en beperkingen voor brandstofauto’s zodat burgers ‘een inkijkje kunnen krijgen in deze waanzin’.
De grootste waanzin vormt de eu-comissie zelf.
Dus is dit de zoveelste poging dit in de publiciteit te krijgen, om dat te onderstrepen.
Maar dat gaat allemaal zodanig diplomatiek correct, dat de schapen er geen kwaad in zien.
Terwijl die comissie de belichaming is van het kwaad wat Europa aangedaan wordt!
Mooi dat dit eens duidelijk naar voren wordt gebracht.
GELUKKIG maar dat die stekkerauto’s helemaal niet populair zijn.
Het geeft ook niets anders dan een zootje ellende.
Dat is natuurlijk al een aantal jaren het geval.
Ik denk aan (ik dacht dat het Noorwegen was) een rederij, waar ze niet meer gediend zijn van elektrische auto’s en deze dus niet meer mee mogen op de boot.
Dan is er nog een stad in Duitsland (even vergeten welke) waar in geen ENKELE parkeergarage meer elektrische auto’s welkom zijn, nadat er een aantal parkeergarages in de fik zijn gevlogen.
Je kunt duidelijk stellen, dat zo’n beetje ALLES, wat er de laatste 10, 20 jaar aan zogenaamde vernieuwingen is uitgevonden, een GROTE ELLENDE is.
Een kleine opsomming: zonnepanelen, vogelgehaktmolens (jullie weten wel wat ik daarmee bedoel), zogenaamde “levensreddende” experimentele gentechinjecties.
HET HOUDT NIET OP!!!
Wel ben ik blij met dit succes wat betreft die stekkerauto’s.
Schijnbaar zijn er TOCH nog genoeg mensen met gezond verstand, die die krengen niet willen hebben.
Goed van Marcel de Graaff en Joachim Kuhs om vragen te stellen in het Europees Parlement.
Jammer alleen, dat het merendeel van die gasten die daar in zitten, zéér gevaarlijke personen zijn.
Nu zullen jullie zeggen: Hoe kom je DAAR nu weer bij?
Vorige week is er een stemming geweest in het Europees Parlement over het “GEBRUIK” van embryo’s en foetussen.
JA ECHT, zo ver is de mensheid al gezonken in de vreselijke diepe put.
Toen ik het las, sprongen de tranen letterlijk in mijn ogen.
Voor MIJ is al het leven heilig: of het nu het meest prille stadium is of een foetus van 6 maanden.
Van de parlementsleden hadden zo’n beetje 460 vóór gestemd, een kleine 9 tegen en 90 onthoudingen.
Mijn conclusie: 460 duivels, 9 engelen en 90 pure lafbekken.
Als electrisch echt de oplossing was, zou subsidie niet nodig zijn.
Vanaf dag 1 is er nooit goed nagedacht over deze vorm van transport en is men uitgegaan van geloof in groene onzin ipv feiten.
De feiten die jij hier op een rij zet Robin, waren grotendeels bekend toen men met deze onzin begon, wat het extra kwalijk maakt.