Homepagina » Mens en Dier » Onderwijs is één groot bedrog. Student die alleen maar tienen haalt onthult in dit ophefmakende bericht waarom hij stopt
Onderwijs is één groot bedrog. Student die alleen maar tienen haalt onthult in dit ophefmakende bericht waarom hij stopt

Onderwijs is één groot bedrog. Student die alleen maar tienen haalt onthult in dit ophefmakende bericht waarom hij stopt

Billy Willson uit Kansas haalde aan de lopende band tienen op de universiteit. Toch besloot hij om zijn opleiding niet af te maken.

Hij schreef op Facebook een uitgebreid bericht waarin hij onderwijs één groot bedrog noemde.

“Je wordt opgelicht,” schreef Willson. “Je ziet dat nu misschien niet in, maar op een dag zul je het inzien. Degenen die de universiteit hebben doorlopen zijn misschien al tot dat inzicht gekomen.”

Controversieel bericht

“Je hebt aan het einde van de rit duizenden euro’s schuld en leert dingen waar je nooit iets aan hebt,” vervolgde hij. “Je verspilt vier jaar van je leven.”

Het bericht, met daarbij een foto van Willson die zijn middelvinger opsteekt naar de Kansas State University, is al ruim 30.000 keer geliket.

“Ik heb doelbewust een controversieel bericht gemaakt omdat ik wist dat ik op die manier veel meer mensen zou bereiken,” vertelde Willson aan USA Today College.

Onder druk

“Mijn doel is om studenten te bereiken die denken dat ze geen keus hebben en om mensen in soortgelijke situaties aan te moedigen hun doelen te bereiken,” vervolgde hij.

Hij besloot het bericht te schrijven vanwege de stijgende prijzen van boeken, de onervarenheid van professoren en het feit dat het inkomen langzaam stijgt terwijl de studiekosten exponentieel stijgen.

Willson vindt het niet kunnen dat jongeren onder druk worden gezet om te gaan studeren, terwijl er ook andere opties zijn.

Meer leerde

“Ik besefte al gauw dat ik veel meer leerde buiten het klaslokaal, door te lezen en informatieve YouTube-video’s te bekijken,” zei hij.

“Ik denk dat er nog veel meer studenten zijn zoals mij die graag willen leren,” aldus Willson. “Het maakt niet uit wat het platform is, ze doen overal kennis op.”

Bewust te maken

In een tweede Facebookbericht zei Willson dat ‘het zijn doel is om mensen bewust te maken van het feit dat het hoger onderwijs oplichterij is’.

Hij zei dat zich al veel mensen bij hem hebben gemeld die problemen hebben met het huidige systeem en nu geïnspireerd zijn.

[USA Today College]
+
Meld je aan op onze GRATIS NineForNews PUSH meldingen
Aanmelden
+
Volg ons GRATIS NineForNews Telegram kanaal
Volgen
Kom shoppen in de NineForNews Webshop. T-shirts, tassen, caps, mokken, en nog veel meer!

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
  • Mammon schreef:

    Tja, eerst 8 jaar “basis” programmering zodat de creativiteit van het individu verdwijnt en het correct -kudde- denken wordt gestimuleerd…

    Dan de 4\6 jaar voortgezet vervolg programmering, zodat massa steeds verder afgestompt wordt en klaar is voor de onnadenkende slaaf-werk fase…

    Na deze 12 tot 14 jaar programmering bent u klaar om vervolgens “lekker” van 9 tot 6 te -moeten- gaan werken tot de 70 behaald wordt (als) en dan ben je voor het systeem afgewerkt en kun je de afserveer fase in, oftewel het verzorgingshuis waar de Elite alsnog dik geld verdient aan je onder de noemer “Zorg”

    En miljoenen accepteren het dagelijks zonder hier over na te denken, dan kun je constateren dat deze programmering dus voor zeer grote groepen massa perfect werkt, want ze vragen zichzelf dit alles niet af 😉

    (Zouden ze zich -Slim- of -Dom- voelen???)

