Homepagina » Het Complot » “Copiloot Germanwings vals beschuldigd van neerstorten vliegtuig om mankementen te verhullen”
"Copiloot Germanwings vals beschuldigd van neerstorten vliegtuig om mankementen te verhullen"

“Copiloot Germanwings vals beschuldigd van neerstorten vliegtuig om mankementen te verhullen”

Vrienden van de copiloot van Germanwings Andreas Lubitz beweren dat hij vals is beschuldigd van het crashen van de Airbus om technische problemen te verdoezelen.

Op de Facebookpagina ‘Andreas Lubitz A320, wir sind gegen die Hetzjagd’ worden verschillende alternatieve verklaringen genoemd voor de vliegramp met de Airbus van Germanwings. Volgens één van die theorieën gebruikt Lufthansa, het moederbedrijf van Germangwings, Lubitz als zondebok om mechanische problemen te verhullen.

"Copiloot Germanwings vals beschuldigd van neerstorten vliegtuig om mankementen te verhullen"

Andreas Lubitz (Reuters)

Afgelopen week werd bekend dat Lubitz het toestel bewust liet neerstorten in de Franse Alpen. Alle 150 inzittenden kwamen om het leven. Vrienden van Lubitz zeggen echter dat de copiloot onschuldig is. Volgens Vocativ wonen honderden aanhangers van Lubitz in of rond zijn woonplaats Montabaur.

Sommigen beweren dat er geknoeid is met de cockpitvoicerecorder zodat het lijkt alsof Lubitz verantwoordelijk is voor de crash. Paris Match beweert een geheugenkaart met daarop een video van de laatste momenten van de vlucht in het bezit te hebben. De Franse politie ontkent het bestaan van deze video. Aanhangers van Lubitz vragen zich bovendien af hoe de geheugenkaart intact kan zijn gebleven terwijl de rest van het toestel ‘verpulverd’ is.

Lasers

Andere populaire complottheorieën rond de crash van de Germanwings-vlucht gaan over een militair experiment en CERN. Amerikaanse troepen zouden in het gebied hebben geëxperimenteerd met lasers die met vloeibare kristallen worden gemaakt, het ‘High Energy Liquid Laser Area Defense System’. Ze zouden per ongeluk het toestel van Germanwings hebben geraakt in plaats van een intercontinentale testraket.

CERN

Volgens een andere theorie is de crash gerelateerd aan de Large Hadron Collider (LHC) in Genève. De grootste deeltjesversneller ter wereld liep vertraging op door kortsluiting. Volgens sommige complottheoretici ontstond hierdoor een mysterieus energieveld en raakten de elektronische systemen van de Airbus ontregeld.

[The Week]
0 0 stem
Beoordeel dit artikel
+
Meld je aan op onze GRATIS NineForNews PUSH meldingen
Aanmelden
+
Volg ons GRATIS NineForNews Telegram kanaal
Volgen
KLIK HIER en zeg NEE tegen een corona-vaccinatie d.m.v. T-shirts, sweaters, mokken, etc.

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest
77 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Paul
Paul
5 jaren geleden

Ik vermoed dat Paratoxin de oorzaak is.
Lees en huiver…
http://www.waarheidsvinding.com/?p=4896

Marc
Marc
Reactie op  Paul
5 jaren geleden

Je bedoelt Paroxetine?

Frans
Frans
5 jaren geleden

Hallo, wat ik ergens heb gelezen is; de A320 zou een systeem hebben waardoor het mogelijk zou zijn geweest om op afstand, (net als een drone), het vliegtuig te besturen.
toen de gezagvoerder dit systeem via een satelietverbinding wilde opstarten werd dir geblokkeerd!
Waarom? De gezagvoerder zou ook een niet bekende code hebben gehad om de deur alsnog te openen
zodat hij in de cockpit had gekund. Deze code werkte niet!? Waarom? Het is ook logisch om een code te hebben om vanuit de cabine de deur te openen. want stel een collega zou iets overkomen terwijl hij alleen is in de cockpit.
Er zouden vliegtuigen zijn gesignaleerd links en rechts naast het toestel. die de kist naar beneden hebben geleid.
Kortom, er is “geknoeid”in deze zaak, en dat gaat nu door tot men uitgeknoeid is. En zo de zaak in de doofpot kan. Niet te geloven dat de massa nu moet aannemen dat een co-piloot verantwoordelijk wordt gemaakt! Wat betekent dezer laster voor de overleden co-piloot, en dat samen met 150 anderen.
Het moet er aan Hemelzijde allemaal zeer bizar uitzien hoe media en autoriteiten omgaan met deze zoveelste duistere zaak. Misschien kan er contact worden opgenomen met de overledenen.

pommetje
pommetje
Reactie op  Frans
5 jaren geleden

Hoi Frans,

Ik heb een opleiding tot vliegtuigonderhoud gedaan, daarna ben ik werkzaam geweest als jet engine technician en heb onlangs een studie materiaalkunde afgerond aan de HU.

