Mens en Dier

We worden allemaal geboren als creatief genie. Dit is hoe school onze creativiteit doodt

Help door dit artikel met jouw vrienden op je socials te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

De scholen zijn weer begonnen. Voor veel scholieren brak maandag na een vakantie van zes weken de eerste schooldag aan. Maar is school wel zo goed voor je?

De NASA ontwikkelde een creativiteitstest voor medewerkers van de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie, maar de test werd uiteindelijk gebruikt voor schoolkinderen. De resultaten waren ronduit schokkend.

---Lees verder na dit advertentieblokje---

De NASA vroeg dr. George Land en Beth Jarman om een test te ontwikkelen waaruit moest blijken hoe creatief de raketwetenschappers van het ruimteagentschap waren.

De wetenschappers wilden vervolgens weten waar die creativiteit vandaan kwam en lieten de test maken door 1600 kinderen van vier en vijf jaar.

Buitengewoon goed

Tijdens de test werd onder meer gekeken hoe goed mensen in staat zijn om nieuwe, andere en innovatieve oplossingen te bedenken voor problemen.

Zo’n 98 procent van de kinderen bleek daar buitengewoon goed in te zijn.

De wetenschappers waren zo onder de indruk dat ze de kinderen vijf jaar later, toen ze 10 jaar oud waren, nog eens lieten testen. Het percentage bleek te zijn gedaald naar 30 procent.

Toen de kinderen op 15-jarige leeftijd nog eens werden getest, was nog maar 12 procent in staat om nieuwe en innovatieve ideeën te bedenken.

Dom

En hoeveel volwassenen staan na hun schoolperiode nog in contact met hun creatieve genie? Slechts twee procent.

Het onderwijssysteem maakt ons letterlijk dom.

De reden hiervoor is niet moeilijk te begrijpen. School is een instituut dat historisch gezien wordt gebruikt om aan de wensen van de heersende klasse te voldoen, niet die van het volk.

Om ervoor te zorgen dat de zogenoemde elite in luxe kan blijven leven moeten kinderen dom worden gemaakt en gehersenspoeld zodat ze het roofzuchtige systeem van kunstmatige schaarsheid, oneindige uitbuiting en onophoudelijke oorlogen accepteren en zelfs dienen.

Versneller

De tests hebben laten zien dat het brein op twee verschillende manieren kan worden gebruikt om te denken.

Je hebt enerzijds divergent denken, dat gericht is op het voorstellingsvermogen en gebruikt wordt om nieuwe mogelijkheden te bedenken.

De andere vorm is convergent denken, waarbij je oordeelt, een beslissing neemt, iets test, bekritiseert of evalueert.

Divergent denken werkt als een versneller, terwijl bij convergent denken de rem wordt ingetrapt.

Bestrijden

Als je op school nieuwe ideeën bedenkt krijg je vaak gelijk te horen: ‘Dat hebben we al eerder geprobeerd’, ‘Dat is een dom idee’ of ‘Dat gaat niet werken’.

“Als we in het brein kijken zien we dat neuronen elkaar continu bestrijden en de kracht van het brein doen afnemen omdat we constant oordelen, bekritiseren en censureren,” zei Land.

“Als we vanuit angst werken, gebruiken we een kleiner deel van ons brein, maar als we ons creatieve denken gebruiken, licht het helemaal op,” vervolgde hij.

Hij daagt ons uit weer op zoek te gaan naar de persoon die we waren toen we vijf jaar oud waren.

[Gaia]

5 1 stem
Artikel waardering

Interessant

Vind je deze informatie waardevol?
Deel het met vrienden op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
Aanmelden
Laat het mij weten wanneer er
guest

14 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Bas van Schie
Bas van Schie
5 jaren geleden

Domme mensen zijn de grootste slachtoffers.

Christgalactic
Christgalactic
5 jaren geleden

Aangaande mijn schoolervaring merk ik wel op dat niet iedereen daar uit angst zou werken! En vandaag de dag heeft met een breed gamma aan diversiteit inzake scholen. Het zou dus op zich al een oordeel zijn om alle scholen over dezelfde kam te scheren. Zelf probeer ik schaken te initiëren op de scholen. Wat ik wel opmerk is dat leerlingen niet horen krijgen wat “leven” in zijn essentie betekent. De video ” thrive” is dan ook een aanrader voor de leerlingen.

Elise
Elise
5 jaren geleden

Mooi onderzoek, als het maar niet opgelost gaat worden met een onderhuids chipje.

Eksegese
Eksegese
5 jaren geleden

En nu we dat weten, wat gaan we doen met die kennis ? Laat me raden : helemaal niets !!!! We gaan gewoon door, sturen onze kinderen zonder morren gewoon naar diezelfde brein vernietigende instituten die enkel en alleen de Zionisten ten dienste zijn. Mensen zijn zo ver heen dat ze niet meer willen weten hoe het ook anders zou kunnen.. Ons gemak dient de zionisten.

Patricia Müller
Patricia Müller
5 jaren geleden

Precies daarvoor is school bedoeld, dat je een hekel aan het leren krijgt en dat je begrijpt, dat leren geen lol en geen pretje is.
Dus blijf je voor de rest van je leven liever dom. En je creativiteit krijg je ook afgeleerd.
In een boomkwekerij – op Duits Baumschule – krijgt de boom ook de paalwortel doorgeknipt en wordt brutaal terecht gesneden. Zo is het ook met de mens op school.

