Binnenland

Nederland doet zich graag ‘groen’ voor, maar werkt ondertussen mee aan grootschalige vervuiling

Help anderen door deze info met jouw vrienden op je social media te delen!

Nederland heeft als enige land ter wereld geen wetgeving over welke stoffen er in de bunkerolie voor vrachtschepen mogen zitten, zei jurist Sven Hulleman in Forum Inside.

Alle vrachtschepen van de wereld varen om om te komen tanken in de haven van Rotterdam. En in de haven van Rotterdam is de stookolie, de rode diesel die in de vrachtschepen gaat, altijd 10 cent goedkoper dan ergens anders, voegde Hulleman toe.

---Lees verder na dit advertentieblokje---
https://www.ninefornews.nl/wp-content/uploads/2024/02/bezwaarmaker.png

“Daarom komt iedereen bij ons tanken.”

(Video verwijderd? Klik hier...)

Chemisch afval

De stookolie is bij ons 10 cent goedkoper omdat wij dat wetje niet hebben. Wij roeren namelijk – en daar wordt voor betaald – chemisch afval door onze stookolie heen.

Dat chemische afval is alles wat je niet in de lucht wilt hebben en wat je niet in je drinkwater wilt hebben.

Dat is de milieu-impact van dat ene wetje

Als Nederland dit zou verbieden en we zouden de impact die dat heeft op het milieu doorberekenen, dus als al die vrachtschepen hier niet meer zouden tanken en we die rotzooi niet meer de lucht in zouden pompen, dan zouden al die 120 belachelijke maatregelen van Rob Jetten – het automobilistje pesten, de gasprijzen omhoog, van het gas af en al die spuuglelijke windmolens – weg kunnen, benadrukte Hullemans.

“En dan zouden we de komende 300 jaar allemaal in een oude Mercedes kunnen rijden. Dat is de milieu-impact van dat ene wetje dat veranderd moet worden.”

4.9 195 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vind je deze informatie interessant?
Deel het met iedereen op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest

92 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
wolfje168
wolfje168
8 maanden geleden

Timmerfrans to the rescue?

Cashhhhhhh is koning
Cashhhhhhh is koning
8 maanden geleden

Dat klopt helemaal en hier doen ze tanken terwijl ze geholpen met laden en lossen terwijl het in Europa op zee moet gebeuren en niet in de haven zelf of ze moeten stoppen met laden en lossen van goederen en hier gaat t gewoon door dus ook tijdwinst die ze pakken in Rotterdam.

Joyce Ramgatie
Joyce Ramgatie
8 maanden geleden

Geef mij maar de mooie ouderwetse autos inplaats van de LELIJKE ELECTRICHE GEVAARLIJKE AUTOS

wakkere
wakkere
8 maanden geleden

En wie verdient daar het meest aan?????

Back to top button
92
0
We lezen graag je reactie!x