UFO

Wat vliegt er door ons luchtruim?

Help mee door dit met je vrienden op je socials te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

De laatste dagen hebben diverse lezers van Niburu ongeïdentificeerde vliegende objecten in het luchtruim waargenomen.

De redactie heeft een aantal interessante meldingen voor u geselecteerd, die we u niet willen onthouden. Het is de bedoeling dat we vaker UFO-meldingen van lezers gaan plaatsen.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2025/04/NFN-donatie-banner.png

Vier of vijf rood-oranje bollen (UFO’s) bewegen ten westen van Drachten van zuid naar noord. Allemaal op gelijke afstand van 20 seconden, op dezelfde hoogte en met dezelfde snelheid. De snelheid was iets hoger dan die van een vliegtuig. Gezien de afstand was er geen geluid hoorbaar.

Van vier stuks heb ik een foto kunnen maken. Echter, de foto’s zijn niet echt duidelijk omdat ik uit de hand fotografeerde met mijn standaardlens op mijn Nikon.

P.K. uit Drachten
Datum: 2 augustus 2013
Tijd: rond 22.43 uur
Plaats: Drachten, Noord-Oost

Gisteren rond 00.15 uur heb ik samen met mijn vriendin toen ik buiten naar de hemel zat te staren iets onverklaarbaars gezien. Wellicht heeft iemand anders het ook gezien en er melding van gemaakt?

Ik zat in Valkenswaard in de tuin en zag, als sterrenbeeld Grote Beer aan de rechterkant ligt, plotseling een ‘ster’ oplichten, althans daar leek het op. Ik dacht eerst dat ik een supernova had gezien (niet dat ik dat uiteraard ooit heb gezien, maar je zoekt direct een verklaring voor wat je ziet), het licht werd vanuit het niets ineens heel sterk en doofde vrij snel (richting rechts, het sterrenbeeld dat ik noemde) en zag ik om het licht heen plotseling nog vijf lichten die in formatie meebewogen met het eerste licht. Het licht dat als eerste verscheen boog terwijl de formatie vloog op een dusdanige manier dat dit nooit een vliegtuig, ballonnetje of wat dan ook kan zijn geweest, het ging met hoge snelheid en ik denk dat een mens door de g-krachten zou zijn platgedrukt als je dit soort bochten zou maken.

Ik heb ooit eerder een melding gedaan van een UFO bij Niburu, dat was rond 2006, toen heb ik ook iets gezien wat niet te verklaren was. Het is voor mij in ieder geval na deze ervaring duidelijk dat er boven ons hoofd meer gebeurt (zoals jullie dat ook weten). Hopelijk krijgen we nog in ons leven te weten (bevestiging) of wij hier alleen zitten!

Groeten, L.S.
Datum: 2 augustus 2013
Tijd: 00:15 uur
Plaats: Valkenswaard

Goedendag. Zondagmiddag om 12.00 uur zag ik vanuit mijn tuin in Utrecht in de wijk Zuilen een ovaal zilverkleurig object met enorme snelheid voorbijkomen zonder geluid.

Ik weet zeker dat dit geen vliegtuig was of wat ik ken en voor mij was het zeer zeker iets dat niet van deze planeet komt. Ik vond dat ik dit even moest melden.

M.v.g. R van V.
Datum: 4 augustus 2013
Tijd: 12.00 uur
Plaats: Utrecht

Beste Niburu,

Afgelopen nacht zag ik een vreemd iets overvliegen. Het was in de ochtend van 4 augustus 2013 om 00.26 uur. Het bewoog in de richting van zuid/zuidwest naar noord/noordoost ongeveer.

Het leek op een gigantische vlam (rond). Zelf vermoed ik dat het iets van NASA of ESA zou moeten zijn geweest (raket). Maar in mijn beleving waren de kleuren te rood om vlammen te zijn van een raket. Misschien was het iets van het leger?

Heb namelijk al eens eerder zoiets gezien, een jaar of wat terug, maar bewoog toen geheel in tegengestelde richting als vannacht. Maar toen waren er duidelijk drie vlammen te zien. En waren de vlammen meer oranje/geel.

