Een vaccinatielocatie in Groningen is donderdagochtend enige tijd ontruimd geweest. Het gaat om de locatie aan de Osloweg. Volgens een woordvoerder van GGD Groningen ‘heeft zich een onvoorziene situatie voorgedaan’. Vanwege de ‘privacyregelgeving’ kan ik er verder niets over zeggen, aldus de zegsvrouw.
Omstreeks 10.30 uur ging de priklocatie weer open. Getuigen zeggen dat iemand ter plaatse onwel is geworden, meldt OOG TV. Volgens bezoekers was een reanimatie de reden van de ontruiming, voegt RTV Noord toe.
1000 meldingen over bijwerkingen per dag
Bijwerkingencentrum Lareb ontvangt op dit moment zo’n 1000 meldingen per dag van bijwerkingen na de boosterprik, op sommige dagen zelfs 2500. Dat zijn er meer dan vorig jaar op het hoogtepunt van de prikcampagne.
Toen kwamen er op de hoogtepunten zo’n 1000 meldingen per dag binnen, met uitschieters naar 1500. Mensen maken nu vooral melding van opgezwollen lymfeklieren. Bij het vaccin van Moderna staat opgezette lymfeklieren al tussen de meest gemelde bijwerkingen.
Aanzienlijk minder
De piek van de boosterprikcampagne is duidelijk voorbij. Het aantal afspraken dat er voor de komende weken gepland staat, is ‘aanzienlijk minder’, zegt een woordvoerster van de GGD. Zo’n 6,5 miljoen volwassenen in Nederland zouden inmiddels een boostervaccin hebben gehad. Dat is 45,2 procent van alle volwassenen.
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Medeoprichter Blink-182: “Ik heb buitenaardse wezens gezien”
Greta Thunberg leest steeds uit hetzelfde klimaatscript: ‘Holle woorden’
Piloot die gekaapte vliegtuigen 9/11 heeft bestuurd: “Officiële Amerikaanse verhaal is één grote leugen”
President Soedan: “CIA en Mossad zitten achter Boko Haram en ISIS”
Drunvalo Melchizedek over graancirkels, de Russen en zonnevlammen (video)
‘Dit was toch een complottheorie? Hoe zullen de wappie-roepers dit weer gaan goedpraten?’
IJsland scheldt schulden van gezinnen kwijt
“15 Saoedische ‘kapers’ 9/11 waren CIA-agenten die voor Amerika werkten”
NOS belazert de kluit: ‘Hier zien we weer een heel mooi voorbeeld van mediamanipulatie’