Homepagina » Innovatie » Deze auto loopt op zout water en mag de openbare weg op
Deze auto loopt op zout water en mag de openbare weg op

Deze auto loopt op zout water en mag de openbare weg op

De Quant e-Sportlimousine beleefde zijn debuut op de Autosalon van Genève en is inmiddels goedgekeurd door de TÜV Süd, een Duitse vereniging die zich bezighoudt met wettelijk voorgeschreven keuringen van materieel en apparatuur. De auto, die op zout water loopt, mag vanaf nu op de Europese wegen rijden.

De auto loopt niet alleen op zout water, maar beschikt ook over 920 pk, gaat in 2,8 seconden van 0 naar 100 en heeft en topsnelheid van 350 kilometer per uur. “We zijn verheugd als pioniers een auto te presenteren die op de openbare weg mag rijden en geen uitstoot heeft,” zei bedenker van de sportwagen Nunzio La Vecchia.

Deze auto loopt op zout water en mag op de openbare weg rijden

De Quant e-Sportlimousine

Na een uitgebreide inspectie werd de auto goedgekeurd door de Duitse TÜV Süd in München. Terwijl het bedrijf zich voorbereidt op de productie, wordt de auto getest op de openbare weg in Duitsland en andere delen van Europa.

De auto wordt aangedreven door vier elektrische motoren die stroom opwekken door de elektrochemische reactie van twee elektrolietoplossingen. De elektriciteit wordt opgeslagen en verdeeld door twee supergeleiders.

De auto kan met dit zogeheten NanoFlowcell-systeem vijf keer verder rijden dan met de huidige systemen, waaronder zelfs de meest geavanceerde lithium-ion-accu’s. Het systeem is volgens La Vecchia extreem veilig en milieuvriendelijk. Het bevat nagenoeg geen bewegende delen en produceert vrijwel geen overtollige warmte.

Het bedrijf wil de NanoFlowcell-technologie ook gaan toepassen in meer betaalbare auto’s. “We hebben grote plannen en richten ons niet alleen op de auto-industrie,” zei bestuursvoorzitter van NanoFlowcell Jens-Peter Ellermann.

[Gizmag]


Vond je deze informatie waardevol? Denk er dan aan het op je social media te delen
NineForNews.nl in je Facebook-nieuwsfeed?

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.

43 reacties

  1. Elektrische auto’s, auto’s die op zout water lopen, de ontwikkelingen schijnen steeds sneller te gaan op dit gebied, de oliemagnaten moeten nu toch wel langzaam de stropdassen een beetje losser willen maken….ha….net goed, milieuverziekers.

    Nu maar hopen dat dit soort ontwikkelingen zich blijven doorzetten en dat we uiteindelijk een keer van die olietroep afkomen en van die gasten die daar ontzettend veel geld mee hebben verdiend…;)

    30 likes
    • zolang het ding niet loopt op groene elektriciteit is dat gewoon het probleem verleggen. Electrische auto’s zoals deze zijn fijn, nieuwe batterijtechnologie is dat ook, maar je moet er nog altijd elektriciteit inpompen, en het grootste deel daarvan wordt niet op een milieuvriendelijke manier gemaakt…

      En een bescheidener wagen met een pak minder vermogen zou ook mooi zijn. 920 pk is nergens voor nodig om van A naar B te geraken.

      11 likes
      • Met introductiemodellen mag je altijd flink uitpakken vind ik zelf. 🙂
        Daarna integreren in bescheidenere modellen en er is iets van winst gepakt.

        In Den Haag is een gezin met een dikke Tesla. Zij hebben zonnepanelen op het dak die overdag een aantal zware accu’s opladen, die vervolgens in de nacht worden gebruikt voor het opladen van de Tesla.

        Dan heb je een übersexy auto met fors vermogen (100 km/u in minder dan 10 sec.), die vanaf het moment van productie nul uitstoot levert, en toch zo’n 400+ km. kan afleggen!

        10 likes
        • ja, dat mag. In deze wereld moet dat zelfs, anders maakt het toch geen indruk. Dus wat dat betreft hebben ze wel een punt en kunnen de mensen niet meer zeiken dat zo’n elektrisch karretje het toch niet haalt bij de klassiekere modellen.

          Als die zonnepanelen de Tesla volledig voorzien is ‘t prima. Vraag is of dat ook zo is. Hoedanook,’t is een begin, en ze zitten op de goede weg.

          Maar die 100 km/u in minder dan 10 seconden is ook nergens voor nodig wat mij betreft. Wat heb je er echt aan? Status? Zoveel eerder ga je niet geraken waar je moet zijn, en als je file hebt maakt het ook neits uit.
          Ik heb jaren met een motorfiets gereden, die trekken beter op 🙂
          Dit is ook wel leuk: http://www.youtube.com/watch?v=jICGl9jmulc

          Maar goed, er beweegt wel één en ander in mobiliteitsland, en dat is prima.

          5 likes
      • Je eerst even inlezen in de techniek!
        Het is een brandstofcel welke ipv van waterstof ‘zout’ water gebruikt.
        (Wel speciaal zout water, dus niet tanken op het strand natuurlijk).
        Veel veiliger dan waterstof dus.

        Is niet nieuw. Ontwikkeld door NASA in de zeventiger jaren. Nu het patent verlopen is kunnen meer mensen het toepassen.

