Natuur en Milieu

Europarlementariërs stellen vragen over stekkerauto’s zodat burgers ‘inkijkje kunnen krijgen in deze waanzin’

Help mee door deze informatie met je vrienden op je socials te delen!

Elektrisch rijden slaat niet erg aan. De subsidie die beschikbaar is voor de aanschaf van elektrische auto’s is nog lang niet uitgeput, blijkt uit gegevens van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO).

Voor dit jaar was er bijna 100 miljoen euro beschikbaar, daarvan is nog ruim 43 miljoen euro over. Binnenkort geldt de motorrijtuigenbelasting ook voor elektrische auto’s.

---Lees verder na dit advertentieblokje---

Volkswagen schrapt bijna 300 banen bij een Duitse fabriek vanwege de dalende vraag naar stekkerauto’s. Ford verwacht dit jaar 4,5 miljard dollar verlies te draaien op elektrische voertuigen.

Niet milieuvriendelijk

Europarlementariërs Marcel de Graaff (FVD) en Joachim Kuhs (AfD) hebben kritische vragen gesteld aan de Europese Commissie over elektrische auto’s.

Het tweetal wijst erop dat rapporten aantonen dat stekkerauto’s niet milieuvriendelijk zijn vanwege de ruwe materialen die gebruikt worden tijdens het productieproces. Benzine- en dieselauto’s zijn in dat opzicht milieuvriendelijker.

Daarnaast zijn er bezwaren vanwege de onbetaalbaarheid, beperkte mobiliteit en privacyzorgen, merken de Europarlementsleden op.

Onmenselijke omstandigheden

Er is ook stevige kritiek op stekkerauto’s omdat kobalt, dat nodig is voor de accupakketten van de auto’s, onder onmenselijke omstandigheden wordt gewonnen door kinderen.

De Graaff en Kuhs vragen de Commissie of zij het met hen eens is dat het beleid ten aanzien van elektrische auto’s en beperkingen voor brandstofauto’s moet worden herzien.

Waanzin

Ze vragen de Commissie ook of zij kan aangeven wie er profiteren van elektrische auto’s en de beperkingen voor brandstofauto’s.

Het tweetal wil bovendien dat de Commissie alle informatie vrijgeeft over (lobbyactiviteiten rond) elektrische auto’s en beperkingen voor brandstofauto’s zodat burgers ‘een inkijkje kunnen krijgen in deze waanzin’.

4.8 284 stemmen
Artikel waardering

Interessant

Vond je deze info goed?
Deel het met anderen op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
Aanmelden
Laat het mij weten wanneer er
guest

137 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Henk
Henk
1 jaar geleden

De grootste waanzin vormt de eu-comissie zelf.

Dus is dit de zoveelste poging dit in de publiciteit te krijgen, om dat te onderstrepen.

Maar dat gaat allemaal zodanig diplomatiek correct, dat de schapen er geen kwaad in zien.

Terwijl die comissie de belichaming is van het kwaad wat Europa aangedaan wordt!

Willem
Willem
1 jaar geleden

Mooi dat dit eens duidelijk naar voren wordt gebracht.

Annette
Annette
1 jaar geleden

GELUKKIG maar dat die stekkerauto’s helemaal niet populair zijn.

Het geeft ook niets anders dan een zootje ellende.

Dat is natuurlijk al een aantal jaren het geval.

Ik denk aan (ik dacht dat het Noorwegen was) een rederij, waar ze niet meer gediend zijn van elektrische auto’s en deze dus niet meer mee mogen op de boot.

Dan is er nog een stad in Duitsland (even vergeten welke) waar in geen ENKELE parkeergarage meer elektrische auto’s welkom zijn, nadat er een aantal parkeergarages in de fik zijn gevlogen.

Je kunt duidelijk stellen, dat zo’n beetje ALLES, wat er de laatste 10, 20 jaar aan zogenaamde vernieuwingen is uitgevonden, een GROTE ELLENDE is.

Een kleine opsomming: zonnepanelen, vogelgehaktmolens (jullie weten wel wat ik daarmee bedoel), zogenaamde “levensreddende” experimentele gentechinjecties.

HET HOUDT NIET OP!!!

Wel ben ik blij met dit succes wat betreft die stekkerauto’s.

Schijnbaar zijn er TOCH nog genoeg mensen met gezond verstand, die die krengen niet willen hebben.

Goed van Marcel de Graaff en Joachim Kuhs om vragen te stellen in het Europees Parlement.

Jammer alleen, dat het merendeel van die gasten die daar in zitten, zéér gevaarlijke personen zijn.

Nu zullen jullie zeggen: Hoe kom je DAAR nu weer bij?

Vorige week is er een stemming geweest in het Europees Parlement over het “GEBRUIK” van embryo’s en foetussen.

JA ECHT, zo ver is de mensheid al gezonken in de vreselijke diepe put.

