Het Complot

Ariel Sharon, de rabbijn, de brief en de Messias

Help mee door deze info met jouw kennissen op je socials te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

Enkele maanden voor zijn overlijden in 2006 zou de prominente rabbijn Yitzhak Kaduri de naam van de Messias op een briefje hebben geschreven.

In de brief, die tot een jaar na zijn dood verzegeld is gebleven, staat te lezen dat Yehoshua of Jeshua (Jezus) de Messias is.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2025/04/NFN-donatie-banner.png

De rabbijn en kabbalist omschreef de Messias door zes woorden te gebruiken waarvan de eerste letters de naam van de Messias vormden. De brief bevatte de volgende tekst: “Hij zal het volk verheffen en bewijzen dat zijn woord en wet geldig zijn.”

Ariel Sharon, de rabbijn, de brief en de Messias

De Israëlische media schonken weinig aandacht aan het briefje. Alleen enkele Hebreeuwse websites stelden dat de brief authentiek was. Joodse lezers reageerden met gemengde gevoelens. “Dus dit betekent dat rabbijn Kaduri een christen was?” reageerde iemand.

Twee volgelingen van Kaduri gaven toe dat de brief authentiek was, maar onder de volgelingen tot veel verwarring had geleid. Rabbijn David Kaduri, de zoon van Yitzhak Kaduri, ontkende dat zijn vader voor zijn dood de naam Jeshua had achtergelaten op het briefje.

Toen Kaduri te zien kreeg dat het briefje over de Messias op de officiële website van zijn vader was te vinden, reageerde hij geschokt. Hij bevestigde dat zijn vader in zijn laatste jaar vrijwel alleen nog droomde over de Messias en diens komst. “Mijn vader heeft de Messias in een visioen ontmoet,” zei hij. “Hij vertelde ons dat hij spoedig zou komen.”

Coma

Voordat Kaduri op 108-jarige leeftijd zou overlijden, zei hij op Jom Kipoer in zijn synagoge dat de Messias zou verschijnen na de dood van Ariel Sharon. De Israëlische oud-premier overleed eergisteren na acht jaar in coma te hebben gelegen.

Ook andere rabbijnen, waaronder rabbijn Chaim Cohen, kabbalist Nir Ben Artzi en de vrouw van rabbijn Chaim Kanievsky, voorspelden dat de Messias na de dood van Sharon zal verschijnen.

Kaduri zei onder meer over de Messias:

De Messias is voor velen moeilijk te begrijpen. Veel mensen kunnen een Messias van vlees en bloed moeilijk accepteren. Als leider zal de Messias geen functie bekleden, maar onder de mensen zijn en de media gebruiken om te communiceren.

De aanwezigheid van de Messias zal in twee stadia bekend worden gemaakt. Eerst zal hij bevestigen de Messias te zijn zonder zelf te weten dat hij de Messias is. Daarna zal hij zich bekend maken bij sommige joden. Dan pas zal hij zich bekend maken bij het grote publiek. De mensen zullen zeggen: “Is dat de Messias?” Velen kennen zijn naam, maar hebben er nooit bij stilgestaan dat hij de Messias is.

Yitzhak Kaduri stond bekend om zijn fotografisch geheugen. Zijn volgelingen stellen dat hij vele rampen heeft voorspeld. Toen hij stierf liepen 200.000 mensen mee in de begrafenisstoet.

Bron: Israeltoday.co.il

Gerelateerd:

 

0 0 stemmen
Artikel waardering

Interessant

Vind je dit artikel goed?
Deel het met anderen op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
Aanmelden
Laat het mij weten wanneer er
guest

60 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Wesley
Wesley
11 jaren geleden

Tja, na de dood van Sharon is een ruim begrip.

Vonzie
Vonzie
11 jaren geleden

Dus…..over 1000 jaar wachten de gelovigen nog steeds.

Frederika
Frederika
11 jaren geleden

We leven allang in een transformatietijd, het is Moeder Aarde die transformeerd. naar een ander tijdsdimentie en als wij ons hiervoor open stellen het bewustwordings proces , gaan wij ook mee. Iedereen gaat mee .we zijn allen Een met De grote Creator.
Zoek het in je Heilighartkamer daar ligt de oplossing van dit aardse illusionele spel.

Mustang
Mustang
11 jaren geleden

Oei oei, wat weer spannend…

Oh uh, van te voren nog wel even boodschappen doen zie ik net..

Olaf
Olaf
11 jaren geleden

Tsja, zolangde paranoide israelische regering blijft praten over een messias die morgen komt, zal niemand zich druk maken over de vrede van vandaag

Evenals die van US Goverment en van de Arabieren…ze willen allemaal zo graag een Armageddon in het midden oosten willen om hun eigen heerser op de troon te krijgen.

Maniakken allemaal

Kalki
Kalki
11 jaren geleden
pietje bell
pietje bell
11 jaren geleden

En deze z.g voorspelling kon wel eens op zeer korte termijn bewaarheid worden.En daar bedoel ik hier mee zeer kort.En wat mij betreft liefst vandaag nog.

Timothy Drake
Timothy Drake
11 jaren geleden

Laten we eens realistisch zijn. Er zijn best veel mensen die streven een zo goed mogelijk leven te leiden en dragen dit ook uit aan anderen. Wat maakt dan een messias? Wat zijn de vereisten? Een Jezus type zou helemaal niet (h)erkent worden in onze tijd. Ik denk eerder dat hij een enkeltje TBS krijgt.

Laurens
Laurens
11 jaren geleden

[quote name=”Frederika”]We leven allang in een transformatietijd, het is Moeder Aarde die transformeerd. naar een ander tijdsdimentie en als wij ons hiervoor open stellen het bewustwordings proces , gaan wij ook mee. Iedereen gaat mee .we zijn allen Een met De grote Creator.
Zoek het in je Heilighartkamer daar ligt de oplossing van dit aardse illusionele spel.[/quote]

Veel succes ermee! Ik blijf achter denk ik.

Plien
Plien
11 jaren geleden

#6 Kalki 13-01-2014 15:24

Hans klok is de messias, echt waar.

Edwin
Edwin
11 jaren geleden

Ik ben verlost van het verlangen naar een verlossing…

Volgens mij is de tijd van het uitzien naar een externe en tastbare verlosser over, en is het een inwendige ontwaking (de opstanding) uit een comateuze toestand (een vorm van zelfhypnose) waar we ons zelf al die jaren in gewaand hebben.De werkelijke ontmoeting met “de messias” is volgens mij geen uitwendige gebeurtenis, maar een her-ontdekking van onze innerlijke waarheid (wat in sommige mystieke stromingen ook wel het Christuswezen/bewustzijn wordt genoemd).

Zo uniek is de visie die ik hier geef niet.
Alchemisten, Gnostische stromingen (net zo oud als het christen-dom zelf)en Hermetische scholen (een vorm van Egyptische gnostiek) hadden allemaal hetzelfde uitgangspunt.
Al deze stromingen hebben als uitgangspunt:
“Ken U Zelve”

Fijne dag verder!