    50 likes
    • nietzoslimdiemais schreef:

      ik heb op (basis) school nooit opgelet.. eigenlijk kon dat niet want je werd er knettergek…. ik zat in een klas met veek adhders… dus van leren kwam niet veel…. daarna ben ik naar een vso school gegaan… daar kwam het er ook niet van want daar zat ik tussen adhders en autisten….. ik heb ondertussen geen diploma… wat heb ik wel ?
      Een diploma kok… een diploma bakker…
      en wat doe ik nu ?
      ik run mijn eigen bedrijf in het organiseren van events en festivals^^

      Dus wat is onze conclusie ?
      live your life the way you want !

      19 likes
    • Cas schreef:

      Bewustwording hiervan is dan ook de enige optie en door youtube (en in het algemeen internet ) alhoewel je wel door een berg onzin heen moet wroeten is inderdaad een vorm van bewustwording .

      Niet voom niets dat ze het liefst nu internet willen platleggen omdat mensen elkaar nu veel makelijker informatie kunnen doorgeven op massa niveau en je al gouw merkt dat als er veel geliked word op een bepaald onderwerp er misschien wel waarheid in schuild.

      4 likes
    • Liquid schreef:

      En waarom neem je het je ouders niet kwalijk dat ze je naast de scholing buitenshuis, niet geleerd hebben zelfstandig te blijven denken..?

      Leren doe je niet alleen op school. Dat maakt nog niet dat scholing verkeerd is.
      Op de universiteit leer je juist wel kritisch denken. En de richting die je volgt kies je helemaal zelf. Sterker nog, niemand verplicht je tot een universitaire studie. Studeren is eerder een privilege, die helaas niet meer weggelegd is voor de armere bevolking.

      3 likes
  • marcelleke schreef:

    Hij bekomt wat hij wenste : hij staat in de belangstelling. De media nemen maar al té graag zulke prietpraat op.

    12 likes
  • koloth schreef:

    als je een mooie baan wil met een goed salaris, dan moet je al die onzin wel leren.

    4 likes
  • Tijn schreef:

    Ik vraag me af wat die jongen studeerde. De ene studie is de andere niet.

    Niet alles wat ik ooit op school heb geleerd was nuttig. Het meeste wel. Eerlijk gezegd was ik niet zo’n heel gemotiveerde leerling al heb ik tot m’n 25e op school gezten. Rijtjes stampen heb ik zo min mogelijk gedaan; Ik zag al heel vroeg in dat dat meestal niet nuttig is (want een week later vergeten). Gelukkig kon ik dat compenseren doordat ik snel van begrip was en een goed taalgevoel had. Daarnaast heeft m’n vader een grote rol gespeeld; ik heb van jongs af aan meegekregen dat iets begrijpen betekent dat je niet zoveel hoeft te ” leren”. Logisch redeneren en analitisch denken scheelt een hoop stampwerk…

    7 likes
  • J. Hofmans schreef:

    Tja, als het systeem van je eist dat je niet ver komt, dan moet je wel. Wie betaalt je vaste lasten anders. Je ouders? Waar en wat voor (bij)baan moet je nemen?

    Ik ben het ook niet eens met dit systeem, maar niet iedereen lukt het om succesvol te ondernemen of papa te laten betalen.

    6 likes
  • Frans2 schreef:

    Is die jongen vol in dienst van de NWO?
    De 500 miljoen die overblijven moeten natuurlijk wel als vakman onderdanig je gootsteen en auto repareren en niet zelfstandig gaan nadenken, wat je juist op een goede uni leert.

    6 likes
  • Rosalie schreef:

    In het onderwijs komt het ‘ out of the box’ denken ,nauwelijks aan bod. Ga maar na : multiple choise ; er is maar een antwoord mogelijk . Ben je geneigd om het vanuit meerdere invalshoeken te bekijken dan loop je vast. Zo krijg je niet gauw kritische mensen en misschien is dat ook wel de bedoeling.

    5 likes
  • Jeff schreef:

    Ik denk idd dat het nut van school is om te leren nadenken. Wat wel of niet relevant is om te leren, is aan jouw brein. Waar ik me echter wel in kan vinden in zijn verhaal is de kwestie van een torenhoge schuld. Als je veel wilt bereiken, omdat je daar zin in hebt… dan moet je vaak bemiddelde ouders hebben of een lening nemen. Wat maakt, dat niet iedereen de zelfde kansen krijgt.

