Als je denkt dat je veel keus hebt op het moment dat je met je winkelwagen door de supermarkt loopt, heb je het mis. Uit onderstaande afbeelding blijkt dat keuze een illusie is.
Wist je dat de snoepreep van KitKat en shampoo van L’Oréal eigendom zijn van hetzelfde bedrijf – Nestlé? De 10 grootste multinationals bepalen voor het overgrote deel wat mensen over de hele wereld in supermarkten kopen.
Deze corporaties creëren een keten van kleinere merken die zich specialiseren in verschillende producten, maar uiteindelijk gaat het geld van de consumenten naar de top 10.
Toen activisten besloten om Nestlé te boycotten vanwege onethische praktijken, kozen ze er toen ook voor om geen kleding te dragen van Ralph Lauren, Armani of Diesel, of producten te weren van Vichy en Garnier? Het is heel erg moeilijk om iets te boycotten. De bedrijven krijgen hun geld toch wel. Als rechtsom niet lukt, gaan ze linksom.
Alternatief Grieks betaalmiddel wint terrein
Duitse staats-tv ‘viert’ dat coronavirus mensen doodt. Kijk en huiver
Zwarte piramidevormige object nu ook waargenomen boven België. Is dit een voorbode van een tweede UFO-golf?
Natasja haalde de booster en sindsdien valt haar lichaam 2 tot 3 keer per dag uit
Vrijgegeven FBI-memo: Vliegende schotels met 9 aliens gevonden?
‘Mensen hebben nog geen benul wat er op ze afkomt en dat is mijn grootste zorg’
Amerikaanse stad gebruikt eigen betaalmiddel
Bewoner Noors verzorgingstehuis sterft dag na coronavaccin, onderzoek gaande
Vrouw krijgt gevangenisstraf omdat ze haar zoontje (9) weigert te vaccineren. Dit is haar emotionele getuigenis