Er is geen systeem dat de A320 op afstand bestuurd kan worden, dit is lariekoek.
De gezagvoerder heeft zoals je zegt een deur code, waardoor je de deur buiten de cockpit kunt openen. Echter is er een schakelaar in de cockpit om de deur permanent te locken, zodat je er ook met een code niet meer in komt.
Er is inderdaad een militair vliegtuig gezien naast het passagierstoestel van German Wings, deze procedure is door de verkeersleiding in Marseille opgestart, welke altijd wordt opgestart wanneer er geen contact gemaakt kan worden met een verkeerstoestel. Het militaire toestel gaat dan polshoogte nemen en zal proberen contact te leggen met de piloten.

Er is verder helemaal niet geknoeid met deze zaak er is helaas een piloot geweest die alles niet meer helder had.

Hoop dat ik je wat zorgen heb weg genomen. Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag!

Paul
Paul
Reactie op  pommetje
5 jaren geleden

Ben geen technicus, maar heb wel een goede algemene ontwikkeling en kan je alleen maar gelijk geven.
Er is echter één punt wat bij mij wel grote vraagtekens oproept. Het ontbreken van de geheugenkaart van de FDR. Zo’n kaartje kan onmogelijk uit zijn behuizing zijn gevlogen door de impact van de crash. De foto’s van de CVR en de FDR lieten namelijk een intacte behuizing zien.

Frans
Frans
Reactie op  pommetje
5 jaren geleden

Pommetje
Ik blijf nog even kleven aan dat de piloot lang buiten zijn helderheid gehouden is.
Het gaat er bij mij niet in dat ondanks waarschijnlijk psychische problemen dit is gebeurd.
En natuurlijk snap ik wel dat alles zeer snel tot conclusie moest komen en men dit wil afsluiten. anders kan ik me zeker voorstellen dat er minder in vliegtuigen wordt gestapt.
Het vliegtuig is in 7 minuten naar beneden gekomen, daar kan dan volgens mij nooit zo snel een militair vliegtuig bij zijn geweest. Of je moet al constant militaire vliegtuigen in de lucht hebben.

pommetje
pommetje
Reactie op  Frans
5 jaren geleden

Frans,
Ik wil je graag even informeren over de snelheid van een militair toestel.
‘Nederland is met een F16 op full throttle 5 min breed en 7 min lang’. Als je de franse kaart er even bij neemt, zul je tot de conclusie komen dat een militair toestel er enorm snel kan zijn. Daarnaast heeft German Wings toestel in 8 minuten gedaald. Een relatief normale glij-daling, volgens piloten op fora. Ook te zien op verschillende Flight data websites.
Verder heeft frankrijk een groot militair apparaat, waar dagelijks oefeningen worden uitgevoerd, maar ook toestellen klaar staan om te onderscheppen. Dit gaat snel, heel snel kan ik je vertellen! binnen een paar minuten zijn ze in de lucht!

Marcel
Marcel
Reactie op  pommetje
5 jaren geleden

Jammer dat ze op 9/11 dan niet zo snel waren pommetje..
En buiten dat, wat je weet zal op een “need to know””-basis zijn. Ik twijfel niet aan je deskundigheid, maar wel aan de reikwijdte daarvan. Ik heb het hier over de mogelijkheid toestellen op afstand te besturen, waarvan Operation Northwood een klassieker is.

Roy
Roy
Reactie op  pommetje
5 jaren geleden

“Jammer dat ze op 9/11 dan niet zo snel waren pommetje..”

Marcel, sinds wanneer denk je dat die regels zijn aangescherpt?

Franky
Franky
Reactie op  pommetje
5 jaren geleden

@Frans, laat je niets wijsmaken, ook niet door afgestudeerde vliegtuigmonteurs, Ikzelf ben een oud Boeing 757/767 vlieger en lid van Pilotsfor911truth waar vele USA piloten, zowel (ex)militair en civiel bij zijn aangesloten. Ikzelf heb nooit geweten dat mijn 767 was uitgerust met een anti-kaap systeem, oftewel, net als een drone kan worden overgenomen. Alle Boeing en alle Airbus modellen zijn hiermee uitgerust.
Het verhaal dat de deur niet kon worden geopend is ook kul. De gezagvoerder, purser én op intercontinentale vluchten, de aanwezige Air Marshall hebben een code om de deur, ondanks de lock vanuit de cockpit te kunnen opheffen.

