Homepagina » Het Complot » “Copiloot Germanwings vals beschuldigd van neerstorten vliegtuig om mankementen te verhullen”
"Copiloot Germanwings vals beschuldigd van neerstorten vliegtuig om mankementen te verhullen"

“Copiloot Germanwings vals beschuldigd van neerstorten vliegtuig om mankementen te verhullen”

Vrienden van de copiloot van Germanwings Andreas Lubitz beweren dat hij vals is beschuldigd van het crashen van de Airbus om technische problemen te verdoezelen.

Op de Facebookpagina ‘Andreas Lubitz A320, wir sind gegen die Hetzjagd’ worden verschillende alternatieve verklaringen genoemd voor de vliegramp met de Airbus van Germanwings. Volgens één van die theorieën gebruikt Lufthansa, het moederbedrijf van Germangwings, Lubitz als zondebok om mechanische problemen te verhullen.

"Copiloot Germanwings vals beschuldigd van neerstorten vliegtuig om mankementen te verhullen"

Andreas Lubitz (Reuters)

Afgelopen week werd bekend dat Lubitz het toestel bewust liet neerstorten in de Franse Alpen. Alle 150 inzittenden kwamen om het leven. Vrienden van Lubitz zeggen echter dat de copiloot onschuldig is. Volgens Vocativ wonen honderden aanhangers van Lubitz in of rond zijn woonplaats Montabaur.

Sommigen beweren dat er geknoeid is met de cockpitvoicerecorder zodat het lijkt alsof Lubitz verantwoordelijk is voor de crash. Paris Match beweert een geheugenkaart met daarop een video van de laatste momenten van de vlucht in het bezit te hebben. De Franse politie ontkent het bestaan van deze video. Aanhangers van Lubitz vragen zich bovendien af hoe de geheugenkaart intact kan zijn gebleven terwijl de rest van het toestel ‘verpulverd’ is.

Lasers

Andere populaire complottheorieën rond de crash van de Germanwings-vlucht gaan over een militair experiment en CERN. Amerikaanse troepen zouden in het gebied hebben geëxperimenteerd met lasers die met vloeibare kristallen worden gemaakt, het ‘High Energy Liquid Laser Area Defense System’. Ze zouden per ongeluk het toestel van Germanwings hebben geraakt in plaats van een intercontinentale testraket.

CERN

Volgens een andere theorie is de crash gerelateerd aan de Large Hadron Collider (LHC) in Genève. De grootste deeltjesversneller ter wereld liep vertraging op door kortsluiting. Volgens sommige complottheoretici ontstond hierdoor een mysterieus energieveld en raakten de elektronische systemen van de Airbus ontregeld.

[The Week]


Vind je dit artikel belangrijk? Klik dan hieronder om te delen op Facebook/Twitter
NineForNews.nl in je Facebook-nieuwsfeed?

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.

77 reacties

  1. Hallo, wat ik ergens heb gelezen is; de A320 zou een systeem hebben waardoor het mogelijk zou zijn geweest om op afstand, (net als een drone), het vliegtuig te besturen.
    toen de gezagvoerder dit systeem via een satelietverbinding wilde opstarten werd dir geblokkeerd!
    Waarom? De gezagvoerder zou ook een niet bekende code hebben gehad om de deur alsnog te openen
    zodat hij in de cockpit had gekund. Deze code werkte niet!? Waarom? Het is ook logisch om een code te hebben om vanuit de cabine de deur te openen. want stel een collega zou iets overkomen terwijl hij alleen is in de cockpit.
    Er zouden vliegtuigen zijn gesignaleerd links en rechts naast het toestel. die de kist naar beneden hebben geleid.
    Kortom, er is “geknoeid”in deze zaak, en dat gaat nu door tot men uitgeknoeid is. En zo de zaak in de doofpot kan. Niet te geloven dat de massa nu moet aannemen dat een co-piloot verantwoordelijk wordt gemaakt! Wat betekent dezer laster voor de overleden co-piloot, en dat samen met 150 anderen.
    Het moet er aan Hemelzijde allemaal zeer bizar uitzien hoe media en autoriteiten omgaan met deze zoveelste duistere zaak. Misschien kan er contact worden opgenomen met de overledenen.

    16 likes
    • Hoi Frans,

      Ik heb een opleiding tot vliegtuigonderhoud gedaan, daarna ben ik werkzaam geweest als jet engine technician en heb onlangs een studie materiaalkunde afgerond aan de HU.

      Er is geen systeem dat de A320 op afstand bestuurd kan worden, dit is lariekoek.
      De gezagvoerder heeft zoals je zegt een deur code, waardoor je de deur buiten de cockpit kunt openen. Echter is er een schakelaar in de cockpit om de deur permanent te locken, zodat je er ook met een code niet meer in komt.
      Er is inderdaad een militair vliegtuig gezien naast het passagierstoestel van German Wings, deze procedure is door de verkeersleiding in Marseille opgestart, welke altijd wordt opgestart wanneer er geen contact gemaakt kan worden met een verkeerstoestel. Het militaire toestel gaat dan polshoogte nemen en zal proberen contact te leggen met de piloten.

      Er is verder helemaal niet geknoeid met deze zaak er is helaas een piloot geweest die alles niet meer helder had.

      Hoop dat ik je wat zorgen heb weg genomen. Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag!

