Homepagina » Gezondheid » Meisje (9) leest directeur McDonald’s de les over voeding
Meisje (9) leert directeur McDonald's de les over voeding

Meisje (9) leest directeur McDonald’s de les over voeding

De 9-jarige Hannah Robertson confronteerde algemeen directeur van McDonald’s Don Thompson afgelopen donderdag tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering van de hamburgergigant.

Het meisje bezocht de vergadering samen met haar moeder Kia, ontwerper van een interactief spel dat gericht is op het maken van betere dieetkeuzes.

“Sommige dingen in het leven zijn niet eerlijk – bijvoorbeeld het overlijden van je huisdier,” citeerde USA Today het meisje. “Ik vind het niet eerlijk wanneer grote bedrijven kinderen verleiden om voedsel te eten dat niet goed voor ze is door gebruik te maken van speelgoed en stripfiguren. Het is niet eerlijk dat zo veel kinderen van mijn leeftijd erg ziek worden en lijden aan diabetes en obesitas.”

Hannah zette vraagtekens bij de marketing van McDonald’s, die gericht is op de verkoop van bewerkt, zout en vet voedsel aan kinderen. Op het eind vroeg ze de directeur van McDonald’s: “Meneer Thompson, wilt u niet dat kinderen gezond zijn zodat ze een lang en gezond leven kunnen leiden?”

Fastfoodketens verbeteren schoorvoetend hun menu’s door bijvoorbeeld water bij maaltijden te serveren in plaats van suikerrijke of cafeïnevrije frisdrank. Voedingsdeskundigen vinden dat de veranderingen nog niet ver genoeg gaan.

“We verkopen geen junkfood,” reageerde Thompson op het meisje. “Mijn kinderen eten ook bij McDonald’s.” Hij bedankte Hannah voor haar commentaar en zei: “Het is mooi dat je meer fruit en groente wilt eten.”

Bron: Rawstory.com

Gerelateerd:

 



Vind je deze info leuk? Denk er dan aan het op je social media te delen
NineForNews.nl in je Facebook-nieuwsfeed?

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.

28 reacties

  1. Heel dapper van dit meisje, maar helaas leert de directeur alleen maar “Hoe kan ik nog meer winst maken…” Wat de gezondheid van de mens aangaat,
    interesseert deze mensen niet. Cijfers willen ze zien, niks anders.

    2 likes
  2. ‘We don’t sell junkfood.’ Yeah riiiight gast. De energie en toon in zijn stem is een gevolg van dat hij zich bedreigt en bekritiseerd voelt door een 9 jarig meisje en gaat haar met ‘grote mensenpraat’ tegemoet omdat hij zelf diep van binnen weet dat het niet klopt wat hij doet.

    1 likes
  3. Irritant en eigenwijs kind… ><
    Waarom moet een Mac toch gezond zijn? >< Het is een hamburger keten, dat is nu eenmaal ongezond. Als je er zo af en toe eens heen gaat is het eigenlijk helemaal niet ongezond )ik vind het alleen niet te vreten, doe mij de burger king maar).... Dat er mensen zijn die zich daar wekelijks volproppen, dat maakt het ongezond! Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun eetgedrag, als je dik bent en je gaat regelmatig naar zo´n restaurant, dan moet je toch eens goed na gaan denken bij jezelf (tenzij je een eetstoornis hebt). Je moet niet naar al die fastfoodketen en snackbars de schuld gaan geven van het feit dat mensen te dik worden!!! Ik heb vanaf de pubertijd al overgewicht, maar vanaf het begin is het al mijn eigen schuld! Ik eet gewoon graag! Mensen moeten niet zijken en gewoon eerst naar hun eigen eetgedrag kijken, een Mac kan daar niks aan doen!!!!

    1 likes

  4. Ik zou niet weten waarom heel af en toe bij de McDonalds eten slecht is. Je gaat toch ook niet elke dag naar de friettent?

    1 likes
  5. En wat betreft “kinderen verleiden”…. Er zijn altijd nog de ouders die erbij zijn om dat te corrigeren, toch….?

    0 likes
  6. Dat meisje heeft wel gelijk maar spreekt ze uit haar eigen mond of hebben haar ouders haar dit op gedragen het lijkt mij sterk niet onmogelijk dat een kind van 9 dat dit uit haar zelf komt en als dat laaste rcht zo is dan heb ik met deze video helemaal niets

    0 likes
  7. Zet ze maar lekker te kakken, meissie!