Toen ik het las, sprongen de tranen letterlijk in mijn ogen.

Voor MIJ is al het leven heilig: of het nu het meest prille stadium is of een foetus van 6 maanden.

Van de parlementsleden hadden zo’n beetje 460 vóór gestemd, een kleine 9 tegen en 90 onthoudingen.

Mijn conclusie: 460 duivels, 9 engelen en 90 pure lafbekken.

David
David
1 jaar geleden

Elektrische auto’s maar ook elektrische bussen zijn daarnaast ook nog extreem brandgevaarlijk. Zie bijvoorbeeld recent het vrachtschip met een groot deel aan elektrische auto’s die af is gefikt. Als elektrische voertuigen vlam vatten fikken die extreem goed en kun je ze nauwelijks blussen.

Zie een paar voorbeelden:
Elektric bus bursts into flames
https://www.youtube.com/watch?v=T71cVhxG_v4

An Elektric bus caught fire after battery explosion in Paris
https://www.youtube.com/watch?v=5r-yN8SugWM

Je hebt ook elektrische auto’s op waterstof. Die hebben niet die chemische accu’s ingebouwd en zijn ook niet zo brandgevaarlijk. Zie bijvoorbeeld:

Toyota insane New Engine shocks the entire car industrie.
https://www.youtube.com/watch?v=b5gufTQb_5U

Met deze type elektrische auto’s heb je ook geen lange oplaadtijden. Alleen opnieuw waterstof bijvullen net als de benzineauto.

In dit geval zou je bijvoorbeeld de pompen langs de snelweg uit kunnen rusten met installaties om water om te zetten naar waterstof. Zet een paar extra kerncentrales neer om in de energiebehoefte voorzien en je hebt een eindeloze bron van energie. Iedereen zou in principe goedkoop kunnen rijden maar waar we nu naartoe gaan is dat niemand straks nog auto kan rijden. Dit is misschien ook wel het hele plan om iedereen vast te pinnen in zijn kleine omgeving of je mag wel rijden maar dan in een brandgevaarlijke auto.

Piet
Piet
1 jaar geleden

Beiden hebben groot gelijk om deze vragen te stellen. De E mobiliteit is een onderdeel van de klimaatwaanzin. Alleen zullen ze wel geen eerlijk antwoord krijgen. Daarvoor is de politieke ideologie te sterk. Net als met de sms jes van Ursula’s, ook die zal het volk nooit te zien krijgen. Jaren geleden heb ik op ZDF een reportage gezien over de winning van lithium in Chili en cobalt in Afrika. Alleen daarom zal ik nooit een E auto kopen. Walgelijk zoals de filmbeelden waren en de winning onmenselijk in Afrika en milieuvervuilend in Chili. Bovendien is de E auto duur en wat gebeurt er met de accu’s als ze voor versleten zijn en welke burger kan zich een nieuw en peperduur accupakket veroorloven? Dan einde E auto, al onderdeel van de WEF zooi. In 2030 bezit u niets meer en bent u toch gelukkig.

Ria
Ria
1 jaar geleden

Zo is dat, deze elektrische vervoermiddelen zijn bovendien een gevaar op de weg of zelfs als ze stilstaan aan de oplader, op zo een beetje alle openbare parkeerplaatsen in heel Nederland. Ze vliegen om de haveklap in de fik. Auto’s, scooters en fietsen. Het is net als bij Cojona. HET DOEL HEILIGT DE MIDDELEN. Weg met deze milieu vervuilende krengen. !!!!

enkidu
enkidu
1 jaar geleden

Van de 751 europarlementariërs zijn er ongeveer 10 (!) die een tegengeluid laten horen. Zij spelen het spelletje ‘good cop – bad cop’ zo dat het net lijkt of het europese parlement democratisch is. Altijd dhr de Graaf, Roos etc. Dit zal geen verschil maken en lijkt enkel om de mensen te laten geloven dat een verandering uit de politiek komt. Niet dus. Fijne dag iedereen.

Roy
Roy
1 jaar geleden

En weer toont aan dat de juiste vragen van rechts FVD moet komen!! De rest van het kartel stellen deze belangrijke vragen niet.
Stem daarom ook FVD.

tray de pum
tray de pum
1 jaar geleden

Kijk,dat zijn pas kritische noten,met inhoud,dat geeft de burger weer moed,Toppie!!!

Dutch warrior
Dutch warrior
1 jaar geleden

Extreem links steunt het gebruik van zwarte slaven in Afrika. En rechts discrimineert zeggen ze altijd, dat is de grootste grap

Bep
Bep
1 jaar geleden

Het gif in een lichaam stoppen dat lukt al niet zal er verandering komen voor kinderen in een kobalt mijn?

