Waarom subsidieert de overheid de Jumbo voor bijna 3 miljoen euro in de afgelopen jaren?
Deze supermarkt ontving de afgelopen jaren duizenden euro’s belastinggeld van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en van het ministerie van Onderwijs. Bijvoorbeeld voor het aanschaffen van ‘zero-emissie’-trucks en voor onderwijs over klimaat en duurzaamheid.
De Jumbo kreeg bijna 3 miljoen euro subsidie van de overheid. Voor ‘zero-emissie’-trucks en zelfs voor klimaatonderwijs. De klimaatreligie rukt op, gesponsord door de staat. #BVNL wil dat de overheid uit het leven van mensen blijft. Dus ook uit de supermarkt. pic.twitter.com/Y4tF6fV4wN
— Wybren van Haga (@WybrenvanHaga) April 25, 2025
(Video verwijderd? Klik hier...)
Je betaalt er wel voor
De indoctrinatie van de Staat werkt overal in door, zelfs tot in de supermarkt, merkt voormalig Tweede Kamerlid Wybren van Haga op.
“Op deze manier word jij beïnvloed zonder dat je het doorhebt, maar je betaalt er wel voor. Kleine ondernemers gaan kapot aan de zero-emissie-politiek omdat ze geen geld hebben om nieuwe bestelwagens te kopen. Kinderen worden op school geïndoctrineerd over wat ze moeten eten om ‘het klimaat te redden’.”
Ondertussen zit er steeds minder in jouw karretje
Fijne feestdagen in plaats van een zalig Pasen of een vrolijke Kerst. En ondertussen zit er steeds minder in jouw karretje, want de boodschappen worden alsmaar duurder omdat de overheid liever geld uitgeeft aan hun perverse ideologie dan aan jouw koopkracht, benadrukt Van Haga.
De overheid hoeft ons niet te vertellen wat we moeten eten en hoe we moeten leven, we bepalen zelf wel wat er op ons bord komt, stelt hij.
Over de auteur: Robin de Boer is economisch geograaf. Volg hem hier op Substack.
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Overal in Amerika blijven massa-vaccinatiecentra leeg: ‘Geweldig om te zien’
Mede-oprichter Greenpeace: Mens niet verantwoordelijk voor opwarming aarde
VIDEO: Mysterie rond kilometerslange menselijke figuur in Australische woestijn
Megaboete voor grote farmaceut
Was 9/11 een inside job? Dit is het antwoord van een Amerikaanse presidentskandidaat
Donkere zuil vastgelegd op strand in Florida
Amerikaanse agenten wassen Mexicaans drugsgeld wit
Ook Oostenrijkse tv laat kritisch geluid horen over corona: ‘Pandemie is voorbij’
Opgelet: Braziliaanse studie onthult gezondheidsgevaren van kunstmatige zoetstoffen