“We genieten allemaal wel eens van zoete frisdranken, maar laten we eerlijk zijn: het is vergif.” Grafisch ontwerper Fabio Pantoja uit Nicaragua ontwierp met die boodschap een ‘eerlijk logo’ voor Coca-Cola.
Het eerlijke logo bevat nog steeds het karakteristieke lettertype en de Coca-Colaletters, maar in plaats van witte letters gebruikte Pantoja alle lichaamsdelen en organen die worden aangetast door de zoete drank in de vorm van letters.
Onder meer de hersenen, de lever, blaas, maag, dunne darm, nieren, het zenuwstelsel, de botten, het hart, de ogen, dikke darm, huid en de pancreas worden beschadigd al je Coca-Cola drinkt.
Pantoja zegt dat hij het ontwerp vooral heeft gemaakt om er zelf een les uit te trekken. “Ik wil Coca-Cola niet bekritiseren, het is gewoon een geheugensteuntje om dat vergif voor eens en voor altijd niet meer te drinken.”
Frisdrank lost tandglazuur op en is gelinkt aan onder meer een verhoogd risico op diabetes, hartziekte, osteoporose en voortplantingsproblemen. Toch blijven we er ieder jaar liters van naar binnen werken.
Weermanipulatie resulteert in ergste overstromingen in 40 jaar
Arrestaties bij bank Vaticaan, directeur stapt op
VS en Groot-Brittannië sloten geheime deals met Kaddafi
CIA-archief onthult geheime experimenten met paranormale vermogens Uri Geller
Nederlandse overheid voor het eerst aansprakelijk gesteld voor vaccinatieschade
Karel van Wolferen heeft goed nieuws: ‘Het scenario loopt niet meer zoals bedoeld’
Neutrino’s wisselen op weg naar de aarde van gedaante
Merkel gedraagt zich als dictator en heeft totaal geen respect voor haar volk. Dan krijg je dit
De strijd is nog niet gestreden. Iraanse president onthult waar Washington de IS-terroristen naartoe heeft gebracht