Dirk
Dirk
1 jaar geleden

Tsja, dit is allemaal allang bekend.
En hoort bij de overheid die u kaal plukt. (You own nothing)
U mag flink in de buidel tasten om vervolgens in een magnetron rond te rijden.
O ja, dat hadden ze u nog niet vertelt.

wakkere
wakkere
1 jaar geleden

Techno Mechanicus Musk , deze zal nooit met een schepje hoven zoeken naar kobalt bij 45 graden in de zon

Jessedepesse
Jessedepesse
1 jaar geleden

Dat mensen het nou nog niet door hebben. Vraag 1 is, waar komt elektriciteit vandaan?

Nou dan kom je al snel tot de conclusie dat stroom helemaal niet schoon is, in alle opzichten.

Het feit dat elektrische auto’s groot en luxe zijn, zegt ook genoeg. Elite.
Als het echt gaat om duurzaamheid, produceer je vooral kleine auto’s en zet je daar je marketing op.

Anja
Anja
1 jaar geleden

Die kinderen die kobalt uit de mijnen halen, werken niet alleen onder vreselijke omstandigheden en dat vaak 12 uur per dag, maar krijgen er gemiddeld ook nog eens 1 tot 2 dollar per dag voor. Stel je even voor dat je 12 uur per dag nauwelijks zuurstof kunt inademen, continue met gevaar voor eigen leven aan het werk bent met een groep anderen in een smalle en hele donkere ondergrondse ruimte, je hebt alleen een lampje op je hoofd… Dit moet stoppen en wel nu!

exegese
exegese
1 jaar geleden

Het is om tal van redenen VOLSTREKT ONMOGELIJK om iedereen elektrisch te laten rijden. Het is dus onomstotelijk WAANZIN TEN TOP en pure geldverspilling op kosten van de andere automobilisten en belastingbetalers. Waarom moeten wij meebetalen aan hun elektrische auto’s ?

Sdl
Sdl
1 jaar geleden

Wat betreft elektrische auto’s is dit wel een goede zaak. De giftige metalen die daarvoor nodig zijn dienen niet door kinderen uit cobalt mijnen gehaald te worden. Evenals bij mica.

Andre
Andre
1 jaar geleden

Eventjes makkelijk rekenen 1 liter diesel 1,90 (en gaat omhoog naar 2,30 2,40) heeft een energie in zich van 10kw maar levert aan stroom op 3 kw/h als het door een verbrandingsmotor gaat. De stroom prijs is op het moment 0,39 per kw/h er zit dus een prijs verschil wat nog dicht gemaakt kan worden van op het moment 0,71 cent. Electrisch rijden is naar voren gehaald door allerlei voordeeltjes die nu hard worden geschrapt. Net als windmolens die geen rendement leveren en onstabiel zijn. Zonnepanelen waarbij je wordt afgesloten omdat het stroomnet het niet kan verwerken. Of ook leuk om te weten dat Bitcoin aan stroom nodig heeft 2x het totaal gebruik van Nederland per jaar om in de lucht te blijven. Hoeveel stroom is nodig om de CBDC in de lucht te gaan houden? CBDC hoeveel stroom hiervoor nodig zal zijn weet ik niet maar groen is de CBDC zeker niet. Economisch gezien heeft de EU alles kapot gemaakt met te dure energie te dure arbeid en kennis vertrekt, geen grondstoffen meer t.o.v. China en Rusland. Pak je koffers maar en vertrek, Zuid Amerika gaat weer helemaal hip worden.

Vlinder
Vlinder
1 jaar geleden

Elektrische auto’s, windmolens en zonnepanelen gaan voor de generatie na ons enorme problemen geven. Enorm vervuilend en niet rendabel,is nu al te zien. Ook daarin zie ik mensen al wakker worden.

Dubito
Dubito
1 jaar geleden

De overheid: ‘We moeten het beter uitleggen aan de mensen, over die e-auto’s, we maken een kleurrijke brochure en stellen een vraaglijn open en maken tv-spotjes met bekende Nederlanders. En als de mensen het dan nog niet snappen dan maken we die auto’s m.i.v. 2030 gewoon verplicht.
Oh, wacht….

IFF
IFF
1 jaar geleden

Laat de elektrische auto maar staan, te duur, te zwaar, te weinig bereik, grondstoffen beperkt, maar vooral straks geen stroom vanwege de gifgroenlinkse idioterie om alle kerncentrales te sluiten!

Guus Velraeds
Guus Velraeds
1 jaar geleden

Ze vergeten de kinderarbeid en volwassenen slaven arbeid in de door VN troepen bewaakte cobalt en lithium mijnen en de enorme negatieve impact op het milieu in die gebieden waar bij dagbouw deze zeldzame mineralen gemijnd worden.