      32 likes
      • @Frans, laat je niets wijsmaken, ook niet door afgestudeerde vliegtuigmonteurs, Ikzelf ben een oud Boeing 757/767 vlieger en lid van Pilotsfor911truth waar vele USA piloten, zowel (ex)militair en civiel bij zijn aangesloten. Ikzelf heb nooit geweten dat mijn 767 was uitgerust met een anti-kaap systeem, oftewel, net als een drone kan worden overgenomen. Alle Boeing en alle Airbus modellen zijn hiermee uitgerust.
        Het verhaal dat de deur niet kon worden geopend is ook kul. De gezagvoerder, purser én op intercontinentale vluchten, de aanwezige Air Marshall hebben een code om de deur, ondanks de lock vanuit de cockpit te kunnen opheffen.

        De heer Field McConnell, ex Topgun en United Airlines vlieger is een gevierd lid van Pilotsfor911truth en heeft onlangs een boekje open gedaan in een radio-interview over al dit soort zaken en heeft het tevens over GermanWings en de vermiste MH370 met zéér interessante info. Kortom, volg je gevoel en luister naar echte experts die verifieerbaar zijn. Succes met je zoektocht naar de waarheid… Hierbij de link naar het radio interview welke begint na ca 50 minuten als ik het mij goed herinner.
        http://21stcenturywire.com/2015/03/29/episode-78-sunday-wire-the-friendly-skies-patrick-henningsen-with-guest-field-mcconnell/

        12 likes
        • Niet lullig bedoeld, maar waarschijnlijk ben je er al een tijdje uit Franky..

          “Het verhaal dat de deur niet kon worden geopend is ook kul. De gezagvoerder, purser én op intercontinentale vluchten, de aanwezige Air Marshall hebben een code om de deur, ondanks de lock vanuit de cockpit te kunnen opheffen.”

          Er zijn nogal wat dingen veranderd sinds 2001. Het zelfde is een jaar geleden ook gebeurt, alleen deze piloot is niet tegen een berg aan gevlogen.

          http://edition.cnn.com/2014/02/17/world/europe/ethiopian-airlines-hijacking/

          en in het nederlands
          http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.1879689

          Ze hebben inderdaad een code om de deur te openen, echter krijgt degene in de cockpit (tegenwoordig, weet niet hoe het vroeger was) een waarschuwing als deze wordt gebruikt en hij/zij heeft dan nog de kans om het verzoek te blokkeren..

          Dan kan je denigrerend doen naar een afgestudeerde vliegtuigmonteur, maar hij is wel bij de tijd..

          15 likes
        • Toch interessant dat een oud 757/767 vlieger zich hier meldt. Al kan natuurlijk iedereen van alles beweren, ik ga er in eerste instantie vanuit dat wat je zegt klopt, Franky.

          Als dat zo is vind ik het wel een boute stelling, wanneer je beweert dat alle Boeings en Airbus toestellen “met een anti-kaap systeem, oftewel, net als een drone ” zijn uitgerust.

          Als dat waar is, dan werpt dit mogelijk een geheel ander licht op New York, Malaysia Airlines en nu het German Wings toestel.

          Wel lijkt Andreas Lubitz de hoogte-instelling van zijn MCP (Mode Control Panel, deel uitmakend van de Autopilot) van 38000ft naar 100 ft te hebben gedraaid. Als dat in 8 minuten gebeurd is, dan moet hij met bijna 5000ft/min gedaald zijn, dat is heel fors.

          https://www.metabunk.org/data/MetaMirrorCache/324e818f0ee6002794ddf678913b0e9f._.png

          1 likes
          • Heel juist opgemerkt Marc maar neem de moeite om de uiteenzetting van Dhr, Field McConell te beluisteren waarin hij dit ook aanhaalt en tevens zijn vermoedens over MH370. Hij is een geaccrediteerd piloot tot 2007 meen ik en is een expert. Overigens voor de andere reacties hierboven, in 2002 zijn wereldwijd alle 757/767 typen ontdaan van dit anti-kaapsysteem omdat de software gemakkelijk te hacken bleek. Zoals al gezegd, ik heb het nooit geweten.

            1 likes
      • Pommetje
        Ik blijf nog even kleven aan dat de piloot lang buiten zijn helderheid gehouden is.
        Het gaat er bij mij niet in dat ondanks waarschijnlijk psychische problemen dit is gebeurd.
        En natuurlijk snap ik wel dat alles zeer snel tot conclusie moest komen en men dit wil afsluiten. anders kan ik me zeker voorstellen dat er minder in vliegtuigen wordt gestapt.
        Het vliegtuig is in 7 minuten naar beneden gekomen, daar kan dan volgens mij nooit zo snel een militair vliegtuig bij zijn geweest. Of je moet al constant militaire vliegtuigen in de lucht hebben.

        3 likes
        • Frans,
          Ik wil je graag even informeren over de snelheid van een militair toestel.
          ‘Nederland is met een F16 op full throttle 5 min breed en 7 min lang’. Als je de franse kaart er even bij neemt, zul je tot de conclusie komen dat een militair toestel er enorm snel kan zijn. Daarnaast heeft German Wings toestel in 8 minuten gedaald. Een relatief normale glij-daling, volgens piloten op fora. Ook te zien op verschillende Flight data websites.
          Verder heeft frankrijk een groot militair apparaat, waar dagelijks oefeningen worden uitgevoerd, maar ook toestellen klaar staan om te onderscheppen. Dit gaat snel, heel snel kan ik je vertellen! binnen een paar minuten zijn ze in de lucht!

          3 likes
          • “Jammer dat ze op 9/11 dan niet zo snel waren pommetje..”

            Marcel, sinds wanneer denk je dat die regels zijn aangescherpt?

            6 likes
          • Jammer dat ze op 9/11 dan niet zo snel waren pommetje..
            En buiten dat, wat je weet zal op een “need to know””-basis zijn. Ik twijfel niet aan je deskundigheid, maar wel aan de reikwijdte daarvan. Ik heb het hier over de mogelijkheid toestellen op afstand te besturen, waarvan Operation Northwood een klassieker is.

