Een journalist zegt dat zijn leven drastisch is veranderd nadat hij besloot te stoppen met het drinken van frisdrank. Hij raakte zo verslaafd aan het spul dat hij te allen tijde een enorme fles op zijn bureau had staan.
“Mijn leven veranderde drie jaar geleden,” schreef Michael Freidson (41) voor Men’s Health, toevoegende dat dat gebeurde toen hij suikerrijke dranken voorgoed liet staan.
Freidson dronk iedere dag meerdere blikjes cola en besloot te stoppen toen hij tot de ontdekking kwam dat hij begon af te takelen als gevolg van zijn verslaving.
Net zo snel veroudert
Toen hij een studie uit 2014 tegenkwam waaruit blijkt dat je door het drinken van frisdrank net zo snel veroudert als door roken, besloot hij voorgoed te stoppen.
Hij kwam er al snel achter hoeveel impact frisdrank op zijn lichaam had. Voordat hij besloot te stoppen was hij ongeveer 10 kilo zwaarder en had hij last van hoge bloeddruk.
“Ik kon me niet concentreren, had last van een opgeblazen gevoel en voelde me suf en depressief,” zei hij.
Bepaalde kankersoorten
Freidson kwam erachter dat zelfs light-frisdranken het risico op obesitas verhogen, zoals ook blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Texas.
Onderzoek toont daarnaast aan dat het drinken van frisdrank onvruchtbaarheid kan veroorzaken en het risico op bepaalde kankersoorten verhoogt.
Gelijk
Bovendien veroorzaken suikerrijke drankjes diabetes en hoge bloeddruk.
Freidson merkte ‘gelijk’ verandering toen hij stopte met het drinken van frisdrank. “Ik kon ineens weer helder nadenken en had meer energie,” schreef hij.
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Pepijn van Houwelingen spuwt vuur: ‘Met welke periode mogen we uw misdaden dan wel vergelijken?’
Maagkanker kan bestreden worden met deze magische vrucht. Dit is het bewijs dat geleverd is
WikiLeaks publiceert eerste deel Vault 7: Het grootste lek uit de geschiedenis van de CIA
Kijk: Joe Rogan is sprakeloos nadat gast uitlegt hoe Klaus Schwab overheden infiltreert
Video Japanse gijzelaars ISIS ‘gemaakt in studio’
Vaticaan en maffia spil in witwasschandaal
‘Vergeten’ rapport van Lareb: verreweg meeste overlijdens binnen 2 weken na vaccinatie
Het verhaal van de nepmaansteen
Lokale bewoners staan versteld: Voor het eerst in bijna 40 jaar sneeuw in de Sahara