Viroloog Ab Osterhaus was dinsdag voor de verandering bij Op1 te gast. Tijdens het tv-optreden zei hij te hopen dat twintigers en dertigers zich laten vaccineren. We weten dat daar de vaccinatiebereidheid wat lager is, aldus Osterhaus. “Het virus circuleert daar en het is een soort morele verplichting voor deze groep om uit deze ellende te komen.”
“Het is geweldig goed nieuws dat we aan de ene kant mensen gevaccineerd hebben en dat aan de andere kant 30 procent van de mensen geïnfecteerd is geraakt. Als je dat optelt, dan kom je al in de buurt van die 60 tot 70 procent. We willen naar 80 toe,” zei Osterhaus, die daarbij doelde op groepsimmuniteit.
Het is vrijwillig, maar…
“Met name de mensen die het virus het meest verspreiden, dat zijn twintigers en dertigers, daar zit een gat. En we weten ook dat daar de vaccinatiebereidheid toch wat lager is,” vervolgde hij. “Dus ik denk dat het heel belangrijk is dat we mensen er nu van doordringen dat juist die categorie, die jonge mensen, dat wanneer ze het vaccin aangeboden krijgen, ze zich ook daadwerkelijk laten vaccineren.”
“Je ziet bij die jonge mensen ook dat het virus circuleert. Dat zien we nog steeds gebeuren,” zei Osterhaus. “Het is natuurlijk allemaal vrijwillig, maar als we uit deze ellende willen komen, als we geen nieuwe lockdown willen hebben, dan denk ik dat met name die 30 tot 40 procent die nog nadenkt – moeten we ons wel of niet laten vaccineren – dat die zich wel degelijk laat vaccineren.”
Lex Cornelissen, fractiemedewerker bij de Tweede Kamerfractie van Forum voor Democratie, haalt op social media keihard uit naar de viroloog:
Ab Osterhaus pleit er al 1,5 jaar voor dat jongeren opgesloten worden in hun huizen en studentenkamers voor een virus dat niet dodelijk voor hen is. Nu noemt hij het een “morele verplichting” dat wij ons zinloos vaccineren voor dat virus.
Waar haalt hij het gore lef vandaan. https://t.co/LBsANM3L0b
— Lex Cornelissen (@lexcornelissen) June 2, 2021
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






VIDEO: “Fox News is gevaarlijker dan ISIS”
Inspectie roept mensen op hun werkgever te verklikken bij overtreden coronaregels: ‘NSB!’
Heeft RTL soms een geheime agenda? Ontdek hier de link met Bilderberg, Bertelsmann en… Soros
Explosieve stijging oversterfte na verkiezingen, nog eerder en steiler dan voorspeld
Is geld de wortel van het kwaad?
Uitspraak Diederik Samsom over energietransitie zet kwaad bloed: ‘Wat een agressieve en dwingende toon’
Kijk: Professor vindt verband tussen oversterfte en vaccins, maar niemand durft zijn onderzoek te publiceren
Overgrote meerderheid coronapatiënten in ziekenhuis is ‘gevaccineerd’: wat je moet weten
Het ziet er niet goed uit voor Gonzalo Lira: ‘Sindsdien heeft niemand meer iets van hem vernomen’