De heer Field McConnell, ex Topgun en United Airlines vlieger is een gevierd lid van Pilotsfor911truth en heeft onlangs een boekje open gedaan in een radio-interview over al dit soort zaken en heeft het tevens over GermanWings en de vermiste MH370 met zéér interessante info. Kortom, volg je gevoel en luister naar echte experts die verifieerbaar zijn. Succes met je zoektocht naar de waarheid… Hierbij de link naar het radio interview welke begint na ca 50 minuten als ik het mij goed herinner.
http://21stcenturywire.com/2015/03/29/episode-78-sunday-wire-the-friendly-skies-patrick-henningsen-with-guest-field-mcconnell/

Roy
Roy
Reactie op  Franky
5 jaren geleden

Niet lullig bedoeld, maar waarschijnlijk ben je er al een tijdje uit Franky..

“Het verhaal dat de deur niet kon worden geopend is ook kul. De gezagvoerder, purser én op intercontinentale vluchten, de aanwezige Air Marshall hebben een code om de deur, ondanks de lock vanuit de cockpit te kunnen opheffen.”

Er zijn nogal wat dingen veranderd sinds 2001. Het zelfde is een jaar geleden ook gebeurt, alleen deze piloot is niet tegen een berg aan gevlogen.

http://edition.cnn.com/2014/02/17/world/europe/ethiopian-airlines-hijacking/

en in het nederlands
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.1879689

Ze hebben inderdaad een code om de deur te openen, echter krijgt degene in de cockpit (tegenwoordig, weet niet hoe het vroeger was) een waarschuwing als deze wordt gebruikt en hij/zij heeft dan nog de kans om het verzoek te blokkeren..

Dan kan je denigrerend doen naar een afgestudeerde vliegtuigmonteur, maar hij is wel bij de tijd..

Marc
Marc
Reactie op  Franky
5 jaren geleden

Toch interessant dat een oud 757/767 vlieger zich hier meldt. Al kan natuurlijk iedereen van alles beweren, ik ga er in eerste instantie vanuit dat wat je zegt klopt, Franky.

Als dat zo is vind ik het wel een boute stelling, wanneer je beweert dat alle Boeings en Airbus toestellen “met een anti-kaap systeem, oftewel, net als een drone ” zijn uitgerust.

Als dat waar is, dan werpt dit mogelijk een geheel ander licht op New York, Malaysia Airlines en nu het German Wings toestel.

Wel lijkt Andreas Lubitz de hoogte-instelling van zijn MCP (Mode Control Panel, deel uitmakend van de Autopilot) van 38000ft naar 100 ft te hebben gedraaid. Als dat in 8 minuten gebeurd is, dan moet hij met bijna 5000ft/min gedaald zijn, dat is heel fors.

https://www.metabunk.org/data/MetaMirrorCache/324e818f0ee6002794ddf678913b0e9f._.png

Franky
Franky
Reactie op  Marc
5 jaren geleden

Heel juist opgemerkt Marc maar neem de moeite om de uiteenzetting van Dhr, Field McConell te beluisteren waarin hij dit ook aanhaalt en tevens zijn vermoedens over MH370. Hij is een geaccrediteerd piloot tot 2007 meen ik en is een expert. Overigens voor de andere reacties hierboven, in 2002 zijn wereldwijd alle 757/767 typen ontdaan van dit anti-kaapsysteem omdat de software gemakkelijk te hacken bleek. Zoals al gezegd, ik heb het nooit geweten.

Ger
Ger
Reactie op  pommetje
5 jaren geleden
weg met ons
weg met ons
5 jaren geleden

Het is verdacht en heel vreemd dat vooral de media hameren op vooral de psychische gesteldheid van de piloot.

Dan had hij weer slechte ogen, dan was het weer een relatiebreuk, dan was het een depressie en zelfs de New York times (nieuws komt wonderbaarlijk altijd eerst uit Amerika) kon eerder en er meer over berichten dan de Europese media. Onophoudelijk hameren de media op de piloot als schuldige. Maar of er ook een technisch probleem geweest kan zijn wordt volledig genegeerd. De voice recorders geven aan wat er is gebeurd, volgens de verschillende media, maar de data recorder, wat vertelt deze?

Stel je voor dat er een technisch probleem was, dan zouden misschien alle vliegtuigen aan de grond moeten blijven of zullen mensen niet meer willen vliegen met een airbus. Het zou economisch gezien in ieder geval niet gunstig zijn als blijkt dat er technisch iets niet goed zit met de toestellen.

Ferry
Ferry
Reactie op  weg met ons
5 jaren geleden

een plausibele uitleg van u, wat ik ook raar vind dat men nogal heel snel met de “mogelijke”oorzaak naar buiten kwam en dat geeft dan ook enkele bedenkingen.

Liquid
Liquid
Reactie op  weg met ons
5 jaren geleden

“Dan had hij weer slechte ogen, dan was het weer een relatiebreuk, dan was het een depressie”

Het is niet dan-dan-dan, het is en-en-en.