Electrische auto’s is een leugen zoals alles wat met klimaat te maken heeft een grote doorzichtige leugen is behalve natuurlijk voor al de onnozele zielen die zich al vele decennia hebben laten hersenspoelen.

hesa
hesa
1 jaar geleden

Ik kan zo’n auto betalen, maar ik wil geen kinderarbeid stimuleren. dan maar benzine of diesel

Bloedend verzet
Bloedend verzet
1 jaar geleden

Hoe herken je de optimale deugmens? Hij rijd een Tesla met mondneusmasker op in zijn auto.

Er is in dit land geen plek voor censuur
Er is in dit land geen plek voor censuur
1 jaar geleden

Subsidie is een Communistische stuk gereedschap dat wordt gebruikt om dingen die NIET levensvatbaar, zijn in leven te houden.

Omdat er nou eenmaal in het meerjarenplan beschreven staat, dat het WEL levensvatbaar moet zijn.

roro 237
roro 237
1 jaar geleden

Elektrische auto`s = kinderslavernij in Afrika!

Henk
Henk
1 jaar geleden

Die mensen leven toch in een wereld die zij zelf bouwen in hun hoofd.

E. Schrieder
E. Schrieder
1 jaar geleden

Subsidie voor dure auto’s, die de kleine burger niet kan betalen omdat ze te duur zijn. 43 miljoen over, steek dat bedrag in de zorg en de armoede. Dan doe je iets voor de bevolking.

Henk
Henk
1 jaar geleden

Links en linkse politiek is die van de verslaafde junk die steeld en leeft van anderen
totaal geen nut maar de hand boven het hoofd gehouden door de rechter!
de EU en kijken naar een EV heeft net zo veel nut als kijken naar de aapjes in artis
de EV en de aapjes hebben meer geheugen dan zij!

Saartje
Saartje
1 jaar geleden

Laten we vooral ook niet voorbij gaan aan het feit dat branden met deze elektrische apparaten bijzonder gevaarlijk zijn en vooral moeilijk te blussen. Alleen al om die reden is het het overwegen waard om al die batterijapparaten van de weg te halen.

Mikkel
Mikkel
1 jaar geleden

Het is de bedoeling dat autorijden alleen voor de elite wordt. Voor het volk onbetaalbaar.

Niet Bob
Niet Bob
1 jaar geleden

In 2026 wordt de vervuiling ook nog groter en het rijden in een ev duurder omdat de wegenbelastings korting wordt afgeschaft.
een ev gaat bijna dubbel zoveel als een brandstofauto kosten. https://www.autovisie.nl/nieuws/zo-bizar-veel-belasting-betaal-jij-vanaf-2026-voor-een-elektrische-auto
Dat betekent dus dat er meer geld gegenereerd moet worden door de bedrijven die allemaal electrisch gegaan zijn wat (in de doctrine van de milieumaffia) betekent meer CO2 en meer Stikstof. In de eigen voet geschoten met hun milieuverbeteringsplannen.

Jack Schlangen
Jack Schlangen
1 jaar geleden

Het opdringen van electrische auto’s is onderdeel vd zogenaamde Green Deal (lees: milieuterrorisme).

Jill
Jill
1 jaar geleden

Die elektrische rommel is onbetaalbaar en enkel bedrijven kopen zo’n wagens voor hun werknemers omdat ze belastingsvoordelen krijgen. Anders zou geen kat er mee rijden.

metoo
metoo
1 jaar geleden

een aantal jaar terug werd in denemarken de subsidie voor electrische auto’s afgeschaft per 1/1 van het volgende jaar.

er werd in dat jaar nog maar 1 electrische auto verkocht.

nu komt men in NL met rekeningrijden ( € 0,08 per km) ter vervanging van motorrijtuigenbelasting.

stel je hebt een goedkoop klein autootje (bijv. AYGO).

hiervoor betaal je € 20,– per maand aan mrb.

omslagpunt voor meer betalen rekeningrijden tov mrb = 20 / 0,08 = 250 km.

stel je rijdt 12000 km per jaar, dan ben je per maand (1000 km) € 80 kwijt en dit allemaal ten faveure van de electrische auto (moeten nl ook mrb gaan betalen en dit zou vanwege het grote gewicht van de auto enorm hoog worden).

hier hoor je niemand over.

Charlotte
Charlotte
1 jaar geleden

Een ellende met die stekker autos was te voorzien, absoluut niet milieu vriendelijk, drammen is het weer, toekomst heeft het niet!!!🙈🤦‍♀️

!!!Strijder!!!
!!!Strijder!!!
1 jaar geleden

Na de oorlog was er al een uitvinding “Een auto die rijd op lucht” en een op waterstof …maar we zijn duizenden octrooien veilig gesteld door de staat..als men er naar zoekt krijg je de melding “om veiligheids redenen bla bla bla..ook wat betreft energie opwekking via aarde..door de lucht..het kan allang maar we worden dom gehouden..

