
Een Boeing 777 van Malaysia Airlines en KLM is neergestort in Oekraïne, niet ver van de Russische grens. Alle 295 inzittenden zijn omgekomen bij de vliegtuigcrash, meldt het Russische persbureau Interfax, toevoegende dat het vliegtuig is neergeschoten met een raket.
Malaysia Airlines heeft bevestigd dat het toestel dat in Oekraïne neerstortte 280 passagiers en 15 bemanningsleden aan boord had. Aan boord zaten ook een aantal Nederlanders. Reisorganisatie D-Reizen bevestigt dat er zeker 20 Nederlanders zijn opgestapt. Het toestel was op weg van Amsterdam naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur en begon op 50 kilometer van de Russische grens hoogte te verliezen.
Leiders van pro-Russische separatisten hebben de zwarte dozen van de gecrashte Boeing 777 uit Amsterdam ter beschikking gesteld voor onderzoek in Moskou. De Oekraïense president Petro Porosjenko heeft zijn medeleven geuit met de slachtoffers van het vliegtuig uit Amsterdam. Het Oekraïense leger, dat in het oosten een offensief voert tegen pro-Russische separatisten, was volgens hem niet betrokken bij de crash.
De perschef van Porosjenko meldt op Twitter dat de vliegtuigcrash in Oost-Oekraïne geen ongeluk of catastrofe, maar een terroristische daad was. De eerste lichamen van de slachtoffers van de crash zijn inmiddels geborgen. Een verslaggever van persbureau AP telde zeker 22 lijken. Het toestel lijkt al voor de crash in tweeën te zijn gebroken. De brokstukken liggen verspreid over een groot gebied.
Familieleden en vrienden van de passagiers uit de neergestorte Boeing 777 kunnen terecht op luchthaven Schiphol. Even na 19.30 uur hebben zich enkele verslagen verwanten gemeld in een ruimte boven vertrekhal één. KLM vliegt voorlopig niet meer boven het Oekraïense luchtruim, zo meldt de luchtvaartmaatschappij in een korte verklaring.
Het is erg opmerkelijk dat de passagiersvlucht van Malaysia Airlines donderdag over Oekraïne vloog, aldus luchtvaartjournalist Arnold Burlage op Radio 1. “Je moet de nodige voorzichtigheid betrachten. Omvliegen is het voorzichtigste wat je kunt doen.” Volgens Burlage kost omvliegen niet veel extra mijlen, maar is de luchtvaart nogal economisch bezig. Eerder deze week is in het gebied al op militaire toestellen geschoten.
Bij de vliegtuigcrash in Oekraïne zijn zeker 154 Nederlanders omgekomen, zo is inmiddels gebleken. Van 47 passagiers is de identiteit nog onbekend. Dat heeft Huib Gorter van Malaysia Airlines gezegd tijdens een persconferentie op Schiphol. Naast de 154 Nederlanders zaten in het vliegtuig 27 Australiërs, 23 Maleisiërs, 11 Indonesiërs, zes Britten, vier Duitsers, vier Belgen, drie Filipijnen en een Canadees.
Volg de ontwikkelingen hier.