            2 likes
      • Ben geen technicus, maar heb wel een goede algemene ontwikkeling en kan je alleen maar gelijk geven.
        Er is echter één punt wat bij mij wel grote vraagtekens oproept. Het ontbreken van de geheugenkaart van de FDR. Zo’n kaartje kan onmogelijk uit zijn behuizing zijn gevlogen door de impact van de crash. De foto’s van de CVR en de FDR lieten namelijk een intacte behuizing zien.

        4 likes
  2. Kunnen er ook nog rampen gebeuren zonder dat er de spannendste complot theorieën omheen worden verzonnen? Ja er is een code om de deur binnen te komen, echter kan degene in de cockpit alsnog verhinderen dat de deur wordt geopend. Dit is een extra beveiligingsmaatregel in het geval dat degene aan de buitenkant van de deur gedwongen wordt (bijvoorbeeld door kapers) om de deur met zn code te openen.. Het is allemaal niet zo spannend als dat het gemaakt wordt. Wat is er zo gek aan het feit dat de piloot een depressie gehad zou hebben. Zijn piloten superieur aan de gemiddelde mens hier op de aardbol?
    In Nederland lopen er gemiddeld 800.000 mensen met een depressie rond, zou daar ook niet een piloot bij kunnen lopen?

    32 likes
    • ” Kunnen er ook nog rampen gebeuren zonder dat er de spannendste complot theorieën omheen worden verzonnen? ”

      De vraag stellen is hem beantwoorden.
      Een interessante vervolgvraag is: Waarom hebben sommigen die behoefte?

      6 likes
      • Ik denk omdat men bang is voor de grote boze buitenwereld..

        7 likes
        • Let There Be Light

          De meeste oude media (via kranten, tv, radio, tijdschriften in de winkel):
          1. Zijn afhankelijk
          2. Doen meestal alleen verslag van gebeurtenissen
          3. Vertrouwen meestal info van de overheid
          4. Vertrouwen bronnen van ANP, Reuters, Wegener
          5. Negeren (grote) verdenkingen tegen overheden

          De meeste nieuwe media (overzicht via nieuwemedianieuws.nl):
          1. Zijn onafhankelijk
          2. Onderzoeken meestal de gebeurtenissen
          3. Zijn kritisch tegenover info van de overheid
          4. Zijn kritisch tegenover ANP, Reuters, Wegener
          5. Onderzoeken verdenkingen tegen overheden

          Gebruik bij het lezen van berichten van zowel de oude media als de nieuwe media altijd uw eigen onderscheidingsvermogen. Neem niets zomaar klakkeloos aan. Doe liefst uw eigen onderzoek.

          6 likes
          • ” De meeste nieuwe media (overzicht via nieuwemedianieuws.nl):
            1. Zijn onafhankelijk
            2. Onderzoeken meestal de gebeurtenissen
            3. Zijn kritisch tegenover info van de overheid
            4. Zijn kritisch tegenover ANP, Reuters, Wegener
            5. Onderzoeken verdenkingen tegen overheden”

            ad1: Dat zijn ze zeker niet! Ze hebben eigenaren die aan de Media willen verdienen door advertenties. Verder werken ze niet volgens journalistieke grondbeginselen als hoor en wederhoor, factchecking.
            ad2: LOL! Plaatsen klakkeloos de meest grote onzin en komen nooit terug op zaken die achteraf gezien niet klopten zal je bedoelen.
            ad3 en 4: Zijn bevooroordeeld. Het zit per definitie anders dan wordt beweerd.

            11 likes
          • Ik vraag me toch ernstig af waar o waar die journalisten en onderzoekers zijn van de AM. Gaat de AM echt zelf op onderzoek? Worden er mensen er plaatse gestuurd? Worden er interviews gedaan, foto’s gemaakt, zaken verder onderzocht, geverifieerd?
            Je zal me nooit horen zeggen dat de MSM volledig betrouwbaar is, maar wat ik bij de AM vooral zie is het copy-pasten van artikelen van andere sites. Heeft 9fornews bijvoorbeeld mensen in dienst die zelf op onderzoek uitgaan? En daarmee bedoel ik dus niet op internet..!

            5 likes
          • Puntje twee bij de nieuwe media kan je weglaten..

            “Neem niets zomaar klakkeloos aan. Doe liefst uw eigen onderzoek. ”

            Hier ben ik het dan wel mee eens..

            4 likes
          • lezen -Let There Be Light- lezen, niet meteen zo bijdehand doen..

            Jij zegt nu tegen mij
            “Als je niet begrijpt wat er in de laatste opmerking staat van de reactie dan mag duidelijk zijn dat het leeghoofdig denken van jullie net zo erg is als de personen die op iedere hoek van de straat een intrige willen waarnemen. ”

            kijk nu nog eens goed naar mijn opmerking van
            3 april 2015 08:24 at 08:24

            3 likes
          • Let There Be Light

            @henk – @Roy

            Leg fijn je oor te luisteren naar wat je wilt horen en kijk alleen naar wat je wilt zien en kletspraat fijn verder in de richting van de mainstream media. Als je niet begrijpt wat er in de laatste opmerking staat van de reactie dan mag duidelijk zijn dat het leeghoofdig denken van jullie net zo erg is als de personen die op iedere hoek van de straat een intrige willen waarnemen.