Kans
Kans
1 jaar geleden

Kom kom, we kunnen toch gewoon allemaal de auto lekker laten staan, dan hebben we geen auto meer nodig hoor, allemaal lekker op de fiets, goed voor de gezondheid, kunnen die zogenaamde dokters die alleen maar weten hoe ze pillen voor moeten schrijven van big pharma ook met pensioen, worden we met zijn allen alleen maar beter van, scheeld allemaal heel veel geld en de winst is heel veel gezonde mensen, dus allemaal pvda en groen links stemmen dan gaat het helemaal goed komen haha 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪😂😂😂😂😂🤪🤪🤪🤪🥸

Oostwest-Thuiswest
Oostwest-Thuiswest
1 jaar geleden

Elektrisch rijden is een fiasco zoals dit 100 jaar geleden ook al mislukte…..!

Stenley
Stenley
1 jaar geleden

Zonnepanelen vet gestimuleerd net als de ev,’s grote subsidie slurpers zoals de zonnepanelen en electische auto’s is een grote lariekoek en volksoplichterij alleen al als je ziet wat dat aan belastinggelden heeft doen verdampen nou…

Conclusie de politiek is jaren misdadig bezig neem dat ma van me aan stelletje lobbyisten daar in den haag echt nie meer normaal.

Sophie
Sophie
1 jaar geleden

Denk maar niet dat de EU commissie laat zien hoe wij gemanipuleerd worden ten aanzien van elektrische autos.
Zelfs garagehouders zeggen dat de E auto nooit een succes gaat worden.
Als wij allen aan de stekker zijn geraakt, volgt waterstof.
En.. inderdaad is het schandalig wegkijken van de kobalt en lithium mijnwerkers, inclusief kinderen die onder mensonwaardige omstandigheden onze z.g milieuvriendelijke auto
s betalen met hun leven.

Vrijheid is ver te zoeken
Vrijheid is ver te zoeken
1 jaar geleden

Mooi, aanpakken die vervuilende industrie. Die elektrische ondingen worden op steeds meer plekken geweerd, ze mogen al een tijdje veel parkeergarages niet in, maar nu zijn er ook campings die ze weren. Gewone brandstofauto’s mogen dan naast je tent/ caravan worden geparkeerd en die elektrische dingen moeten buiten de camping staan. Zal het kwartje eindelijk gaan vallen dat die dingen en gevaarlijk én supervervuilend zijn? Over de kinder- en slavenarbeid maar niet te spreken.. Laat ze gelijk die zonnepaneelvelden en windmolens maar meenemen in hun onderzoeken, daar moeten we ook zsm vanaf.

Iemand die dit leest
Iemand die dit leest
1 jaar geleden

Elektrisch rijden is alles behalve beter voor het milieu. Stel dat het elektrisch rijden was aangeslagen en dat iedereen het wou. De tientallen miljoenen auto’s die dan gemaakt worden. Al die joekels van lithium-ion accu’s vol met chemicaliën. Verscheept over wateren, over de wegen langs natuur. Het is niet de vraag of er ooit een schipbreuk ontstaat op een vrachtschip met elektrische auto’s die de natuur in de directe omgeving verwoest, maar wanneer. Het is inderdaad al bijna gebeurd. Hier. In ons eigen kikkerlandje. Dag waddenzee.

De mensheid is zo dom. Geld. Dat is de enige drijfveer.

jacob
jacob
1 jaar geleden

Echt schandalig hoe jonge kinderen misbruikt worden om die elektrische troep te promoten.Ook helemaal niet milieuvriendelijk

Tom Poes.
Tom Poes.
1 jaar geleden

Het wordt ons allemaal door de strot geduwd.

Gerco
Gerco
1 jaar geleden

Ook hier is het weer Forum voor Democratie die de waarheid bloot moet leggen, de rest slaapt rustig verder.

Poesie maaauw
Poesie maaauw
1 jaar geleden

Wat met kinderarbeid te maken heeft en niet bekend gemaakt wordt, moet meteen afgewezen worden.
Kinderen worden al genoeg misbruikt.
Wordt tijd dat er een einde aankomt.

Mikkie
Mikkie
1 jaar geleden

Ik heb het idee dat ALLES electrisch moet, xodat het excessieve stroomgebruik van datacenters niet meer opvalt.
Maar …met stroom en met mobieltjes, is ALLES TE CONTROLEREN.
We kennen een politieagent..absoluut geen wappie..: zelfs met je telefoon uit weet goegel nog alles.

Mario
Mario
1 jaar geleden

Afgezien van het brandgevaar is er nog de vraag: waar haal je alle elektriciteit om wagens, kookvuren, wasmachines enz… te laten draaien? Sluit dan ook nog eens alle kerncentrales en de zaak is hopeloos.Heeft Europa met al zijn WIJSHEID daar een antwoord op?

salvar
salvar
1 jaar geleden

iedereen elektrisch en dat weten we onder de hand wel toch?
knop omdraaien zodat zij bepalen wanneer je rijd.

luister je niet dan niet rijden jij.

dat kinderen sterven in de mijnen dat maakt de milieu idioten niet uit.

gewoon zuinige benzine en diesel auto,s en het kan altijd zuiniger .