    0 likes
  8. Mc Donald is het probleem niet de massa die uit gemakzucht die troep naar binnen werkt, is het echte probleem.Zelf een keer in Polen in een toen pas geopende Mc Donald geweest met kennissen.De hamburgers waren zowat grijswit van de vellen en vliesjes die er in verwerkt waren.En het antwoordt was oh heerlijk ,mogen wij die van jou ,Ik wilde dezer net in de afval ton bij de deur deponeren.Maar zij hebben de mijne heerlijk opgepeuzeld.

    0 likes
  9. days of our lives

    [quote name=”Auke”]Dat meisje heeft wel gelijk maar spreekt ze uit haar eigen mond of hebben haar ouders haar dit op gedragen het lijkt mij sterk niet onmogelijk dat een kind van 9 dat dit uit haar zelf komt en als dat laaste rcht zo is dan heb ik met deze video helemaal niets[/quote]

    Goed punt. Natuurlijk is dit aan dat meisje voorgekauwd.

    Dat maakt de context van het filmpje des te triester. En wat hier al is aangegeven: je bepaalt zelf wat je eet.

    Aangezien hele volksstammen naar McDonald’s gaan, zien zij zich toch bevestigd worden in hun formule. Dit neigt naar misgunnen van hun succes.

    0 likes
  10. Volgens mij valt de mc tegenwoordig wel mee hoor.. schijnt 100% rundvlees te zijn die burgertjes met wat saus, een augurk etc. broodje is gewoon brood..

    Vanuit mijn oogpunt is het wel slecht.. ik eet geen vlees, geen tarwe en geen suiker..

    Maar de mensen die brood en vlees eten moeten niet zeiken over de mc.

    0 likes
  11. Sick. Dat die man best een aardige stem heeft hoeft mij niet te overtuigen dat hij enigzins slim kan zijn. Macdonalds is een verschrikking zoals ze omgaan met de dieren die ze verwerken zonder respect als ””voedsel”’dat kindjes ziek maakt . Het is een verschrikking echt waar . De hel die er achter dat bedrijf steekt…… ik heb het me voorgesteld en ik ben klaar met die mAcdonalds, geef de toekomst aan nieuwe bedrijven die ethiek in hun mars hebben. Gewoon basically eerlijk en gezond voedsel, daar kun je vanalllles mee doen. En die paar dollar??? Er worden biljoenen in oorlog gestoken, steek dat in vrede en we zijn goed op weg.
    Vernieuwing……….!!!!

    0 likes
  12. Deze mensen kiezen er zelf voor om te eten bij McDonalds? Iets met eigen verantwoordelijkheid?

    0 likes
  13. [quote name=”H. Liter”]Ik zou niet weten waarom heel af en toe bij de McDonalds eten slecht is. Je gaat toch ook niet elke dag naar de friettent?[/quote]
    Op welke planeet leeft u ,er zijn hele volksstammen die bijna dagelijks in de door u zo minachtend genoemde friettent komen eten dan wel afhalen voor het hele gezin.

    0 likes
  14. De verantwoordelijkheid ligt in eerste instantie bij McD. Om koeien humaan te behandelen, regenwoud te behouden ipv kappen voor het verbouwen van veeoer, geen chemicalien in de hamburgers te doen etc. Weet wat je eet. Zij houden niet van jou. Zij houden van hun volle portomonnee koste wat kost, hoe treurig is dat nou toch joh/
    Ik heb te doen met alle slacht-offers …

    0 likes
  15. although very animated – it’s a good start – children being aware – parents educating their children of the harm that is being done to humanity through our first defense – our digestion tract.

    0 likes
  16. Dit voedsel eten is een keuze van jezelf alleen uit principe ga ik nooit naar deze keten omdat ik voor alles belasting moet afdragen en hun geen cent.

    0 likes
  17. Als ouder beslis jezelf waar en wanneer je met je kinderen naar Mc-donalds gaat. De kinderen beslissen dit niet. En als zij teveel zeuren dan geen mc-donalds. (zij weten dit maar al te goed en zeuren dus niet meer)

    Niet vaker dan een paar keer per jaar, het blijft dan leuk voor de kids en betaalbaar. Je schaadt volgens mij de gezondheid ook niet door 2 of 3 keer naar de Mac te gaan.

