Binnenland

Reparatie elektrische auto tot 10 keer duurder: ‘Vaak onnodig’

Help ons door dit artikel met jouw kennissen op je social media te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

Een elektrische auto is veel duurder om te repareren dan een gewone auto, blijkt uit een analyse van Autotrust, dat 1,5 jaar geleden begon met het aanbieden van garanties voor EV’s (elektrische voertuigen).

Gemiddeld zijn reparaties van stekkerauto’s twee keer zo duur, maar in sommige gevallen zijn eigenaren wel 10 keer duurder uit.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2024/04/uwonvrede.nl_-1.png

Daarnaast kunnen niet alle kapotte onderdelen gerepareerd worden, wat betekent dat een systeem soms in zijn geheel vervangen moet worden.

Onnodig vervangen

Hierdoor vervangen garages bepaalde onderdelen vaak onnodig.

Neem bijvoorbeeld de rembekrachtiger van een Nissan Leaf. Vervanging van dit onderdeel kost 4000 euro, terwijl dat bij een gewone auto 350 euro is.

Bij de Tesla zijn vooral banden erg duur.

Vragen wat ze willen

Ook het vervangen van elektronische onderdelen en versnellingsbakken bij hybride auto’s – voertuigen met zowel een brandstof- als een elektromotor – is een dure aangelegenheid.

Dit heeft te maken met het feit dat er nog geen aftermarketonderdelen zijn en fabrikanten nog kunnen vragen wat ze willen, licht Autotrust-directeur Gerben van Dam toe.

Onnodig duur

“De reparatie van elektrische auto’s is in onze ogen vaak onnodig duur,” zei hij.

“Er ligt een grote opgave om de particulier aan de elektrische auto te krijgen,” voegde Van Dam toe.

[Automotive]

0 0 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vind je deze informatie belangrijk?
Deel het met vrienden op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest

15 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
salvar
salvar
4 jaren geleden

Er ligt een grote opgave om de particulier aan de elektrische auto te krijgen,” voegde Van Dam toe.
als gewone burger kan je het vergeten en dat willen ze ook.
de wegen voor de elite en de bedrijven.

wij weer met de fiets of boerenkar , net wast je wil en de benenwagen is er ook nog.

Willem
Willem
4 jaren geleden

Zou het geluid van een Amerikaans big block niet graag willen missen, dat is mooi en leeft, veel beter dan zo’n opgevoerde scootmobiel. Ja ze zijn snel en geluidloos maar het geluid van een motor geeft toch wat meer. Wat te denken van een elektrische Harley Davidson? Is toch verschrikkelijk.

Willem
Willem
4 jaren geleden

`Dit houd gewoon echt niet op he , er is ons voorgelogen dat juist reparaties goedkoper zijn en juist deze auto,s minder onderhoud nodig hebben !!

René
René
4 jaren geleden

“Bij de Tesla zijn vooral banden erg duur.”

Nooit geweten dat je andere banden nodig hebt voor een benzine, gas, diesel, waterstof, zonnewagen of elektrieke auto 😀

Ik ben erg voor een DDF maar dan wel om de democratische rechtsorde in Nederland te herstellen en de soevereiniteit van de Nederlandse bevolking.

Back to top button
15
0
We lezen graag je reactie!x