            @Liquid – Dat is ook het zwakke punt van de alternatieve media, die kunnen niet putten uit de gemeenschapskas die burgers vullen en bij te kort moeten blijven vullen. Burgers worden systematisch voorgelogen, fout geïnformeerd en bestolen en ze nemen ook nog de moeite om de criminelen die ze voorliegen en beroven te verdedigen en vallen mensen aan die proberen zaken te weerleggen of wakker te schudden. Prachtig om te zien hoe de simpele zielen hun pijlen niet richten op dat wat ons werkelijk raakt, ons voorliegt en berooft. Alsof je op straat een klap in je nek krijgt en wordt berooft van je geld en daarbij de crimineel ook nog een compliment maakt en verdedigt tegenover omstanders die proberen in te grijpen. Achterlijke gladiolen gewoon, maar de bittere waarheid dus.

            En laten er een aantal mensen zijn die absoluut te ver doorschieten, maar er zijn altijd nog genoeg serieuze en weldenkende mensen aan het onderzoeken en bestuderen en ontleden beelden en berichten van de mainstream op op of via het internet. Dat zijn mensen die niet zo maar even de wereld rond kunnen vliegen, omdat de luxe van het roven uit de staatskas ze niet is gegeven.

            2 likes
          • @ let-there-be-light:
            “@Liquid – Dat is ook het zwakke punt van de alternatieve media, die kunnen niet putten uit de gemeenschapskas die burgers vullen en bij te kort moeten blijven vullen. ”

            Blij te zien dat we het in ieder geval eens zijn over het zwakke punt van de AM.

            Verder ga ik er van uit dat je je realiseert dat de meeste mediabedrijven zelf hun geld verdienen en dit niet uit de staatskas krijgen. Ook de AM kan zelf geld genereren voor onderzoeken lijkt mij.

            2 likes
        • En daarin flink gevoerd wordt door ‘us-against-them’ propaganda op het net..

          3 likes
  3. Het vrijkomen van dampen afkomstig van lekkende keringen van de motoren. De hydraulische dampen die daardoor vrij komen tasten oa het neurologisch centrum aan. Motoren reviseren kost vele miljoenen een airco filter paar honderd. Aangezien je niet even een raampje open kan zetten om te luchten komen die dampen in het vliegtuig terecht. Ik denk dat dat op den duur zijn tol eist bij de piloten. http://elcosh.org/document/1446/d000503/operator-wins-ruling-on-hydraulic-fluid-fumes.html Daarom vlieg ik niet..De prijzen van de tickets zijn zo laag door de concurrentie onder elkaar dat dit dus ten koste gaan van fatsoenlijk onderhoud aan de motoren. Hoeveel tickets moet je dan verkopen om een motor te laten reviseren laat staan een nieuw toestel te kopen…zo simpel is het..

    7 likes
    • Mochten er al dampen vrijkomen van motoren, dan komen deze nooit in de cabine. Daarnaast heb ik zelden tot nooit lekkende keringen aangetroffen bij de motoren. Keringen tref je ook alleen bij tandwielkasten van de jet engines aan. Deze tandwielkasten hangen onder- en aan de zijkant van de motor, en dit alles in een geventileerde ruimte (Engine nacelle).
      Helaas zie je vaak mensen die zorgen hebben over dingen waar ze helemaal geen zorgen over hoeven maken. Zeker over de dingen die u noemt, zul je kennis moeten hebben van vliegtuig motoren. 98% van de mensen heeft deze kennis niet en vullen dingen zelf in, die ze links- en rechts op internet horen.
      Als je wil kan ik je het eea laten zien over vliegtuigmotoren, en zul je zien dat ze veilig zijn en zeker geen dampen of hydraulic fluid lekken.

      10 likes
  4. Het is verdacht en heel vreemd dat vooral de media hameren op vooral de psychische gesteldheid van de piloot.

    Dan had hij weer slechte ogen, dan was het weer een relatiebreuk, dan was het een depressie en zelfs de New York times (nieuws komt wonderbaarlijk altijd eerst uit Amerika) kon eerder en er meer over berichten dan de Europese media. Onophoudelijk hameren de media op de piloot als schuldige. Maar of er ook een technisch probleem geweest kan zijn wordt volledig genegeerd. De voice recorders geven aan wat er is gebeurd, volgens de verschillende media, maar de data recorder, wat vertelt deze?

    Stel je voor dat er een technisch probleem was, dan zouden misschien alle vliegtuigen aan de grond moeten blijven of zullen mensen niet meer willen vliegen met een airbus. Het zou economisch gezien in ieder geval niet gunstig zijn als blijkt dat er technisch iets niet goed zit met de toestellen.

    12 likes
    • “Dan had hij weer slechte ogen, dan was het weer een relatiebreuk, dan was het een depressie”

      Het is niet dan-dan-dan, het is en-en-en.

      We hebben het over iemand die al leed aan depressies, de kans heeft zijn zicht te verliezen (en dus zijn baan) en ook nog onlangs een relatiebreuk heeft gehad. Dat alles maakt iemands psychische gesteldheid er niet bepaald beter op.

      7 likes
      • De media komen nogal met een opmerkelijke optelsom van mentale en fysieke problemen die tot dit drama geleid zouden hebben. Zijn er meer van dat soort mentaal en fysiek instabiele en gebrekkige piloten (piloten zijn getraind en getest juist op mentale stabiliteit en een goede fysieke gezondheid) en kunnen of beter gezegd mogen die dan nog wel vliegen? Het is nogal wat dat piloten met al deze gebreken kunnen of mogen vliegen, wat ik me ergens niet kan voorstellen, want piloten zijn door en door getest en zullen hoe dan ook blijvend worden getest op allerlei mogelijke geestelijke en fysieke problemen.

        Persoonlijk vind ik het ongehoord dergelijke onstabiele mensen door alle testen en onderzoeken kunnen glippen en met zoveel mensen aan boord van een peperduur vliegtuig plaats kunnen nemen.