    0 likes
  18. Dit is een goedkoop reclamefilmpje van de MAC. Zo Amerikaans dit. We doen net alsof het een spontane vraag is, maar aan het antwoord en het type geluid weet je al. Dit is geënsceneerd. MC Donalds voelt nattigheid… met hun rommelvoedsel

    0 likes
  19. De evolutie theorie van Mac donalds is van mager naar modder vet, en ziek van chemicaliën.

    0 likes
  20. Hoe kom je erbij dat mensen zelf verantwoordelijk zijn, mensen met kinderen voelen zich vaak gedwongen om naar de Mac te gaan vanwege de media en het kinder lokken wat ze doen, kom bij ons eten dan krijg je een waardeloos cadeautje, veel ouders willen niet iedere keer tegen hun kinderen zeggen, dat doen we niet, want ouders zijn zelf ook verslaafd geraakt aan die troep.
    Bedrijven die zo,n impact hebben op deze aarde moet je gewoon kunnen verbieden.
    Lever je rotzooi waar niemand beter van word behalve jezelf, dan gewoon niet op de markt laten komen.
    Dit soort bedrijven zorgen voor zoveel ellende, dus gewoon verbieden.
    Veel mensen kunnen niet goed voor zichzelf kiezen.

    0 likes
  21. MCD Verkoopt pure tinef !

    Het is rotzooi en heeft niks meer met een broodje hamburger te maken.
    Het is duur, ongezond, dood en enkel vulling, er zit niets in dat een lichaam kan voeden.

    Koop verse broodjes, echt onbewerkt rundvlees en maak uw eigen burger, daar heb je die viezerikken toch niet voor nodig.

    En mensen die roepen dat het wel mee valt die hebben duidelijk nog geen idee van wat ze elke dag naar binnen werken.

    0 likes
  22. Apart mijn kinderen klagen nooit dat Mc Donalds zich zogenaamd richt op kinderen, mijn kinderen vragen altijd pa kunnen we wat bij de Ms eten, en dan is het afhankelijk van mijn beslissing. Het maakt mij geen ene donder uit hoe marketing zich uit, op kinderen of volwassenen, het is het individu of men wel of niet de beslissing neemt om er te eten of niet. Niemand die je dwintgt met een pistool op hoofd gericht.

    Wie niet zelfstandig kan beslissen maar ich laat leiden door marketing, geeft veel grotere problemen dan wat hij/zij in haar mond propt. Men kan dan namelijk niet zelfstandig verstandige beslissingen nemen. Daar kan geenmarketing wat aan doen, dat is een tekortkoming in de persoon. Het wijzen naar anderen is het ultieme zwaktebod!

    0 likes
  23. [quote name=”M. Brandenburg”]Apart mijn kinderen klagen nooit dat Mc Donalds zich zogenaamd richt op kinderen, mijn kinderen vragen altijd pa kunnen we wat bij de Ms eten, en dan is het afhankelijk van mijn beslissing. Het maakt mij geen ene donder uit hoe marketing zich uit, op kinderen of volwassenen, het is het individu of men wel of niet de beslissing neemt om er te eten of niet. Niemand die je dwintgt met een pistool op hoofd gericht.

    Wie niet zelfstandig kan beslissen maar ich laat leiden door marketing, geeft veel grotere problemen dan wat hij/zij in haar mond propt. Men kan dan namelijk niet zelfstandig verstandige beslissingen nemen. Daar kan geenmarketing wat aan doen, dat is een tekortkoming in de persoon. Het wijzen naar anderen is het ultieme zwaktebod![/quote]

    Dat laatste doe je nu zelf ook. Hoe dan ook, als ouder neem je je verantwoordelijkheid. Maar niet iedereen kan of wil die verantwoordelijkheid nemen en dan zijn de kinderen uiteindelijk de dupe. Marketing op kinderen gericht, ik ben er niet voor. Het is namelijk het exploiteren van een van de zwakste punten van de mens, het toegeven aan de kinderen, vaak ten koste van uiteindelijk de ontwikkeling van de kinderen….het altijd maar wijzen op eigen verantwoordelijkheid is hetzelfde zwaktebod als het altijd maar afschuiven op een ander. Niet alleen omdat je dan exact hetzelfde doet, maar Je negeert daarbij vooral dat we sociale wezens zijn en met zijn allen verantwoordelijk voor de samenleving. Daar waar een ander zwak is ondersteun je in plaats van er je slaatje uit te slaan.