Chris
Chris
1 jaar geleden

Laat ze verdomme die benzine eerst eens een euro per liter goedkoper maken. €2,10 per liter is gewoon je reinste diefstal!

Marc
Marc
1 jaar geleden

Als je jezelf een oor aan wil naaien en wil meehelpen het milieu aan wat problemen te helpen dan neem je een stekkerbak.
Daarmee steunt u gelijk ook de kinderarbeid en de dood van velen van deze kinderen en dat allemaal voor een GROENE ILLUSIE welke alles behalve groen is.

Deugt u even ….

Karin
Karin
1 jaar geleden

Er kan nooit genoeg Lithium door de kinderhandjes in de mijnen verzameld worden, voor degene die elektrisch willen rijden!!! 😔 Maar geen probleem, elektrisch rijden zal voor de gewone man toch te duur zijn. Die zal in die geweldige Tristarcity genoeg hebben aan een fiets of de benenwagen. 😂😂😂

Lotus
Lotus
1 jaar geleden

In 2050 word er gratis niet-fossiele brandstoffen gebruikt, ontwikkeld meer dan 100 jaar geleden. Iets geheten etherische energie werd ontdekt, energie die de natuur verstrekt, geëxtraheerd uit de atmosfeer tot bruikbare vormen van energie en tegelijkertijd draadloze transmissie van elektriciteit door de atmosfeer geleidt gebruik makend van de elektrische kracht van de aarde als geleider wat toentertijd onderzocht was en getest met als eindresultaat draadloze verlichte lampen, 25/26 mijl afstand van de krachtbron. Dat is pas progressie. Ontdekt door Nikola Tesla in laat 1800, gepatenteerd in 1900.
Nikola zei dat de kosmische energie, wiens centrale bron de zon is voor de aarde en welke overal is, in onbeperkte hoeveelheid wat doet denken aan zonnepanelen maar dan anders. Zonnepanelen zijn gemaakt van dure materiaal en mineralen. Tesla had honderden gerelateerde patenten. Nikola Tesla had een droom om de wereld gratis stroom te bieden. Maar plotseling verdween die technologie van de aardbodem…of niet.

Het leek erop dat technologische innovatie en ontwikkeling werden verdreven door de kapitalistische kool, gas en olie industrie. In 1800 werden de eerste stekkerauto’s ontwikkeld maar dan op zoutwater, koper en zink dacht ik, heel wat anders dan lithium.
De Amerikaanse zakenman en filantroop John D. Rockefeller was eigenaar van de destijds grootste oliemaatschappij Standard Oil Company en had er de monopolie op.

Goedkoop en gratis, dat mogen we niet, hé. Terug naar de tekentafel zou ik zeggen, de stekker auto’s van nu zijn een achteruitgang, geen vooruitgang. En kappen met de ‘gecreëerde’ tekorten.

Marc
Marc
1 jaar geleden

Dat gezien de reacties steeds meer mensen zich druk maken over de kinderen zoals we allemaal zouden moeten doen, maakt mij erg blij.
Men kan zich niet druk genoeg maken om die groene waanzin te stoppen.

Kabonkel.
Kabonkel.
1 jaar geleden

Hoorde mijn vrouw laatst zeggen:”als ik electrisch wil rijden koop ik wel een dildo”.🙈😂

Mark
Mark
1 jaar geleden

Meeste mensen noemen hier het brandgevaar. Ik kwam pas een filmpje tegen op internet, waarin iemand dat uitlegde:

Bij een benzine-auto heb je twee stoffen die met elkaar reageren: Benzine en zuurstof. De helft van de energie zit in de auto, de andere helft in de lucht. Een uitslaande brand in een benzineauto wordt beperkt door de hoeveelheid beschikbare zuurstof.

Bij een electrische auto zit ALLE energie opgeslagen in de accu. Als er intern kortsluiting optreedt, door een materaalfout of aanrijding, dan komt er in korte tijd heel veel energie vrij.

In tegenstelling tot wat ik altijd gedacht heb, betekent dit inderdaad helaas, dat grote auto-accu’s geen definitieve oplossing zijn.
Misschien dan toch hybride, met een kleine accu en een benzine of (synthetisch aardgas) motor die werkt als generator ?

Henk Azie
Henk Azie
1 jaar geleden

En dan de EMF straling die EV’s veroorzaken tijdens het rijden.

Ezeltje prik je
Ezeltje prik je
1 jaar geleden

In de straat waar ik woon zijn twee parkeerplaatsen ‘geofferd’ als laadplek voor elektrische auto’s. Een inwoner van onze straat heeft zo’n auto. Af en toe staat er een auto op te laden van iemand die er niet woont. Meestal zijn deze ‘laadplekken’ dus leeg. Voordat de ‘laadplekken’ werden aangelegd was het aantal parkeerplaatsen in de straat al krap. Nu moet je omrijden en je auto ergens anders in de wijk parkeren.