        Wellicht was de piloot niet depressief genoeg en had ook nog het volgende te vertellen… ‘Co-piloot Andreas Lubitz wilde dat iedereen zijn naam kende’ …Iemand die depressief is zal dat worst zijn die wil niet dan iedereen zijn naam kent, maar wil eenvoudigweg dood. Maar goed, hij wilde dat iedereen zijn naam kende, dus waarom dan niet de airbus ‘parkeren’ Cannes, Nice of Monaco? Dan had hij helemaal dat gehad wat hij volgens de media wilde.

        En daar komt, nogmaals bij, in hoeverre is de media hier aan het hypen of onwaarheden aan het verspreiden. Waarom niet objectief en betrouwbaar het nieuws brengen? Het is nogal een kwalijke zaak dat de media dergelijke zaken zo onprofessioneel en respectloos in het nieuws brengen. Normaal gesproken zouden de diverse media het helemaal niet zo brengen en houdt men zich in het algemeen liever op de vlakte. Waarom dan wel hier zo als haviken zich storten op het nieuws en de piloot zonder blikken of blozen als schuldige aanwijzen met allerlei speculaties en nog niet bewezen feiten?

        2 likes
        • “Zijn er meer van dat soort mentaal en fysiek instabiele en gebrekkige piloten (piloten zijn getraind en getest juist op mentale stabiliteit en een goede fysieke gezondheid) en kunnen of beter gezegd mogen die dan nog wel vliegen? Het is nogal wat dat piloten met al deze gebreken kunnen of mogen vliegen, wat ik me ergens niet kan voorstellen, want piloten zijn door en door getest en zullen hoe dan ook blijvend worden getest op allerlei mogelijke geestelijke en fysieke problemen.
          Persoonlijk vind ik het ongehoord dergelijke onstabiele mensen door alle testen en onderzoeken kunnen glippen en met zoveel mensen aan boord van een peperduur vliegtuig plaats kunnen nemen. ”

          Dit zijn zeer gerede vragen die momenteel de hele wereld bezig houden en alle vliegtuigmaatschappijen terecht onder vuur leggen.
          Ik zag nog niet zo lang geleden een docu op tv over een vliegtuigcrash die uiteindelijk te wijten bleek aan een piloot die met de hakken over de sloot door zijn opleiding was gekomen en al eerder situaties verkeerd had ingeschat. Uiteraard ontstond de vraag hoe het mogelijk was dat zo iemand uberhaubt passagiersvliegtuigen mocht vliegen. Een van de deskundigen gaf daarop als antwoord dat er tegenwoordig zoveel goedkope vluchten zijn dat er dus veel meer piloten nodig zijn, waardoor de criteria om nieuwe piloten aan te nemen niet zo hoog meer zijn als vroeger.
          Dat lijkt mij een zeer kwalijke zaak. Als daarbij de screenings op mentaal vlak minder aandacht krijgen dan die op fysiek vlak, en een piloot er toe in staat is zijn huidige mentale gesteldheid te verbergen, dan krijg je dus potentieel een ramp als deze. Het is niet voor het eerst ook helaas.

          “…Iemand die depressief is zal dat worst zijn die wil niet dan iedereen zijn naam kent, maar wil eenvoudigweg dood.”

          Er zijn legio voorbeelden van zelfmoorden waarbij er andere mensen ‘meegenomen’ worden. Ook kan ik je heel wat voorbeelden van seriemoordenaars en massamoordenaars geven waarin het iemand deels om ‘de roem’ te doen was.
          Je kan niet zomaar zeggen dat ‘iedereen die depressief is’ op een bepaalde manier zal redeneren of zich zus-en-zo zal gedragen.

          “Het is nogal een kwalijke zaak dat de media dergelijke zaken zo onprofessioneel en respectloos in het nieuws brengen.”

          Dat ben ik deels met je eens. De andere kant van het verhaal is wél dat het belangrijk is om aan het licht te brengen dat dit dus blijkbaar kan, en dat vliegtuigmaatschappijen eens grondig moeten gaan kijken naar hun eigen beleid en kritische kijk op wie ze nou eigenlijk in dienst hebben. Of pleit jij ervoor dat dit soort wantoestanden níet aan het licht moeten worden gebracht…..?
          Respectvoller was het geweest eerst een grondig onderzoek af te wachten alvorens conclusies te trekken.
          Helaas zou je dan net als nu allerlei wilde theorieën en verhalen krijgen over complotten en doofpotten en zo. Oftewel, er zullen altijd mensen blijven die, in welk journalistiek scenario dan ook, alles altijd verdacht blijven vinden. 😉

          2 likes
    • een plausibele uitleg van u, wat ik ook raar vind dat men nogal heel snel met de “mogelijke”oorzaak naar buiten kwam en dat geeft dan ook enkele bedenkingen.

      5 likes
  5. Over het algemeen vind ik de berichten van 9 for News goed, maar dit bericht snap ik niet. Ik heb iet op de Duitse TV gehoord dat op zijn laptop bewijzen zijn gevonden dat hij gericht heeft gezocht naar hoe hij het beste zelfmoord kon plegen en het vergrendelen van de deur naar de cockpit. In Nederland is daarover nog niets te vinden op internet, maar hier een link van WDR: http://www1.wdr.de/themen/aktuell/absturz-germanwings-blackbox-100.html.

    4 likes
    • @Swanica

      En gij gelooft of meent te moeten denken dat alles wat mainstream media ons vertellen de waarheid is??? En een piloot weet niet hoe hij een deur moet vergrendelen en moet dit opzoeken op het internet??? Was de piloot een amateur of zijn de mensen die dit bericht naar buiten brengen een stel amateurs die niet weten hoe een leugen aan de man of vrouw gebracht moet worden???