Hartelijk groet, E.S.
Datum: 3 augustus 2013
Tijd: 00.26 uur

Heeft u ook iets vreemds gezien in het luchtruim? Stuur uw melding dan naar [email protected]

Gerelateerd:

 

0 0 stemmen
Artikel waardering

Interessant

Vond je dit interessant?
Klik hieronder en deel het op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
Aanmelden
Laat het mij weten wanneer er
guest

30 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
biko steve
biko steve
11 jaren geleden

Afgelopen weekend was het sowieso ‘lopende band’ werk qua waarnemingen.

Marlon
Marlon
11 jaren geleden

Ik heb hetzelfde als L.S waargenomen gisteren een uurtje of 22.00 6 aug.
Ik zag eerst iets de atmosfeer binnen vliegen wat naar mijn idee niet een satteliet was en absoluut geen vliegtuig daarvoor had het een te hoge snelheid.
Daarna zag ik een aantal keer op dezelfde plek een licht op komen als een puls drie keer en later op een andere plek alsof het in beweging was ook een pulserend licht met een frequentie van een paar seconden.

jeff
jeff
11 jaren geleden

Fantastisch, mijn jongste dochter meent ook iets dergelijks te hebben gezien. Ze belde me er zelfs voor op, helaas zag ik zelf niets. Woon weliswaar 10km verderop, maar vertelde haar dat ze het onmogelijke voor mogelijk kan houden.

bending unit 22
bending unit 22
11 jaren geleden

Het allemaal thaise weerbalonnen die net voor venus langsvliegen
Vastgebonden aan een drone.

(Ziezo!! heb ik al enkelle debunkers
het gras voor de voeten weg gemaaid)

youri
youri
11 jaren geleden

er zijn al dagenlang extreem veel ufo’s te zien in ede ( midden Nederland) en gister spande de kroon met op verschillende ufos die in formatie vlooggen soms oranje soms leek het een sataliet die ineens stopte en de andere kant opging, het was een echte ufo avond.

Harmen
Harmen
11 jaren geleden

Heb dezelfde ervaringen de afgelopen dagen,

heb afgelopen vrijdag 02-08 boven Sneek 7 witte opbjecten zien vliegen, en 1 rood/oranje bol allemaal geluidloos, er waren ook gewone vliegtuigen in de lucht en het verschil was duidelijk te zien.
Gisteravond laat in Dalen ook 2 witte objecten zien overvliegen.

BdeD
BdeD
11 jaren geleden

[quote name=”bending unit 22″]Het allemaal thaise weerbalonnen die net voor venus langsvliegen
Vastgebonden aan een drone.

(Ziezo!! heb ik al enkelle debunkers
het gras voor de voeten weg gemaaid)[/quote]

Het is gewoon een U.F.O.

de afkorting U.F.O. staat nog steeds niet voor direct voor “buitenaards schip” en aangezien er geen beeld bij is kan je alle kanten op.

Dus wie zou het zeggen, misschien heb je wel gelijk en zijn het “thaise weerbalonnen die net voor venus langsvliegen
Vastgebonden aan een drone.” 🙂 er is niets waaruit je kan opmaken wat het wel is in ieder geval :).

1 ding is zeker en dat is dat niets zeker is. Is het buitenaards? Misschien wel, maar de kans is groter dat dit niet het geval is.

AwE130
AwE130
11 jaren geleden

Prima actie van Niburu om reacties van lezer te plaatsen die wat gezien hebben. Ook zouden mensen film en foto materiaal kunnen opsturen wanneer ze wat hebben gezien. glasnost perestroika in Nederland.

DingieM
DingieM
11 jaren geleden

Zou dat verklaren waarom er de afgelopen weken zoveel straaljagers over (Den Bosch) vlogen?
Zeer opmerkelijk al die straaljagers. Normaal vliegt er niets, behalve heel zeldzaam een burgervlucht voor Eindhoven Airport, maar die produceert een drastisch ander geluid dan mach 1+.

Silber eye
Silber eye
11 jaren geleden

Als je de tijd neemt en het is prachtig helder weer zonder teveel storend strooilicht (wat een zeldzaamheid is) zie je nachtelijk altijd wel bijzondere bewegingen aan het hemel.
Sterren welke van kleur wisselen, pulserende sterren en sterren welke heen en weer wiegen en zelfs aardse satellieten kan je zien.
Het blijft interessant omdat niet alles is te verklaren.

Rolling Stone
Rolling Stone
11 jaren geleden

[quote name=”BdeD”][quote name=”bending unit 22″]Het allemaal thaise weerbalonnen die net voor venus langsvliegen
Vastgebonden aan een drone.

