Homepagina » Chemtrails » Ja, chemtrails zijn echt en nee, dit is geen complot. Ex-KLM-piloot doet een boekje open
Ja, chemtrails zijn echt en nee, dit is geen complot. Ex-KLM-piloot doet een boekje open

Ja, chemtrails zijn echt en nee, dit is geen complot. Ex-KLM-piloot doet een boekje open

Onlangs dook Zembla in één van de meest beladen dossiers in de luchtvaartindustrie: bemanningsleden die ziek worden door het inademen van giftige dampen.

Volgens artsen lijden ze aan een niet-erkende beroepsziekte: het aerotoxisch syndroom. Zembla liet zien hoe KLM een zieke piloot de mond heeft gesnoerd.

De vliegmaatschappij eist in een zwijgcontract dat oud-piloot Willem Felderhof nooit meer praat over het ziek worden van giftige dampen aan boord van vliegtuigen.

Andere conclusie

In een tweede uitzending liet Zembla zien dat de belangen groot zijn en dat ook andere luchtvaartmaatschappijen er alles aan doen om te voorkomen dat de aandoening wordt erkend.

Felderhof was enige tijd terug te gast in The Richie Allen Show, waarin hij vooral inging op chemtrails en weermanipulatie.

In eerste instantie dacht hij dat het onmogelijk was dat dit soort programma’s konden bestaan. Maar nadat hij zich erin had verdiept kwam hij tot een andere conclusie.

Geschokt

De piloot claimde in de show dat chemtrails daadwerkelijk bestaan en dat er inderdaad programma’s zijn waarbij vliegtuigen chemicaliën in de lucht sproeien.

Ook collega’s van Felderhof hebben zich sindsdien in het fenomeen verdiept en zijn naar verluidt tot soortgelijke conclusies gekomen. “Ik ben geschokt, mijn wereld is ingestort,” zou één van hen hebben gezegd.

Vaak wordt gezegd dat de witte vliegtuigstrepen in de lucht contrails zijn, maar volgens de ervaren piloot zijn voor contrails unieke atmosferische omstandigheden nodig die maar zelden voorkomen.

Onmogelijk

Daarnaast is het erg moeilijk om een ononderbroken contrail achter te laten, voegt hij toe.

Wat je vandaag de dag ziet, sporen die uitwaaieren en eindeloos lang blijven hangen, is onmogelijk, aldus Felderhof. “Daar moet dus een andere verklaring voor zijn.”

Zodoende komen we uit bij de chemtrails. “En ze geven zelfs toe dat ze dit doen,” klinkt het.

Beluister het hele interview hieronder:

0 0 stem
Beoordeel dit artikel
+
Meld je aan op onze GRATIS NineForNews PUSH meldingen
Aanmelden
+
Volg ons GRATIS NineForNews Telegram kanaal
Volgen

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest
24 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Mevrouw Stemband
Mevrouw Stemband
3 jaren geleden

Even ingaan op bijvoorbeeld die drie condities waarvan Felderhof beweert dat ze bijna nooit voorkomen (ergens rond de 9.30):

– 1 vliegtuig moet boven 30.000 feet vliegen:

Hier kan je makkelijk zelf kijken hoeveel vliegtuigen boven die hoogte vliegen:
https://www.flightradar24.com/51.26,18/5
Rechts in beeld kan je filters (het trechter icoon) instellen; laat heel makkelijk zien dat er vele tientallen, alleen al boven
nederland, boven die hoogte vliegen.

– 2/3 Dan de bewering dat op die luchtvochtigheid/temperatuur bijna nooit voorkomt

Hier een site waar je makkelijk die luchtvochtigheid kan bekijken:
https://earth.nullschool.net/#current/wind/isobaric/250hPa/anim=off/overlay=relative_humidity/orthographic=-354.10,44.87,2168/loc=15.241,45.220

Eigenlijk alles wat ook maar een beetje blauw is komt boven die luchtvochtigheid uit. (als je met je muis over de ‘Scale’ beweegt zie je de percentages)
Ook kan je hier de temperatuur bekijken op die hoogtes (“Temp” ipv “RH”) selecteren. (Links onderin op ‘earth’ klikken om de instellingen te openen).

Geld wederom hetzelfde voor, er klopt gewoon niets van wat Felderhof daar beweert.

Defixiones
Defixiones
Reactie op  Mevrouw Stemband
3 jaren geleden

Wow mevrouw Stemband, had je dit antwoord al copy/paste kant en klaar opgeslagen ? En kijk je dan enkele keren per dag op alternatieve media? omdat …? Zoveel kennis is fascinerend. Wanneer ik zo overtuigd zou zijn als jij, zou het mij geen reet schelen wat anderen hiervan vinden.
Waar maak jij je zo druk om? Vertel eens meer over jouw achtergrond, jouw eigen ervaringen en onderzoek, ajb.

