Buitenland

Eilandbewoners houden vol dat ze vlucht MH370 zagen, maar er werd nooit gezocht

Help door dit met iederen die je kent op je socials te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

Bewoners van het eiland Kudahuvadhoo in de Indische Oceaan zeggen nog altijd dat ze op 8 maart vorig jaar een laagvliegend vliegtuig voorbij hebben zien komen. Op die dag verdween vlucht MH370 van Malaysia Airlines van de radar.

Over de verdwijning doen de wildste verhalen de ronde. Het toestel zou ergens zijn geland of door een Amerikaanse legerbasis op het eiland Diego Garcia uit de lucht zijn gehaald.

---Lees verder na dit advertentieblokje---

De 4000 inwoners van het eiland, dat officieel tot de Malediven behoort, begrijpen niet waarom het onderzoeksteam niet een keer is komen kijken. Op de bewuste 8 maart zagen de eilandbewoners iets vreemds. Er vloog een groot passagiersvliegtuig zeer laag over het eiland. Sommigen van hen konden zelfs de deuren van het toestel zien.

Volgens andere inwoners was het een groot wit vliegtuig met rode en blauwe strepen onder de ramen. Zo zag de Boeing van Malaysia Airlines er ook uit. De getuigen hoorden bovendien een harde knal, die is geregistreerd met meetapparatuur.

Maleisië houdt vol dat de eilandbewoners onzinverhalen vertellen. Het onderzoeksteam houdt stug vast aan een gebied ten zuidwesten van Australië, op een slordige 5000 kilometer van het eiland.

De piloot van het vliegtuig had met zijn vluchtsimulator de landingsbaan van Kudahuvadhoo geoefend. Ook het tijdstip van de waarneming komt overeen met de vlieguren die de Boeing nodig had om het gebied te bereiken. Waarom het onderzoeksteam niet naar het gebied reist om de theorie te onderzoeken is een mysterie.

[Elsevier]

0 0 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vind je deze info waardevol?
Klik hieronder en deel het op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest

13 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Mike
Mike
9 jaren geleden

Als Maleisië stug volhoud dat de eilandbewoners onzinverhalen vertellen is dat toch op z’n minst raar te noemen.

Waarom zouden burgers dat soort verhalen vertellen als er niks van waar is? Ze hebben er helemaal geen belang bij om dat te doen anders dan dat ze juist willen helpen. En voor de aandacht kunnen ze het niet doen, want dan zijn er genoeg alternatieven zoals meedoen aan de “X-factor” of andere onzin.

Aan boord waren ondermeer 20 specialisten op het gebied van stealth-tehnologie die op weg waren naar China. Zij werkten voor Freescale Semiconductor. Vier van hen waren 20% patenthouder van een neuwe revolutionaire technologie om vliegtuigen van de radar te laten verdwijnen (is dat niet precies wat wij gezien hebben?). De vijfde patenthouder was Freescale Semiconductor en deze is nu 100% eigenaar. Dit bedrijf is eigendom van ondermeer Blackstone en Carlyle Group en deze vallen op hun beurt onder Rothshield Banking Enterprises. Héé, waar hebben we die naam vaker gehoord….?

Het zou goed kunnen dat het vliegtuig er nog steeds is en dat de 20 ingenieurs aan het werk zijn gezet in het Secret Space Program of andere militaire projecten om daar hun werk voort te zetten. Het verklaard ook hoe het kan dat diverse telefoons na het verdwijnen van het vliegtuig nog een tijdje over gingen.

JPvandenBerg
JPvandenBerg
9 jaren geleden

2000 kilo goud aan boord…
Wie zou dat niet willen hebben?

Ferry
Ferry
9 jaren geleden

misschien werken die 20 ingenieurs nu als Chinese vrijwilligers voor de CIA op Diego Garcia of in de geheime labo’s daar.

Marc
Marc
9 jaren geleden

Als de bewoners gelijk hebben, dan wijst de locatie van van het eiland Kudahuvadhoo vrijwel zeker naar Diego Garcia. Een verklaring voor een achterliggend motief is waarschijnlijk te vinden in het verhaal van Mike hierboven. Het zou mij dan ook niet verbazen wanneer de kist in een grote hangar staat in het door de Amerikanen gebruikte Britse territorium.

Als Field Mc Connell, een gewezen vlieger en naar eigen zeggen Whistleblower, gelijk heeft met zijn theorie van de BUAP (Boeing uninterruptible Autopilot) dan kan het volgende gebeurd zijn.

Bij het waypoint BITOD nam iemand, anders dan de piloot, de besturing over, schakelde transponder en communicatie uit en zette koers in westelijke richting. Hij klom door naar FL 450, ongeveer 45000 ft, en zat daarmee boven zijn toegestane maximum hoogte. Het is mogelijk dat dit is gebeurd om passagiers en bemanning uit te schakelen. Vervolgens vloog het toestel door richting Diego Garcia, waarbij het laag bleef om de radar te omzeilen en misschien langs het eiland Kudahuvadhoo vloog en vervolgens maakte het een automatische landing op DG.

Zo kan het gegaan zijn, uiteindelijk zal er iets naar boven komen of het wordt nooit duidelijk.

Back to top button
13
0
We lezen graag je reactie!x