      7 likes
      • Zo geloof jij METEEN wat alternatieve media te zeggen hebben. Klakkeloos zie jij dit voor de waarheid aan. Van’t zelfde laken een pak zou ik zeggen!

        5 likes
        • @emka

          Ik val Swanica niet aan, maar vertel alleen dat als men in het algemeen wil denken of slechts geloven dat de gevestigde media oprechte volksbelangbehartigers zijn dan is dat een gemakzuchtige en naïeve gedachte en trappen in een bull trap en is net zo naïef om te denken dat alle alternatieve sites worden gerund door onafhankelijke mensen, want zelfs daar zitten machten tussen die mensen op het verkeerde been proberen te zetten en sommige sites zelfs een onderdeel van de gevestigde macht.

          Het is nog steeds een onvermurwbaar en onwrikbaar geestelijk vastzittend idee die gelijk is aan de vastzittende religieuze doctrine dat de mainstream media ons van zuiver en oprecht nieuws zou willen voorzien. Het enige doel van de mainstream is plooien gladstrijken, sturen van zaken, gedachten en ideeën, de massa voorbereiden op wetten en regels die de macht wil opleggen en het volk voorliegen om daarmee de eigen ondergang te aanvaarden.

          De mainstream is een wolf in schaapskleren, een satanische club van en voor het behartigen van belangen en veiligstellen van hun eigen toekomst ten koste van anderen. Niets is van alles wat de mainstream brengt en doet is meer dan leugen op leugen en wie dat niet wil zien is het reageren op alternatieve sites gewoon niet waardig. Dan kan men beter reageren op sites waar de leugen mag worden ontkracht of de waarheid mag worden gezocht. Kijk alleen maar eens hoeveel ingehuurde NSB trollen op de alternatieve sites stelselmatig mensen afbranden en wegzetten als complotters of aluhoedjes, dat is het geijkte middel om mensen met een afwijkende kijk op zaken te elimineren, want de leugens en de fascistische, moordende psychopaten moeten ten koste van alles en iedereen in bescherming worden genomen om te blijven kunnen groeien.

          0 likes
          • …….correctie van deze… “Van alles wat de mainstream brengt en doet is niet meer dan leugen op leugen stapelen en wie dat niet wil zien is het reageren op alternatieve sites gewoon niet waardig. Dan kan men beter reageren op sites waar de leugen mag worden bekrachtigd of de waarheid niet mag worden gezocht”…

            0 likes
      • @ Weg met ons..

        Er van uit gaan dat alles wat de reguliere media ons voorschoteld de waarheid is, is naief….
        Maar wat NET zo naief is, is er van uit gaan dat alles wat op sites zoals deze wordt verkondigd WEL waar is…

        Gelukkig ben ik allang niet meer op zoek naar de waarheid,
        degenen die schreeuwen de waarheid te bezitten zijn de grootste leugenaars.

        4 likes
    • Als er iets verdacht is is het zoiets wel, Swanica. In 2001 vonden ze een intact paspoort van een “kaper” op het trottoir. Er wordt altijd iets neergelegd of “gevonden” dat het lulverhaal moet ondersteunen, dat de publieke opinie moet helpen een bepaalde kant op te kijken. Het is eerder een indicatie dat het tegendeel waar is wanneer zoiets verschijnt.

      0 likes
    • Snap je nog niet dat wij allemaal worden voorgelogen ??????

      0 likes
  6. “Aanhangers van Lubitz vragen zich bovendien af hoe de geheugenkaart intact kan zijn gebleven terwijl de rest van het toestel ‘verpulverd’ is.”

    Wat een onzin! Verpulveren = Fijnstampen
    Dit toestel, hoewel in zeer kleine stukjes, is echt niet verpulverd, gezien de ook grotere delen, koffers etc.

    Het is zoeken naar een speld in een hooiberg door de ‘aanhangers van Lubits’. Zelfs enkele lichamen waren nog vrijwel intact. Alles hangt af hoe het neerkomt. Misschien maakte de camera en of geheugenkaart wel een zachte landing op een tas, koffer, lichaam of een stukje gras, als het verhaal van deze geheugenkaart trouwens al waar is…

    4 likes
  7. Die vriendin zei dat hij nachtmerries had. Hij riep dan: we gaan er allemaal aan.(dus niet alleen de mensen van in het vliegtuig) Wat bedoelde hij daarmee?
    Ik heb gelezen op de site van global switch, dat datacentra/satellieten/wifi in de toekomst meer vervuiling enz. gaat opleveren, dan alle vliegtuigen bij elkaar als ze vliegen. Staat gewoon legaal op die site. Zij doen er dan alles aan om zoveel mogelijk energie van natuurlijke energiebronnen te gebruiken zeggen ze.
    Iedereen die een beetje leest/weet over energie, die weet dat dit dan een/de grootste babbelgoedpraat verhaal is.
    Zwitserland is het hart van alle Agenda21 punten. Waterbeheersing-Nestle. Moderne nanotechnologie-Cern enz. Geneve(hart van verdragen) Hart van de banken. hart van de 2de wereldoorlog. enz.
    Van Bern naar Cern naar Dern. Dern betekent Tarni(duits) Tarni betekent ook God v de Donder/bliksemschicht of tewel Donar. In Cern gebruiken ze een soort van lichtflits.
    Dus voor mij is er dus ook meer aan de hand, dan een depressieve pilot. Ook zou het contacten hebben gehad met moslims/radicalen volgens de Duitse krant. Hij moest natuurlijk zijn ei kwijt. Bij mensen die anti-Amerikaans(schaduwregering) zijn. Wat heeft hij ontdekt toen hij in Amerika was?