Zou het ‘georganiseerde’ omrijden om een vervangende parkeerplaats te vinden in de ‘co2 berekeningen’ worden meegenomen? Ik denk het niet..

Astrid
Astrid
1 jaar geleden

Het zijn rijdende doods kisten ..vliegt die auto in de fik ..moet je raampje inslaan om eruit te komen.de deur gaat dan niet meer open .

RoberT
RoberT
1 jaar geleden

-Lithiummijnen zijn vaak stripmiijnen , d w z dat ze enorme gaten in het landschap/natuur veroorzaken. Een beetje Lithiummijn veroorzaakt een watervervuiling van zo’n 3000 gallon (meer dan 10.000 liter) per minuut , waardoor het water schadelijk is voor de mensen en natuur in dat gebied.
-In China staan letterlijk tienduizenden elektrische auto’s weg te rotten, maar wel allemaal geregistreerd zodat China kan laten zien , op papier , dat ze ‘groen’ bezig zijn.
-Een Fins(?) rapport van nog niet zolang geleden geeft aan dat er niet genoeg grondstoffen beschikbaar zijn voor de Europese ‘vergroening’ van de economie en mobiliteit. Laat staan genoeg grondstoffen om de hele wereld te ‘vergroenen’.
-De productie van windmolens inclusief de betonnen sokkels , transport en recycling (voor zover dat úberhaubt mogelijk is) levert meer CO2 op dan er in hun levensduur theoretisch bespaart wordt.
-Het vervuilings- ,grondstoffen- en recyclingprobleem geldt ook voor de productie van zonnepanelen , die veelal in China door slavenarbeid van Oeigoeren gemaakt worden ,welke door het giftige stof dat vrijkomt grote kans op longziekte hebben.
-enzovoorts.
Het hele vergroening/duurzaamheidsverhaal is voor het grootste gedeelte gewoon een verdienmodel zoals vele andere en waarvoor u en ik de rekening mogen betalen

T gendraads
T gendraads
1 jaar geleden

Alsof het klimaat zal gered zijn als iedereen aan de stekker auto is.
Blijven nog over de sterk vervuilende schepen en vliegtuigen , landbouwvoertuigen , vrachtwagens..
Dan nog gezwegen over het erbarmelijke rendement van e-auto’s.
Als je alle energieomzettingen in rekening brengt is het overblijvende vermogen aan de wielen een lachertje.
Dat is nog veel minder dan het al bedenkelijke rendement van een verbrandingsmotor.
Ze zijn niet goed bezig maar het zal er door gedrukt worden want de constructeurs hebben investeringen gedaan en toegeven dat men op het verkeerde paard gewed heeft zal men niet doen.

Julia
Julia
1 jaar geleden

Hoe worden wij allemaal besodemieterd die rijdende batterijen maken volop gebruik van onze wegen maar hoeven geen wegenbelasting te betalen. Maar ja de wegenbelast ing zal wel worden besteed aan de heilig verklaarde Oekraïne en de enorme bestorming van asielzoekers. Vandaar dat er nagenoeg niets aan de infrastructuur gebeurd dat is niet vanwege de stikstofleugens maar gewoon omdat de staatskas voor Nederlandse belangen geheel failliet is door plundering van miljarden voor het bloed vergieten in de Oekraïne. Voor de opvang van Oekraïners is komend jaar flink meer geld nodig. De maatregelen worden deels betaald door een korting van 400 miljoen euro op ontwikkelingssamenwerking.Kortom de Oekraïners staan boven alles en wordt alles voor uit de kast getrokken ook kon Willem het niet nalaten wederom MH 17 aan te halen de onderste steen die de lapzwans en volksverrader Rutte wel boven zou krijgen en uiteraard de oorlog Oekraïne. De Oekraïne is nog niet tot de EU toegetreden maar wel in Nederland alles valt en staat met de Oekraïne dat de burgers vooral de werkenden en gepensioneerden nu de hoogste prijs moeten betalen blijkt uit de miljardennota.Oekraïne blijkt een provincie van dit landje te zijn geworden dat heel veel geld mag kosten.

P. Müller
P. Müller
1 jaar geleden

En ieder stekkerauto is een crematorium op wielen!

Michel
Michel
1 jaar geleden

Tsja, je kunt het ook het ‘nieuwe kolonialisme’ noemen. Dat denkt de lading prima; uitbuiting van armen om je eigen welvaart zeker te stellen, slavernij, kinderarbeid, grondstoffen roven van autonome landen, vernietiging van andermans leefomgeving.
Maar ach, dat kun je de linkse hobbyisten met hun oogkleppen op voorlopig toch niet wijsmaken.

noh
noh
1 jaar geleden

Ik riep in 1992 al dat de eu het nieuwe 3e rijk is.

noh
noh
1 jaar geleden

Ik blijf lekker mijn mercedes w166 van 1978 rijden. Kan weinig aan tipprn, veilig en milieubewust doordat die al 45 jaar meegaat.

