Een elektrische auto is duur in aanschaf, maar het onderhoud is goedkoop, zo horen we vaak. Laten we kijken naar een praktijkvoorbeeld.
De bezitter van een Tesla Roadster vertelt in het AD dat een nieuw accupakket hem zo’n 10 jaar geleden nog 19.000 euro zou hebben gekost.
Tesla verzekerde hem destijds dat het bedrag door de toenemende populariteit van elektrisch rijden aanzienlijk zou dalen.
Total loss
Na ruim 100.000 kilometer wilde de elektrische auto niet meer opladen.
De eigenaar van de Tesla kreeg te horen dat een nieuw accupakket hem minimaal 35.000 euro zou kosten.
Door de kapotte accu is de auto eigenlijk total loss.
Verspilling
De eigenaar zegt serieus te overwegen om nu de eerste Tesla te maken waarmee je benzine kunt tanken.
Voor veel mensen is dit voorbeeld een reden te meer om juist niet over te stappen op een elektrische auto.
“Elektrisch rijden is dus helemaal niet duurzaam, nog afgezien van de CO2-kosten van accu’s. Je auto na 9 jaar al naar de sloop brengen vanwege een te duur accupakket (€35.000) is verspilling. Auto’s kunnen wel 20 jaar meegaan, maar elektrische dus niet,” reageert Albert Stienstra.
Uit het straatbeeld verdwenen
En Annelice voorspelt: “Elektrische auto’s. Over 15 jaar zijn deze volledig uit het straatbeeld verdwenen. Wedden?”
Jeroen Donker schrijft: “Duidelijk. Een elektrische auto is binnen tien jaar total loss omdat een nieuwe accu meer kost dan de auto nog waard is. Vertel me nog eens dat elektrische auto’s beter voor klimaat en milieu zijn?”
[AD]
Zal VVD en D66 ook wel afschuiven op de belastingbetalers
Ken een persoon die een kleine elektrische auto reed waarvan de oplaadbare batterijen vervangen moesten worden. Kosten vervanging: € 6000,-.
De auto is daarna ingeruild voor een benzineauto, met de boodschap nooit meer elektrisch.
Eén van de vele zwakke punten van elektrische auto’s is daarmee gelijk blootgelegd. Vraag mij tevens af wat de levensduur van de accu is en de afschrijving van een elektrische auto als deze vaak stil staat staat of langere tijd niet wordt gebruikt en toch jaartallen maakt.
Elektrisch rijden is een waardeloze en een van bovenaf opgelegde tussenstop en heeft met de huidige type batterijen zeker geen toekomst en is daarom een doodlopende weg.
Dat is inderdaad zo en weten velen al lang. Waterstof daarentegen zou, met nog te verbeteren conversie technieken, wel een goed alternatief kunnen zijn. In Japan wordt dit al toegepast en op kleinere schaal in de VS (Californie).
Waterstof auto’s stoten broeikasgas uit, ook weer niet goed.
Blijkbaar moet je eens naar school gaan waterstof verrbranden levert enkel water. En nee ik ben niet voor waterstof of elektrisch rijden.
Blijkbaar heeft Twanneman gelijk.
Citaat climategate uit 2017
“CO2 en H2O zijn broeikasgassen met een werking in het infrarood spectrum in verschillende golflengtes de hoeveelheid CO2 is nu 400 ppm, de toename van de afgelopen 140 jaar is 120ppm.
Waterdamp komt afhankelijk van de luchtvochtigheidsgraad en temperatuur voor tussen ongeveer 10.000 ppm en 40.000 ppm. Waterdamp is dan ook het belangrijkste broeikasgas.”
Dit is gelijk een van de redenen waarom ik vliegtuigen hekel.
Ik kan me nogal ergeren dat ze onze mooi blauwe lucht vergallen met witte rasters.
Ook als dit, zoals er gezegd wordt, alleen waterdamp is.
Die damp verstikt, de zon warmt de aarde op, de aarde de lucht, die warmte wordt tegengehouden door ‘waterdamp’, aarde warmt op, Co2 krijgt de schuld en wij moeten betalen.
