Een 42-jarige Griekse verpleegster kon haar benen niet meer bewegen nadat ze de tweede dosis van het coronavaccin toegediend had gekregen. De klachten van de verpleegster, die werkzaam is in het ziekenhuis op het eiland Korfoe, komen overeen met het syndroom van Guillain-Barré, een auto-immuunaandoening die gepaard gaat met toenemende spierzwakte en -verlamming.
De moeder van twee kinderen, die nu in een rolstoel zit, had voor zover bekend geen onderliggende aandoeningen. Gezondheidsdeskundigen proberen te achterhalen of de verlamming gelinkt is aan het vaccin, schrijft de Greek City Times.
“Ze was kerngezond. Dit is een bijwerking van het vaccin, zeker weten,” zei Michalis Giannakos, voorzitter van de vakbond voor ziekenhuismedewerkers (Poedin). “Deze collega had verder geen problemen. Ik weet wat ik zeg.”
Hij voegde toe dat ook andere artsen zeggen dat er een verband is. Giannakos zei dat de verpleegster beide doses van het vaccin heeft gehad en dat ze kort na de tweede dosis koorts kreeg, ondraaglijke pijn had, verlamd raakte in haar benen en naar het ziekenhuis is gebracht. Hij zei dat ze contact met hem heeft opgenomen en nu ‘in een rolstoel zit’.
Ze kan niet lopen
Het ziekenhuis bevestigde op Open TV wat er is gebeurd. “De verpleegster die al 17 jaar in het ziekenhuis werkt, is onder behandeling en wordt momenteel gemonitord door artsen. Ze kan niet lopen,” zei N. Ioannou, hoofd personeelszaken.
Iannou zei verder dat ‘dit een ernstige bijwerking van het vaccin is’ en dat ‘de fabrikant het probleem moet aanpakken en de kosten moet dragen’.
Het Griekse ministerie van Volksgezondheid heeft volgens de Greek City Times nog niet op de zaak gereageerd.
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.





Baanbrekend onderzoek linkt fluoride aan suikerziekte
Waarom er onder Rutte 2.0 ‘niets, maar dan ook helemaal niets, gaat veranderen’
Onderzoek naar mysterieuze dood Britse complottheoreticus alweer uitgesteld. Wat is er gebeurd met Max Spiers?
Ministerie Kaag komt miljarden tekort: ‘Wat kan ze eigenlijk wel?’
Israël is aan het ontwaken uit de nachtmerrie
Hoe triclosan tot hart- en spierproblemen kan leiden
Diepe verontwaardiging over Volt-raadslid dat pistoolgebaar maakt: ‘Niet te geloven wat hier te zien is!’
Het boek van Baudet ‘stond bovenaan’, maar ‘we hebben gewoon geen zin om een prijs aan hem uit te reiken’
Honderden Soemerische kleitabletten in kelder WTC op 9/11