Mevrouw Stemband
Mevrouw Stemband
Reactie op  Defixiones
3 jaren geleden

Ik ben inhoudelijk ingegaan op de, mijns inziens, onjuiste argumenten die Felderhof aandraagt, en jij reageert puur op de persoon. Misschien was ik wat onduidelijk, maar ik herhaal ze met alle plezier nog een keer:

Felderhof beweert dat persistente contrails wel degelijk kunnen bestaan (dit bijvoorbeeld in tegenstelling tot Fred Teunissen (schrijver Hemel onder Vuur) die beweert dat contrails altijd slechts enkele seconden kunnen blijven hangen), maar dat de condities zeer zeldzaam zijn. Hij noemt hierbij 3 condities:

1. Vliegtuig moet boven de 30.000 feet vliegen.

Er zijn vele vliegtuigen die boven deze hoogte vliegen, dat kan je makkelijk hier zelf bekijken:
https://www.flightradar24.com/51.26,18/5

Het is dus zeker geen zeldzame conditie, en eigenlijk is het meer een ‘shortcut’ want de daadwerkelijk vorming en persistentie hangt veel meer af van de andere twee factoren af. (temperatuur/luchtvochtigheid)

2. Het moet kouder dan -40 graden Celcius zijn.

Ook dit blijkt veelvuldig voor te komen, zoals je op bijvoorbeeld hier kan zien:
https://earth.nullschool.net/#current/wind/isobaric/250hPa/anim=off/overlay=temp/orthographic=-347.75,47.61,3000/loc=5.389,52.336

Je kan in de kaart klikken om de betreffende temperatuur te zien op een plek.

(Een kleine aantekening is dat het hierbij om een hoogte van 250 hPA gaat; dit staat ongeveer gelijk aan 34.000 feet, dus is een weergave iets hoger dan de genoemde 30.000; maar bij de eerste link kan je zien dat er ook zat vliegtuigen zijn die op/boven die hoogte vliegen).

3. De luchtvochtigheid moet hoger zijn dan 67%

Ook dit blijkt wederom veelvuldig voor te komen:
https://earth.nullschool.net/#current/wind/isobaric/250hPa/anim=off/overlay=relative_humidity/orthographic=-347.75,47.61,3000/loc=5.389,52.336

Op bovenstaande kaart kan je ook mooi zien dat de lucht op die hoogte geen homogene massa is, maar dat de omstandigheden per plek behoorlijk kunnen verschillen.

Felderhof zegt dat persistente contrials wel degelijk kunnen bestaan en noemt er 3 condities voor. Als ik zelf onderzoek hoe zeldzaam die condities zijn, blijken ze helemaal niet zo zeldzaam te zijn als Felderhof je wil doen geloven; sterker nog, ze lijken behoorlijk vaak voor te komen.

De claim dat contrails slechts korte tijd kunnen bestaan is zo ongeveer de basis voor de chemtrail theorie; Maar nog nooit heb ik iemand een onderbouwing voor die claim zien leveren; het is ook vrij lastig want in principe wordt er gezegd dat wolken slechts korte tijd kunnen bestaan; mijns inziens een vrij absurde bewering.

Ik zou het waarderen als je inhoudelijk op bovenstaande punten kan ingaan in plaats van persoonlijke aanvallen en schrijffoutjes eruit te pikken; het maakt je argumentatie er voor mij namelijk niet heel sterk op.

Sathos
Sathos
Reactie op  Mevrouw Stemband
3 jaren geleden

Erg fijn, deze onderbouwde kritiek. Zou de heer Felderhof (of iemand anders) hier repliek op kunnen hebben?

Defixiones
Defixiones
Reactie op  Mevrouw Stemband
3 jaren geleden

Vooruit mevrouw Stemband, stel ik geef jou die argumenten. En dan wat? De zon wordt toch geblokt? Een aantal gevolgen hiervan zijn:
1) Mijn zonnepanelen veel minder energie opleveren.
2) Mens, dier en planten ongezond weinig zonlicht krijgen. (vitamine D en fotosynthese)
3) ‘s Nachts de “Wolken/strepen” de warmte vasthouden zodat de temperatuur op aarde omhoog gaat.
4) Het dagelijks leven van mooie dagen met een blauwe lucht verleden tijd zijn.
Maar blijf het vooral verdedigen, dat is tenslotte jouw taak.