(Ziezo!! heb ik al enkelle debunkers
het gras voor de voeten weg gemaaid)[/quote]

Het is gewoon een U.F.O.

de afkorting U.F.O. staat nog steeds niet voor direct voor “buitenaards schip” en aangezien er geen beeld bij is kan je alle kanten op.

Dus wie zou het zeggen, misschien heb je wel gelijk en zijn het “thaise weerbalonnen die net voor venus langsvliegen
Vastgebonden aan een drone.” 🙂 er is niets waaruit je kan opmaken wat het wel is in ieder geval :).

1 ding is zeker en dat is dat niets zeker is. Is het buitenaards? Misschien wel, maar de kans is groter dat dit niet het geval is.[/quote]

Die tijd van debunken, hebben we al lang gehad. Mooi geprobeerd, maar helaas. Nu graag wakker worden en even opnieuw nadenken. De kans is n.l. groter dat je nog slaapt.

bending unit 22
bending unit 22
11 jaren geleden

[quote name=”BdeD”][quote name=”bending unit 22″]Het allemaal thaise weerbalonnen die net voor venus langsvliegen
Vastgebonden aan een drone.

(Ziezo!! heb ik al enkelle debunkers
het gras voor de voeten weg gemaaid)[/quote]

Het is gewoon een U.F.O.

de afkorting U.F.O. staat nog steeds niet voor direct voor “buitenaards schip” en aangezien er geen beeld bij is kan je alle kanten op.

Dus wie zou het zeggen, misschien heb je wel gelijk en zijn het “thaise weerbalonnen die net voor venus langsvliegen
Vastgebonden aan een drone.” 🙂 er is niets waaruit je kan opmaken wat het wel is in ieder geval :).

1 ding is zeker en dat is dat niets zeker is. Is het buitenaards? Misschien wel, maar de kans is groter dat dit niet het geval is.[/quote]

Weet ik jonguh ; weet ik.

bending unit 22
bending unit 22
11 jaren geleden

[quote name=”BdeD”][quote name=”bending unit 22″]Het allemaal thaise weerbalonnen die net voor venus langsvliegen
Vastgebonden aan een drone.

(Ziezo!! heb ik al enkelle debunkers
het gras voor de voeten weg gemaaid)[/quote]

Het is gewoon een U.F.O.

de afkorting U.F.O. staat nog steeds niet voor direct voor “buitenaards schip” en aangezien er geen beeld bij is kan je alle kanten op.

Dus wie zou het zeggen, misschien heb je wel gelijk en zijn het “thaise weerbalonnen die net voor venus langsvliegen
Vastgebonden aan een drone.” 🙂 er is niets waaruit je kan opmaken wat het wel is in ieder geval :).

1 ding is zeker en dat is dat niets zeker is. Is het buitenaards? Misschien wel, maar de kans is groter dat dit niet het geval is.[/quote]

Hoezo is de kans groter dat het niet het geval is ?
Zijn wij dan het enige leven in het heelal ?
Dat dacht ik toch echt niet.

Solidus
Solidus
11 jaren geleden

No pics ???

Theo
Theo
11 jaren geleden

Er is genoeg te zien, zeker in aanloop van de perseïden’storm’ die op de 12e zijn hoogtepunt heeft.
Ik lig al nachten buiten (behalve gisteren) omdat elke dag het aantal ‘vallende sterren’ groter wordt. Tegen de 12e is het echt feest, daarna neemt het aantal weer af.

Maar al die nachten heb ik nog niets gezien wat níet verklaard kon worden. Een boel satelieten (die snel gaan en soms ‘plotseling’ verschijnen en verdwijnen (= geen licht meer weerkaatsen doordat ze in de schaduw van de aarde verdwijnen).

Dat er niets onverklaarbaars te zien is, wil niet zeggen dat er niets prachtigs te zien is. Het is elke avond genieten, als het een beetje helder weer is.

BdeD
BdeD
11 jaren geleden

[quote name=”Rolling Stone”]De kans is n.l. groter dat je nog slaapt.[/quote]

lol

En er is niets te debunken, want het zijn stuk voor stuk U.F.O.’s

Dat jullie bij elke U.F.O. of lichtje in de lucht meteen denken dat het grijze mannetjes zijn met grote ogen die ons komen bezoeken, dat is een ander verhaal.