Rutte is de fikkende brandweerman
Rutte is de fikkende brandweerman
1 jaar geleden

Ja, nu nog te duur etc. Maar over een generatie met de 6 miljoen km accus (single crystal 4.06V max) of nog meer, goedkoper en meer energy compact, is het een ander verhaal. Maar thuisaccus zijn een erg belangrijk iets, want off peak in de accus en bij peak doorverkopen. Scheelt ook met het netwerk, dat slakken snel wordt verbeterd. In china zijn die LiFePO4 helemaal niet zo duur. En een mooi opstapje voor de nieuwe generatie.

Sasha
Sasha
1 jaar geleden

Mijn eerste gedachte was: ‘wat moet je nu met zo’n ding?’ We kwamen vroeger niet verder dan een elektrische scootmobiel. Dan bleek dat die dingen helemaal niet groen zijn. Ze zijn helemaal niet handig te noemen en van een inferieure kwaliteit. Opzeker die Tesla dingen (overigens zijn de aandelen van tesla voor een grote hap in handen van Vanguard). De korting die je krijgt word dus betaald door de mensen die geen stekkerauto rijden en nog zijn die dingen duur. Waardevast, zoals een normale auto is, kun je ook wel vergeten. 50% afschrijven na een jaar is heel gewoon. Mmm…. als het allemaal zo moeilijk, duur en niet veilig is, waarom dat grootscheeps lanceren? Elke weldenkende ondernemer zal er verweg van blijven. Toen bedacht ik dat ze vast de olievoorraden voorzichzelf willen houden, je boze mannen van de ronde tafel. Tot ik las dat de scheepvaart DE superverbruiker is van aardolie en dat mega hoeveelheden naar de chemische industie gaat. Denk aan plastic, zeep of de pillendraaiers. Er blijft maar 1 optie over, das volledige controle over het voertuig. Dat kan makkelijk met al die 5G satellieten straks. Controle over jou en mij. Google, FB, telefoonproviders, cbdc, sociaal krediet pas, je chat berichten en je email. En dat gezeik over het klimaat, das ook niks ander dan mensen in zo’n rollende bom te duwen. Besef je wel dat ze gewoon met een druk op de knop die kar kunnen laten ontploffen?

JanC
JanC
1 jaar geleden

De electrische auto werd gepushed vanwege milieu en CO2. Een onzin verhaal natuurlijk. Accu’s zijn niet alleen extreem duur, hebben een beperkte levensduur en zijn alles behalve milieuvriendelijk. Dat je CO2 zou besparen is ook onzin omdat ten eerste er helemaal geen CO2 probleem is maar ook omdat bij de produktie CO2 wordt geproduceerd. Het is de zoveelste leugen waarmee de burgers wereldwijd zijn opgescheept naast Covid, vaccins, CO2, stikstof, windmolens, zonnepanelen, warmtepompen en immigranten …..
Het wordt tijd af te rekenen met de verantwoordelijke betrokkenen.

Mars
Mars
1 jaar geleden

Het gaat al die groene niet zo groene deug mensen niet om het milieu of klimaat maar om de voordeeltjes die men voor nu even heeft met die stekker bakken.
Als er ook maar iets groens aan hun gedrag was zouden ze de wereld niet helpen vervuilen met miljoenen lithium accu’s.
En het tanken van die zogenaamd groene elektra …waar komt dat vandaan?
Precies ……..niets groens aan.

Gosse
Gosse
1 jaar geleden

De EU in Brussel, het grootste en duurste gekkenhuis van de wereld.
Helaas lopen al die gekken in en uit want het is een open instelling, zaten ze maar opgesloten. De fam de Rothschild, eigenaar van dit gekkenhuis heeft vast en zeker nog wel ergens een paar lege kasteeltjes waar je ze allemaal op kunt sluiten.
Opgeruimd staat netjes.

Richard Bruinink
Richard Bruinink
1 jaar geleden

Wij hebben heel veel overlast van deze autos.
Er is bij ons recht voor de deur van onze woning een laadpaal gekomen.
Vooral in deze donkere tijden schijnen de lampen van deze autos recht in onze woning en wordt je gewoon verblindt ik denk dat er nog geen 10 meter tussen de laadpaal en onze woning zit,ik snap ook niet waarom ze dan zolang hun lichten laten branden zeker 3 min bij mijn gewone auto doe ik ze altijd direct uit bij hun schijnt dat niet te kunen zeggen ze.

Back to top button
137
0
We lezen graag je reactie!x