Er vallen dodelijke slachtoffers door bijwerkingen. Dat was ook het geval bij de coronavaccins, erkent directeur van bijwerkingencentrum Lareb Agnes Kant in gesprek met het FD.
Bij enkele tientallen ouderen hebben bekende bijwerkingen mogelijk bijgedragen aan een fatale verslechtering van een al kwetsbare gezondheidssituatie, zegt Kant.
Daarnaast waren er nog acht sterfgevallen die mogelijk zijn terug te voeren op een vorm van trombose en ontsteking van de hartspier of het hartzakje, vervolgt ze.
Van ‘weinig afwijkends’ naar ‘meer dan we gewend zijn’
“Ik durf rustig te stellen dat de coronavaccins veel bijwerkingen hadden,” aldus Kant. Die kwamen ‘echt veel voor, meer dan we gewend zijn van andere vaccinaties’.
Zelf kreeg ze last van zogeheten postmenopauzale bloedingen, die ze in eerste instantie toeschreef aan de vaccinaties. Inmiddels denkt ze dat het bloedverlies ‘een andere oorzaak’ moet hebben gehad.
Eind 2021 zei Kant nog in een interview met het AD: “Ik denk dat we inmiddels kunnen stellen dat de angst voor de coronavaccins onterecht is geweest. Over de gehele linie zien we weinig afwijkends ten opzichte van andere vaccins.”
‘Zeldzaam’
Ze zei ook: “Gelukkig zijn de bijwerkingen zeldzaam. Er is sowieso geen enkele aanwijzing dat de vaccins leiden tot onvruchtbaarheid, wat wel eens wordt beweerd.”
Op dat moment waren er ruim 800.000 gemelde bijwerkingen, 3500 ziekenhuisopnames en 550 doden volgens haar eigen database.
Neuroloog Jan Bonte zette beide interviews naast elkaar en schreef erbij: “Sommige mensen kennen geen schaamte. En hebben geen geweten.”
Kant zei overigens tegen het FD dat het ‘niet haar taak is om mensen aan te moedigen zich te laten vaccineren’. Dat terwijl het Lareb tijdens corona letterlijk de taak had om onrust over bijwerkingen weg te nemen, laat data-analist Cees van den Bos zien.

Over de auteur: Robin de Boer is economisch geograaf. Volg hem hier op Substack.
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






In Amerika was urenlang iets vreemds op de radar te zien. Wat was het?
Dr. David Martin: dit is de reden waarom de overheid 65-plussers letterlijk vermoordt
Legerkolonel doet op conferentie verrassende onthullingen over ‘niet-menselijke intelligenties’
Dag des oordeels nabij voor Clinton? Analist legt uit waarom ze mogelijk snel achter de tralies zal belanden
Bodemzaak over schorsing handelsvergunning coronaprikken krijgt opmerkelijke wending
UFO-files Pentagon vrijgegeven: wat verbergen ze echt?
Arts toont ons de neurologische schade die het COVID-19-vaccin veroorzaakt
Hoe kun je mensen ‘wakker’ krijgen?
“Ten zuiden van Area 51 liggen buitenaardse schepen opgeslagen”