Als het niet mogelijk was geweest om op grote schaal per post te stemmen, zouden de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2020 ‘vrijwel zeker’ een andere uitkomst hebben gehad. Dat blijkt uit een nieuwe studie over de impact van fraude met briefstemmen.
Het onderzoek is gebaseerd op een enquête die in december is uitgevoerd door denktank The Heartland Institute en opiniepeiler Rasmussen. Eén op de vijf briefstemmers gaf toe potentieel fraude te hebben gepleegd. Trump noemde deze peiling ‘het grootste verhaal van het jaar’.
Hoogstwaarschijnlijk gewonnen
Na het analyseren van de data concludeerden de onderzoekers dat fraude met briefstemmen een ‘significante invloed’ heeft gehad op de verkiezingsuitslag.
Zonder de massale uitbreiding van stemmen per brief tijdens corona zou president Trump hoogstwaarschijnlijk hebben gewonnen, aldus de onderzoekers.
Hoogste percentage ooit
Meer dan 43 procent van de stemmen werd per post uitgebracht, het hoogste percentage ooit in de Amerikaanse geschiedenis.
Na hun analyse zeggen de onderzoekers dat 28,2 procent van de respondenten die per post stemden iets heeft gedaan dat ‘in de meeste gevallen illegaal is’, bijvoorbeeld stemmen in een staat waar je niet langer woonachtig bent. Die stemmen hadden niet meegeteld moeten worden, stellen ze.
[Zero Hedge via The Epoch Times]
Over de auteur: Robin de Boer is economisch geograaf. Volg hem hier op Substack.
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Bevroren water ontdekt op Mercurius (video)
Hoe miljardairs moderne kruistochten financieren
Rechter moet op het matje komen bij minister omdat hij Jeroen Pols heeft vrijgesproken
Egyptische farao had buitenaardse dolk
Amerikaanse coalitie sloot in het diepste geheim een deal met IS-terroristen. BBC doet duistere ontdekking
Cholesterolrijke voeding en eieren verhogen risico op hartaanval níet, zelfs niet bij erfelijke aanleg
Tweet Tjeerd de Groot valt niet in goede aarde: ‘Werkelijk, bij D66 slaan alle stoppen door’
Hartverscheurend: dit doet het Oekraïense leger zoal met ‘onze’ wapens
Huispsychiater Fox News voorstander medisch gebruik hallucinogene middelen