D66-partijleider Sigrid Kaag deed tijdens het slotdebat van de NOS een opmerkelijke uitspraak over het onteigenen van boeren. “Als in ultimo er niet wordt meegewerkt, dan moet onteigening ook aan de orde zijn, net zoals je het ook hebt bij een normaal proces in het leven,” zei de minister.
Haar uitspraak doet wenkbrauwen fronsen. “Onteigening is een normaal proces in het leven, Kaag zegt het echt,” merkt forensisch gedragswetenschapper Jeroen Frankfoort op.
Onteigening is een normaal proces in het leven, #Kaag zegt het echt. 😱#verkiezingsdebat #d66 pic.twitter.com/lVv054bh6s
— Jeroen Frankfoort (@JFrankfoort) March 14, 2023
(Video verwijderd? Klik hier...)
Niemand is veilig bij D66
Artiest en ex-verpleegkundige Marga Bult vindt het een ‘uiterst arrogante uitspraak’. Financieel journalist Arno Wellens reageert: “Onteigening is niet normaal in een democratische rechtsstaat.”
“Mevrouw Sigrid Kaag weet het mooi te verwoorden in het debat, maar dat is helemaal niet mooi. Het is verschrikkelijk. Het is puur communisme. Zoals in Cuba. Cambodja. Venezuela. En de voormalige Sovjet-Unie,” aldus BVNL-bestuurslid Hans van Tellingen.
Marco van den Boomgaard, FVD-raadslid in Zoetermeer, stelt: “Niemand is veilig bij D66! Dit is hoe ze denken en hoe ze doen. Nu de boeren, straks zijn wij aan de beurt!”
Flinke klappen
Het ziet er naar uit dat de coalitiepartijen bij de Provinciale Statenverkiezingen flinke klappen gaan krijgen. De verkiezingen zijn ook belangrijk voor de Eerste Kamer, omdat Statenleden de samenstelling van de senaat bepalen.
Daar heeft de coalitie nu al een minderheid, en die zal naar verwachting nog kleiner worden.
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






De schimmigheid blijft: Hoe pensioenfondsen gokken met uw pensioengeld
Reflux: 3 dingen die Big Pharma je nooit zal vertellen
Het leek wel een oorlogsgebied, zo erg is het nog nooit geweest. Beelden van nieuwjaarsnacht die u niet zag in de media
NASA, fantasie en wetenschap
Emotionele smeekbede Geert Vanden Bossche: ‘Doe het niet!’
Onwetenschappelijk en manipulatief cijfergegoochel over klimaatverandering bij de NPO. Dit is het beste voorbeeld
RIVM moet van de rechter modellen, aannames en data openbaar maken: ‘We komen er wel’
Europarlementslid haalt uit naar viroloog Marc Van Ranst: ‘Deze man moet onderzocht worden’
Deskundige spreekt duidelijke taal: ‘Ons gezondheidssysteem is nooit in gevaar geweest!’