In baanbrekend nieuw onderzoek is het verband aangetoond tussen natriumfluoride en hart- en vaatziekten, doodsoorzaak nummer 1 in de westerse wereld.
Wetenschappers hebben ontdekt dat de consumptie van fluoride verharding van de aderen stimuleert, een aandoening die bekend staat als atherosclerose of aderverkalking en die sterk verband houdt met aandoeningen aan het hart- en vaatstelsel.
Natriumfluoride wordt vandaag de dag wereldwijd ondanks felle kritiek onverminderd toegevoegd aan onder meer drinkwater en tandpasta.
In hun onderzoek keken de wetenschappers naar de relatie tussen de inname van fluoride en de verkalking of verharding van de aderen. De onderzoekers ontdekten bij een studie naar 60 patiënten een significante correlatie tussen de consumptie van fluoride en aderverkalking.
Het onderzoek is gepubliceerd in het januarinummer van het tijdschrift Nuclear Medicine Communications en benadrukt het feit dat blootstelling aan fluoride mogelijk verantwoordelijk is voor de aanhoudende hart- en vaatziektenepidemie. In 2008 eisten deze ziekten 17 miljoen levens.
Significant hoger
“De coronaire opname van fluoride in patiënten met hart- en vaataandoeningen was significant hoger dan in patiënten zonder hart- en vaataandoeningen,” aldus de auteurs.
Het is niet de eerste studie die is gepubliceerd over de gevaren van fluoride, maar nog steeds zijn er veel landen, waaronder de Verenigde Staten, die de fluoridering van drinkwater toestaan.
De Amerikaanse regering stelde eerder in een verklaring dat het waterfluoridering wilde terugdringen naar aanleiding van een grootschalig onderzoek waaruit bleek dat fluoride de cognitieve vaardigheden van kinderen beïnvloedt. De aankondiging bleek echter een pr-stunt om het hoofd te bieden aan de enorme golf van kritiek na publicatie van de bevindingen.
Bron: Naturalsociety.com
Gerelateerd:
- Burgerrechtenorganisatie neemt resolutie aan tegen fluoridering drinkwater
- Calciet kristallen in de pijnappelklier
- Praktijken van grootste leverancier drinkwater VS aan het licht
- De Fluoride Misleiding (mini docu)
- Fluoride vermijden en veilig verwijderen uit het lichaam
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Komt deze vrouw van Venus?
Japanse wetenschappers vinden achtste-eeuws mysterie in jaarringen
Openbaringen: wat je niet mag weten over je eten
WEF Rapport: Catastrofale cyberaanval binnen nu en twee jaar
Peruaanse luchtmacht opent UFO-afdeling
VIDEO: UFO-jager legt ‘buitenaards moederschip’ vast boven Londen
Aanklachten tegen 599 Duitse politici en rechters wegens ‘misdaden tegen de menselijkheid’
Vladimir Poetin obstakel in plannen Bilderberg
“Eerste concrete doorbraak”: Finse wetenschappers leggen verband tussen slaapziekte en griepvaccin