Buitenland

‘De gedwongen elektrificatie van ons wagenpark duwt ons in de afgrond’

Help anderen door dit met iederen die je kent op je socials te delen!

Als de CO2-uitstoot in Europa plots daalt, zal dat niet zijn omdat we allemaal elektrisch rijden. Het zal zijn omdat onze fabrieken en onze auto-industrie failliet zijn, sluiten, of vertrekken naar China en Mexico. Dat zei het Vlaamse parlementslid Bart Claes (Vlaams Belang).

Autoverhuurder Hertz gaat een derde van hun elektrische vloot weer verkopen en ze annuleren de bestelling van 65.000 Polestars, merkte Claes op.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2024/02/bezwaarmaker.png
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2024/04/uwonvrede.nl_-1.png

Volvo – vroeger Zweeds, maar tegenwoordig in handen van de Chinezen – dat ook een aandeelhouder is van Polestar, gaat bijna 50 procent van hun aandelen van Polestar verkopen omdat de verliezen zich opstapelen.

(Video verwijderd? Klik hier...)

Beleggers zitten er niet op te wachten

Polestar kondigde een reorganisatie aan, waardoor zo’n 450 mensen moeten vertrekken.

Renault, een Frans bedrijf, gaat de beursgang van hun batterijdivisie uitstellen. Volkswagen, de tweede grootste speler ter wereld, gaat de beursgang van zijn batterijdivisie uitstellen.

Volgens Renault zitten beleggers momenteel niet echt te wachten op investeringen in een dergelijk bedrijf als gevolg van de sterk afgezwakte vraag naar elektrische voertuigen.

Afgrond

De beursgang was al een keer uitgesteld nadat de vraag naar een elektrisch model van de Franse automaker lager uitviel dan verwacht. De laatste tijd zijn de marktomstandigheden nog ongunstiger geworden.

“De gedwongen elektrificatie van ons wagenpark duwt ons in de afgrond,” benadrukte Claes.

“Ook [de Vlaamse] regering met haar geplande verbod op de verkoop van niet-elektrische wagens, faciliteert de ondergang en het faillissement van onze Europese auto-industrie,” zei het parlementslid, waarna applaus klonk.

Over de auteur: Robin de Boer is economisch geograaf. Volg hem hier op Substack.

4.9 142 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vond je deze informatie goed?
Klik hieronder en deel het op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest

82 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Mikkie
Mikkie
2 maanden geleden

Welke doorsnee mens kan een ev betalen?
Wie kan hem zelf opladen met eigen zonnepanelen? Wie kan zonnepanelen met een accu betalen? Wie kan de aankomende wegenbelasting betalen? Want ev’s zijn loodzwaar en dtrsk echt niet meer wegenbelastingvrij.
Dus geef je kleine benzine- auto nooit op.

Piet
Piet
2 maanden geleden

Overal, maar dan ook overal, zitten in de regeringen de marionetten van de WEF bende. Die bende wil de huidige maatschappij volledig ontwrichten en de volksverraders doen daar volop aan mee. NIETS, echt NIETS hebben die gasten voor het volk over. Dat volk dat wel hun salaris betaalt.
als hun ego maar gestreeld kan worden in Davos.

jessie nameles
jessie nameles
2 maanden geleden

in belgie zullen ze zeggen ,het is van de zotte. drang, dwang gaat niet lukken . ken iemand die zijn electro karretje in zijn garage heeft staan omdat hij het niet kon verkopen [ nieuw accu pakket is niet te betalen] en zelfs zijn AUTODEALER wou hem niet inruilen . 4 jaar oud nieuwprijs 65000 euro !!!!!!!!!!! HAHAHAHA

Margie
Margie
2 maanden geleden

Dat heb ik altijd al gezegd. Die stekkerbakken deugen niet. Nooit niet. Dit is een van die grote hoax die klimaatverandering heet. Dikke onzin. Geen CO2. Geen golfstroom. Daaaaag kutplaneet.

Back to top button
82
0
We lezen graag je reactie!x