De meeste mensen zijn bekend met de slagzinnen ‘Melk sterkt’, ‘Melk is goed voor elk’ en ‘Melk, de witte motor’.
Het blijkt nu dat melk niet altijd goed is voor je lichaam en soms zelfs ronduit slecht kan zijn, zo stelt een vooraanstaand arts.
Harvard-kinderarts David Ludwig heeft ontdekt dat zuivelproducten met toegevoegde suikers slecht zijn voor de gezondheid. Hij vindt het drinken van minder melk geen slecht idee.
Chocolademelk
“Amerikanen drinken ieder jaar bij elkaar miljarden liters melk en denken waarschijnlijk dat ze daardoor sterkere botten krijgen,” schreef Ludwig in een artikel in het tijdschrift JAMA Pediatrics.
Hij springt met name in de bres tegen de light-versies van chocolademelk, die toegevoegde suikers of zoetstoffen bevatten. Veel Amerikanen denken onterecht dat het drinken van gezoete melk of yoghurt een goede manier is om verzadigde vetten te vermijden. Ze worden misleid want de producten doen meer kwaad dan goed, aldus Ludwig.
Boerenkool
Mensen hoeven eigenlijk helemaal geen melk te drinken want er zijn genoeg andere levensmiddelen die rijk zijn aan calcium. Verhoudingsgewijs bevat gekookte boerenkool bijvoorbeeld meer calcium dan melk. Sardientjes, noten, zaden, bonen en groene groenten als spinazie zijn ook rijk aan calcium.
Een studie uit 2011 toonde aan dat een glas melk een cocktail van wel 20 pijnstillers, antibiotica en groeihormonen kan bevatten. Onderzoekers troffen in koeien-, geiten- en moedermelk chemicaliën aan die worden gebruikt in pijnstillers voor mens en dier.
Bron: Trueactivist.com
Lees ook: Is melk wel zo gezond?
Gerelateerd:
- De mythe over calcium: Hoe je echt sterke botten krijgt
- Combinatie koffie en stress verstoort realiteitsbesef
- De 10 geheime wapens van de voedselindustrie
- Glas melk is een cocktail van medicijnen
- Melk is niet goed voor elk (video)
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Machtsverschuiving naar het oostelijk halfrond
Journaliste stelt premier van Canadese provincie vraag over ivermectine, dit is zijn bizarre antwoord
President van Servië waarschuwt voor ‘groot wereldconflict’ binnen nu en 2 maanden
Kijk: Kuzu confronteert VVD met cijfers over vaccins, coronacoalitie schreeuwt door hem heen
Bill & Melinda Gates Foundation trekt zich onder druk terug uit conservatieve groep
Zuid-Korea zet broer president en bankdirecteur vast
Wereldwijde inspanning voor bekendmaking buitenaards contact
Journalist gaat aangifte doen tegen liegende NOS. Dit zijn de redenen
Rutte en De Jonge ‘kondigen staat van apartheid af’ en ‘hebben hun grootste belofte ooit gebroken’