“@medialah:Dutch, Malaysian, U.S. people berada di dalam kapal #mh17 full picture and video @ http://t.co/9eWAX2R4T7 pic.twitter.com/pSslDnSJNc”
— Mr. MILO™(AM) (@asyrafmilo) July 17, 2014
RT: “@RamiAlLolah: The remains of #MH17.. #Russia #Ukraine #Malaysia pic.twitter.com/mYIieDW03h” — legionar (@MatevzNovak) July 17, 2014
Horrific images MT @nycjim: Malaysian Airlines #MH17 crash scene in #Ukraine. @reuters: http://t.co/1FtByMV67v pic.twitter.com/0YH428tRcL
— Philly Bubaris (@Philly_Bubaris) July 17, 2014
FIRST PHOTO: Eyewitness’ alleged photo of debris of #MH17 Malaysian Airlines plane in #Ukraine http://t.co/cOfyUnXeky pic.twitter.com/TbIPiH0iCh — RT (@RT_com) July 17, 2014
Flight #MH-17 #Torez #Donetsk #Ukraine by Nadezhda Chernetskaya pic.twitter.com/2o0SGVnjbE
— legionar (@MatevzNovak) July 17, 2014
Flight #MH-17 #Torez #Donetsk #Ukraine More photos pic.twitter.com/XjaQYTniDv — legionar (@MatevzNovak) July 17, 2014
Flight #MH-17 #Torez #Donetsk #Ukraine by Nadezhda Chernetskaya pic.twitter.com/nrokR3svTU
— legionar (@MatevzNovak) July 17, 2014
dit is een westerse actie geweest, ze hebben nu een zogenaamde reden om rusland aan te vallen…
Het wordt almaar misselijkmakender hoe nieuws heden ten dagen gebracht wordt. Het wordt o.a. echt tijd dat er wat aan die ‘social’ media gedaan wordt. De paspoorten en afgescheurde ledematen stonden al op het net voordat er überhaupt bevestigingen gedaan werden. an een bevriende brandweerman heb ik wel eens gehoord dat de beelden van een ernstig, dodelijk ongeval soms eerder op het web staan dan dat de familie van het slachtoffer ingelicht en wel is. Dan nog de NOS die gewoon om half 8 in de avond fikkende mensen tussen de brokstukken laat zien. Overal worden ‘experts’ vandaan getoverd en ze lijken haast te smullen van de stress die zo een extra nieuwsuitzending met zich meebrengt. Dan komt er tot overmaat van ramp ook nog zo een kwiebes ineens in beeld die het laatste nieuws heeft dat Rutte heeft gereageerd en Wilders en Pechtold en de ‘koning’ dat ze geschokt zijn en het heel erg vinden enzovoort. Nou.. stop de pers hoor.. Wat is de nieuwswaarde hiervan? Alsof het de goden zijn die ons belangrijkste bezit zijn of iets dergelijks.
Waardeloos is het tegenwoordig hoe alle aasgieren over de hele wereld alles maar verspreiden en verspreiden. Satanistisch noem ik dit. Dat is de wereld waar we steeds meer en meer in leven. Wake up. Het einde is nu toch wel een beetje zoek aan het geraken. Van mij mag een zeer groot gedeelte van het internet verdwijnen. Dan laat ik even buiten beschouwing hoe gênant de door ons belastiggeld betaalde omroep verslag doet.. als je maar bang wordt en geschokt bent en het o zo erg vindt en de nieuwste roddels hebt.. waarom ik toch nog keek dan? Ik kon mijn ogen niet geloven.. wilde bevestiging dat ik niet aan waangedachten leed. Ik heb de Tv uitgezet toen ze mensen gingen vragen op Schiphol of ze mensen op die vlucht kenden en- of ze misschien die vlucht net gemist hadden. Dat zou wat zijn zeg.. wat een verhaal.. Nee.. dit gaat niet goed zo met onze evolutie. Ik luister nu al fijn een uurtje naar wat goede muziek, Springsteen. Ben nu mijn gal toch nog kwijtgeraakt op een website waarvan ik hoop en denk dat een aantal mensen het wel met me eens zullen zijn. Fals flag? Wie weet..
Tragisch en vooral krankzinnig dat onschuldige burgers slachtoffers worden van alweer oorlog geweld.
Een terroristische daad,, OKE ,, Maar dat vliegtuig had nooit boven oorlog gebied mogen vliegen…de vliegroute had al veel eerder aangepast moeten worden , er moet altijd eerst wat gebeuren voor men wakker word , klm en Maleisië hadden de route als gevaarlijk moeten worden beschouwt en eerder moeten handelen en de route moeten wijzigen ..ze zijn mede schuldig aan deze gebeurtenis … nu opeens kan men wel de route wijzigen…als het is neergehaald is klm en Maleisië medeschuldig aan deze gebeurtenis…