Iaw Abraxas

Wesley
Wesley
11 jaren geleden

[quote name=”pietje bell”]En deze z.g voorspelling kon wel eens op zeer korte termijn bewaarheid worden.En daar bedoel ik hier mee zeer kort.[/quote]Ja, dat heb je met voorspelling. Die kunnen op zeer korte termijn bewaarheid worden, op zeer lange termijn, of helemaal nooit.

Kortom, je hebt er niks aan zonder concrete datum. De voorspellingen met concrete datum komen dan weer nooit uit.

B
B
11 jaren geleden

Allemaal weer een locaal verhaal bestemd voor joodse mensen. En weer krijg ik het gevoel dat deze godsdienst uit het midden oosten hier niet thuis hoort. Een heel andere kijk op het leven en een heel andere mentaliteit. Iedere religie heeft zijn Messias. Misschien heeft Edwin wel gelijk en zijn wij zelfs verantwoordelijk voor de eindtijd…

Ruud
Ruud
11 jaren geleden

Mensen die een “messias nodig hebben zijn te dom om zelf naar oplossingen te zoeken.

Lida
Lida
11 jaren geleden

Jesus , je weet waar ze mensen stoppen die beweren Jesus te zijn?? Trouwens als hij komt dan komt hij met het zwaard van oorlog en niet in vrede, daar zou je hem misschien aan herkennen! God laat al heel lang niet van zich horen, gezien alle verschrikkingen die er om ons heen gebeuren, maar de Joden verwachten de Messias, verlosser! Christenen verwachten hem zelfs voor de tweede keer!veel geluk ermee!

huisheks
huisheks
11 jaren geleden

Lees de voorspellingen van de Hopi, die hebben het ook over een eindtijd. Het Lam Gods is dan identiek dan de Rode Kachina of te wel de verwoester. De 7 zegelen of de 7 trompetten vertegenwoordigen dezelfde rampen als Planeet X,ook wel genoemd: Niburu,de Rode Kachina, de verwoester, Marduk zou gaan veroorzaken. De Messias is dan de verwoester. Nou, maak je borst maar nat. Want volgens bartjes komt de 3de trompet er al aan in de vorm van vuur uit de lucht. zie ruimtepuin van Ison. komende week aan te vangen. Wordt wakker het is tijd om na te denken over wat er nu gebeurt in de USA. polar shift etc????
veel succes allemaal.

Langeman
Langeman
11 jaren geleden

Opzich wel grappig, imran hosein heeft hier ook een teospraak over gehouden. Danwel dat er een valse messiah op zal staan.
http://m.youtube.com/watch?v=Pip8J9QJWlQ

Langeman
Langeman
11 jaren geleden

Opzich wel grappig. Imran hosein heeft ook weleens een toespraak over gehouden. Danwel over een valse messiah die opstaat.
http://m.youtube.com/watch?v=Pip8J9QJWlQ

an
an
11 jaren geleden

Als eerste komen er nog twee getuigen. Je weet wel, die uit Openbaring 11:)
Die gaan eerst het evangelie 1260 dagen lang prediken en het een en ander in de brand steken, begrijp ik als ik de Bijbel er op nalees. En er gaan tekens komen in de hemel. De sterren kukelen naar beneden. Matteus 24, Marcus 13 en Lucas 21 zijn daar leuke teksten voor. En vergeet Sefanja niet. Die neemt geen blad voor de mond.
Uiteraard wel de NBG 1951 Bijbel versie erop naslaan, en niet een of andere Jip en Janneke bijbel.
En even voor de duidelijkheid, een “pre tribulation rapture” is in directe tegenspraak met de woorden van Jesus (Matteus 24, vers 29)

De Bijbel refereert nergens naar de dood van een Israëlische president, bij mijn weten. Maar goed, wat weet ik nou. Rooms Katholieken bidden tot Maria, en knielen voor haar beeltenissen.
Wie Maria op een intelligente uitspraak in de Bijbel heeft kunnen betrappen mag zijn vinger opsteken, en aan beeldjes heeft de Heer een broertje dood.

Volgens mij lezen de meeste mensen de hele Bijbel niet, maar laten ze zich ondersneeuwen door allerlei pracht en praal, of dogma’s en liturgieën, meningen van anderen of wat dan ook.
Terwijl je alleen maar rustig hoeft te gaan zitten, dat boek te pakken en te lezen zonder te janken over dingetjes die je niet begrijpt. Alles wordt pas duidelijk als je het in de context plaatst van buitenaardsen, die zeer geavanceerd zijn, en ons hier hebben gecreëerd. Voor mij als Christen is daarmee de magie van de Bijbel er alleen maar mooier en interessanter op geworden. Bovendien ga ik al mijn leven lang met ze om (de Anunnaki).

pietje bell
pietje bell
11 jaren geleden

[quote name=”Wesley”][quote name=”pietje bell”]En deze z.g voorspelling kon wel eens op zeer korte termijn bewaarheid worden.En daar bedoel ik hier mee zeer kort.[/quote]Ja, dat heb je met voorspelling. Die kunnen op zeer korte termijn bewaarheid worden, op zeer lange termijn, of helemaal nooit.

Kortom, je hebt er niks aan zonder concrete datum. De voorspellingen met concrete datum komen dan weer nooit uit.[/quote]
Wesley je denkt toch niet dat de hemel een concrete datum geeft.Het is al aan het gebeuren.Discloser kan nu elk moment gebeuren.En dat zal menigeen de ogen openen.

Edwin
Edwin
11 jaren geleden

[quote name=”huisheks”]Lees de voorspellingen van de Hopi, die hebben het ook over een eindtijd. Het Lam Gods is dan identiek dan de Rode Kachina of te wel de verwoester. De 7 zegelen of de 7 trompetten vertegenwoordigen dezelfde rampen als Planeet X,ook wel genoemd: Niburu,de Rode Kachina, de verwoester, Marduk zou gaan veroorzaken. De Messias is dan de verwoester. Nou, maak je borst maar nat. Want volgens bartjes komt de 3de trompet er al aan in de vorm van vuur uit de lucht. zie ruimtepuin van Ison. komende week aan te vangen. Wordt wakker het is tijd om na te denken over wat er nu gebeurt in de USA. polar shift etc????
veel succes allemaal.[/quote]
En dan hebben we het nog niet eens gehad over de eindtijd uit de mythologieën van de Vikingen. In de Edda wordt er gesproken over Ragnarök, waar een eindstrijd plaatsvindt tussen de goede en slechte goden.
Antropologen hebben vastgesteld dat overal ter wereld een bepaalde eindtijd wordt voorspeld.
Carl Gustav Jung kwam met het concept archetypen, en het verwachten van een eindtijd was volgens hem een overtuiging die voortkwam uit het onderbewustzijn en stelde volgens hem onderdrukte doodsangst voor. Onderdrukte emoties gaan in het onderbewustzijn zitten wroeten en kunnen tijdens dromen of in toestanden van trance heftige beelden produceren die levensecht lijken te zijn voor degenen die deze visioenen heeft.
En dan nogmaals: hoe vaak is het niet in onze geschiedenis voorgekomen dat mensen er beslist van overtuigd waren dat de eindtijd ieder moment kon gebeuren?
Ook in de geschiedenis zijn er verslagen van kometen die duidelijk voor iedereen te zien waren, en juist in die periodes waren er altijd veel mensen er heilig van overtuigd dat DE eindtijd aan het komen was.
Joh, al zou ik een komeet op mijn dak krijgen, wat dan nog?Dan zie ik vanzelf wel wat er na gebeurt(of niet).