[quote name=”bending unit 22″]Hoezo is de kans groter dat het niet het geval is ?
Zijn wij dan het enige leven in het heelal ?
Dat dacht ik toch echt niet.[/quote]

Ik heb “nergens” beweerd dat wij de enige in dit heelal zijn en dat denk ik zelf ook niet. Wel is het zo dat de meeste van deze sightings gewoon te verklaren zouden zijn (mits deze goed beschreven of vastgelegd worden).

Al met al blijft het vaak gokken door het gebrek aan goede documentatie.

Evolva
Evolva
11 jaren geleden

De spot van LS zie ik ook regelmatig boven m’n woning. Een licht dat fel is en die dan verdwijnt om iets later weer fel te schijnen en te verdwijnen. Ook zijn de afgelopen 2 weken regelmatig straaljagers te zien (overdag). Regio Oosterzele (oostvlaanderen BE)

Skyhigh
Skyhigh
11 jaren geleden

Dat vermeende ‘UFO’S’ van buiten de aarde zouden komen, is een vergissing. Ufo’s zijn door de Nazi’s ontwikkeld; zij hebben er een -voor aardbewoners- onbekend aandrijfmechanisme aan gegeven. Ná de 2e wereldoorlog zijn de US-Amerikanen met dit project verder gegaan.
Kortom: Ufo’s bestaan wel, maar het zijn aardlingen die deze dingen aansturen.

Daniel
Daniel
11 jaren geleden

In Den Helder heb ik er afgelopen zondag samen met mijn zoontje ook 4 gezien. Het was rond 10 uur en het leek boven texel. Het kunnen thaise ballonnen geweest zijn, maar ze gingen wel erg hoog boven de wolken en erg snel, terwijl er niet zoveel wind was. Ik heb vorig jaar zomer samen met mijn ouders een lichtgevende buis zien overvliegen, deze had een wit heel fel knipperlicht in het midden. Hij vloog zeer laag en was heel groot. Aangezien het nog licht was konden we goed zien dat het geen vleugels had, het maakte ook geen geluid. Het vloog van west naar oost, dus kwam uit de richting van de noordzee.

XenoN
XenoN
11 jaren geleden

Waarom moedigd Niburu het gebruik van een nachtkijker niet aan ? Of sponsort dit ?
Het werkt ook overdag. Wie overbiedt deze opname ? 🙂

http://www.youtube.com/watch?v=XevJR7biQE8

Dit kunnen Hollanders toch ook ?

biko steve
biko steve
11 jaren geleden

[quote name=”Skyhigh”]Dat vermeende ‘UFO’S’ van buiten de aarde zouden komen, is een vergissing. Ufo’s zijn door de Nazi’s ontwikkeld; zij hebben er een -voor aardbewoners- onbekend aandrijfmechanisme aan gegeven. Ná de 2e wereldoorlog zijn de US-Amerikanen met dit project verder gegaan.
Kortom: Ufo’s bestaan wel, maar het zijn aardlingen die deze dingen aansturen.[/quote]

Beetje kort door de bocht lijkt me, de UFO kenners zijn het er voor een groot deel over eens dat er UFO’s van verschillende afkomst zijn.

Het is een interessant onderwerp maar na meerdere waarnemingen blijf ik kritisch TAV de beweringen die de ronde doen.

Uiteindelijk kan niemand er op dit moment iets sluitends over zeggen.

Delfia
Delfia
11 jaren geleden

Aliens houden niet erg van water. Heb ik me eens laten vertellen. De aarde, met name Nederland met een bezoekje vereren, ligt dan niet zo voor de hand.

lien keijl
lien keijl
11 jaren geleden

http://youtu.be/VfzB9LUgYII
op dit filmpje zie je de heftige onweersbui bij knokke…afgelopen week…in de eerste 40 seconden zie je lichtjes wegschieten vanuit de wolken van rechts naar links…het is geen reflectie van de camera…tip krege ik door van Nicole Berens…uit hoofdplaat.groet van lien*

Ronneman
Ronneman
11 jaren geleden

Het verhoogde aantal waarnemingen zal ook wel samenhangen met de meteorenregen die onze kant op komt.

