Natuur en Milieu

Tesla is geen ‘green car’ en produceert meer CO2 dan diesel. Dit rapport werd weggedrukt in onze mainstream media

Help anderen door dit met je kennissen op je social media te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

Eind vorig jaar werd in het Europees Parlement de klimaatnoodtoestand uitgeroepen. Brussel wil ons nu behoeden voor CO2-uitstoot met de elektrische auto.

Europa wil dat automobilisten overstappen op de e-auto, zo blijkt uit recente documenten.

Meer CO2

Op de snelwegen zie je inmiddels al aardig wat Tesla’s rijden.

Ursula von der Leyen wil vaart zetten achter de reductie van de CO2-uitstoot.

“Onder druk van Thunberg? Of onder druk van investeerders die nieuwe kansen zien?” vraagt emeritus hoogleraar Luc Nagels van de Universiteit Antwerpen zich af.

Hij verwijst naar een Duitse studie die laat zien dat er meer CO2 geproduceerd wordt door een Tesla dan een diesel, als je de hele productie- en gebruikscyclus bekijkt.

Gesjoemeld

Daarnaast wordt er gesjoemeld met de te gebruiken energiebronnen voor de productie van de wagens, aldus Nagels.

Voor de accu’s is veel lithium, koper, nikkel en kobalt nodig.

Uit een rapport van het Franse Meridian International Research blijkt waartoe dit gaat leiden.

Er zijn namelijk niet genoeg commercieel levensvatbare lithiumbronnen om het geplande elektrische wagenpark van accu’s te voorzien.

De nieuwe olie

Lithium zou nog schaarser worden dan olie, wat weer zou leiden tot nieuwe geopolitieke spanningen.

“Zaken als lithium worden de nieuwe olie,” stelt Nagels.

Alternatieven zijn volgens de organisatie zink-lucht-accu’s of accu’s met gesmolten zout.

Een auto met een lithium-ion-accu moet je geen ‘green car’ noemen, maar een ‘environmentally destructive car’, aldus het rapport.

“Dit rapport is wat weggedrukt in onze mainstream media,” zegt Nagels.

[Doorbraak]

5 1 stem
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vind je deze info belangrijk?
Klik hieronder en deel het op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest
8 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Ger Kloosterman
Ger Kloosterman
2 jaren geleden

In 2018 heb ik een nieuwe auto moeten aanschaffen die pas in mei 2019 werd geleverd.
Mijn karakter is tegendraads, volkomen terecht naar mijn idee.
Het werd geen elektrisch eitje maar een degelijke diesel.
Dieselmotoren hebben een katalysator en een roetfilter.
Groenlinks wil graag kinderarbeid faceliteren in de mijnbouw waar kobalt
en lithium wordt gewonnen om een eitje zonder uitlaatpijp te laten rijden.
Groenlinks is de schande van de mensheid. Hiele likkers op en top om het geld te bedienen.

Margie
Margie
2 jaren geleden

I’m more concerned about climate change activists than climate change

Laat deze video’s de wereld rond gaan

https://m.youtube.com/watch?v=VZVidfAbVT0

https://m.youtube.com/watch?v=4ByawpqOPPM

Arnoud
Arnoud
2 jaren geleden

Welk land zit op een berg Lithium en heeft net een regime-change ondergaan ten bate van de VS: Bolivia.

frans
frans
2 jaren geleden

Tesloos’s zzzzzz…zzzz

Back to top button
Waarom Doneren?

Grote adverteerders, zoals Google, Microsoft, Taboola en anderen wilden steeds meer bepalen wat wij wel en niet op onze site plaatsten. Zij zijn onmiskenbaar verbonden aan de elite die ziekmakende censuur toepast. Om die reden hebben wij alle samenwerking met dat soort criminele adverteerders per direct gestopt.

Om te kunnen blijven bestaan hebben wij financiële hulp nodig van de lezer. NineForNews is er vóór jou. Zonder jouw steun is er geen NineForNews.

Help ons financieel met een vrijwillige bijdrage, zodat we je kunnen blijven informeren over dingen die op social media en de mainstream media zwaar gecensureerd worden.

Help ons! Help jezelf! En help je medemens! Doe nu een vrijwillige bijdrage.

Waarom Telegram?

Overheidscorruptie wordt steeds erger. Websites en domeinen worden in beslag genomen, omdat de criminele regering geen tegengeluid duldt.

Ons Telegram kanaal staat los van onze websites. Daar krijg je een overzicht van onze berichten, ook als we 'ineens' verdwijnen en met een andere nieuwe domeinnaam/website terugkomen.

Blijf onafhankelijk! Weet ons altijd te vinden! Abonneer je nu gratis en vrijblijvend op ons telegramkanaal.

Waarom Pushmeldingen?

Facebook en Twitter censureren steeds meer. Het nieuws dat NineForNews brengt wordt steeds vaker door ze geblokkeerd.

Met pushmeldingen informeren we je rechtstreeks, zonder risico op deze censuur.

8
0
We lezen graag je reactie!x