Iaw Abraxas

Aardebewoner
Aardebewoner
11 jaren geleden

Volgens mij was Sharon een goede generaal voor Israel om het landje niet te laten overlopen door onvriendelijke buurlanden. Bevolkinggroepen in die landen kunnen een andere mening hebben. Israel is en Israel blijft. Laat als buurlanden het landje met rust en dan komt er nog meer kennis met name op gebied van vergroening der woestijnen (en andere drogere landschappen) meer en meer naar voren . Dat proces is al lang aan de gang en wordt groter en groter.

Delfia
Delfia
11 jaren geleden

Ik denk eerder dat het inderdaad om de valse Messias gaat. De echte laat op zich wachten.

O jerusalem,
You won’t see me again, not until you learn to CRY (blessed is he who comes in the name of the Lord).

Edwin
Edwin
11 jaren geleden

[quote name=”pietje bell”][quote name=”Wesley”][quote name=”pietje bell”]En deze z.g voorspelling kon wel eens op zeer korte termijn bewaarheid worden.En daar bedoel ik hier mee zeer kort.[/quote]Ja, dat heb je met voorspelling. Die kunnen op zeer korte termijn bewaarheid worden, op zeer lange termijn, of helemaal nooit.

Kortom, je hebt er niks aan zonder concrete datum. De voorspellingen met concrete datum komen dan weer nooit uit.[/quote]
Wesley je denkt toch niet dat de hemel een concrete datum geeft.Het is al aan het gebeuren.Discloser kan nu elk moment gebeuren.En dat zal menigeen de ogen openen.[/quote]
Ik wacht nergens op hoor, dus ik sta nergens om te trappelen, of het wel of niet gebeurt zal me echt een worst wezen.
Wat ik me wel afvraag is dit: Je zegt het kan elk moment gebeuren…hoe lang duurt dat dan..”elk moment”?
Tien jaar geleden las ik hier precies dezelfde teksten, wat ik hier lees lijkt wel een kopie van dit soort teksten.

Een Tante van me (de schat leeft al jaren niet meer) was in de jaren vijftig lid van een strenge katholieke groepering/sekte die er heilig van overtuigd waren dat Jezus ieder moment zou kunnen terugkomen ergens op een berg in Frankrijk, de groep was al eten en kleding aan het inzamelen vanwege het voorspelde Armageddon. (eindtijd dus)

Eeuwenlang wordt mensen wijsgemaakt dat het “elk moment” kan gebeuren …
Dus leg me eens uit, hoe komt dat toch dat mensen dit soort vage beloftes doen?
En kom nu niet met tekenen als bewijs dat het staat te gebeuren, want er zijn altijd wel “tekenen”(spelingen van de natuur) die gelovigen gebruikten om te bewijzen dat ze gelijk hadden.

pietje bell
pietje bell
11 jaren geleden

[quote name=”huisheks”]Lees de voorspellingen van de Hopi, die hebben het ook over een eindtijd. Het Lam Gods is dan identiek dan de Rode Kachina of te wel de verwoester. De 7 zegelen of de 7 trompetten vertegenwoordigen dezelfde rampen als Planeet X,ook wel genoemd: Niburu,de Rode Kachina, de verwoester, Marduk zou gaan veroorzaken. De Messias is dan de verwoester. Nou, maak je borst maar nat. Want volgens bartjes komt de 3de trompet er al aan in de vorm van vuur uit de lucht. zie ruimtepuin van Ison. komende week aan te vangen. Wordt wakker het is tijd om na te denken over wat er nu gebeurt in de USA. polar shift etc????
veel succes allemaal.[/quote]
En dit geloof jij allemaal zelf.Het lam gods je bedoelt sananda/jesus De new jerusalem ligt onder venus.planeet X doet helemaal niets,Ison had wel iets anders bij zich.maar zeker geen ruimte puin.Dit is Geen herhaling van Noah en zijn roeibootje.sorry ik bedoel ruimteschip.En wat gebeurd er in america die koude golf die heeft de massa zelf gecreerd de aarde maakt alleen de boel maar schoon.En wat er echt gaande is hoor je zeker nog niet op het nos journaal.Maar als het komt zal het wel iets anders klinken.

Olaf
Olaf
11 jaren geleden

Armageddon….

Iedereen die vanuit het geloof, en of dat nu Islam, Christendom of Zionisme is, uitkijkt naar Armageddon is paranoide suicidaal.

Praten over liefde, respect en acceptatie van elkaar en elkaar de liefdevolle hand reiken is teveel voor ze.

Ze praten over vernietiging, ego, haat en luisteren al jaren niet meer naar wat de ander te vertellen heeft. Alsof je dat als wijs wilt verheffen.

Iedereen praat over Armageddon van morgen, maar niemand over een maatschappij van Liefde morgen. Want daarvoor moet je naar jezelf kijken blijkbaar, en dat is voor hen teveel moeite en te confronterend zo is gebleken.

yoyo
yoyo
11 jaren geleden

[quote name=”an”]Als eerste komen er nog twee getuigen. Je weet wel, die uit Openbaring 11:)
Die gaan eerst het evangelie 1260 dagen lang prediken en het een en ander in de brand steken, begrijp ik als ik de Bijbel er op nalees. En er gaan tekens komen in de hemel. De sterren kukelen naar beneden. Matteus 24, Marcus 13 en Lucas 21 zijn daar leuke teksten voor. En vergeet Sefanja niet. Die neemt geen blad voor de mond.
Uiteraard wel de NBG 1951 Bijbel versie erop naslaan, en niet een of andere Jip en Janneke bijbel.
En even voor de duidelijkheid, een “pre tribulation rapture” is in directe tegenspraak met de woorden van Jesus (Matteus 24, vers 29)

De Bijbel refereert nergens naar de dood van een Israëlische president, bij mijn weten. Maar goed, wat weet ik nou. Rooms Katholieken bidden tot Maria, en knielen voor haar beeltenissen.
Wie Maria op een intelligente uitspraak in de Bijbel heeft kunnen betrappen mag zijn vinger opsteken, en aan beeldjes heeft de Heer een broertje dood.