    0 likes
  24. [quote name=”M. Brandenburg”]
    Wie niet zelfstandig kan beslissen maar ich laat leiden door marketing, geeft veel grotere problemen dan wat hij/zij in haar mond propt. Men kan dan namelijk niet zelfstandig verstandige beslissingen nemen. Daar kan geenmarketing wat aan doen, dat is een tekortkoming in de persoon. Het wijzen naar anderen is het ultieme zwaktebod![/quote]

    En dat probleem heeft 80% van de bevolking, waarvan 40% kan leren ermee om te gaan.

    Helaas speelt ook het onder bewust zijn hier een rol. (lees: Neuro Marketing of Neuro economics)

    0 likes
  25. Inzicht komt vaker van kinderen: lees dit artikel over de invloed van wifi op de groei van tuinkers door brugklassers: http://www.lexnaturalis.nl/?p=407

    0 likes
  26. Wat slecht is dit zeg.
    Zou me ook niet verbazen als dit kind van Joodse afkomst is.
    Iedereen eet weleens fastfood, tja als je als ouder je verantwoording niet neemt is het inderdaad slecht voor kinderen.
    Kijk als je kind ineens 200kg is en je gaat jezelf vragen stellen, ja dan ben je gewoon gestoord.
    Als ik dit kind als voorbeeld mag nemen is het zo kind dat later uit glas bestaat zoals vele kinderen.
    Mensen we bestaan al duizende jaren en we hebben gegeten van houtskool en buitenvuurtjes. En deze mensen waren oer gezond.
    Nu wij !! We zijn ZOOOO gezond bezig dat we onze hele immune systeem aan gort helpen zo dom zijn deze mensen nou.
    Leer gewoon samen met bacterien leven dat is juist gezonder.
    De keuze ligt aan je zelf en tja iedereen is tegenwoordig een mak lammetje.
    Begin steeds meer hekel aan mensen te krijgen die andere proberen te voorkauwen wat ze moeten doen en vooral als ze nog net uit de luier zijn.klein geprogrameerd kind , mamma doet haar denkwijze uiten via dat kind.
    Wees je zelf en luister naar je gevoel dan komt het goed en wees ook gewoon 1 met de natuur.
    Dood ga je toch wel en ben je eerder geselecteerd dan is dat de natuur die jouw roept.

    0 likes
  27. [quote name=”M. Brandenburg”]Apart mijn kinderen klagen nooit dat Mc Donalds zich zogenaamd richt op kinderen, mijn kinderen vragen altijd pa kunnen we wat bij de Ms eten, en dan is het afhankelijk van mijn beslissing. Het maakt mij geen ene donder uit hoe marketing zich uit, op kinderen of volwassenen, het is het individu of men wel of niet de beslissing neemt om er te eten of niet. Niemand die je dwintgt met een pistool op hoofd gericht.

    Wie niet zelfstandig kan beslissen maar ich laat leiden door marketing, geeft veel grotere problemen dan wat hij/zij in haar mond propt. Men kan dan namelijk niet zelfstandig verstandige beslissingen nemen. Daar kan geenmarketing wat aan doen, dat is een tekortkoming in de persoon. Het wijzen naar anderen is het ultieme zwaktebod![/quote]
    In de eerste zin spreek je jezelf tegen. Je zegt dat ze niet klagen, maar juist zij zijn degene die vragen om daar te eten. Als de reclame niet op kinderen gericht was, waren ze niet met het idee gekomen.

    0 likes
  28. [quote name=”Mark”]Wat slecht is dit zeg.
    Zou me ook niet verbazen als dit kind van Joodse afkomst is.[/quote]

    Eeh, Mark, denk je even na voor je iets typt aub?

    0 likes

Laat een bericht achter

Let op! Als je een reactie achterlaat ga je automatisch akkoord met onze spelregels. Klik hier om onze spelregels te zien.