Mevrouw Stemband
Mevrouw Stemband
Reactie op  Defixiones
3 jaren geleden

Even voor de duidelijkheid; Ik ontken niet dat contrails geen effecten hebben op bijvoorbeeld het klimaat. Zeker de afgelopen 15 tot 20 jaar is hier steeds meer (wetenschappelijk) onderzoek naar gekomen, bv;
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1631070505000563
https://www.nature.com/news/2008/081231/full/news.2008.1335.html

Echter zoals je in die links kan lezen is het niet zo eenvoudig te bepalen wat nou de exacte gevolgen zijn. (ja je zonnepanelen zullen waarschijnlijk iets minder energie opleveren, maar of de temperatuur omhoog gaat daar is nog de nodige onzekerheid over).

Het is helaas een bijkomstigheid van onze huidige vliegbewegingen. Wil je dit veranderen dan zijn er niet zo heel veel opties; niet of minder vliegen, in warmere/drogere lucht vliegen, elektrisch vliegen, dat soort dingen.

Als je je echt druk zou maken over de zaken die je noemt zou je je daar op moeten focussen, niet op iets onzinnigs als chemtrails.

“Maar blijf het vooral verdedigen, dat is tenslotte jouw taak. ”

Met dit soort laaghartige persoonlijke aanvallen verpest je bijna de punten die je eventueel wel zou hebben; nergens voor nodig, en het laat des te meer zien dat de aannames die je maakt veelal onjuist zijn.

Defixiones
Defixiones
Reactie op  Mevrouw Stemband
3 jaren geleden

“Geld wederom hetzelfde voor” ???
(AIVD en Trolls co. lagere school opleiding voldoende)

Rikk
Rikk
Reactie op  Mevrouw Stemband
3 jaren geleden

En zo is het:

Wat je vandaag de dag ziet, sporen die uitwaaieren en eindeloos lang blijven hangen, is onmogelijk, aldus Felderhof. “Daar moet dus een andere verklaring voor zijn.”

Jaya
Jaya
3 jaren geleden

Chemtrails destructief bedoeld of constructief om rampen te bestrijden?

Rikk
Rikk
Reactie op  Jaya
3 jaren geleden

Neem eens een banaan mee als je in een vliegtuig stapt. En kijk wat er gebeurt met die banaan tijdens de reis.
Kan voor de mens (en z´n luchtwegen) ook nooit goed zijn.

:adrianus-johannes.
:adrianus-johannes.
3 jaren geleden

de … mens het mooiste wapen om planeet aarde te vernietigen.. chemtrails het mooiste middel om de mens gek te maken..
volgend jaar mei de nieuwe DSM 5

DSM V
In NPS, PS 3 reacties

De DSM is het wereldwijd gehanteerde classificatiesysteem voor psychiatrische aandoeningen, uitgegeven door de APA (American Psychiatric Association, de Amerikaanse vakvereniging van psychiaters). De voorlopige versie (conceptvorm) van de DSM V (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders) is ingrijpend veranderd ten opzichte van de DSM-IV in de classificatie van persoonlijkheidsstoornissen. Het aantal persoonlijkheidsstoornissen is aanzienlijk verkleind en waar vroeger de stoornissen werden gepresenteerd in een categoraal classificatiesysteem, worden ze nu dimensionaal gepresenteerd.

let dan even op de msm waar er nu veel over de mens met hersen aandoening of stoornis wordt gesproken en gezegd dat ver-meer dan de helft van de mensheid leid er aan.
persoonlijk mi. zal maar 2 a 3 % van de mensen vaak de veelverdieners er mee belast zijn..
zij die door dwang regelgeving en de ironie en sarcasme van hun schrijfsels de bevolking uitzuigen.. op 17 miljoen nederlanders zijn 900000 ambtenaren zit je op 5.3% wel veel maar gelukkig zitten ze in rijks provinciaal of gemeentelijke instelling..

met de complimenten van :

luna
luna
Reactie op  :adrianus-johannes.
3 jaren geleden

Prince schreef ooit het nummer Dreamer.. hij is volgens mij echt om zeep geholpen
Hij w i s t precies waar hij het over had

Mijn buuf is stewardess en kwam ook met verhalen aan die wil je niet weten wat er zich echt afspeelt in de lucht boven ons kop.. bizar maar wel waar
Zembla uitzending was prima en duidelijk, langzaam aan komen er meer en meer verhalen over deze monsterlijke zaken, ook zo het haarp gebeuren met opgewekte orkanen etc

winter zoals vroeger is het allang niet meer, zomers zijn de luchten een en al grijze brei en dikke vieze smog, ) niet alleen door verontreiniging maar door chems! we worden allemaal belazerd en mevr schippers heeft de term ` verwarde ` mens uitgevonden omdat zij en haar voorgangers klink en die Vorst op de hoogte een leuke jog inside wel zagen zitten voor de farma

Kortom , we worden bewust ziek gemaakt om aan ons te verdienen!

