Gezondheid

Unilever is grootste misleider van 2012

Help ons door dit met je kennissen op je socials te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

Becel Pro-activ is officieel het meest misleidende product van 2012. De margarine kreeg tijdens de Gouden Windei-verkiezing 6601 stemmen.

Het gaat om een medische margarine met plantensterolen die er onder meer voor zouden moeten zorgen dat er minder cholesterol wordt opgenomen door de darmen.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2024/02/bezwaarmaker.png

Fabrikant van de kunstboter Unilever stelt dat hierdoor het risico op hart- en vaatziekten afneemt. Dat is echter nooit bewezen, aldus voedselwaakhond Foodwatch. Aan de consumptie van plantensterolen kunnen op de lange termijn zelfs risico’s kleven.

Tweede keer op rij

Unilever heeft voor de tweede keer op rij het Gouden Windei gekregen. De multinational kreeg het ei vorig jaar voor het brood Blue Band Goede Start. Voor het tweede achtereenvolgende jaar is Unilever de grootste misleider, maar daarmee niet het enige bedrijf dat consumenten afscheept met onvolledige informatie, legt directeur van Foodwatch Bart van Opzeeland uit.

Er kon dit jaar ook worden gestemd op Peijnenburg Complete Start (ontbijtkoek vol suikers), Hero Fruit&Co Multifruit (vol kunstmatige vitamines), Slankie (smeerkaas zonder vitamines A en D) en Zonnatura Avondmelange Oplosthee (thee bomvol suikers). De oplosthee kwam met 4391 stemmen op de tweede plaats. In totaal brachten bijna 19.000 mensen hun stem uit.

unilever29347234987342932

Klinkklare onzin

In het antwoord op de bijna 1600 e-mails die via Foodwatch aan Unilever zijn verzonden wordt geen reactie gegeven op de belangrijkste twee conclusies van het onderzoek: het is niet aangetoond dat plantensterolen de kans op hart- en vaatziekten verlagen en er zijn mogelijk negatieve langetermijneffecten verbonden aan het gebruik van plantensterolen.

Verpakkingen in de supermarktschappen met teksten als ‘goed voor het hart, ‘100 procent puur natuur’ en ‘verhoogt de weerstand’ zijn volgens de consumenten-organisatie vaak klinkklare onzin.

Bron: NOS.nl

Gerelateerd:

 

0 0 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vond je deze informatie belangrijk?
Deel het met anderen op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest

25 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
CR
CR
11 jaren geleden

da geloof ik stellig want wat heb ik daar wel van gehoord heeft onverstelbaar en iedere keer is het anders .

Christian
Christian
11 jaren geleden

Doet ons dit nog verassen ?

Echter zijn er genoeg ‘simpele’ die er in stinken, en hun AH boterhammetje rijkelijk smeren en beleggen met tynef.

Ben benieuwd of de telegraaf dit ook plaatst.

Ik ga nu een boterham eten met een lekkere dikke laag (bio)roomboter, hmmmm 🙂

Jens
Jens
11 jaren geleden

Bij Unilever hebben ze boter op hun hoofd. 😉

Timothy Drake
Timothy Drake
11 jaren geleden

Zo veel mogelijk geld binnen strijken zodat de directie hun eigen salaris weer wat op kunnen hogen want tja die vierde auto moet ook rijden en de vakantie naar Dubai was al geboekt.. 🙂 Smerig volkje hoor

Back to top button
25
0
We lezen graag je reactie!x