Na de lange rijen van gisteren, wachtte Schiphol een nieuwe piekdag. Vanochtend stond er weer een rij buiten van honderden meters. Het is niet bekend hoeveel mensen hun vlucht hebben gemist.
De problemen op Schiphol spelen al sinds de meivakantie. In de zomer keerde Schiphol een bonus uit aan medewerkers, om problemen te beperken. Die bonusregeling is inmiddels vervallen.
Kamerlid Wybren van Haga heeft een debat aangevraagd en daarnaast onderzoekt zijn partij BVNL of er tegen de luchthaven kan worden geprocedeerd. “Schipholdirecteur Benschop blijft zes ton per jaar ontvangen, terwijl deze man de boel niet op de rit krijgt en allang met pek en veren richting exit begeleid had moeten worden,” zegt Van Haga.
Naar aanleiding van de aanhoudende chaos op #Schiphol heeft @BVNLNederland opnieuw een debat aangevraagd. Ook onderzoekt #BVNL of er tegen de luchthaven kan worden geprocedeerd. Want we staan internationaal compleet voor joker. Dit kan én moet worden opgelost. pic.twitter.com/Hlz19ZSWJ6
— Wybren van Haga (@WybrenvanHaga) September 13, 2022
(Video verwijderd? Klik hier...)
Wat is hier gaande?
Onderzoeksjournalist Ton F. van Dijk sprak met een medewerker security die zei dat de media een verkeerd beeld geven. Ze suggereren dat het personeel niet zou willen werken vanwege de bonus. “Collega’s zitten thuis en willen werken, maar worden niet opgeroepen,” zei de medewerker. “Wat is hier gaande?” vraagt Van Dijk.
Van Haga legde deze vraag in de Tweede Kamer voor aan verantwoordelijk minister Mark Harbers (VVD). “Kan de minister uitleggen wat hier aan de hand is?” vroeg het Kamerlid.
Opzettelijk
De minister antwoordde dat hij Schiphol heeft gevraagd ‘zo snel mogelijk alle feiten boven tafel te krijgen’ om precies duidelijk te krijgen wat er aan de hand is.
“Het opzettelijk creëren van chaos op Schiphol is weer begonnen,” stelt gezondheidswetenschapper Yvonne Simons. “Met welk doel vraag je? De EU wil dat er minder gevlogen wordt, Klaus Schwab (WEF) wil het ook en dus voert Kaag uit.”
We weten het. Befehl ist Befehl!
zondag gevlogen. Security werkt snel en efficient. Maar dan; bottleneck paspoortcontrole van de ca 8 dpuna hokjes worden er 2 bemand met 4 douaniers. de grote groep voor de selfscanpoortjes moet zich door de helft van de scanpoortjes wurmen. De andere helft is gesloten en heeft een rood kruis erboven. Allemaal kapot???
Natuurlijk is dat het geval. Men wil alleen de elite nog laten vliegen en dan moet nog bekeken worden op termijn wie er bij de elite mag behoren. Iedereen daar in de top doet zijn haar best in de hoop dat zij het worden. Echter het zal maar een zeer klein clubje worden. Stupid lui. Soms even weer het publiek laten weten we doen er echt wat aan (extra loon werknemers bagage en veiligheid) en dat dan weer dat extraatje tenietdoen zodat er weer rijen gaan ontstaan. Dit is beleid. Voor 6 ton doet die smerige rat Bisschop wat van hem verlangt wordt. Hij is corrupt en een landverrader.
Kaag blijft maar uitvoeren.
Wij moeten Kaag afvoeren.