Binnenland

Dit gebeurt er met vissers die Den Haag waarschuwen dat windmolens dood en verderf zaaien

Help ons door dit met jouw vrienden op je social netwerk te delen!

Visser Patrick Schilder ondervindt aan den lijve wat de schadelijke effecten van de windmolens zijn. Ze worden ook wel gehaktmolens genoemd.

“Wij zien dat vooral aan die stroomkabels. Dat zie je met bruinvissen, walvissen, dat ze stranden, vis die niet meer groeit, krab die onvruchtbaar wordt. Die rapporten zijn er allemaal,” zei Schilder in gesprek met Sieta van Keimpema, nummer 3 op de lijst van BVNL.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2024/04/uwonvrede.nl_-1.png

(Video verwijderd? Klik hier...)

Het is de omgekeerde wereld

Vissers die in het begin in de buurt van windmolens visten, hadden hun netten vol met veren van vogels die ertegenaan vliegen. “Die maakten daar op een gegeven moment melding van en vervolgens krijgen ze dan doodleuk een brief uit Den Haag: jullie mogen daar niet meer komen,” onthulde Schilder, nummer 18 op de lijst van BVNL.

“Het is de omgekeerde wereld,” verzuchtte hij.

Nederland lijkt wel een soort testgebied

Volgens de visser halen de beleidsmakers ‘waanideeën’ in hun hoofd. “Ze hebben geen verstand van zaken, heel simpel.”

Niet alleen de boeren, maar ook de vissers worden hard gepakt. “Toen ik begon met vissen, lagen er 34 schepen [in Volendam], nu ligt er nog eentje.”

“Regelgeving geldt alleen in Nederland, de rest van Europa doet maar wat. Nederland lijkt wel een soort testgebied.”

Over de auteur: Robin de Boer is economisch geograaf. Volg hem hier op Substack.

4.9 197 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vind je deze informatie interessant?
Deel het met kennissen op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest

110 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Ger
Ger
5 maanden geleden

Laten we dit allemaal gebeuren??

Rose
Rose
5 maanden geleden

En dan maar klagen dat ze de bevolking beschermen in milieu en klimaat??? Blijk baar zijn vissen en vogels geen natuur meer, gehaktmolens, dat zijn ze, of beschermen ze alleen liever een soort worm volgens een minister….???

Greet Resist
Greet Resist
5 maanden geleden

de misdaad regeert

Julia
Julia
5 maanden geleden

Alles wordt bewust kapot gemaakt door die ongekozen lapzwansen in Brussel met haar regels. Boeren worden verdreven, visserij gesloopt en nu is onze nationale luchtvaart de KLM aan de beurt De sloop lijkt nu in een stroomversnelling te gaan nu het bedrijf meer dan 20 procent van haar vluchten dreigt te verliezen.
Volgens de laatste berichten uit de luchtvaartsector zijn de Amerikanen woedend vanwege de dreigende krimp van Schiphol.
Door die krimp moeten Amerikaanse luchtvaartbedrijven volgend jaar 1.135 slots inleveren en dat heeft grote gevolgen. Niet alleen kan een bedrijf als Jetblue vanaf volgend jaar niet meer vliegen op Schiphol, maar de Amerikanen dreigen wraak te nemen. Die wraak zou dan bestaan uit het weghalen van hetzelfde aantal slots in Amerika voor de KLM. Als dat zou gebeuren dan zou KLM 22 procent van haar aantal totale vluchten verliezen. Niet alleen dat, er zouden enorme gaten ontstaan in het netwerk en al met al betekent dit in de praktijk dat het bedrijf in een vrije val zal raken volgens de luchtvaartexperts. En wanneer een bedrijf eenmaal in een vrije val geraakt, betekent dit meestal het begin van het einde.
Nederland de pilot voor hoe sloop ik alles in sneltreinvaart en hoe vaag ik alle tradities weg. Kortom Nederland is Nederland niet meer maar een deelstaat van de EU waar vooral de Duitsers en Fransen het voor het zeggen hebben. De onbenullen hier in Den Haag kijken er naar maar ondernemen helemaal niets als dat zij mede sloophamer zullen hanteren.

Back to top button
110
0
We lezen graag je reactie!x