We hebben het over iemand die al leed aan depressies, de kans heeft zijn zicht te verliezen (en dus zijn baan) en ook nog onlangs een relatiebreuk heeft gehad. Dat alles maakt iemands psychische gesteldheid er niet bepaald beter op.

weg met ons
weg met ons
Reactie op  Liquid
5 jaren geleden

De media komen nogal met een opmerkelijke optelsom van mentale en fysieke problemen die tot dit drama geleid zouden hebben. Zijn er meer van dat soort mentaal en fysiek instabiele en gebrekkige piloten (piloten zijn getraind en getest juist op mentale stabiliteit en een goede fysieke gezondheid) en kunnen of beter gezegd mogen die dan nog wel vliegen? Het is nogal wat dat piloten met al deze gebreken kunnen of mogen vliegen, wat ik me ergens niet kan voorstellen, want piloten zijn door en door getest en zullen hoe dan ook blijvend worden getest op allerlei mogelijke geestelijke en fysieke problemen.

Persoonlijk vind ik het ongehoord dergelijke onstabiele mensen door alle testen en onderzoeken kunnen glippen en met zoveel mensen aan boord van een peperduur vliegtuig plaats kunnen nemen.

Wellicht was de piloot niet depressief genoeg en had ook nog het volgende te vertellen… ‘Co-piloot Andreas Lubitz wilde dat iedereen zijn naam kende’ …Iemand die depressief is zal dat worst zijn die wil niet dan iedereen zijn naam kent, maar wil eenvoudigweg dood. Maar goed, hij wilde dat iedereen zijn naam kende, dus waarom dan niet de airbus ‘parkeren’ Cannes, Nice of Monaco? Dan had hij helemaal dat gehad wat hij volgens de media wilde.

En daar komt, nogmaals bij, in hoeverre is de media hier aan het hypen of onwaarheden aan het verspreiden. Waarom niet objectief en betrouwbaar het nieuws brengen? Het is nogal een kwalijke zaak dat de media dergelijke zaken zo onprofessioneel en respectloos in het nieuws brengen. Normaal gesproken zouden de diverse media het helemaal niet zo brengen en houdt men zich in het algemeen liever op de vlakte. Waarom dan wel hier zo als haviken zich storten op het nieuws en de piloot zonder blikken of blozen als schuldige aanwijzen met allerlei speculaties en nog niet bewezen feiten?

Liquid
Liquid
Reactie op  weg met ons
5 jaren geleden

“Zijn er meer van dat soort mentaal en fysiek instabiele en gebrekkige piloten (piloten zijn getraind en getest juist op mentale stabiliteit en een goede fysieke gezondheid) en kunnen of beter gezegd mogen die dan nog wel vliegen? Het is nogal wat dat piloten met al deze gebreken kunnen of mogen vliegen, wat ik me ergens niet kan voorstellen, want piloten zijn door en door getest en zullen hoe dan ook blijvend worden getest op allerlei mogelijke geestelijke en fysieke problemen.
Persoonlijk vind ik het ongehoord dergelijke onstabiele mensen door alle testen en onderzoeken kunnen glippen en met zoveel mensen aan boord van een peperduur vliegtuig plaats kunnen nemen. ”

Dit zijn zeer gerede vragen die momenteel de hele wereld bezig houden en alle vliegtuigmaatschappijen terecht onder vuur leggen.
Ik zag nog niet zo lang geleden een docu op tv over een vliegtuigcrash die uiteindelijk te wijten bleek aan een piloot die met de hakken over de sloot door zijn opleiding was gekomen en al eerder situaties verkeerd had ingeschat. Uiteraard ontstond de vraag hoe het mogelijk was dat zo iemand uberhaubt passagiersvliegtuigen mocht vliegen. Een van de deskundigen gaf daarop als antwoord dat er tegenwoordig zoveel goedkope vluchten zijn dat er dus veel meer piloten nodig zijn, waardoor de criteria om nieuwe piloten aan te nemen niet zo hoog meer zijn als vroeger.
Dat lijkt mij een zeer kwalijke zaak. Als daarbij de screenings op mentaal vlak minder aandacht krijgen dan die op fysiek vlak, en een piloot er toe in staat is zijn huidige mentale gesteldheid te verbergen, dan krijg je dus potentieel een ramp als deze. Het is niet voor het eerst ook helaas.

“…Iemand die depressief is zal dat worst zijn die wil niet dan iedereen zijn naam kent, maar wil eenvoudigweg dood.”

Er zijn legio voorbeelden van zelfmoorden waarbij er andere mensen ‘meegenomen’ worden. Ook kan ik je heel wat voorbeelden van seriemoordenaars en massamoordenaars geven waarin het iemand deels om ‘de roem’ te doen was.
Je kan niet zomaar zeggen dat ‘iedereen die depressief is’ op een bepaalde manier zal redeneren of zich zus-en-zo zal gedragen.

