Het omstreden GroenLinks-Kamerlid Isabelle Diks verlaat de Tweede Kamer. Ze wordt wethouder en locoburgemeester in Groningen.
Afgelopen jaar ontstond er ophef over het feit dat ze nog wachtgeld ontving, om het verschil tussen haar salaris als wethouder en Kamerlid aan te vullen.
“Ik ben 8,5 jaar wethouder geweest, dan heb je een bepaald bestedingspatroon, zei ze tegen de Volkskrant.
Weggepromoveerd
Daarna volgde er ophef rond haar reiskostenvergoeding. Toen ze als GroenLinks-Kamerlid werkzaam was, woonde ze officieel in Leeuwarden. Ze bleek echter ook een huis te hebben in Den Haag.
Veel Nederlanders reageren op social media vol ongenoegen op de overstap van Diks.
Onno Schram schrijft: “Tweede Kamerlid Isabelle Diks dus maar weggepromoveerd na het journalistieke werk van Ton F. van Dijk (HP/De Tijd) en een integriteitsonderzoek. Zo rolt GroenLinks.”
Baantjescaroussel
“Kwalijk dat ze blijft meedraaien in de baantjescarrousel. Deze dame verdient het om een keer haar eigen boontjes te doppen. Laat haar zelf een baan zoeken,” aldus Mirjam152.
E. de Ligt voegt toe: “Véél succes met het roven van (nu dan) de provinciekas. Ook nog enkele jaartjes wachtgeld? Doe lekker je ding. De banencarrousel draait rustig door, ook voor communisten/socialisten.”
Fraudeur en graaier
“Gaat ze nu weer extra kosten declareren omdat ze in Den Haag woont en in Groningen werkt?” vraagt Jaap Jansz. zich af.
En Franklin Bierings twittert: “Werkt lekker die democratie in Nederland. Worden ze daar in Groningen toch maar mooi opgezadeld met een fraudeur en graaier.”
Maar even: waarom moet Groningen worden gestraft met @IsabelleDiks?
— Jan Dijkgraaf (@jndkgrf) March 27, 2020
Met @IsabelleDiks krijgt de stad Groningen er een sterke bestuurder met kennis van de regio bij.
Als fractie zullen we haar moeten gaan missen. Maar de grootste stad van het noorden krijgt er een sterke wethouder bij. Veel succes, Isabelle!
— Jesse Klaver (@jesseklaver) March 27, 2020
[NOS]
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Dit was het ‘meest explosieve element’ van het interview met de Russische minister Lavrov
Niburu staat klaar – De tijd van onthullingen is NU
“Waar ik de meeste moeite mee heb, is E621. Dat is een smaakversterker die voor veel fysieke klachten zorgt”
Medewerkers Mandalay Bay ‘onder druk gezet’ door de FBI. Zit dit agentschap achter de schietpartij?
Journalist: ‘Deze biowapens zijn gemaakt door een globalistische schurkenstaat die ons wil uitroeien’
Natuurkundigen ontwikkelen trekstraal uit Star Trek
Meer dan honing (video)
Gonzalo Lira ging in Oekraïne door een hel: ‘Dit is één van de meest dramatische video’s die ik ooit zag’
Peter McCullough & klokkenluiders CDC: 50.000 Amerikanen gestorven door coronaprikken