Beelden die in Melbourne in Australië zijn gemaakt, tonen hoe oproeragenten supermarktbezoekers lastigvallen en slaan. De mensen probeerden voedsel te kopen en weer naar huis te gaan. In een tweede filmpje is te zien hoe de politie wordt weggejaagd door betogers die ‘vrijheid’ scanderen.
“Dit is de staat waarin we leven. Ze sloegen ons zonder reden. Politiegeweld,” zegt de maker het eerste filmpje. Pas op, grof taalgebruik:
Deze krankzinnige beelden lijken rechtstreeks uit een dystopische nachtmerrie te komen, schrijft Summit News.
Record
Melbourne is sinds zondag de stad die wereldwijd het langst in lockdown is geweest vanwege corona. De inwoners van de stad zaten die dag alle lockdownperiodes bij elkaar opgeteld in totaal 245 dagen binnen.
Het record voor langste lockdown stond op naam van Buenos Aires. De Argentijnse hoofdstad was van 20 maart tot 11 november 2020 liefst 234 dagen achter elkaar in lockdown. In mei dit jaar ging de stad opnieuw een aantal dagen op slot. De lockdown in Melbourne blijft nog minimaal drie weken van kracht.
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






‘Pandemieverdrag is perfect opstapje naar One World Order’
Auteur vraagt overheid om bewijs dat de prik veilig is en krijgt na 2 JAAR onthutsend antwoord
Levende bacteriën uit de ruimte gevonden op ISS. Is buitenaards leven nu dan echt ontdekt?
FDF-voorman Van den Oever waarschuwt voor “prijsexplosie” in de supermarkt door hoge energiekosten
Publicist Udo Ulfkotte overleden: “Onze kwaliteitsmedia zijn corrupt en liegen het volk voor”
Sanna ‘zorgvuldig gecast’ om eerste coronaprik van Nederland te krijgen
David Icke sleept IND voor de rechter vanwege inreisverbod, petitie al bijna 30.000 keer ondertekend
Autopsies bevestigen: ‘We zien de vingerafdruk van het vaccin overal in het lichaam’
Davos-ganger beweert dat ‘klimaattransitie’ niet mogelijk is zonder mondiale ‘CO2-belasting’