Alsof geld het probleem op lost, bovendien hoeft men voor geld niet bij 95% van de wereldbevolking te wezen,die zijn aan het overleven.
Ze moeten zelf eens gaan delen.
Het zou bij wet verboden moeten zijn om meer te hebben dan een persoon met een modaal inkomen op kan maken in zijn/haar leven.
Zomaar een idee:
Je mag max 1000 euro per uur (lijkt mij ruim voldoende) verdienen.
Bijv. Messi zit op bijna 11.500 per uur, lijkt mij wat overdreven.
En hij zit misschien niet eens in die 5% waarover ik het heb.
Maar goed…. het is weekend de zon schijnt en ga me daar maar eens mee bezig houden. Doe rustig aan en ontspan, stress dood meer mensen dan corona en klimaatverandering bij elkaar.
Wees lief voor elkaar!
Er is namelijk niets aan de hand, want alles is bangmakerij of een leugen.
Wat is er mis met CO2?
Vooral snelladers waarbij de accu in een half uur vol is zijn funest voor de accu , de levensduur van de accu gaat met sprongen achteruit .
Een nieuwe accu voor een accuboormachine kost ongeveer 65 eu.
een nieuwe accuboormachine zelfde type ook 65.
Overal waar accu’s in zitten is de milieu-schade groot maar de woekerwinsten ook. !!!
Jawel ongelooflijk maar daar hoor je de heren politicie niet over hoor , het is 1 en al hosanna dus gewoon fakenews . Z’n ding kost klauwen geld zelfs met subsidie niet te betalen . En ojee als de accu wat gaat mankeren , dan kan die richting sloop met dat ding , weg investering .
Maar ja er zijn altijd leipen die zo’n ding kopen en zich om laten lullen .
Mensen bekijk even, (Jensen show) en kijk dan even naar video #120 hiermee geef ik alle reacties van dit bericht.
Vriendelijke groet
S
Gezien hij heeft gelijk Nexit , uit dat gekkenhuis .
Je investering foetsie omdat een wagen zonder goede accu geen drol meer waard is hoe lekker is dat . Gekgemaakt door die schandknaap Jette & Co die van toeten nog blazen weet .
Een waterstof auto die heeft meer toekomst. Over 10 jaar heeft iedereen een apparaat om zelf waterstof te maken.
Deze elektrische auto is gewoon een tussenstop of overgang
Waterstof is erg explosief, vorig jaar is er nog een tankstation in Noorwegen volledig de lucht in gevlogen. Nog veel erger dan CNG.
Bovendien is de omzetting van waterstof naar rijden erg inefficiënt, je bent ongeveer de helft van de energie kwijt die je gebruikte om de waterstof aan te maken.
Wat dacht je van het gevaar als een elektrische auto in de fik vliegt?
Een brandende accu is heel moeilijk te blussen. Wel 10.000 liter water nodig. En wat als die brand ontstaat als je aan het opladen bent en de laadpaal, of erger bij een trafo in de buurt, of trafo vliegen in de fik?
Beetje kort door de bocht reacties. Die wat onderzoek en stel vast dat de accu’s gemiddeld 10 jaar mee gaan en bij sommige merken nog langer.
Gemiddeld 10 jaar kan in enkele gevallen ook betekenen slechts 1 jaar. Iedereen die zo’n accu-auto aanschaft kan de pineut worden.
Peugot 205 1.4 1992 rijd steeds en zonder tracking divices .
Het zelfde geldt voor hybride auto’s.
Een nieuw accupakket is ook een behoorlijk bedrag
E 3000 tot E 6000 of nog meer.
Onze fijne heren en dames politici wisten dit al lang, maar hebben keurig de hun opgedragen agendapunten uitgevoerd. Dus nou niet gaan lopen vitten op politici die het niet zouden hebben gezien, schuld heeft al het domme volk dat de leugens klakkeloos voor waar heeft aangenomen en dat nog steeds doet.
De politiek weet helemaal niets.
Dat is het probleem juist; niet gehinderd door enige kennis van zaken, is lekker makkelijk beslissen.