CoronaBinnenland

Klachtenregen na uitzending Op1 waarin redactie Kuipers smeekt om lockdowns en mondkapjes

Help door deze info met anderen op je social netwerk te delen!

De afgelopen maanden was er in de media geregeld aandacht voor klachten die waren binnengekomen na uitzendingen van omroep Ongehoord Nederland.

De Ombudsman van de NPO, Margo Smit, schreef eerder dit jaar een rapport over de programma’s van de omroep nadat zij een ‘opvallend groot aantal’ klachten had gekregen over de aard en inhoud van de uitzendingen.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2024/07/nexit-nu.png

Klagers vonden dat het programma ‘onjuiste en onbetrouwbare’ informatie verspreidde, dat journalisten geen kritische vragen stelden en dat de gasten vooral ‘uit rechtse hoek’ kwamen. De Ombudsman achtte de klachten grotendeels gegrond, waarna de Raad van Bestuur van de NPO de omroep een financiële sanctie oplegde.

Klachtenregen na uitzending Op1

Uit een gelekte e-mail van de NPO-directie blijkt dat de NPO de omroep het liefst zo snel mogelijk van de buis wil hebben.

Het regent nu opnieuw klachten over een NPO-programma: ditmaal over Op1. Het gaat over de uitzending van donderdag 13 oktober waarin de redactie van het programma zorgminister Kuipers smeekt om mondkapjes en lockdowns.

“We gaan naar waarschuwingsniveau twee, maar er zit geen maatregel aan vast,” zei presentator Sven Kockelmann tegen Kuipers. “De Duitsers zeggen: weet je wat wij doen? Wij gaan weer mondkapjes invoeren op drukke plekken en in het openbaar vervoer. De Duitsers zeggen: u moet dat doen en dat hoor ik u niet zeggen.”

Stockholmsyndroom op de Nederlandse tv

“De redactie van Op1 smeekt om mondkapjes en lockdowns. Onvoorstelbaar,” reageerde FVD-Kamerlid Pepijn van Houwelingen. Peter Vlemmix, mediadirecteur van Ongehoord Nederland, zei: “Als journalist smeken om ‘maatregelen’. Mondkapjes, lockdowns, afstand houden. Wat ben je dan diep gezonken’. Stockholmsyndroom op de Nederlandse tv.”

Naar aanleiding van de Op1-uitzending kwamen er maar liefst 155 klachten binnen. Het is nu natuurlijk de vraag wat de Ombudsman met al deze klachten gaat doen. Worden deze klachten ook gegrond verklaard? Wordt Op1 op de vingers getikt? Wordt er ook een lijvig rapport over Op1 geschreven? Krijgt Op1 ook een sanctie opgelegd? Het antwoord laat zich raden.


4.9 102 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vind je deze info interessant?
Deel het met kennissen op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest

96 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
ExomatrixTV
ExomatrixTV
1 jaar geleden

Zoals Robert Jensen het al zei: “ze weten dat het toneelstuk theater niet meer werkt en dus raken ze in paniek”

Joyce Ramgatie
Joyce Ramgatie
1 jaar geleden

Iedereen moeten laten zien WIJ ZIJN DE BAAS… Deze ZOOITJE moeten OPDONDEREN !!

Robbie
Robbie
1 jaar geleden

Zal zoals gebruikelijk geen klote mee gebeuren.
Kan natuurlijk niet, tegengeluid.

Corrie
Corrie
1 jaar geleden

Vooral de mond snoeren en het volk gehoorzaam houden.😴

Back to top button
96
0
We lezen graag je reactie!x