Wereld

Keuze is een illusie: Alles wat we kopen is eigendom van slechts 10 bedrijven

Help door dit artikel met vrienden op je social netwerk te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

Als je denkt dat je veel keus hebt op het moment dat je met je winkelwagen door de supermarkt loopt, heb je het mis. Uit onderstaande afbeelding blijkt dat keuze een illusie is.

Wist je dat de snoepreep van KitKat en shampoo van L’Oréal eigendom zijn van hetzelfde bedrijf – Nestlé? De 10 grootste multinationals bepalen voor het overgrote deel wat mensen over de hele wereld in supermarkten kopen.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2024/04/uwonvrede.nl_-1.png

Deze corporaties creëren een keten van kleinere merken die zich specialiseren in verschillende producten, maar uiteindelijk gaat het geld van de consumenten naar de top 10.

Keuze is een illusie: Alles wat we kopen is eigendom van slechts 10 bedrijven
Keuze is een illusie – klik om te vergroten (Imgur)

Toen activisten besloten om Nestlé te boycotten vanwege onethische praktijken, kozen ze er toen ook voor om geen kleding te dragen van Ralph Lauren, Armani of Diesel, of producten te weren van Vichy en Garnier? Het is heel erg moeilijk om iets te boycotten. De bedrijven krijgen hun geld toch wel. Als rechtsom niet lukt, gaan ze linksom.

[Sputniknews]

0 0 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vind je dit artikel waardevol?
Klik hieronder en deel het op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest

2 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
trackback
Eindtijdberichten en ander nieuws, verzameld door: Arie Goedhart | Silvia's Boinnk!!!
8 jaren geleden
trackback
Keuze vrijheid is een illusie, zeker in de supermarkt | Silvia's Boinnk!!!
8 jaren geleden
Back to top button
2
0
We lezen graag je reactie!x