Vergeet de 5,1 verdwenen coronamiljarden van Hugo de Jonge. De ongekroonde Europese koningin, Ursula von der Leyen, kan nog veel beter belastinggeld verkwanselen, zegt journalist en BVNL-beleidsmedewerker Vala van den Boomen.
Maar liefst 750 miljard verdween er in het schimmige coronaherstelfonds en dat zien we nooit meer terug.
Met het coronavirus als grote vijand en angst als wapen konden de Brusselse bureaucraten opnieuw geld creëren om hun eigen ideologische agenda te financieren, merkt Van den Boomen op.
750 Miljard verdween er in het Coronaherstelfonds, van de ongekroonde Europese koningin Ursula von der Leyen en haar virusvrienden. En herstel is inderdaad hard nodig, maar beter wordt helemaal niemand van het geld dat in dit schimmige fonds is verdwenen. Never waste a good… pic.twitter.com/mJHwyFgwMX
— Vala van den Boomen (@ValavdBoomen) May 8, 2025
(Video verwijderd? Klik hier...)
Peperdure farce
“Al dat geld wordt uitgegeven aan volstrekt andere zaken dan aan het herstel van het desastreuze coronabeleid. En wie blijft er platzak achter? Natuurlijk de burger, de belastingbetaler, jij dus!”
Volgens de Europese Rekenkamer is het coronaherstelfonds een peperdure farce en ondertussen is al ons geld verdwenen in de bodemloze politieke put die nooit gedempt lijkt te kunnen worden, aldus Van den Boomen.
“De bonnetjes zijn – hoe kan het ook anders – alweer kwijt, niemand hoeft verantwoordelijkheid af te leggen over de uitgaven, dus wat Ursula en haar virale vrienden gekocht hebben van ons geld zullen we nooit weten.”
Meerdere juridische procedures
Het coronaherstelfonds is het zoveelste vehikel dat is opgetuigd om zoveel mogelijk belastinggeld achterover te drukken, zodat de bestuurlijke elite haar eigen feestje kan blijven vieren, benadrukt ze.
BVNL, de partij van oud-Kamerlid Wybren van Haga, heeft meerdere juridische procedures lopen om erachter te komen wat er nou precies met al dat coronageld is gebeurd.
Waar is de 1 miljard voor Stichting Open Nederland bijvoorbeeld gebleven? Welke vergoedingen kregen de leden van het OMT en de Denktank Desinformatie? En waarom staat nergens in de begroting van het ministerie van VWS waar al het geld precies naartoe ging?
Over de auteur: Robin de Boer is economisch geograaf. Volg hem hier op Substack.
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Soldaat: “Ik zag een enorme UFO boven vliegbasis Soesterberg”
VVD in Oost-Groningen dreigt in elkaar te klappen: Partij van Rutte ‘verkeert in heel zwaar weer’
Kijk: bij RTL Tonight wordt gesproken over FVD, maar ze hebben geen idee wie Lidewij de Vos is en waar ze vandaan komt
Ambulancezorg: aantal reanimaties schoot in 2021 omhoog – ‘Hoe kan dit nou?’
Bizarre nieuwe filmpjes van World Economic Forum doen wenkbrauwen fronsen
Financieel journalist over komst CBDC: ‘Het is illegaal wat hier gebeurt’
Chemtrails: echte samenzwering of vergezochte theorie?
‘U mag nooit meer op vakantie. U moet thuis blijven. En mond houden’
2 jaar cel voor rechter die mondkapjesplicht onrechtmatig verklaarde: ‘Zo bang zijn ze voor de waarheid’