Gezondheid

Coca-Cola en Sanofi komen met ‘schoonheidsdrankje’

Help mee door deze informatie met kennissen op je social netwerk te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

De Amerikaanse frisdrankgigant Coca-Cola gaat samen met de Franse medicijnmaker Sanofi een drankje op de Franse markt brengen met een ‘gezondheids- en schoonheidsbevorderende werking’.

De drankjes worden op de markt gebracht onder de naam Beautific Oenobiol, aldus een woordvoerder van Coca-Cola.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2024/09/banner8.png

“Het gaat om een kleinschalige proef die beperkt is tot een aantal apotheken in Frankrijk,” lichtte woordvoerder Kent Landers toe. Hij wilde niet zeggen of de drankjes later ook in andere landen verkocht kunnen worden.

Haarverlies

Een zegsman van Sanofi was niet bereikbaar voor commentaar. Eerder dit jaar introduceerde Coca-Cola in Frankrijk Sprite met stevia, een natuurlijke zoetstof. In 2010 bracht het concern Fanta met stevia op de markt.

Oenobiol werd in 2009 opgekocht door de farmaceutische reus Sanofi. Het bedrijf maakt vooral voedings- en gezondheidssupplementen, waaronder capsules die haarverlies en veroudering tegengaan.

Fruitsap

Volgens The Wall Street Journal gaat het in totaal om vier soorten drankjes die worden gemaakt van mineraalwater, fruitsap en voedingssupplementen. De drankjes zouden de nagels en het haar verstevigen, de huid verbeteren, helpen bij afvallen en de vitaliteit verhogen.

Beide bedrijven bevestigden het plan nadat de proef was gelekt door vertegenwoordigers van een vakbond. Deze herfst komen de producten op de markt.

Bron: Reuters.com

Gerelateerd:

 

0 0 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vind je dit interessant?
Deel het met vrienden op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest

32 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
willy
willy
11 jaren geleden

nog meer vergif.

Sheyan
Sheyan
11 jaren geleden

Ik weet het niet hoor. Op de eerste plaats gaat het enkel en alleen maar om omzet te behalen. Er wordt gewoon ingespeeld op de veranderende ideëen van mensen. Wellicht is het een peperduur product en trappen velen weer in de reclamepraatjes. Ga gewoon zelf op zoek naar natuurlijke producten, dat is vele malen goedkoper. Ik ben schoonheidsspecialiste geweest en koop zelf geen enkel potje crème meer. Ik gebruik alleen pure oliën en boters en maak zelf crèmes. Helemaal top, en dat kan iedereen. Verdiepen in kruiden en daar thee van drinken of ermee te koken is velen malen goedkoper, en bovendien weet je zeker dat er geen troep bijgevoegd wordt.

Hans
Hans
11 jaren geleden

Kortom, spul niet vertrouwen! Zullen wel weer gevaarlijke technologische hoogstandjes op nanoniveau in zitten die wij niet direct opmerken. Op de langere termijn krijgt men ineens kanker en is de directe link met het drankje niet meer te maken. Reken maar dat de elite nu alles op alles inzet om mensen in mindering te brengen. Blijf dus alert opletten en logisch nadenken. Voorverpakte producten met additieven (waar je aan twijfelt) sowieso laten staan! Zeker als het van dergelijke grote concerns afkomstig is.

Netty
Netty
11 jaren geleden

Nu nog kleinschalig in een apotheek te koop,over een poosje ligt deze rotzooi gewoon in de supermarkt!
Alles draait tegenwoordig om het uiterlijk en zullen veel mensen dit klakkeloos gaan drinken zonder het etiket te lezen.En het helpt niet,allemaal mooie praatjes om zoveel mogelijk te verdienen!
Ik eet elke dag 2eetlepels levertraan(ja het is goor) maar het werkt perfect voor je nagels,haren,huid en je weerstand.
En het is gezond voor je hart.
Nee ik ben geen Brigitte Bardot en ik zal het nooit worden,zeker niet met deze zooi van Coca-Cola.

Back to top button
32
0
We lezen graag je reactie!x