Quote: “In theorie verschijnen vanaf half juli al de eerste Perseïden aan de sterrenhemel maar het jaarlijkse hoogtepunt van deze meteorenzwerm vindt steeds in de nacht van 12 op 13 augustus plaats.”

http://www.vsml.nl/wp/de-tranen-van-laurentius/#more-951

Dr Why
Dr Why
11 jaren geleden

[quote name=”Delfia”]Aliens houden niet erg van water. Heb ik me eens laten vertellen. De aarde, met name Nederland met een bezoekje vereren, ligt dan niet zo voor de hand.[/quote]

ja, da’s waar. Ik heb ooit eens zo’n film gezien, “Signs”, waar ze allergisch waren voor water. Waarschijnlijk was dat zo’n verborgen documentaire om ons voor te bereiden…

Delfia
Delfia
11 jaren geleden

Zat net naar een documentaire te kijken over BEC’s : Black Eyed Children. Hybrids? Demonic entities? In ieder geval boezemen ze ‘fear and panic’ in.

ReneH
ReneH
11 jaren geleden

[quote name=”BdeD”]
1 ding is zeker en dat is dat niets zeker is. Is het buitenaards? Misschien wel, maar de kans is groter dat dit niet het geval is.[/quote]

Aja, dus eigelijk zeg je dus, dat er technologie is dat op grote hoogtes en lange afstanden kan vliegen zonder geluid en vergeet ook de vellen lichten niet.

Waarschijnlijk komt dan iedereen, ja de drone.
Vroeger had je de satelliet of weerballon, nu is het een drone.

biko steve
biko steve
11 jaren geleden

[quote name=”lien keijl”]http://youtu.be/VfzB9LUgYII
op dit filmpje zie je de heftige onweersbui bij knokke…afgelopen week…in de eerste 40 seconden zie je lichtjes wegschieten vanuit de wolken van rechts naar links…het is geen reflectie van de camera…tip krege ik door van Nicole Berens…uit hoofdplaat.groet van lien*[/quote]

Lijkt mij eerder iets kleins (zodat het hoog en ver weg lijkt) dat op / wegwaait (het stormt immers) en licht reflecteert, net zoals rond 00:55 in het filmpje. Papiertjes ofzo.

Tj.Paz
Tj.Paz
11 jaren geleden

Ufo waarnemingen bestaan uit 99% aan onverklaarbare situatie die het menselijke brein niet kan vatten. Als men iets waarneemt in de ons onbekende natuur fenomenen of andere onverklaarbare situatie hoeft dat niet iets bijzonder te zijn. Zoals wonderen die worden toegeschreven aan het lijstje wonderen omdat wij met ons menselijke brein geen kennis hebben over deze zaken. Als we wisten hoe Jezus zijn wonderen verrichten zou Jezus in de vergetelheid zijn geraakt. Zo ook dat ufo’s door ons niet verklaart kunnen worden omdat het menselijke brein een situatie niet kan begrijpen of geen ervaring heeft met dit soort verschijningen. Dus als ooit de mensheid zover is zullen we in de toekomst er hartelijk om lachen wat we nu een wonder vinden.

BdeD
BdeD
11 jaren geleden

[quote name=”ReneH”]Aja, dus eigelijk zeg je dus, dat er technologie is dat op grote hoogtes en lange afstanden kan vliegen zonder geluid en vergeet ook de vellen lichten niet.[/quote]

of dat jullie interpretatie niet klopt.

Ik denk overigens dat je felle lichten bedoeld, maar dat terzijde.

Maar je bent wel heel naïef als je denkt dat het leger geen technologie heeft waar wij nog niet vanaf weten. Technologie die inderdaad kan wat jij beschrijft.

Hoe lang heeft het geduurd voordat de stealth bomber publiekelijk werd? Deze is eerst uitgebreid getest en als ze hem nog geheim konden houden hadden ze dat zeker gedaan.

Deze zelfde Stealth bomber is ook verantwoordelijk voor heeeeeeellllllll veel U.F.O. meldingen.

En wat dacht je van de nieuwe Stealth Helikopter die gebruikt is bij de inval bij Bin Laden. Als deze niet was neergestort hadden we er nog steeds niets van geweten.

Dus ja, dat zeg ik ja..

[quote name=”ReneH”]Waarschijnlijk komt dan iedereen, ja de drone.
Vroeger had je de satelliet of weerballon, nu is het een drone.[/quote]

En het heeft niets met vroeger of nu te maken, ook nu worden nog steeds weerballonnen, satellieten of meteorieten voor U.F.O’s aan gezien en inderdaad daar zijn drones bij gekomen.

Back to top button
30
0
We lezen graag je reactie!x