Buurman
Buurman
Reactie op  luna
3 jaren geleden

“Mijn buuf is stewardess en kwam ook met verhalen aan die wil je niet weten wat er zich echt afspeelt in de lucht boven ons kop.. bizar maar wel waar”

Willen we juist WEL weten… dus vertel…

luna
luna
Reactie op  Buurman
3 jaren geleden

hoi Buurman,

Ik kom nog even laat aan je deur.. maar ik kan natuurlijk geen namen gaan noemen, zo iets doe je niet in een democratisch land als nederland..
wil best kwijt hier verder aan, dat er al heel lang iets onder de pet gehouden wordt bij de luchtvaart .. ook IN de cabine

wat mijn buuf heeft gezien is dat het kruisen van de strepen heel snel om werden ” gevormd ” tot een snel patroon wat op breien lijkt.. nog meer duidelijkheid kan je vinden bij Irma Schiffers

fijne dag , namaste

andré
andré
3 jaren geleden

mijn internet verbinding is te langzaam om de video te zien , maar deze blauw oog “guapo” (spaans voor knappe man) glimlacht me iets te veel ………
Dat er iets niet klopt is zeker ..

math
math
3 jaren geleden

Werner Altnickel googelen Duitse deskundige legt alles perfect uit.

Hawks
Hawks
3 jaren geleden

Ik citeer: ‘“Geld wederom hetzelfde voor” ???’. OK, omdat iemand een typo maakt, is alles wat deze persoon schrijft onwaar? Alleen mensen die grammaticaal foutloos schrijven en geen typo’s maken hebben altijd gelijk/spreken altijd de waarheid? Beetje op de persoon gespeeld, deze opmerking van je.

Dolex
Dolex
3 jaren geleden

Filmpje is uit 2015 denk ik? Want die Open Mind Conference was in 2015.

Als ze echt stoffen verspreiden, moet het meetbaar zijn toch?
Deze man gebruikt veel het woord ‘they’ zonder te specificeren wie hij bedoelt – dat komt op mij een beetje vaag over.

Hoe zit het met de infrastructuur? Wie stopt het in de brandstof – iemand moet het toevoegen? Houden al die betrokkenen hun mond? Is er niemand die anomiem vertelt dat hij spul door de kerosine mengt? Overleeft het de verbranding wel? En gaan de motoren niet stuk van de metaaldeeltjes?

En in ook in het geval van de extra ballasttanks – wie vult ze?

Kan iemand deze vragen beantwoorden?

Kerrie Appelvlaai
Kerrie Appelvlaai
Reactie op  Dolex
3 jaren geleden

Hoi Dolex, op deze site kun je foto’s zien van het interieur van die vliegtuigen, en hoe dat spul wordt verspreid: http://in5d.com/exposed-photos-from-inside-chemtrail-planes-like-youve-never-seen-before/
Succes met het vinden van de antwoorden op de rest van je vragen 🙂

Dolex
Dolex
3 jaren geleden

Hoezo is dit geen complot eigenlijk?

Trix
Trix
3 jaren geleden

Goh en ik maar denken dat het door stoomboten komt….. Hahahaha en door

Danny
Danny
3 jaren geleden

Zoals ik al eerder heb aangegeven chemtrails er lang niet alleen maar om het weer te manipuleren, zie onderstaand:
https://www.youtube.com/watch?v=Q3I40JNZEKo

Overigens ook wel grappig dat de NPO eerst neergezet wordt als ”linkse propaganda” en er nu een aflevering van Zembla naar voren geschoven wordt.
*mompelt iets over gecontroleerde oppositie*

x

Check Also

koning

Deze schimmige overeenkomst levert onze koning miljoenen op

Zembla is op een schimmige overeenkomst gestuit ...

zembla

Zembla-aflevering over Baudet was ‘gevaarlijk en achterbaks’: ‘VARA, stop je mediaterreur!’

Afgelopen donderdag was in het VARA-onderzoeksprogramma Zembla ...

Waarom Pushmeldingen?

Facebook en Twitter censureren steeds meer. Het nieuws dat NineForNews brengt wordt steeds vaker door ze geblokkeerd.

Met pushmeldingen informeren we je rechtstreeks, zonder risico op deze censuur.

Waarom Telegram?

Overheidscorruptie anno 2020 wordt steeds erger. Websites en domeinen worden in beslag genomen, omdat de criminele regering geen tegengeluid duldt.

Ons Telegram kanaal staat los van onze websites. Daar krijg je een overzicht van onze berichten, ook als we 'ineens' verdwijnen.

Stuur jouw ideeBedenk een idee, kreet of one-liner voor op onze producten.

Elke maand kiezen we de beste, leukste of meest originele inzending. En als dat jouw inzending is, win je een T-shirt met jouw idee erop!

24
0
We lezen graag je reactie!x