    4 likes
  • Faya schreef:

    Waarom anders zouden ze tegenwoordig zoveel werkgroepjes op scholen hebben, als je een andere mening hebt dan de rest van je groepje lig je eruit.
    De meester/juf houdt het ook goed in de gaten.
    Kinderen en studenten zijn daar panisch voor dus stellen ze hun mening maar snel bij.
    DE manier om eenheidsworsten te fabriceren.

    4 likes
  • Mr. G schreef:

    Ik had een hekel aan school, afgezien van de leuke dingen met vriendjes doen, was het een hel. Creativiteit werd helemaal gesloopt. Je werd verplicht om van alles uit je hoofd te leren, voor de overhoring of examen de dag erna. Een week later was je alweer vergeten dat Brno een stad in zuid-oost Tsjechië was of de honderdjarige oorlog van 1337-1453 duurde.
    Ik heb net Mavo gehaald, terwijl minimaal men altijd zei dat ik Havo met gemak kon halen. Na mijn mavo heb ik de MTS gedaan. Dit was helemaal een ramp. Hoe boeide mij totaal niet en heb deze ook niet afgemaakt.
    Momenteel heb ik een eigen bedrijf. Ik denk echt na over bedrijfsproblematiek, maar niet op de manier zoals ze onderwijzen op HBO of universiteit, maar met mijn eigen creatieve brein.
    Ik heb nooit een opleiding gevolgd waar ik momenteel mee bezig ben, maar ik word ingehuurd omdat mensen vertrouwen hebben en resultaten hebben gezien in het verleden dat ik echt verschil kan maken.
    Ik voer discussies met mensen die 2- of 3 academische opleidingen hebben gevolgd. Men komt naar mij toe om advies en niet naar mensen met academische opleidingen.
    Managers worden zo opgevoed tijdens opleidingen dat ze gewoon niet meer na kunnen denken. Alles wordt hun voorgekauwd. Problemen die ontstaan binnen organisaties zijn heel vaak het gevolg van besluiten die genomen worden door mensen die gewoonweg niet nadenken op een manier zoals nagedacht moet worden om problemen op te lossen. Het is voor mij vaak frustrerend om te zien dat mensen gewoon niet meer in staat zijn om “na te denken”. Hoe vreemd dat ook klinkt.

    4 likes
  • Eelke Piers schreef:

    Ik heb in mijn leven veel geleerd. Veel zaken die volkomen overbodig waren, die minder nodig waren en ook dingen die wel nodig waren. Van al deze zaken heb ik vooral geleerd om mijn hersenen te gebruiken en dat de rest meestal/vaak flauwe kul was.
    Duidelijk is dat deze student dat ook geleerd heeft en dus moet stoppen om af te geven op het onderwijs dat hij heeft genoten

    3 likes
  • dna schreef:

    Je moet leren wat broederschapjes graag willen idd, we leven in hun gecreerde idioterie op het moment. Maar zoals ik al lees is de ego van nl wéér te aanwezig om ook maar verder te kunnen “denken” dan dat. Gemanipuleerd heet dan. Nep

    3 likes
  • Liquid schreef:

    Ik vraag me af of de lezers hier wel beseffen dat ze deze artikelen kunnen lezen omdat ze op school lezen en schrijven geleerd is.
    En of dezelfde reageerders weleens in een derde wereldland geweest zijn, waar ze met eigen ogen de impact hebben gezien van het dom houden van de bevolking door ze geen tot zeer matig onderwijs aan te bieden.

    Op de universiteit zitten, een zelfgekozen studie volgen en vervolgens klagen over ‘het verspillen van duizenden dollars’ is een luxeprobleem waar heel veel wereldburgers alleen maar van kunnen dromen.
    Laat Billy Wilson maar lekker doen waar hij zin in heeft, dat moet hij helemaal zelf weten. Maar om daarmee nou te zeggen dat het hele onderwijs oplichterij is… dat is wel heel erg kortzichtig.

    3 likes
  • x

    Check Also

    hoogleraar

    Pak de hooivorken en trek ten strijde tegen het establishment en de heersende ideeën. Hoogleraar pleit voor revolutie

    De mondiale welvaart is gestegen, maar voor ...

    Onder Rutte III is Nederland echt een puinhoop geworden. Kamerlid legt de vinger op de zere plek

    Onder Rutte III is Nederland echt een puinhoop geworden. De mensen zijn het spuugzat. Kamerlid legt de vinger op de zere plek

    Eerst waren het de boeren die in ...

    >