    2 likes
    • Zo te zien ben je hard aan vakantie toe,
      wordt je nooit moe van jouw eigen panische gedachtes?

      5 likes
      • Nee, ik word er niet moe van, maar ik luister/lees naar wat mensen zeggen en neem eigen ervaringen ook mee. Dus niet wat reguliere kranten schrijven. Ik vind het sowieso niet eerlijk, dat men deze man al beschuldigd, terwijl het onderzoek nog in volle gang is. Ook vind ik dat ooggetuige verhalen meegenomen moeten worden. Zo schijnt het al dat er voor de crash een explosie te horen was. Iemand die zwaar aan de pillen zit, kan nog geeneens functioneren. Dus dat vind ik al raar. En vrienden die nog kort met hem zijn omgegaan, die moeten wel iets gemerkt hebben. Of zijn ouders. Je moet dus alles meenemen. Sociale en technische dingen.
        Ga maar eens een roddel of een ruzie analyseren. Hoe is zoiets tot stand gekomen. Dat kun je nooit op dat moment al weten. Dat duurt soms wel jaren. Dacht je eerst dat iemand heilig was, dan blijkt het juist de andersom te zijn. Dus waarom beschuldigen kranten/media zo snel. Zij doen het alleen om geld te verdienen.(sensatie). Of om de richting van de echte schuldige te verbloemen. Alles draait om geld. Dus ja, alle ins en outs moeten onder de loep genomen worden. Dus bij mij ging al een lampje branden bij: Hij riep: we gaan er allemaal aan. Wat bedoelde hij daarmee?
        En bij deze: ik vind het heel erg voor de mensen die iemand verloren hebben. Maar ik zou dan toch ook willen weten waarom? Het echte waarom? Dus de diepere achtergronden, als hij het echt bewust gedaan zou hebben. Iemand pleegt niet zomaar zelfmoord, daar gaat een heel traject aan vooraf en aan de andere kant: heeft hij het wel gedaan?
        Ik ben iemand die graag wil weten, waarom dingen gaan zoals ze gaan. Diepere interesse. Het begrijpen van en dat verveelt nooit.
        Ik begrijp ook niet, waarom je dat irriteert. Waarom zit je hier dan op deze site? Hier worden continu berichten neer gezet, met de vraag waarom en hoe zit het nu echt? Dat is zelfs de titel van de startpagina.
        Kijk, je hoeft niet mee te gaan in mijn theorie. Ook ik gooi maar balletjes op. Met die balletjes kan bij iemand anders weer een lichtje gaan branden. Wil je iets begrijpen dat moet je verschillende inzichten meenemen. Wat mij irriteert aan jou is dat de discussie zo geblokt wordt. Ik heb liever dat je jouw inzicht uitlegt en het waarom. Dan leer ik er nog iets van.

        1 likes
        • @Elise49

          Ben het volledig met je eens en vind je zelfs heel helder en oprecht reageren. Je analyses zijn zeker de moeite waard en mensen zoals jij zijn helaas schaars. Zonder sentimenteel of idealistisch te worden o.i.d., maar bij je reactie moest ik aan deze denken, hij is speciaal voor jou en de mensen die deze wereld niet willen uitzuigen en opvreten, maar iets zoeken waarmee we puurheid vrijheid, oprechtheid en tevredenheid kunnen verankeren als een basis…. https://www.youtube.com/watch?v=HwVSCIU3gXs …..even oude tijden herbeleven toen het allemaal nog zoveel eenvoudiger was/leek… 🙂

          0 likes
    • Volgens ex militairen(US) worden goedkope vliegtuigmaatschappijen(krijgen ze geld voor) gebruikt om te sproeien met chemtrails. Chemtrails zorgen ervoor dat wifi enz. goed kan geleiden. Dus datacentra hebben er dus baat bij. Piloten worden regelmatig ziek in de cockpit. Het is moeilijk te bewijzen dat een piloot daar ziek van wordt. Een arts schrijft dan dat ie depressief/gek is?
      Gisteren op tv. Kinderen aan de bril, omdat ze te lang mobiel/tablet enz. gebruiken. Ze moeten meer naar buiten, want dat is goed voor de ogen. Ze zijn bijziend geworden. Zonlicht zorgt daarvoor. Maar die zon wordt geblokt! Nou heb ik een dochter die al van jongs af aan bijziend is. Dat heeft met spieren te maken.(DNAfoutje in de familie) Mensen lazen vroeger uit een boek en daar moet je ook je ogen mee inspannen. Als je haakt, dan moet je ook je ogen inspannen. Dus volgens mij is niet alleen de tablet(blauwlicht) de oorzaak, maar de combinatie van. Volgens een onderzoeker zorgen chemtrails ook voor zwakkere spieren. Ziektes zoals fybromalgie/reuma, Alzheimer enz. zijn geen ouderdomziektes meer.

      3 likes
  8. Dat is dan wel een dure escape. Ik bedoel dit niet grof maar je kunt beter een toestel door een technisch mankement laten neerstorten dan dit. Juist door de schuld bij de co piloot te leggen is de vliegmaatschappij volledig maar dan ook volledig aansprakelijk.

    9 likes
  9. Ik vermoed dat Paratoxin de oorzaak is.
    Lees en huiver…
    http://www.waarheidsvinding.com/?p=4896

    6 likes
  10. het lijkt me ook niet als dit een zelfmoordactie zou zijn ,ondanks dat je levensmoe bent ,je toch niet rustig blijft ademen als je die berg op je af ziet komen!! Dus in mijn ogen Zo en Zo een raar verhaal weer!!En zelfmoord doe je stiekum in je eentje en sleep je geen onschuldige mee lijkt mij!!

