Homepagina » Buitenland » Geschiedenisles op school over WOII leerde je onzin. Ben je er klaar voor om de echte feiten te lezen die deze historicus nu geeft?
Geschiedenisles op school over WOII leerde je onzin. Ben je er klaar voor om de echte feiten te lezen die deze historicus nu geeft?

Geschiedenisles op school over WOII leerde je onzin. Ben je er klaar voor om de echte feiten te lezen die deze historicus nu geeft?

Historicus Jacques R. Pauwels biedt in zijn boek De mythe van de goede oorlog een andere kijk op de rol van de VS in de Tweede Wereldoorlog.

Het verhaal achter de feiten blijkt heel anders te zijn dan je uit de klassieke geschiedenisboeken leert.

Verrassend is dat niet: oorlog worden altijd gestreden om andere redenen dan de officiële. Kijk maar naar het Midden-Oosten.

Heel open

Wat volgens Pauwels niet in de schoolboekjes staat is de essentiële rol die de zakenwereld heeft gespeeld bij deze oorlog.

Die zakenwereld steunde in de jaren dertig Mussolini in Italië en later Hitler in Duitsland. De media waren daar toen nog heel open over.

Het oorlogstuig dat generaal Rommel gebruikte voor zijn oorlog in Afrika kwam niet uit Duitsland, maar werd vervaardigd door Franse bedrijven.

Betaalden netjes

De brandstof die de nazi’s gebruikten tijdens de Blitzkrieg in West-Europa werd geleverd door de VS.

Amerikaanse ingenieurs gaven hun Duitse collega’s alle benodigde kennis over de meest moderne tanks en vliegtuigen.

De nazi’s gebruikten fabrieken van General Motors en andere Amerikaanse bedrijven en betaalden daar netjes voor. Er werd zelfs winst uitbetaald aan de bedrijven.

Constante

“De collaboratie van de economische elite met oorlogsvoerders aan beide zeiden is een constante die ook voorkomt in mijn boek over de Eerste Wereldoorlog,” licht Pauwels toe.

“De Franse elite was niet al te droevig over de nederlaag tegen de Duitsers,” voegde hij toe. “Hun bedrijven floreerden als nooit tevoren.”

Provocatie

De bezetting van heel West-Europa en grote delen van Oost-Europa ging gepaard met ruime medewerking van de elites, aldus de historicus.

De VS liet de aanval op Pearl Harbor volgens hem bewust gebeuren. “De bommenwerpers stonden al klaar op de Filipijnen. De Amerikaanse zeemacht verplaatsen naar Hawaï was een provocatie voor Japan.”

Boekentip: De mythe van de goede oorlog

[De Wereld Morgen]
0 0 stemmen
Beoordeel dit artikel
+
Meld je aan op onze GRATIS NineForNews PUSH meldingen
Aanmelden
+
Volg ons GRATIS NineForNews Telegram kanaal
Volgen

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest
23 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
johan den haag
johan den haag
4 jaren geleden

Dit soort berichten natuurlijk weer totaal oninteressant voor Volkskrant, NRC, etc.
Als Poetin een scheet laat dat is belangrijk.
Als Jeroen Pauw ballen heeft nodigt ie deze Pauw(els) uit!

Als elke keer blijkt dat de elite aan de touwtjes trekken, dan blijft dit ook zo en als ze een keer verliezen, dan staat er een andere elite op.

Probeer eerlijk naar jezelf toe te leven, wees gul en vergevingsgezind naar familie en vrienden
en wacht (je) (de) eindtijd rustig af

johan
johan
4 jaren geleden

Dit is dan ook dan de oplossing voor ons allemaal

https://www.youtube.com/watch?v=39YQbv6vEFA

DOE MEE wordt Mede eigenaar van je eigen bank! Iedereen kan het worden en daar zit het hem in alleen dan heb je er controle over je eigen geld. Ik ben weet dat vele mensen er ook zo over denken wat Ronald Bernard vertelt en al wisten. Het is nu een kwestie van samenwerking met elkaar. Hoe sneller we bij elkaar komen kwa samenwerking, hoe sneller mensen we uit de shithole komen.

Voor meer informatie zie website https://deblijeb.nl/

DOE MEE MENSEN luister Ronald Bernard lezingen/interviews dan snap je me wel waarom ik zeg DOE MEE nee ik ben geen slurpende marketing expert en of econoom bah weetje maar goed we moeten de controle, de macht weer tot ons zelf nemen en niet weg geven aan een extern(e) entiteit, krachtveld. Alles zelf doen met elkaar samenwerking is dan ook de oplossing.

Arwijn
Arwijn
4 jaren geleden

De winnaars van oorlogen bepalen de geschiedenis die wij op scholen te leren krijgen.

Bewust
Bewust
4 jaren geleden

En Stalin kon ongebreideld Yankee-dollars drukken op de door de Amerikanen geleverde drukpers om de oorlog te bekostigen . Hoe ?
De Amerikaanse geldpers was bij het inschepen zo zwaar , dat de krat uit de takels viel en dus open en bloot zichtbaar werd voor het havenpersoneel . In de veronderstelling een geweldige vondst gedaan te hebben , bleef desalniettemin de opdracht van hogerhand van kracht : De pers moest en zou naar Rusland . Dat hadden de hoge heren zo besloten , tot grote ontsteltenis van de werklui en wellicht ook voor de lezer anno 2017 .
Eens komt de waarheid aan het licht . De tentakels van de Rothschilds reiken bijna overal .
Wanneer zal dit vieze spelletje met de mensheid voorbij zijn ?

x

Check Also

over

Holocaust-overlevende (97) smeekt: ‘Word wakker, alsjeblieft! Stap voor stap verliezen we onze vrijheden’

Nick Hope (97) is een Holocaust-overlevende. Hij ...

aartsbisschop

Aartsbisschop Vigano pleit voor wereldwijde alliantie om mensheid te bevrijden van het totalitaire regime

Aartsbisschop Carlo Maria Vigano roept mensen op ...

Waarom Pushmeldingen?

Facebook en Twitter censureren steeds meer. Het nieuws dat NineForNews brengt wordt steeds vaker door ze geblokkeerd.

Met pushmeldingen informeren we je rechtstreeks, zonder risico op deze censuur.

Waarom Telegram?

Overheidscorruptie wordt steeds erger. Websites en domeinen worden in beslag genomen, omdat de criminele regering geen tegengeluid duldt.

Ons Telegram kanaal staat los van onze websites. Daar krijg je een overzicht van onze berichten, ook als we 'ineens' verdwijnen en met een andere nieuwe domeinnaam/website terugkomen.

Blijf onafhankelijk! Weet ons altijd te vinden! Abonneer je nu gratis en vrijblijvend op ons telegramkanaal.

Stuur jouw ideeBedenk een idee, kreet of one-liner voor op onze producten.

Elke maand kiezen we de beste, leukste of meest originele inzending. En als dat jouw inzending is, win je een T-shirt met jouw idee erop!

23
0
We lezen graag je reactie!x