Uit verschillende studies is gebleken dat veel voedingsproducten kankerbestrijdende effecten hebben.
Ongeveer een derde van alle kankersoorten wordt in verband gebracht met een ongezonde levensstijl, waartoe ook slechte eetgewoonten behoren.
Bosbessen zitten vol met krachtige antioxidanten die het risico op borstkanker verlagen. De kleine vruchten kunnen de groei van agressieve borstkanker helpen vertragen, zo is uit recent onderzoek gebleken.
Broccoli en andere kolen zoals bloemkool of spruiten zijn niet alleen een gezonde keuze bij de maaltijd. Verschillende studies hebben aangetoond dat ze stoffen bevatten die kankerbestrijdende enzymen activeren.
Onderzoeken bij dieren hebben uitgewezen dat actieve culturen in yoghurt een kankerbestrijdende werking hebben.
Isoflavonen
De granaatappel helpt de verspreiding van kanker naar andere delen van het lichaam voorkomen, zo stellen onderzoekers. Dit fruit kan worden gecombineerd met pepers en gember.
Tofoe bevat krachtige antioxidanten die kankers kunnen helpen bestrijden. Isoflavonen in sojabonen bootsen het effect van oestrogeen in het lichaam na en kunnen zo het effect van sterkere oestrogenen blokkeren. Daardoor vermindert het risico op gezwellen die ontstaan door hormonen. Volkeren in Azië die geregeld tofoe eten lopen minder kans op kanker.
Groene thee bevat ook krachtige antoxidanten die schade aan de genen voorkomen. Groene thee voorkomt bovendien dat tumoren een netwerk voor de bloedtoevoer aanleggen waardoor gezwellen niet kunnen groeien.
Allicine
Knoflook beschermt tegen maag-, darm-, mond- en keelkanker. De beschermende bestanddelen in knoflook bevinden zich ook in ui en prei. Tumoren opgewekt door chemische stoffen kunnen door allicine, een stof in knoflook, onschadelijk worden gemaakt.
Omega 3-vetzuren in bijvoorbeeld zalm of makreel hebben een ontstekingsremmende werking zodat het risico op agressieve kankers wordt teruggedrongen. Poly-onverzadigde vetzuren zoals omega 3 helpen bepaalde kankers voorkomen.
Sinaasappels en wortels zitten boordevol antioxidanten waaronder vitamine C en bètacaroteen die de cellen beschermen door vrije radicalen te neutraliseren. Vrije radicalen veroorzaken schade aan de cellen wat kan leiden tot kanker.
Lycopeen in tomaten voorkomt de groei van prostaatkankercellen. Lycopeen wordt gemakkelijker opgenomen na verhitting. Het wordt als tomatensaus in combinatie met olijfolie het beste opgenomen.
Waarom mensen bij de behandeling van kanker kiezen voor chemotherapie is een volstrekt raadsel, aangezien de aandoening vaak juist verergert door deze behandelingsmethode.
Bron: Goedgevoel.be
Gerelateerd:
- Waarom tomaten supergezond zijn
- Opa geneest van ‘ongeneesbare’ kanker door dieetaanpassing
- Kankerdodend virus staat in de kou
- Niet chemo maar verse groenten redden Britse vrouw van kanker
- Combinatie thee en goud beter tegen kanker dan chemo
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Duitsland WIST dat er overstromingen zouden komen, slachtoffers krijgen maar 300 euro!
Dr. Sean Brooks in virale video: ‘Geprikten zullen spoedig sterven’
Brits pedofielennetwerk: kinderen misbruikt door ‘machtige elite’ en ministers
Syrische president Assad: “Gifgasaanval 100 procent verzonnen”
‘Ik begin te geloven dat mensen als Marion Koopmans gevaarlijker zijn dan corona’
Lid Canadese strijdkrachten roept medesoldaten op het coronavaccin niet te verspreiden: ‘Killervaccin’
‘Nederland Luilekkerland’: dit doen asielzoekers zodra ze hun verblijfsvergunning hier hebben
Het einde van de Mayakalender
PVV-uitsluiter Henri Bontenbal: helemaal niet goed om nu al partijen uit te sluiten