Volgens mij lezen de meeste mensen de hele Bijbel niet, maar laten ze zich ondersneeuwen door allerlei pracht en praal, of dogma’s en liturgieën, meningen van anderen of wat dan ook.
Terwijl je alleen maar rustig hoeft te gaan zitten, dat boek te pakken en te lezen zonder te janken over dingetjes die je niet begrijpt. Alles wordt pas duidelijk als je het in de context plaatst van buitenaardsen, die zeer geavanceerd zijn, en ons hier hebben gecreëerd. Voor mij als Christen is daarmee de magie van de Bijbel er alleen maar mooier en interessanter op geworden. Bovendien ga ik al mijn leven lang met ze om (de Anunnaki).[/quote]

Een nieuwe smaak; deze kende ik nog niet 😉

Nietons
Nietons
11 jaren geleden

Wat een vaag verhaal zeg, een briefje, een rabbijn… En wie zijn al die grootheden, vervloekers, verlossers en leiders? Deze mooie planeet en wereld zo bewust naar de afgrond laten gaan vind ik maar onverantwoordelijk en empathieloos gedrag, hoe goddelijk je ook moge zijn…. Wordt wakker, wij mensen zijn de enige die hier iets kunnen veranderen of doen en anders zal het niet zijn. Wacht niet op een verlosser of een alien/ufo. Die komt er namelijk niet. En als die er komt, wie zegt dat ze te vertrouwen zijn? Een hoop verhalen/profetieën en iedere keer zou het gaan gebeuren, ik zie maar bar weinig daden. Wij moeten het zelf doen met de energieën die we zelf hebben.

wolfje
wolfje
11 jaren geleden

het is niet aan mij om over hem te oordelen. met wat ik van hem weet komt hij daar goed mee weg. heel erg goed zelfs

G
G
11 jaren geleden

Ja of “the antichrist”

kenn
kenn
11 jaren geleden

valse messias zou de god van de Illuminatie en vrijmetselaars zijn,valse messias bij de islam ook geheten de HALFE BLINDE DAJJAL,hij zou alleen in zijn linker oog kunnen zien,
Als je opmerkt het heilig symbole bij illuminatie van een oog,dit staat ook op de kop van pyramide zoals in de biljet van 1 dollar.
Er wordt gezegd dat zodra de hele aarde volledig onder controle van de Illuminatie wordt,dan de tijd opkomst van valse messias zou beginnen.

indian summer
indian summer
11 jaren geleden

[quote name=”huisheks”]Lees de voorspellingen van de Hopi, die hebben het ook over een eindtijd. Het Lam Gods is dan identiek dan de Rode Kachina of te wel de verwoester. De 7 zegelen of de 7 trompetten vertegenwoordigen dezelfde rampen als Planeet X,ook wel genoemd: Niburu,de Rode Kachina, de verwoester, Marduk zou gaan veroorzaken. De Messias is dan de verwoester. Nou, maak je borst maar nat. Want volgens bartjes komt de 3de trompet er al aan in de vorm van vuur uit de lucht. zie ruimtepuin van Ison. komende week aan te vangen. Wordt wakker het is tijd om na te denken over wat er nu gebeurt in de USA. polar shift etc????
veel succes allemaal.[/quote]
Persoonlijk ben ik het met Edwin eens dat de terugkomst van de verlosser een innerlijke gebeurtenis is. Omdat de verlosser alleen terug kan keren wanneer we innerlijk veranderen gaat dit met de verwoesting van het ego gepaard. Het derde zegel staat voor onze derde chakra, onze zonnevlecht. Wanneer wij gecentreerd zijn in onze zonnevlecht zijn wij niet echt vrij. Emoties, verlangens en behoeften regeren over ons. We concureren met elkaar om dat wat we menen nodig te hebben te krijgen, vaak ten koste van een ander. Wanneer we het derde zegel, onze derde chakra, overwonnen hebben komen we in het centrum van ons hart. Wanneer we de zeven zegels, de zeven chakra’s, ons stoffelijk lichaam, beheersen zijn we verlost van het kleine nietige ego dat zich met ons lichaam identificeerde. Dan zijn we weer terug in onze natuurlijke staat van zijn. Wij zijn geestelijke wezens. Van klein afhankelijk ego naar grote scheppende geest is toch een hele mooie pole shift. Behalve voor de angst zelf is er niets om bang voor te zijn!!!

scalmer
scalmer
11 jaren geleden

Als de Messias weet ook iedereen dat hij de Messias is. Hij heeft geen media nodig.

Snab
Snab
11 jaren geleden

Het is natuurlijk Russel Brand

Bert
Bert
11 jaren geleden

[quote name=”Wesley”][quote name=”pietje bell”]En deze z.g. voorspelling kon wel eens op zeer korte termijn bewaarheid worden. En daar bedoel ik hier mee zeer kort.[/quote]Ja, dat heb je met voorspellingen. Die kunnen op zeer korte termijn bewaarheid worden, op zeer lange termijn, of helemaal nooit (…)[/quote]
In Openbaringen 22,12 zegt Jezus: “Zie, ik kom spoedig”, en hij bevestigt dat nog eens in Openbaringen 22,20: “Ja, ik kom spoedig”. Dus al komt deze voorspelling inderdaad spoedig uit, dan is dit ‘spoedig’ naar menselijke maatstaven gemeten evenzogoed toch nogal een rekbaar begrip.

pietje bell
pietje bell
11 jaren geleden

#24edwin Als je in je hartmind weet waarom je hier op aarde geîncarneerd bent,hoef je geen bewijs.en ook zeker geen verzonnen op macht en controle gebaseerd geloof aanhangen.Je tante had op haar manier wel gelijk.in 60 80 en 2006 was de mensheid er niet klaar voor.Als je in de akasha duikt kom je tot de conclusie dat de ultime aanloop naar de eeuwige gouden eeuw op aarde in 2011 openging en eindigt elk moment in 2014.het enige wat nu nog stagneerde was de vrije wil ook die van de duistere kliek.En die is door de hemel afgenomen.kijk om je heen 3 de wereld oorlog kunnen zij wel vergeten ,atoom wapens zijn geneutraliseerd.Straling van fukuchima idem, Over de gehele globe gaan dierentuinen dicht ,dolfinarium,s sluiten.de Fed is officieel niet meer.Alle machthebbers worden uit hun positie gehaald.massa.s arrestatie,s over de gehele wereld.De fema kampen stromen vol met juist degene die dat voor de gewone man bedacht hadden. En als de goden in dit stelsel zeggen. Het is gedaan,Dan is het gedaan. nogmaals kijk zelf om je heen. en je weet.