Je e-mail adres wordt niet getoond.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*

x

Check Also

Het onzichtbare fenomeen dat je dwarsboomt

Het onzichtbare fenomeen dat je dwarsboomt

Ken je het verschijnsel dat je weet ...

Machocultuur zorgt ervoor dat we met z'n allen veel te lange werkdagen maken. Internetondernemer laat zien dat het anders kan

Veel te lange werkdagen als gevolg van machocultuur maken ons ziek. Internetondernemer laat zien dat het anders kan

We maken met z’n allen veel te ...

Een werkweek van 4 uur: hoe doe je dat? Deze fulltime internetondernemer laat het je zien

Een werkweek van 4 uur: hoe doe je dat? Deze fulltime internetondernemer laat het je zien

Een werkweek van 4 uur, dat zou ...

Het is nu wetenschappelijk bewezen dat meditatie de gezondheid van het brein verbetert. Kijk wat de effecten zijn

Het is nu wetenschappelijk bewezen dat meditatie de gezondheid van het brein verbetert. Kijk wat de effecten zijn

Yoga en meditatie kunnen je psychisch welbevinden ...

'Overtuigend' bewijs: emeritus professor ontdekt insect- en reptielachtige wezens op Mars. Bekijk de foto's

‘Overtuigend’ bewijs: emeritus professor ontdekt insect- en reptielachtige wezens op Mars. Bekijk de foto’s

Een gerespecteerd wetenschapper heeft gezegd dat er ...

Turkse automonteur (21) rijdt 70 kilometer op twee liter water. Deze uitvinding kan een einde maken aan alle olie-oorlogen

Turkse automonteur (21) rijdt 70 kilometer op twee liter water. Deze uitvinding kan een einde maken aan alle olie-oorlogen

De Turkse automonteur Murat Agbas (21) heeft ...

Ervaar de diepste
ontspanning ooit
  • Voel je snel 100% beter met de heerlijkste, diepste ontspanning ooit
  • Geniet snel van een fijne, intens diepe rust en krijg meer energie
Je meldt je hiermee aan op de 100% gratis en vrijblijvende Trancewerk nieuwsbrief. Je kunt je altijd weer afmelden.
Trancewerk stuurt gegarandeerd nooit spam en je gegevens blijven beschermd.
50%
Dankjewel voor je aanmelding.

Er is een e-mail verstuurd met een bevestigingslink.

Deze e-mail is afkomstig van Trancewerk.nl. Zij stellen de sessie 'Diepe Ontspanning' gratis ter beschikking.

Ga naar je mailbox en open de e-mail.

Klik op de bevestigingslink en je ontvangt binnen enkele minuten instructies...

Heel veel plezier!


P.S.: Dit geschenk kost normaal € 49,99.
Je krijgt dit gratis, omdat je je aanmeldt op de Trancewerk nieuwsbrief. Dit is 100% vrijblijvend, kost niets en je kunt je altijd weer afmelden.
Leer wat de échte oorzaak is van je overgewicht en los dit op
Bijna klaar...
Ontdek waarom een dieet NOOIT blijvend werkt en wat wél werkt
Krijg onbetaalbare tips en trucs die tot een permanent slank lijf leiden
Je meldt je hiermee aan op de 100% gratis en vrijblijvende Trancewerk HypnoSlank e-cursus. Je kunt je altijd weer afmelden.
Trancewerk stuurt gegarandeerd nooit spam en je gegevens blijven beschermd.
50%
Dankjewel voor je aanmelding.

Er is een e-mail verstuurd met een bevestigingslink.

Deze e-mail is afkomstig van
Trancewerk.nl. Zij stellen de e-cursus 'HypnoSlank' gratis ter beschikking.

Ga naar je mailbox, open de e-mail
en klik op de bevestigingslink en je
ontvangt binnen enkele minuten
les 1...

Heel veel plezier!


P.S.: Met deze gratis e-cursus loop je
het 'gevaar' dat je binnenkort je
garderobe kunt vervangen met
kleinere maten!
AANMELDEN GRATIS WORKSHOP
Wanneer?
donderdag, 21 november 2019
20:00 uur
Wie?
*
*
Je gegevens zijn naar de organisator gestuurd. Je wordt verder via e-mail op de hoogte gehouden.