Klaassen
Klaassen
5 jaren geleden

Het heet niet voor niets onderwijs ,het is een leer systeem waarmee je onderwezen wordt/en onder- wijs blijft of wel nooit wijs wordt. onder-wijs! … dom blijft.

Rob
Rob
5 jaren geleden

Ik hoorde een tijdje geleden een andere uitleg over de betekenis van educatie: het trainen van dieren. En dat is ’toevallig’ hoe de elite de mens zien, als dieren. Dat terwijl ze zelf reptilians zijn volgens velen.Dan is het alleen een dier dat een andere soort als dier beschouwd want het is vanuit het perspectief van een dier.

NASA wordt door sommigen uitgelegd als Not A Space Agency. Volgens diverse individuen zijn ze nooit in de ruimte geweest met een bemanning. Een recent artikel schreef dat we niet buiten de atmosfeer of het veld van de Aarde kunnen overleven. En zo kom je diverse artikelen tegen die dan op elkaar aansluiten.

Wat onderwijs betreft was er jaren geleden al iemand die op een mooie en humoristische manier uit legde wat onderwijs inhoudt. In feite is dat het onderdrukken van talenten en passies die mensen hebben of kunnen ontdekken als er de ruimte aan wordt gegeven. Onderwijs creëert schapen en de leider van de schapen staat voor de klas, het grootste schaap. We werden geboren in het leven (met een slapend bewustzijn) en we werden ‘geprogrammeerd ‘ door een 2D systeem (macht en controle). Maar decennia lang worden er al generaties geboren met een wakker bewustzijn. Velen kunnen niets met het onderwijs. Hun ego is daar niet meer vatbaar voor zoals dat bij de oudere generaties wel vatbaar was. Dan moeten ze het van het leven hebben om vooruit te komen. Dat wordt n die video eigenlijk ook getoond, alleen is de voordrager nog van de oude generaties. Maar hij ziet wel dat er een verandering gaande is.
https://www.youtube.com/watch?v=QOy7lB-P3nk

Tigron
Tigron
5 jaren geleden

Als ouder van drie kinderen (die inmiddels ook zelf ouder zijn) weet ik dat kleine kinderen je de oren van het hoofd kunnen vragen: waarom staat de maan aan de hemel?, Is dat ’n broertje van de zon?,
Waarom hebben veel mensen bijna geen eten?, Waarom hebben mensen geen vleugels zoals vogels? enz.enz.
Kinderen zijn enorm leergierig en willen van alles weten.
Op scholen is men al decennia lang bezig om die leergierigheid af te leren, kinderen moeten leren wat hun verteld wordt door het onderwijssysteem.
En als er dan kinderen zijn die vragen stellen of opmerkingen hebben t.a.v. de hen aangeboden leerstof, krijgen ze meestal te horen dat ze maar gewoon hun opdrachten moeten maken.
Later, wanneer deze kinderen volwassen zijn geworden hebben ze afgeleerd om vragen te stellen, kritische te zijn of zelf na te denken.
Het gevolg is dan ook dat kinderen worden gevormd tot gehoorzame werkslaven die alles accepteren wat de overheid van ze verlangen zal.
De machten achter de schermen zijn beducht op mensen die ‘uot of the box’ denken, kritische zijn,alternatieven hebben of oplossingen voor problemen.
Deze mensen die daardoor opvallen zijn ’n bedreiging voor de gevestigde orde en worden dan ook nogal eens opgeruimd (zie Theo van Gogh, Pim Fortuyn, John F Kennedy, Martin Luther King, Gandhi
Het is niet goed zoals het gaat in de wereld, daarom is het belangrijk om vragen te blijven stellen, kritisch te zijn, niet alles zomaar accepteren. blijf jezelf informeren waarom gebeurtenissen plaatsvinden en wie daar belang bij hebben.
We kunnen de wereld verbeteren, niet door anderen te vertellen wat ze moeten doen maar door zelf stappen te zetten en risico’s te willen lopen.

‘Geloof niet in iets, simpelweg omdat je het gehoord hebt. Geloof niet in iets, simpelweg omdat er door velen over gepraat en gekletst wordt. Geloof niet in iets omdat het simpelweg in uw religieuze boeken staat geschreven. Geloof niet in iets slechts vanwege het gezag van uw leraren en ouders. Geloof niet in tradities, omdat ze voor vele generaties werden overgeleverd. Maar na observatie en analyse, wanneer u vind dat alles gelijk staat met de reden en bevorderlijk is voor het goede en het voordeel is van één en allen, keur het goed en leef ernaar. — Boeddha.

Elise
Elise
5 jaren geleden

In ons land staat er al een schuld op je als je net geboren bent. 24039 euro.

bert maathuis
bert maathuis
5 jaren geleden

Dichter bij huis (pracht artikeltje + video):

https://www.epochtimes.de/politik/deutschland/kindheitsforscher-michael-hueter-alarmiert-das-groesste-gesundheitsrisiko-des-menschen-ist-die-schule-a2975124.html

School, het GROOTSTE gezondheidsgevaar voor de mens!

2 citaten;

– Wir machen viele Dinge nur deshalb, weil wir die Auswirkungen nicht sehen. Wir sehen nicht, was in Krippen passiert. Das sind geschlossene Einrichtungen.

– Aufgrund des heutigen Bildungssystems gehen die sozialen Kompetenzen – übrigens weltweit – zurück. Es gäbe kaum noch Empathie. Dafür nehme der Egoismus gewaltig zu.

Back to top button
14
0
We lezen graag je reactie!x