Edwin
Edwin
11 jaren geleden

@#36 pietje bell
Om te beginnen: bedankt voor jouw goedbedoelde inzet.
Jammer dat je weer met bewijzen komt, terwijl ik juist aangaf dat bewijzen mij niets zeggen.
Misschien ligt het aan mij, maar er lijkt een soort tegenspraak in jouw reactie te zitten: allereerst geef je aan dat iemand die in zijn “heart-mind” zit geen bewijs of geloof nodig heeft, en vervolgens kom je met voorbeelden aan als bewijs van een of andere “goddelijke interventie”, is dit niet raar?
Die dingen die jij aanhaalt worden volgens mij niet door externe machten/krachten veroorzaakt, maar door onze innerlijke Christus (de Logos) zelf . De terugkomst van Christus is volgens mij niets anders dan het ontdekken dat ons werkelijke Zelf niets meer en minder dan Christus(oftewel:de Logos, Boeddha, Wakantanka, het Pleroma, Adam Kadmon, enzovoorts) zelf IS, en volgens mij is dat dus wat er bedoelt wordt met Christus-Bewust-Zijn (Her-Innering).

Iaw Abraxas

Mark van de Ven
Mark van de Ven
11 jaren geleden

Intelligente mensen zijn niet per definitie ook wijze mensen.

[quote name=”yoyo”][quote name=”an”]Als eerste komen er nog twee getuigen. Je weet wel, die uit Openbaring 11:)
Die gaan eerst het evangelie 1260 dagen lang prediken en het een en ander in de brand steken, begrijp ik als ik de Bijbel er op nalees. En er gaan tekens komen in de hemel. De sterren kukelen naar beneden. Matteus 24, Marcus 13 en Lucas 21 zijn daar leuke teksten voor. En vergeet Sefanja niet. Die neemt geen blad voor de mond.
Uiteraard wel de NBG 1951 Bijbel versie erop naslaan, en niet een of andere Jip en Janneke bijbel.
En even voor de duidelijkheid, een “pre tribulation rapture” is in directe tegenspraak met de woorden van Jesus (Matteus 24, vers 29)

De Bijbel refereert nergens naar de dood van een Israëlische president, bij mijn weten. Maar goed, wat weet ik nou. Rooms Katholieken bidden tot Maria, en knielen voor haar beeltenissen.
Wie Maria op een intelligente uitspraak in de Bijbel heeft kunnen betrappen mag zijn vinger opsteken, en aan beeldjes heeft de Heer een broertje dood.

Volgens mij lezen de meeste mensen de hele Bijbel niet, maar laten ze zich ondersneeuwen door allerlei pracht en praal, of dogma’s en liturgieën, meningen van anderen of wat dan ook.
Terwijl je alleen maar rustig hoeft te gaan zitten, dat boek te pakken en te lezen zonder te janken over dingetjes die je niet begrijpt. Alles wordt pas duidelijk als je het in de context plaatst van buitenaardsen, die zeer geavanceerd zijn, en ons hier hebben gecreëerd. Voor mij als Christen is daarmee de magie van de Bijbel er alleen maar mooier en interessanter op geworden. Bovendien ga ik al mijn leven lang met ze om (de Anunnaki).[/quote]

Een nieuwe smaak; deze kende ik nog niet ;-)[/quote]

Edwin
Edwin
11 jaren geleden

[quote name=”Bert”]
In Openbaringen 22,12 zegt Jezus: “Zie, ik kom spoedig”, en hij bevestigt dat nog eens in Openbaringen 22,20: “Ja, ik kom spoedig”. Dus al komt deze voorspelling inderdaad spoedig uit, dan is dit ‘spoedig’ naar menselijke maatstaven gemeten evenzogoed toch nogal een rekbaar begrip.[/quote]
Eigenlijk best wel een slim psychologisch spelletje, dat Jezus speelde.

Stel dat iemand in de veronderstelling is dat hij niet in staat is om een probleem zelf op te lossen, terwijl deze wel denkt dat iemand anders een soort goddelijke macht heeft, en dat dit persoon WEL in staat is om het probleem voor hem op te lossen, en dat dit persoon dus vanuit deze optiek gezien voor hem een Verlosser is.
Degene die als Verlosser wordt gezien is slim, en weet dat de ander WEL in staat is om diens eigen problemen op te lossen, en zegt : “Wacht even, ik kom er zo aan”.
Aanvankelijk wacht degene met het probleem, en wordt steeds ongeduldiger…iedere keer krijgt hij weer hetzelfde antwoord: “Wacht even ik kom zo”.
Steeds meer en meer teleurgesteld voelt hij zich worden , continu moet hij maar aanhoren: “Ik kom zo..”
Op een bepaald moment is de stakker zo gespannen geworden, dat hij een soort “nervous-breakdown/burnout” krijgt.
Opeens vallen alle puzzelstukjes op de juiste plaats en ziet “de wachtende” het grote geheel in, en ook hoe hij ZELF het probleem op moet lossen, en lost zijn problemen ook inderdaad op zonder bemoeienis van de Messias waar deze zo naar uitkeek.
Als plagerijtje komt de door hem gewaande messias naar hem toe, geeft hem een schouderklopje en zegt terwijl hij hem een knipoog geeft:
“Zie je wel dat je dezelfde dingen kan doen die ik kan doen? In het begin had je dat nog niet door, maar ik zag in jou dat je die kracht WEl had, en daarom zei ik iedere keer tegen je: “Wacht even, ik kom zo..” Broertje Jezus is een heel slim mannneke, ik mag ‘m wel.

Iaw Abraxas

Vonzie
Vonzie
11 jaren geleden

[quote name=”Aardebewoner”]Volgens mij was Sharon een goede generaal voor Israel om het landje niet te laten overlopen door onvriendelijke buurlanden. Bevolkinggroepen in die landen kunnen een andere mening hebben. Israel is en Israel blijft. Laat als buurlanden het landje met rust en dan komt er nog meer kennis met name op gebied van vergroening der woestijnen (en andere drogere landschappen) meer en meer naar voren . Dat proces is al lang aan de gang en wordt groter en groter.[/quote]
Israel is nooit een land geweest. Het was een staatje waar de Joden gebruik van mochten maken.

Bert
Bert
11 jaren geleden

[quote name=”Edwin”][quote name=”Bert”]In Openbaringen 22,12 zegt Jezus: “Zie, ik kom spoedig”, en hij bevestigt dat nog eens in Openbaringen 22,20: “Ja, ik kom spoedig”. Dus al komt deze voorspelling inderdaad spoedig uit, dan is dit ‘spoedig’ naar menselijke maatstaven gemeten evenzogoed toch nogal een rekbaar begrip.[/quote]
Eigenlijk best wel een slim psychologisch spelletje, dat Jezus speelde.

Stel dat iemand in de veronderstelling is dat hij niet in staat is om een probleem zelf op te lossen, terwijl deze wel denkt dat iemand anders een soort goddelijke macht heeft, en dat die persoon WEL in staat is om het probleem voor hem op te lossen, en dat die persoon dus vanuit deze optiek gezien voor hem een Verlosser is.
Degene die als Verlosser wordt gezien is slim, en weet dat de ander WEL in staat is om diens eigen problemen op te lossen, en zegt : “Wacht even, ik kom er zo aan”.
Aanvankelijk wacht degene met het probleem, en wordt steeds ongeduldiger… iedere keer krijgt hij weer hetzelfde antwoord: “Wacht even ik kom zo” (…) ik zag in jou dat je die kracht WEL had, en daarom zei ik iedere keer tegen je: “Wacht even, ik kom zo..” Broertje Jezus is een heel slim mannneke, ik mag ‘m wel.

