Maastrichtenaren zijn bezorgd over de komst van 5G vanwege de gezondheidsrisico’s. Onlangs organiseerde de groep Maastricht Straling Info een bijeenkomst in een poging het onderwerp op de politieke agenda te krijgen, schrijft nieuwssite 1Limburg.
VodafoneZiggo experimenteert in Maastricht al met een 5G-mast, zonder medeweten van de gemeente.
Tijdens de bijeenkomst, waar ook enkele politieke partijen bij aanwezig waren, zei één van de sprekers dat hij verschillende klachten en een burn-out heeft gehad als gevolg van straling.
Militair wapen
Een tweede spreker liet zien hoe 5G gebruikt kan worden als militair wapen.
Over deze nieuwe technologie zei organisator Arno Kerbusch: “Er zijn veel bewijzen dat het ongezond is. Dat wordt genegeerd.”
Kerbusch hoopt dat Maastricht de eerste stad in Nederland gaat worden die de uitrol van 5G een halt gaat toeroepen.
Paard van Troje
“5G is het paard van Troje,” klonk het. “We zouden het niet moeten willen.”
Het kabinet lijkt ondertussen haast te maken met de uitrol. Gemeenten moeten verplicht 5G-masten gaan neerzetten.
Bewezen schadelijk
Dat terwijl 180 wetenschappers en artsen de Europese Unie hebben gewaarschuwd dat blootstelling aan straling afkomstig van dit soort technologie bewezen schadelijk is voor mens en milieu.
Wetenschappers hebben straling gelinkt aan onder meer tumoren, Alzheimer en onvruchtbaarheid.
[1Limburg]
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Journalist loopt door Parijs en schrikt zich rot: ‘schokkend, onherkenbaar’
VIDEO: ‘Resten van 2000 jaar oude verzonken stad gevonden voor kust Tanzania’
Waarom we veel méér gas gaan verstoken door van het gas af te gaan
Filmpje van Kuipers over coronaprik jaagt schrik aan: ‘Intens slecht gevoel bij deze oproep van D66’
Je gelooft je ogen niet: in Duitsland ging de beerput open, maar de Oostenrijkse beerput is misschien nog wel groter
Deze Minister van Staat is ‘onafhankelijk’ voorzitter van ongekozen orgaan dat de inrichting van onze Noordzee bepaalt
Geëxcommuniceerde aartsbisschop komt met ernstige waarschuwing over ernstig zieke paus Franciscus
UFO boven New Orleans ‘bewoog bliksemsnel’ (video)
Zien we hier de voorspellingen van Geert Vanden Bossche uitkomen? ‘Belooft niet veel goeds’