    1 likes
  11. Ja, goed. Veel mensen slaan rijkelijk aan het fantaseren na een dergelijke gebeurtenis en komen met wilde theorieën, en de omgeving van de dader is verbijsterd en had het nooit verwacht: ‘het was zo’n aardige jongen’, etc. Maar in dit geval lijkt de officiele lezing de meest aannemelijke. Het is ook niet zo dat een piloot met een bekend psychiatrisch verleden in dienst houden Lufthansa er zo lekker gunstig uit laat komen.

    8 likes
  12. … ben benieuwd waar die foto vandaan komt. Wordt u ook gefotografeerd tijdens een rondje rennen ? (‘t zou wel kunnen overigens)

    0 likes
  13. Roy en Henk jullie beide moeten echt gaan en hopelijk kunnen jullie dan eens een keer ontwaken uit jullie illusie dat er geen complotten bestaan.

    http://www.wanttoknow.nl/overige/richard-gage-ae911-op-tu-delft-kom-je-ook/

    2 likes
  14. Dit is ook een vliegtuigramp met een (waarheid )die het daglicht niet kan verdragen .

    Getuigenverklaringen over ‘Mannen in witte pakken’ bij Bijlmerramp die witte pakken droegen en Israelisch spraken en geen zwarte doos gevonden ?

    http://www.sdnl.nl/bijlmer3.htm

    http://jdtvnieuwsbullet.blogspot.com/2012/10/het-verdwenen-puin-van-de-bijlmerramp_4.html

    4 likes
  15. een boel bla bla als je het mij vraagt. Wat overigens niet wil zeggen, dat het wederom een False Flag is..

    1 likes
  16. een boel bla bla als je het mij vraagt. Wat overigens niet wil zeggen, dat het wederom geen False Flag is..

    0 likes
  17. Er was op nu.nl een bericht dat de psychiater van de co-piloot hem had verboden om te vliegen. Maar heeft de psychiater dat doorgegeven aan de werkgever van de co-piloot ?
    Kennelijk niet.

    0 likes
  18. Ook nu weer blijkt dat EEN ” Gek” meer ellende kan veroorzaken dat een heel leger goedgetrainde soldaten.
    Dat soort dingen ga je nooit tegenhouden. Leer er maar mee leven. Hoe meer mensen op de Kloot, hoe meer gekken.
    Alles is terug te voeren tot overbevolking. Al die botsende energievelden/aura’s. NL staat voor Naieven Land.

    0 likes

Laat een bericht achter

Let op! Als je een reactie achterlaat ga je automatisch akkoord met onze spelregels. Klik hier om onze spelregels te zien.

Je e-mail adres wordt niet getoond.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*

x

Check Also

thunberg

‘CO2-neutrale’ zeiljacht van Greta Thunberg verbruikte meer brandstof dan vliegtuig. Spaanse krant legt leugens bloot

Klimaatactiviste Greta Thunberg, die door Time is ...

Beelden opgedoken van mysterieus vliegtuig op topgeheime basis bij Area 51. Wat spoken ze hier uit?

Beelden opgedoken van mysterieus vliegtuig op topgeheime basis bij Area 51. Wat spoken ze hier uit?

De Tonopah Test Range is een militaire ...

Ervaar de diepste
ontspanning ooit
  • Voel je snel 100% beter met de heerlijkste, diepste ontspanning ooit
  • Geniet snel van een fijne, intens diepe rust en krijg meer energie
Je meldt je hiermee aan op de 100% gratis en vrijblijvende Trancewerk nieuwsbrief. Je kunt je altijd weer afmelden.
Trancewerk stuurt gegarandeerd nooit spam en je gegevens blijven beschermd.
50%
Dankjewel voor je aanmelding.

Er is een e-mail verstuurd met een bevestigingslink.

Deze e-mail is afkomstig van Trancewerk.nl. Zij stellen de sessie 'Diepe Ontspanning' gratis ter beschikking.

Ga naar je mailbox en open de e-mail.

Klik op de bevestigingslink en je ontvangt binnen enkele minuten instructies...

Heel veel plezier!


P.S.: Dit geschenk kost normaal € 49,99.
Je krijgt dit gratis, omdat je je aanmeldt op de Trancewerk nieuwsbrief. Dit is 100% vrijblijvend, kost niets en je kunt je altijd weer afmelden.
Leer wat de échte oorzaak is van je overgewicht en los dit op
Bijna klaar...
Ontdek waarom een dieet NOOIT blijvend werkt en wat wél werkt
Krijg onbetaalbare tips en trucs die tot een permanent slank lijf leiden
Je meldt je hiermee aan op de 100% gratis en vrijblijvende Trancewerk HypnoSlank e-cursus. Je kunt je altijd weer afmelden.
Trancewerk stuurt gegarandeerd nooit spam en je gegevens blijven beschermd.
50%
Dankjewel voor je aanmelding.

Er is een e-mail verstuurd met een bevestigingslink.

Deze e-mail is afkomstig van
Trancewerk.nl. Zij stellen de e-cursus 'HypnoSlank' gratis ter beschikking.

Ga naar je mailbox, open de e-mail
en klik op de bevestigingslink en je
ontvangt binnen enkele minuten
les 1...

Heel veel plezier!


P.S.: Met deze gratis e-cursus loop je
het 'gevaar' dat je binnenkort je
garderobe kunt vervangen met
kleinere maten!
AANMELDEN GRATIS WORKSHOP
Wanneer?
donderdag 30 januari
20:00 uur
Wie?
*
*
Je gegevens zijn naar de organisator gestuurd. Je wordt verder via e-mail op de hoogte gehouden.