Iaw Abraxas[/quote]
Die zienswijze moet ik eerst even op me laten inwerken voordat ik er inhoudelijk op kan reageren – ik kom er zo op terug… 😉

Wesley
Wesley
11 jaren geleden

[quote name=”pietje bell”][quote name=”Wesley”][quote name=”pietje bell”]En deze z.g voorspelling kon wel eens op zeer korte termijn bewaarheid worden.En daar bedoel ik hier mee zeer kort.[/quote]Ja, dat heb je met voorspelling. Die kunnen op zeer korte termijn bewaarheid worden, op zeer lange termijn, of helemaal nooit.

Kortom, je hebt er niks aan zonder concrete datum. De voorspellingen met concrete datum komen dan weer nooit uit.[/quote]
Wesley je denkt toch niet dat de hemel een concrete datum geeft.Het is al aan het gebeuren.Discloser kan nu elk moment gebeuren.En dat zal menigeen de ogen openen.[/quote]
Nee natuurlijk geven ze die niet. Dan vallen ze namelijk door de mand bij de mensen die nog wel in die vergezochte waanzin geloven.

Richie
Richie
11 jaren geleden

Niks goeds heeft die gedaan voor deze wereld veel kinderen en vrouwen gedood.

pietje bell
pietje bell
11 jaren geleden

[quote name=”Edwin”]@#36 pietje bell
Om te beginnen: bedankt voor jouw goedbedoelde inzet.
Jammer dat je weer met bewijzen komt, terwijl ik juist aangaf dat bewijzen mij niets zeggen.
Misschien ligt het aan mij, maar er lijkt een soort tegenspraak in jouw reactie te zitten: allereerst geef je aan dat iemand die in zijn “heart-mind” zit geen bewijs of geloof nodig heeft, en vervolgens kom je met voorbeelden aan als bewijs van een of andere “goddelijke interventie”, is dit niet raar?
Die dingen die jij aanhaalt worden volgens mij niet door externe machten/krachten veroorzaakt, maar door onze innerlijke Christus (de Logos) zelf . De terugkomst van Christus is volgens mij niets anders dan het ontdekken dat ons werkelijke Zelf niets meer en minder dan Christus(oftewel:de Logos, Boeddha, Wakantanka, het Pleroma, Adam Kadmon, enzovoorts) zelf IS, en volgens mij is dat dus wat er bedoelt wordt met Christus-Bewust-Zijn (Her-Innering).

Iaw Abraxas[/quote]
Je vergeet een ding ,zolang wij hier in een lager bewustzijn verkeren.en niet massaal beseffen dat alles god is,zal er van uit een hoger bewustzijn dan wel beschaving hulp nodig zijn.En ik gaf alleen aan dat deze hulp zeker aanwezig is.Pas als de mensheid beseft dat wij allen god en godinnen zijn .en daar naar handelen.Hoeft er vanuit hogere werelden of bewustzijn,s vormen geen te hulp te komen.Dan indeed kunnen wij het zelf.maar als je de wereld beziet is die hulp zeker nu hard nodig.zelf heel wat ervaring met in en uit stappers gehad en nog af en toe.Dus overstappen en of ruilen van lichaam.Op dat moment is jouw ziel op de plaats waar de ander verblijft.En jij je daar terdege van bewust bent.dus in die context heb ik persoonlijk ervaring genoeg.maar jou ervaring hoeft niet die van een ander te zijn.En daar zit vaak het dilemma van begrip voor elkaar.

Coeus
Coeus
11 jaren geleden

We merken het wel.

Edwin
Edwin
11 jaren geleden

[quote name=”pietje bell”]
Je vergeet een ding ,zolang wij hier in een lager bewustzijn verkeren.en niet massaal beseffen dat alles god is,zal er van uit een hoger bewustzijn dan wel beschaving hulp nodig zijn.[/quote]
Sorry, ik stop niet ons collectieve bewustzijn of (hoe je het ook wilt noemen) in hokjes met labels zoals: “Hoger” en “lager” bewustzijn. Ik heb niks tegen een dualistische visie (het is en blijft volgens mij dualistisch om te praten vanuit het perspectief “Hoger” versus “lager”)en daar voel ik me niet in thuis, om maar even een new-age term te gebruiken: “Daar resoneer ik niet mee”.
Vindt je het echt eerlijk dat je vanwege de “astrale uitstapjes” die je herhaaldelijk claimt te maken, dat je daarom het recht hebt om te zeggen dat wat jij allemaal ziet “DE waarheid” IS ? Herhaaldelijk betrap ik jou erop, dat je jouw visie altijd presenteert op een manier van “Dit is de Waarheid”, wat is er nou zo moeilijk aan om wat bescheidener te zijn en gewoon te zeggen: “Ik denk dat…”, of “Volgens mij is…”
Het lijkt wel alsof je vanwege de door jou geclaimde “astrale uitstapjes” daar een bepaalde status aan wilt ontlenen ten opzichte van “de slapers”,.. is dat op zich ook niet een vorm van dualisme?

Iemand zei eens:
“Hoe kun je tegen je broeder of zuster zeggen: ‘Laat mij de splinter uit je oog verwijderen’ zolang je nog een balk in je eigen oog hebt?”

Een mooie wijsheid

Aardebewoner
Aardebewoner
11 jaren geleden

[quote name=”Vonzie”][quote name=”Aardebewoner”]Volgens mij was Sharon een goede generaal voor Israel om het landje niet te laten overlopen door onvriendelijke buurlanden. Bevolkinggroepen in die landen kunnen een andere mening hebben. Israel is en Israel blijft. Laat als buurlanden het landje met rust en dan komt er nog meer kennis met name op gebied van vergroening der woestijnen (en andere drogere landschappen) meer en meer naar voren . Dat proces is al lang aan de gang en wordt groter en groter.[/quote]
Israel is nooit een land geweest. Het was een staatje waar de Joden gebruik van mochten maken.[/quote]

De joden hebben dat land wel van de grond opgebouwd me groen gemaakt want de Arabieren hadden geen interesse om de stofbak die Israel was op te knappen tot een groener land. Ik ben er ook van overtuigd dat het het meest vrije land in de regio is. Ik zou liever in Israel wonen dan in Egypte. Libanon of laat staan Syrie.

Aardebewoner
Aardebewoner
11 jaren geleden

[quote name=”pietje bell”][quote name=”Wesley”][quote name=”pietje bell”]En deze z.g voorspelling kon wel eens op zeer korte termijn bewaarheid worden.En daar bedoel ik hier mee zeer kort.[/quote]Ja, dat heb je met voorspelling. Die kunnen op zeer korte termijn bewaarheid worden, op zeer lange termijn, of helemaal nooit.