“Het is nogal een kwalijke zaak dat de media dergelijke zaken zo onprofessioneel en respectloos in het nieuws brengen.”

Dat ben ik deels met je eens. De andere kant van het verhaal is wél dat het belangrijk is om aan het licht te brengen dat dit dus blijkbaar kan, en dat vliegtuigmaatschappijen eens grondig moeten gaan kijken naar hun eigen beleid en kritische kijk op wie ze nou eigenlijk in dienst hebben. Of pleit jij ervoor dat dit soort wantoestanden níet aan het licht moeten worden gebracht…..?
Respectvoller was het geweest eerst een grondig onderzoek af te wachten alvorens conclusies te trekken.
Helaas zou je dan net als nu allerlei wilde theorieën en verhalen krijgen over complotten en doofpotten en zo. Oftewel, er zullen altijd mensen blijven die, in welk journalistiek scenario dan ook, alles altijd verdacht blijven vinden. 😉

Rob ter Horst
Rob ter Horst
5 jaren geleden

“Aanhangers van Lubitz vragen zich bovendien af hoe de geheugenkaart intact kan zijn gebleven terwijl de rest van het toestel ‘verpulverd’ is.”

Wat een onzin! Verpulveren = Fijnstampen
Dit toestel, hoewel in zeer kleine stukjes, is echt niet verpulverd, gezien de ook grotere delen, koffers etc.

Het is zoeken naar een speld in een hooiberg door de ‘aanhangers van Lubits’. Zelfs enkele lichamen waren nog vrijwel intact. Alles hangt af hoe het neerkomt. Misschien maakte de camera en of geheugenkaart wel een zachte landing op een tas, koffer, lichaam of een stukje gras, als het verhaal van deze geheugenkaart trouwens al waar is…

Paul
Paul
Reactie op  Rob ter Horst
5 jaren geleden

Er zijn al geheugenkaartjes succesvol uitgelezen ondanks dat ze maanden in de oceaan gedobberd hebben. (micro)SD-kaartjes zijn bovendien shockproof.

Jack
Jack
Reactie op  Rob ter Horst
5 jaren geleden

Idd. Ze halen ook aan dat er Mirage toestellen gesignaleerd waren. Iets dat volkomen normaal is aangezien er geen radiocontact met het toestel was. Ieder land stuurt er dan jagers op af.

john
john
Reactie op  Jack
5 jaren geleden

Behalve nederland die vind alles goed..

Marcel
Marcel
Reactie op  john
5 jaren geleden

En Amerika op 9/11, want die hadden net pauze.

Dacross
Dacross
5 jaren geleden

Het vrijkomen van dampen afkomstig van lekkende keringen van de motoren. De hydraulische dampen die daardoor vrij komen tasten oa het neurologisch centrum aan. Motoren reviseren kost vele miljoenen een airco filter paar honderd. Aangezien je niet even een raampje open kan zetten om te luchten komen die dampen in het vliegtuig terecht. Ik denk dat dat op den duur zijn tol eist bij de piloten. http://elcosh.org/document/1446/d000503/operator-wins-ruling-on-hydraulic-fluid-fumes.html Daarom vlieg ik niet..De prijzen van de tickets zijn zo laag door de concurrentie onder elkaar dat dit dus ten koste gaan van fatsoenlijk onderhoud aan de motoren. Hoeveel tickets moet je dan verkopen om een motor te laten reviseren laat staan een nieuw toestel te kopen…zo simpel is het..

pommetje
pommetje
Reactie op  Dacross
5 jaren geleden

Mochten er al dampen vrijkomen van motoren, dan komen deze nooit in de cabine. Daarnaast heb ik zelden tot nooit lekkende keringen aangetroffen bij de motoren. Keringen tref je ook alleen bij tandwielkasten van de jet engines aan. Deze tandwielkasten hangen onder- en aan de zijkant van de motor, en dit alles in een geventileerde ruimte (Engine nacelle).
Helaas zie je vaak mensen die zorgen hebben over dingen waar ze helemaal geen zorgen over hoeven maken. Zeker over de dingen die u noemt, zul je kennis moeten hebben van vliegtuig motoren. 98% van de mensen heeft deze kennis niet en vullen dingen zelf in, die ze links- en rechts op internet horen.
Als je wil kan ik je het eea laten zien over vliegtuigmotoren, en zul je zien dat ze veilig zijn en zeker geen dampen of hydraulic fluid lekken.

