NAVO-chef Rutte heeft Brazilië, China en India gewaarschuwd dat ze hard geraakt kunnen worden door secundaire sancties als ze handel blijven drijven met Rusland.
President Trump dreigde eerder dat landen die Russische producten blijven kopen secundaire importheffingen van 100 procent kunnen krijgen, tenzij er binnen 50 dagen een vredesakkoord komt.
🇺🇸🇨🇳🇮🇳🇧🇷 “I will SLAM secondary sanctions on you!”
NATO Secretary General Rutte plays world leader:
“If you are the President of China, the Prime Minister of India, or the President of Brazil and you’re still trading with the Russians and buying their oil and gas, know that if… pic.twitter.com/IaB8gjyezW
— Lord Bebo (@MyLordBebo) July 15, 2025
(Video verwijderd? Klik hier...)
Knettergek
Bel Vladimir Poetin en vertel hem dat hij serieus moet worden over vredesonderhandelingen, anders krijgt dit grote gevolgen voor Brazilië, India en China, waarschuwde Rutte.
De oud-premier oogst veel kritiek met zijn uitspraken. “NAVO-smurf Mark Rutte denkt dat hij de baas is over alles en iedereen en eigenhandig sancties kan opleggen aan China, India en Brazilië als ze handel blijven drijven met Rusland. Knettergek,” stelt ex-advocaat Carine Knapen.
Steeds verder de weg kwijt
Neuroloog Jan Bonte voegt toe: “De man raakt in zijn machtswellust steeds verder de weg kwijt. Deze politieke dreumes denkt dat hij India, China en Rusland de wet voor kan schrijven. Zie hem weglopen, zijn smalle schoudertjes zo breed mogelijk opzetten.”
Hij vraagt zich af hoe men hier in Beijing, Moskou en New Delhi naar zou kijken. “Dit moet voor hen toch uiterst vermakelijk zijn? Hoe sta je erop als westerse wereld als je deze clown dit soort uitspraken laat doen?”
Over de auteur: Robin de Boer is economisch geograaf. Volg hem hier op Substack.
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






‘Wappies’ werden weggehoond, maar nu pleit zelfs het Lareb voor meer onderzoek naar ‘Long COVID’-klachten na vaccinatie
Medische apartheid: Britse gezondheidsminister hint op voortrekken gevaccineerden
De mainstream media zijn overgenomen door de CIA en de Mossad. Hoogleraar reageert op ‘volstrekt ongepaste maatregel’
500 miljoen aan bezuinigingen op jeugdzorg, maar wel 120 miljoen naar Oekraïne: ‘Te idioot voor woorden’
Onthullingen over georganiseerd sadistisch ritueel kindermisbruik: ‘Dit zou alle alarmbellen moeten laten afgaan’
Bereidt u zich maar voor op stroomstoringen, zegt staatssecretaris van Klimaat
OM heeft nog altijd geen besluit genomen over massa-aangifte tegen Hugo de Jonge: ‘Is het tijd voor actie?’
Baanbrekend kankeronderzoek, 100 procent in remissie: ‘We hebben dit nog nooit eerder gezien’
‘Als de CO2 in Europa daalt zal dat zijn omdat we failliet gaan. Niet omdat we elektrisch rijden’