Kortom, je hebt er niks aan zonder concrete datum. De voorspellingen met concrete datum komen dan weer nooit uit.[/quote]
Wesley je denkt toch niet dat de hemel een concrete datum geeft.Het is al aan het gebeuren.Discloser kan nu elk moment gebeuren.En dat zal menigeen de ogen openen.[/quote]

Tuurlijk wordt er geen concretae datum genoemd want dan vallen er straks weer een heleboel charlatans door de mand.

indian summer
indian summer
11 jaren geleden

#44 pietje bell, ik loop al een tijdje met een vraag. Naast aura’s zie ik een lichtrand om alles. Ook in de lucht zie ik het licht als een sterrenhemel neerdalen. Nu lijkt het, alsof dit de laatste tijd veel intensiever is geworden. Ik vraag me af of mijn vermogen om dit waar te nemen beter is ontwikkeld of dat het licht inderdaad sterk is toegenomen. Is wat ik waarneem jou bekend en kun je me misschien een antwoord geven?

days of our lives
days of our lives
11 jaren geleden

[quote name=”indian summer”]#44 pietje bell, ik loop al een tijdje met een vraag. Naast aura’s zie ik een lichtrand om alles. Ook in de lucht zie ik het licht als een sterrenhemel neerdalen. Nu lijkt het, alsof dit de laatste tijd veel intensiever is geworden. Ik vraag me af of mijn vermogen om dit waar te nemen beter is ontwikkeld of dat het licht inderdaad sterk is toegenomen. Is wat ik waarneem jou bekend en kun je me misschien een antwoord geven?[/quote]

Kan ook een oogafwijking zijn, misschien zie je halo’s.

Ik heb dit jaren geleden ook bij mezelf ontdekt. Na een jaar werd het veel heviger en heb ik het laten onderzoeken door de oogarts. In combinatie met andere klachten (spierverslapping in de benen, moeheid e.d.) kwam er MS uit.

Er is wel wat aan te doen. Ik zie geen halo’s meer sinds een ingreep en medicatie.

pietje bell
pietje bell
11 jaren geleden

[quote name=”indian summer”]#44 pietje bell, ik loop al een tijdje met een vraag. Naast aura’s zie ik een lichtrand om alles. Ook in de lucht zie ik het licht als een sterrenhemel neerdalen. Nu lijkt het, alsof dit de laatste tijd veel intensiever is geworden. Ik vraag me af of mijn vermogen om dit waar te nemen beter is ontwikkeld of dat het licht inderdaad sterk is toegenomen. Is wat ik waarneem jou bekend en kun je me misschien een antwoord geven?[/quote]
Om alles zit een witte rand Goddelijke energie.Daarnaast komt er zo veel licht energie naar de aarde vanuit de gehele kosmos.De licht intensiteit wordt iedere dag nu groter en sterker. De trigger of verdeler is Ison.Dit gebeurd om het bewustzijn van alles te verhogen.Er zijn nu zelfs mensen en dieren die een licht pilaar om zich heen hebben.Hoe meer je jezelf open stelt voor het gebeuren,des te meer ga je de schoonheid en het wonder er van zien.Ter zijde de sterren die eigenlijk te laag hangen zijn allemaal moederschepen van de G.f.En het mooie is je intuitive en genezend vermogen worden ook sterker,zowel van jezelf als voor je medemens.De lichtflitsen in de lucht kan een combinatie zijn van gebundelt licht en grote schoonmaak van de leylijnen.Als het echt een veelvoud is krijg ik zelf meestal een por in mijn rug en loop automatisch naar buiten om het schouwspel te bekijken.Tip van mij laat het gewoon gebeuren.De schoonheid van de aarde en de gehele kosmos is vele malen intenser dan de meeste mensen zien.Namastè

kenn
kenn
11 jaren geleden

[quote name=”Aardebewoner”][quote name=”Vonzie”][quote name=”Aardebewoner”]Volgens mij was Sharon een goede generaal voor Israel om het landje niet te laten overlopen door onvriendelijke buurlanden. Bevolkinggroepen in die landen kunnen een andere mening hebben. Israel is en Israel blijft. Laat als buurlanden het landje met rust en dan komt er nog meer kennis met name op gebied van vergroening der woestijnen (en andere drogere landschappen) meer en meer naar voren . Dat proces is al lang aan de gang en wordt groter en groter.[/quote]
Israel is nooit een land geweest. Het was een staatje waar de Joden gebruik van mochten maken.[/quote]

De joden hebben dat land wel van de grond opgebouwd me groen gemaakt want de Arabieren hadden geen interesse om de stofbak die Israel was op te knappen tot een groener land. Ik ben er ook van overtuigd dat het het meest vrije land in de regio is. Ik zou liever in Israel wonen dan in Egypte. Libanon of laat staan Syrie.[/quote]
Volgens mij ben je geen een aardebewoner maar wel een bewoner van een andere dimensie.

Edwin
Edwin
11 jaren geleden

Toen ik zei: “Ik ben verlost van het verlangen naar een verlosser” meende ik dat letterlijk, en niet als een of ander woordgrapje.
Ik ben niet de enige die zo denkt, voor degenen hier die in ander soort diepgang zijn geïnteresseerd ,ook wel het “niet-weten” genoemd hier een leuk linkje:

https://sites.google.com/site/weteloosheid/ugkrishnamurti

Let op: voor degenen die alleen geïnteresseerd zijn in het New-Age gedachtegoed kan deze site als confronterend worden ervaren , en nee: Het is ook geen site van Skepsis, ook geen site die het Atheïsme propageert..

Wat het wèl is, zal ieder voor zichzelf moeten vaststellen.

Fijne dag iedereen!

indian summer
indian summer
11 jaren geleden

[quote name=”days of our lives”][quote name=”indian summer”]#44 pietje bell, ik loop al een tijdje met een vraag. Naast aura’s zie ik een lichtrand om alles. Ook in de lucht zie ik het licht als een sterrenhemel neerdalen. Nu lijkt het, alsof dit de laatste tijd veel intensiever is geworden. Ik vraag me af of mijn vermogen om dit waar te nemen beter is ontwikkeld of dat het licht inderdaad sterk is toegenomen. Is wat ik waarneem jou bekend en kun je me misschien een antwoord geven?[/quote]

Kan ook een oogafwijking zijn, misschien zie je halo’s.

Ik heb dit jaren geleden ook bij mezelf ontdekt. Na een jaar werd het veel heviger en heb ik het laten onderzoeken door de oogarts. In combinatie met andere klachten (spierverslapping in de benen, moeheid e.d.) kwam er MS uit.