Dacross
Dacross
Reactie op  Dacross
5 jaren geleden

http://www.greenaironline.com/news.php?viewStory=604

http://en.wikipedia.org/wiki/Aerotoxic_syndrome en zo komt het dus in de cabine. Dus zeg nu niet dat dit onzin is…de enigste die niet weet waar hij over praat schijn jij te zijn…

pommetje
pommetje
Reactie op  Dacross
5 jaren geleden

Beste Dacross,
Als je niet weet waar je over praat, zul je geen artikeltjes moeten gaan zoeken. U heeft ergens wat gelezen en gaat verder op google spitten naar meer artikeltjes. Ik kan enorm veel bedenken wat slecht zou kunnen zijn en ook kan ik hier ongetwijfeld veel hits op google mee kunnen scoren.
Als u weet hoe een ‘gasturbine engine’ of vliegtuigmotor werkt dan had u geweten dat hier speciale oplossingen voor zijn gevonden die heel mooi werken. Of dat 100% garantie biedt tegen ieder giftig element wat er op deze aarde ronddwarrelt, is net zo discutabel als wanneer u op een zomerdag een dagje Amsterdam bezoekt. Bleedair voor cabine ventilatie wordt afgetapt van de compressor, echter worden zware deeltjes, waaronder olie, stof, en andere partikels (mochten deze aanwezig zijn) in de compressor naar buiten geslingerd, de bleedair aftap zit nu juist aan de kern van de compressor spool, zodat welk zwaar deeltje dan ook (als deze al aanwezig is), nooit wordt mee gesluisd naar de cabine.
Daarnaast weet jij niet hoe een lager afdichting van een vliegtuigmotor werkt en ik wel. de ‘bearing sump’ wordt onder druk gezet, het leklucht van dit lager wordt via een ander systeem afgezogen dan wel gedumpt en wel buiten het vliegtuig.
Mocht je lekkage gaan krijgen, dan heb je voordat dat zal gebeuren, al een veel groter probleem en is deze motor allang uitgeschakeld en afgesloten van het systeem. Zoals ik de onderzoekjes lees staat er steeds en keer op keer, “het zou kunnen” en ja er zijn metingen gedaan, echter zijn deze ruim binnen de norm.
Maar goed, er zullen natuurlijk altijd mensen zijn die niets meer vertrouwen uit de maatschappij. ALs ik jou was zou ik binnen blijven, mondkapje op doen en verder rustig wachten tot je tijd is gekomen.

jochem
jochem
Reactie op  pommetje
5 jaren geleden

toch wat meer verdiepen voordat u met zo n reactie komt,er zijn namelijk meerdere malen afgelopen jaar noodlandingen geweest met dit type viegtuig omdat er een gifgas vrijkwam in de cockpit.dit zou ook kunnen verklaren waarom de piloot zo rustig ademde,wat sowieso bijzonder is als je zon daad voor ogen hebt.

overdampenengassenenbrandstof
overdampenengassenenbrandstof
Reactie op  pommetje
5 jaren geleden

@pommeptje; ik lees nergens dat er explosies of branden zijn geweest, zie ook geen littekens van zoiets op die bergwandfoto’s, dat had toch gemoeten als het vliegtuig net in de lucht is? Je zou op al die wrakstukken toch brandschade moeten kunnen zien zitten. Dat klopt toch niet?
Ook zie ik nergens foto’s van de motoren.

Pommetje
Pommetje
Reactie op  overdampenengassenenbrandstof
5 jaren geleden

Foto’s van delen van de motor heb ik wel gezien. Er staat zelfs heel duidelijk een turbine disk, incl blades op de foto. Er zijn wel wat fotos waar rookontwikkeling is te zien. Het kan ook aan de manier van crashen
Liggen dat er bijv geen brand is ontstaan. Verder kunnen wij weinig zeggen van een paar fotos. Je zal er toch echt zelf geweest moeten zijn om er ook maar iets over te kunnen vertellen.
Maar complot is het iig niet. Daar zijn die flightrecorders en blackbox voor uitgevonden.

Roy
Roy
Reactie op  overdampenengassenenbrandstof
5 jaren geleden

Zie mn eerderde linkjes naar de foto’s, er is wel degelijk vuur geweest

overdampenengassenenbrandstof
overdampenengassenenbrandstof
Reactie op  Roy
5 jaren geleden

@pommetje; dank voor je reaktie, ik heb dergelijke fotos nog niet gezien helaas

@roy; de links van je verwijzen alleen naar Ethiopische kaping dus als je een link voor me hebt, graag!

m.b
m.b
5 jaren geleden

… ben benieuwd waar die foto vandaan komt. Wordt u ook gefotografeerd tijdens een rondje rennen ? (‘t zou wel kunnen overigens)

peter
peter
Reactie op  m.b
5 jaren geleden

Nee ik woord nooit gefotografeerd, maar ik loop dan ook geen halve marathons in wedstrijdverband en eindig daarbij vooraan.

