De lockdown lijkt dodelijker dan corona, melden Britse media. Het bericht is opgepikt door De Telegraaf. In de afgelopen maanden stierven in Engeland en Wales iedere week zo’n 1000 personen meer dan normaal. Hier is het aantal mensen dat overleed met corona niet meegerekend.
De Britse gezondheidszorg kampt met enorme problemen. Officieel moeten ambulances binnen acht minuten reageren op een oproep, maar in Cornwall moest een 90-jarige vrouw 40 uur wachten.
De Britse overheid gaat een onderzoek instellen. “Heel goed als de Tweede Kamer ook hier een onderzoek naar doet instellen. De data niet alleen door het CBS of RIVM laten analyseren, maar toegankelijk maken voor iedereen,” zegt wetenschapper Marc Jacobs.
Dodelijk!
“De wappie-scheldkanonnades, kunnen we daar dan nu afscheid van nemen?” vraagt jurist Sietske Bergsma.
PVV-Kamerlid Fleur Agema twittert: “Onze regering koos voor hetzelfde coronabeleid. Door de bewuste keuze van het niet investeren in extra ic-capaciteit, maar vier lockdowns te combineren met het afschalen van reguliere zorg. Dodelijk!”
“Nooit meer lockdown. Nooit!” stelt BVNL, de partij van Kamerlid Wybren van Haga. BVNL-bestuurder Hans van Tellingen voegt toe: “Ah. En nu dringt het ook door tot de Nederlandse reguliere media. De schade vanwege lockdowns lijkt veel groter dan de (vrijwel non-existente) voordelen. Wanneer volgt het Nederlandse CBS?”
Prikken buiten schot
“Eindelijk wordt er toegegeven dat lockdowns dodelijker zijn dan corona, iets wat al bekend was in maart 2020. Opnieuw wordt gepoogd om de prikken buiten schot te houden. Het regime zoekt een uitvlucht en geeft een deel toe om het andere te verhullen,” stelt Viruswaarheid-voorman Willem Engel.
Volgens Volkskrant-journalist Maarten Keulemans is het niet waar. “Bij De Telegraaf denken ze dat lockdowns zorgen voor ‘meer doden dan corona’. Maar het zit totaal anders in elkaar,” beweert hij.
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Europese hoofd van Bilderberg Victor Halberstadt ontkent bij Bilderberg dat hij Victor Halberstadt is
Fractievoorzitter FVD uit woede meermaals opzettelijk hard gestoten: ‘Wat is er gebeurd met de democratie?’
Believers verzamelen zich bij ‘buitenaardse piramide met magische krachten’
MSNBC-presentator verruilt tv voor biologische boerderij
Zweedse wetenschappers onthullen bevindingen diepzeereis
Klokkenluider Secret Service waarschuwt voor nieuwe aanslag op Trump: ‘De volgende moordpoging over 30 dagen?’
Experts verdeeld over ‘bouwwerk van beschaving die zijn tijd ver vooruit was’
Dé manier om je personeel te motiveren en te behouden: incentives!
Kijk: Rutte spreekt hier evident namens het World Economic Forum (en niet namens het Nederlandse volk)