Er is wel wat aan te doen. Ik zie geen halo’s meer sinds een ingreep en medicatie.[/quote]
Dank je wel voor je reactie. Het zien van alles wat er is hindert mij totaal niet. Ik kan dit naar believe aan/uitzetten. Als ik werk of in de auto rijd zie ik deze energie niet. Het lijkt alsof er twee werelden zijn, en mijn focus bepaald in welke wereld ik verblijf. Ik hoop dat, ondanks de diagnose MS ,alles goed met je gaat. Hartegroet

indian summer
indian summer
11 jaren geleden

[quote name=”pietje bell”][quote name=”indian summer”]#44 pietje bell, ik loop al een tijdje met een vraag. Naast aura’s zie ik een lichtrand om alles. Ook in de lucht zie ik het licht als een sterrenhemel neerdalen. Nu lijkt het, alsof dit de laatste tijd veel intensiever is geworden. Ik vraag me af of mijn vermogen om dit waar te nemen beter is ontwikkeld of dat het licht inderdaad sterk is toegenomen. Is wat ik waarneem jou bekend en kun je me misschien een antwoord geven?[/quote]
Om alles zit een witte rand Goddelijke energie.Daarnaast komt er zo veel licht energie naar de aarde vanuit de gehele kosmos.De licht intensiteit wordt iedere dag nu groter en sterker. De trigger of verdeler is Ison.Dit gebeurd om het bewustzijn van alles te verhogen.Er zijn nu zelfs mensen en dieren die een licht pilaar om zich heen hebben.Hoe meer je jezelf open stelt voor het gebeuren,des te meer ga je de schoonheid en het wonder er van zien.Ter zijde de sterren die eigenlijk te laag hangen zijn allemaal moederschepen van de G.f.En het mooie is je intuitive en genezend vermogen worden ook sterker,zowel van jezelf als voor je medemens.De lichtflitsen in de lucht kan een combinatie zijn van gebundelt licht en grote schoonmaak van de leylijnen.Als het echt een veelvoud is krijg ik zelf meestal een por in mijn rug en loop automatisch naar buiten om het schouwspel te bekijken.Tip van mij laat het gewoon gebeuren.De schoonheid van de aarde en de gehele kosmos is vele malen intenser dan de meeste mensen zien.Namastè[/quote]
Dank je wel voor je reactie. Het is inderdaad ontroerend mooi te zien. Persoonlijk ervaar ik het alsof iedereen en alles met elkaar verbonden is in onvoorwaardelijke liefde. Het stemt me dankbaar en vreugdevol. Maar tegelijk ook heel nederig wanneer ik besef dat mijn bijdrage aan dit alles zo klein is. Hartegroet

Kalki
Kalki
11 jaren geleden

Wat een onzin allemaal, Jezus is helemaal niet de Messias, dat is de Maitreya[google]. Er is bijna niemand die kennis genomen heeft van de leer van de Maitreya(daarom wordt de Wereldleraar Maitreya door sommige als anti-Christ bestempeld). http://www.share-international.org/http://home.deds.nl/~maitreyarampen/

pietje bell
pietje bell
11 jaren geleden

[quote name=”Kalki”]Wat een onzin allemaal, Jezus is helemaal niet de Messias, dat is de Maitreya[google]. Er is bijna niemand die kennis genomen heeft van de leer van de Maitreya(daarom wordt de Wereldleraar Maitreya door sommige als anti-Christ bestempeld). http://www.share-international.org/http://home.deds.nl/~maitreyarampen/%5B/quote%5D
#kalki.Het woord messias is een verbastering van messenger of te wel boodschapper.En dat zijn er door de eeuwen heen heel wat geweest.Maar zij zijn allemaal door de duistere weggehoond en hun leringen verbrand of naar eigen macht herschreven.Allen kwamen met dezelfde boodschap .Alles is een ,leef in liefde .vrede en vrijheid,wees blij en gelukkig.En dat is nu het probleem ,Dit is wat de macht hier kost wat kost wilde voorkomen.het enige waar de gevestigde macht bang voor is ,dat de massa massaal dit gaat beseffen.wakker wordt dus.Dan pas krijgen hun woorden power en is de macht die nu is uitgespeeld.Lees de autobiografie van sananda/jesus op whoneedslicht.org.En je bent aardig op weg om het echte plaatje te zien.,

Edwin
Edwin
11 jaren geleden

[quote name=”pietje bell”]Het woord messias is een verbastering van messenger of te wel boodschapper.[/quote]
Volgens mij gooi je hier het een en ander door elkaar.
“Messias” is afgeleid van het Hebreeuwse woord “Masjiach”, wat niets anders betekend dan “de Gezalfde”, niet meer , niet minder.Mensen die maatschappelijk gezien een belangrijke functie vervulden, werden middels een rituele handeling als het ware “ingewijd”met zalvingsolie.
Koningen, profeten en hogepriesters die waren ingewijd met deze zalvingsolie werden allemaal Messias (Masjiach) genoemd.Toen de joodse bevolking eeuwen geleden werd onderdrukt door de Romeinse overheersers, verlangden ze dat een sterk iemand hun zou verlossen van die onderdrukking, een koning van de Joden, een joodse Messias dus.
De joodse bevolking beschouwden de Romeinse onderdrukkers als handlangers van de duivel zelf.
Dat verlangen naar verlossing van een of andere onderdrukker is zo oud als de wereld zelf, en vandaar dat er altijd weer in moeilijke tijden het idee heerst dat een Messias in aantocht is, en dat er altijd wel een of andere slechterik (duivel, cabal, greys, enz.)is die deze terugkomst wilt tegenwerken.
En wat “messenger”(boodschapper)betreft, dat waren de engelen volgens mij hoor.
Wat het precies zijn mag ieder voor zichzelf weten, maar dat hoor ik altijd christelijke mensen zeggen: dat engelen boodschappers van god zijn, de messengers dus.

Kalki
Kalki
11 jaren geleden

#57 pietje bell; sananda/jesus ‘claimt’ een God die bestaat; er is geen wetenschappelijk bewijs van het bestaan van een God.

days of our lives
days of our lives
11 jaren geleden

[quote name=”indian summer”]
Dank je wel voor je reactie. Het zien van alles wat er is hindert mij totaal niet. Ik kan dit naar believe aan/uitzetten. Als ik werk of in de auto rijd zie ik deze energie niet. Het lijkt alsof er twee werelden zijn, en mijn focus bepaald in welke wereld ik verblijf. Ik hoop dat, ondanks de diagnose MS ,alles goed met je gaat. Hartegroet[/quote]

Met mij gaat het prima, dank je! Sinds de diagnose is gesteld en ik onder behandeling sta, heb ik eigenlijk weinig klachten meer, hoewel het vooruitzicht op de lange termijn niet best is. En elk jaar neemt de beschadiging toe, hoewel ik me ook afvraag wanneer ik dat echt eens ga merken, ik sport veel, ik heb me nog nooit ziek gemeld op werk…

Als jij het prima vindt dat je deze zaken waarneemt, ga ik je dat plezier niet onthouden. Maar mocht je toch ooit het idee krijgen dat het verergert en er iets niet klopt, hoop ik dat je hetzelfde zal doen als wat ik deed. In mijn geval was ik anders nu blind geweest als ik het had laten gaan.

Back to top button
60
0
We lezen graag je reactie!x