Tsjunder
Tsjunder
5 jaren geleden

een boel bla bla als je het mij vraagt. Wat overigens niet wil zeggen, dat het wederom een False Flag is..

Tsjunder
Tsjunder
5 jaren geleden

een boel bla bla als je het mij vraagt. Wat overigens niet wil zeggen, dat het wederom geen False Flag is..

Roy
Roy
5 jaren geleden

Kunnen er ook nog rampen gebeuren zonder dat er de spannendste complot theorieën omheen worden verzonnen? Ja er is een code om de deur binnen te komen, echter kan degene in de cockpit alsnog verhinderen dat de deur wordt geopend. Dit is een extra beveiligingsmaatregel in het geval dat degene aan de buitenkant van de deur gedwongen wordt (bijvoorbeeld door kapers) om de deur met zn code te openen.. Het is allemaal niet zo spannend als dat het gemaakt wordt. Wat is er zo gek aan het feit dat de piloot een depressie gehad zou hebben. Zijn piloten superieur aan de gemiddelde mens hier op de aardbol?
In Nederland lopen er gemiddeld 800.000 mensen met een depressie rond, zou daar ook niet een piloot bij kunnen lopen?

Henk
Henk
Reactie op  Roy
5 jaren geleden

” Kunnen er ook nog rampen gebeuren zonder dat er de spannendste complot theorieën omheen worden verzonnen? ”

De vraag stellen is hem beantwoorden.
Een interessante vervolgvraag is: Waarom hebben sommigen die behoefte?

Roy
Roy
Reactie op  Henk
5 jaren geleden

Ik denk omdat men bang is voor de grote boze buitenwereld..

Liquid
Liquid
Reactie op  Roy
5 jaren geleden

En daarin flink gevoerd wordt door ‘us-against-them’ propaganda op het net..

Let There Be Light
Let There Be Light
Reactie op  Roy
5 jaren geleden

De meeste oude media (via kranten, tv, radio, tijdschriften in de winkel):
1. Zijn afhankelijk
2. Doen meestal alleen verslag van gebeurtenissen
3. Vertrouwen meestal info van de overheid
4. Vertrouwen bronnen van ANP, Reuters, Wegener
5. Negeren (grote) verdenkingen tegen overheden

De meeste nieuwe media (overzicht via nieuwemedianieuws.nl):
1. Zijn onafhankelijk
2. Onderzoeken meestal de gebeurtenissen
3. Zijn kritisch tegenover info van de overheid
4. Zijn kritisch tegenover ANP, Reuters, Wegener
5. Onderzoeken verdenkingen tegen overheden

Gebruik bij het lezen van berichten van zowel de oude media als de nieuwe media altijd uw eigen onderscheidingsvermogen. Neem niets zomaar klakkeloos aan. Doe liefst uw eigen onderzoek.

Roy
Roy
Reactie op  Let There Be Light
5 jaren geleden

Puntje twee bij de nieuwe media kan je weglaten..

“Neem niets zomaar klakkeloos aan. Doe liefst uw eigen onderzoek. ”

Hier ben ik het dan wel mee eens..

Henk
Henk
Reactie op  Let There Be Light
5 jaren geleden

” De meeste nieuwe media (overzicht via nieuwemedianieuws.nl):
1. Zijn onafhankelijk
2. Onderzoeken meestal de gebeurtenissen
3. Zijn kritisch tegenover info van de overheid
4. Zijn kritisch tegenover ANP, Reuters, Wegener
5. Onderzoeken verdenkingen tegen overheden”

ad1: Dat zijn ze zeker niet! Ze hebben eigenaren die aan de Media willen verdienen door advertenties. Verder werken ze niet volgens journalistieke grondbeginselen als hoor en wederhoor, factchecking.
ad2: LOL! Plaatsen klakkeloos de meest grote onzin en komen nooit terug op zaken die achteraf gezien niet klopten zal je bedoelen.
ad3 en 4: Zijn bevooroordeeld. Het zit per definitie anders dan wordt beweerd.

Liquid
Liquid
Reactie op  Let There Be Light
5 jaren geleden

Ik vraag me toch ernstig af waar o waar die journalisten en onderzoekers zijn van de AM. Gaat de AM echt zelf op onderzoek? Worden er mensen er plaatse gestuurd? Worden er interviews gedaan, foto’s gemaakt, zaken verder onderzocht, geverifieerd?
Je zal me nooit horen zeggen dat de MSM volledig betrouwbaar is, maar wat ik bij de AM vooral zie is het copy-pasten van artikelen van andere sites. Heeft 9fornews bijvoorbeeld mensen in dienst die zelf op onderzoek uitgaan? En daarmee bedoel ik dus niet op internet..!

