Als je denkt dat je veel keus hebt op het moment dat je met je winkelwagen door de supermarkt loopt, heb je het mis. Uit onderstaande afbeelding blijkt dat keuze een illusie is.
Wist je dat de snoepreep van KitKat en shampoo van L’Oréal eigendom zijn van hetzelfde bedrijf – Nestlé? De 10 grootste multinationals bepalen voor het overgrote deel wat mensen over de hele wereld in supermarkten kopen.
Deze corporaties creëren een keten van kleinere merken die zich specialiseren in verschillende producten, maar uiteindelijk gaat het geld van de consumenten naar de top 10.
Toen activisten besloten om Nestlé te boycotten vanwege onethische praktijken, kozen ze er toen ook voor om geen kleding te dragen van Ralph Lauren, Armani of Diesel, of producten te weren van Vichy en Garnier? Het is heel erg moeilijk om iets te boycotten. De bedrijven krijgen hun geld toch wel. Als rechtsom niet lukt, gaan ze linksom.
Japans museum vindt topgeheim document waaruit blijkt dat ‘de FBI op vliegende schotels was gestuit’
“Giftige amalgaamvullingen moeten wereldwijd verboden worden”
De verborgen dimensies van ons heelal
Flatgebouw met 27 verdiepingen gaat in vlammen op, maar zakt niet net als WTC7 in elkaar. Rara, hoe komt dat?
Zondag, Den Haag: De grootste mars van de menselijke verbinding – ‘En nu is het genoeg!’
Sirius toont uitslag DNA-onderzoek naar ‘buitenaardse’ Ata
Mel Gibson maakt 4-delige docureeks over kindersekshandel in onder meer Oekraïne
NOS laat hier allemaal ‘complottheorieën’ de revue passeren: ‘Foei! Dat mag niet van de AIVD!’
‘DNA-ingrediënten’ ontdekt in interstellaire ruimte (video)