Binnenland

Binnenstad Enschede vanaf 1 juli zero-emissiezone en zoveel uitstoot scheelt dat per jaar (schrik niet)

Help ons door dit artikel met iederen die je kent op je socials te delen!

De binnenstad van Enschede is vanaf 1 juli een zero-emissiezone, wat inhoudt dat bestelbusjes en vrachtwagens met een verbrandingsmotor in principe niet meer het stadserf op mogen. Alleen uitstootvrije (of hybride) voertuigen zijn dan nog welkom.

Het is de bedoeling dat de binnenstad vanaf 2030 ook voor personenauto’s op diesel en benzine verboden terrein is.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2025/01/amr1.jpg

Wat kost dat? Bijna 400.000 euro. Daar wordt ook een heuse ‘zero-emissieadviseur’ van betaald.

Per bakfiets

Wat levert dit allemaal op? Met hoeveel neemt de CO2-uitstoot af? Dat heeft ingenieursbureau Royal HaskoningDHV uitgezocht. Er wordt 7500 kilo minder CO2 per jaar uitgestoten. Dat staat gelijk aan de uitstoot van één gemiddeld gezin over een periode van nog geen half jaar, bericht 1Twente.

Het is de bedoeling dat pakketten per bakfiets bij binnenstadondernemers worden afgeleverd. Ja, echt.

Emissieloze zone zal binnensteden kapot maken

Resumerend: de binnenstad van Enschede wordt een zero-emissiezone en dat scheelt de halfjaarlijkse uitstoot van één gezin. En de pakketbezorgers kunnen ook een bakfiets gebruiken.

De ‘emissieloze’ zone is al ingevoerd in 14 steden en de desastreuze effecten worden nu zichtbaar, schreef retaildeskundige Hans van Tellingen. Hij verwacht dat de zero-emissiezone de binnensteden kapot zal maken.

Over de auteur: Robin de Boer is economisch geograaf. Volg hem hier op Substack.

4.8 178 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vind je deze info interessant?
Klik hieronder en deel het op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest

204 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Wil
Wil
27 dagen geleden

Paard en wagen en de hondenkar zijn er ook nog.

ProAsfalt
ProAsfalt
27 dagen geleden

Tja, milieuvriendelijke motorrijtuigen die draaien op diesel en benzine worden verboden, terwijl de houtkachelstokers rustig hun gang mogen gaan. Gezelligheid voor de houtstokers maar de wijde omtrek staat door hen onder de stinkende vervuilende rook / houtmeur.

Hoe gek wil je het hebben?

Conny
Conny
27 dagen geleden

En de dombo’s knikken weer ja en amen

Annette
Annette
27 dagen geleden

De laatste alinea zegt GENOEG.

Bij iedere gemeente hier in Nederland, waar dit totaal krankzinnige concept zal worden doorgevoerd, betekent dit de DOODSSTEEK voor het hele midden- en kleinbedrijf.

In 14 gemeenten is dit inmiddels ingevoerd en je kunt nu al de verhalen lezen van mensen, werkzaam in datzelfde midden- en kleinbedrijf, wat de desastreuze gevolgen hiervan zijn.

Ik denk dan aan, maar wéér als voorbeeld, de loodgieter, die naar een cliënt moet met een ernstige verstopping van wc, gootsteen. Deze man (of vrouw natuurlijk) moet dan met zijn of haar zware apparatuur op de fiets (ik zie het al voor me) het werk doen.

Misschien gaan “ze” (daar bedoel ik de bestuurders mee) mensen WEL toestaan om met paard en wagen de binnenstad in te gaan.

Oh nee…. Dan zullen ze dat paard WEL een speciale grote Pamper voor de paardenbillen moeten omdoen. Anders stoot dat paard te veel CO2 uit.

Er wordt gesproken over het feit, dat dus die vermaledijde elektrische shitvoertuigen WEL in diezelfde binnenstad mogen komen. Zeldzaam hypocriet, omdat er regelmatig van diezelfde voertuigen in de fik vliegen.

Moet je nagaan HOEVEEL CO2 er dan wel niet wordt uitgestoten.

Al met al kan ik alléén maar de conclusie trekken:

Het HELE midden- en kleinbedrijf moet KAPOT. DAT is het doel, waarnaar zij streven en, als deze gekkiggeit zó doorgaat, is er over een paar jaar GEEN midden- en kleinbedrijf meer over.

WANNEER gaan AL deze ondernemers nu eens gezamenlijk actie ondernemen? Het is inmiddels twee minuten voor twaalf. Of kan ik beter zeggen: VIJF OVER TWAALF?

Back to top button
204
0
We lezen graag je reactie!x