Let There Be Light
Let There Be Light
Reactie op  Let There Be Light
5 jaren geleden

@henk – @Roy

Leg fijn je oor te luisteren naar wat je wilt horen en kijk alleen naar wat je wilt zien en kletspraat fijn verder in de richting van de mainstream media. Als je niet begrijpt wat er in de laatste opmerking staat van de reactie dan mag duidelijk zijn dat het leeghoofdig denken van jullie net zo erg is als de personen die op iedere hoek van de straat een intrige willen waarnemen.

@Liquid – Dat is ook het zwakke punt van de alternatieve media, die kunnen niet putten uit de gemeenschapskas die burgers vullen en bij te kort moeten blijven vullen. Burgers worden systematisch voorgelogen, fout geïnformeerd en bestolen en ze nemen ook nog de moeite om de criminelen die ze voorliegen en beroven te verdedigen en vallen mensen aan die proberen zaken te weerleggen of wakker te schudden. Prachtig om te zien hoe de simpele zielen hun pijlen niet richten op dat wat ons werkelijk raakt, ons voorliegt en berooft. Alsof je op straat een klap in je nek krijgt en wordt berooft van je geld en daarbij de crimineel ook nog een compliment maakt en verdedigt tegenover omstanders die proberen in te grijpen. Achterlijke gladiolen gewoon, maar de bittere waarheid dus.

En laten er een aantal mensen zijn die absoluut te ver doorschieten, maar er zijn altijd nog genoeg serieuze en weldenkende mensen aan het onderzoeken en bestuderen en ontleden beelden en berichten van de mainstream op op of via het internet. Dat zijn mensen die niet zo maar even de wereld rond kunnen vliegen, omdat de luxe van het roven uit de staatskas ze niet is gegeven.

Liquid
Liquid
Reactie op  Let There Be Light
5 jaren geleden

@ let-there-be-light:
“@Liquid – Dat is ook het zwakke punt van de alternatieve media, die kunnen niet putten uit de gemeenschapskas die burgers vullen en bij te kort moeten blijven vullen. ”

Blij te zien dat we het in ieder geval eens zijn over het zwakke punt van de AM.

Verder ga ik er van uit dat je je realiseert dat de meeste mediabedrijven zelf hun geld verdienen en dit niet uit de staatskas krijgen. Ook de AM kan zelf geld genereren voor onderzoeken lijkt mij.

Roy
Roy
Reactie op  Let There Be Light
5 jaren geleden

lezen -Let There Be Light- lezen, niet meteen zo bijdehand doen..

Jij zegt nu tegen mij
“Als je niet begrijpt wat er in de laatste opmerking staat van de reactie dan mag duidelijk zijn dat het leeghoofdig denken van jullie net zo erg is als de personen die op iedere hoek van de straat een intrige willen waarnemen. ”

kijk nu nog eens goed naar mijn opmerking van
3 april 2015 08:24 at 08:24

desiree brouwer
desiree brouwer
5 jaren geleden

het lijkt me ook niet als dit een zelfmoordactie zou zijn ,ondanks dat je levensmoe bent ,je toch niet rustig blijft ademen als je die berg op je af ziet komen!! Dus in mijn ogen Zo en Zo een raar verhaal weer!!En zelfmoord doe je stiekum in je eentje en sleep je geen onschuldige mee lijkt mij!!

Liquid
Liquid
Reactie op  desiree brouwer
5 jaren geleden

Jij misschien niet, maar er zijn legio voorbeelden van mensen die zelfmoord plegen en daarbij wel onschuldige mensen met zich mee nemen.

x

Check Also

thunberg

‘CO2-neutrale’ zeiljacht van Greta Thunberg verbruikte meer brandstof dan vliegtuig. Spaanse krant legt leugens bloot

Klimaatactiviste Greta Thunberg, die door Time is ...

Beelden opgedoken van mysterieus vliegtuig op topgeheime basis bij Area 51. Wat spoken ze hier uit?

Beelden opgedoken van mysterieus vliegtuig op topgeheime basis bij Area 51. Wat spoken ze hier uit?

De Tonopah Test Range is een militaire ...

Waarom Pushmeldingen?

Facebook en Twitter censureren steeds meer. Het nieuws dat NineForNews brengt wordt steeds vaker door ze geblokkeerd.

Met pushmeldingen informeren we je rechtstreeks, zonder risico op deze censuur.

Waarom Telegram?

Overheidscorruptie anno 2020 wordt steeds erger. Websites en domeinen worden in beslag genomen, omdat de criminele regering geen tegengeluid duldt.

Ons Telegram kanaal staat los van onze websites. Daar krijg je een overzicht van onze berichten, ook als we 'ineens' verdwijnen.

Stuur jouw ideeBedenk een idee, kreet of one-liner voor op onze producten.

Elke maand kiezen we de beste, leukste of meest originele inzending. En als dat jouw inzending is, win je een T-shirt met jouw idee erop!

77
0
We lezen graag je reactie!x