        Hier een voorbeeldje van hoe het werkt:
        Dus geen elektriciteit van buitenaf. Alleen regelmatig water vervangen (kost ook energie maar véél minder).

        https://www.youtube.com/watch?v=Yr_AJXigeek

        4 likes
        • wel, dat heb ik gedaan, in tegenstelling tot u, blijkbaar.

          Eerst even over brandstofcellen met waterstof. Waterstof kan op 2 manieren verkregen worden, chemisch en elektrisch. Geen van beiden is “proper”. De propere kant is dat verbranden van waterstof gewoon water oplevert (2H2 + O2 => 2H2O, simpele chemie). Die dingen zijn dus niet energieneutraal, aangezien het meer kost om waterstof te maken dan wat je er uit krijgt (simpele fysica, deze keer).

          Dan over die batterij (want dat is het wel degelijk): omdat ik niet wist wat het was heb ik het opgezocht, en kijk wat ze zeggen op de site van het ding: http://www.nanoflowcell.com/en#nanoflowcell: “the revolutionary nanoFLOWCELL® energy storage technology – a further development of tried and tested redox flow-cell systems”.

          Bemerk de woorden “energy storage”. En een “redox flow-cell” is gewoon een batterij waar het elektroliet (zout water in ons geval) zich grotendeels buiten de batterij bevindt. Hier vindt u een uitleg over hoe ze werken: http://www.redtenergy.com/technology/how-vanadium-flow-batteries-work. Googlen op “redox flow-cell” brengt u een heel eind…

          Als u een gelovige bent en dit allemaal verwerpt, dan mag u mij uitleggen hoe het wel werkt, en vooral waar de energie dan vandaan komt.

          8 likes
          • het is nog steeds een batterij, en ze moet nog steeds opgeladen worden. Het is knap gevonden, en een sprong(etje) voorwaarts in energieopslag. Energieopslag is één van de dingen waar we al heel lang mee worstelen, vooral de opslag van elektriciteit is een groot probleem.

            Er zijn veel gelovigen op deze site. Ze geloven in alles behalve wetenschap. Wetenschap en kritisch denken is het ultieme kwaad voor deze mensen (zoals het dat is voor alle soorten gelovigen).

            2 likes
          • Wellicht heb ik het in de gauwigheid wat verkeerd uitgelegd.
            Het is inderdaad een ‘flow-cell’ waar door de verschillen ‘links en rechts’ een spanningsverschil ontstaat. Hierdoor ontwikkel je elektriciteit die in condensatoren wordt opgeslagen.

            Ik schreef ook: kost ook energie maar minder. Berekend is dat dit systeem qua kosten half zo veel kost dan andere, vergelijkbare systemen.

            En wat wordt bedoeld met ‘gelovige’?

            1 likes
      • ” 920 pk is nergens voor nodig om van A naar B te geraken. ”

        hahahahahah, maar in Duitsland schiet het wel lekker op.
        wat een optimistische niet innoverende opmerking
        als het aan jou lag reden we nog in de paarden koets

        0 likes
        • zoals ik al ergens schreef, mijn autootje heeft 40 kW, en dat is (meer dan) ruim voldoende voor personenvervoer. Als het aan mij lag waren we technisch al veel verder, en hadden we niet zoveel pk’s nodig om te tonen hoe stoer we wel niet zijn (u weet wel, hoe groter de wagen, hoe kleiner…) …

          Dat bedoel ik nou net toen ik hier ergens schreef dat we anders moeten gaan leven. U heeft nog een lange weg af te leggen, want als ‘t aan u ligt zijn we binnen 100 jaar nog niet van die doimme SUV’s en consoorten af waar dan 1 mannetje in zit…

          3 likes
        • Paarden is levend spul, en stoot dus methaan uit. Een kwaadaardig broeikasgas. En natuurlijk moet het een dikke auto zijn. Laat gelijk zien, dat er potentie in dit soort auto’s zit. Het zou leuk zijn, om dit wagentje in een 24 uurs race te zien.

          0 likes
      • Ja maar als je eerst een een indrukwekkende Supercar bouwt dan krijgnje belangstelling, je bent dan ook erg innovatief geweest dus dat is dan ook knowledge om een gewoond wagen te bouwen

        0 likes
  2. De auto loopt niet op zout water, maar op electriciteit. De batterijen zijn gevuld met een electrolyt en worden opgeladen met electriciteit zoals iedere accu. Het is niet zo dat je zout water als brandstof in de auto kan gieten, zoals je op basis van de titel zou kunnen denken.

    11 likes
  3. Wat een mooie machine! En de prestatie cijfers liegen er niet om. Nou moet ik er altijd bij zeggen dat een dergelijke milieu vriendelijke auto tijdens zijn productie proces meer uitstoot produceert en meer olie verbruikt dan een auto die zijn gehele levensduur op fossiele brandstoffen loopt. Dat geld voor een auto die nog op fossiele brandstoffen loopt overigens even goed natuurlijk. Als er alleen al naar de productie van 1 band word gekeken hoeveel olie dat kost. Dus efficiëntie is nog steeds ver te zoeken. Wellicht dat er in de toekomst ook is naar efficiëntere productie gekeken kan worden.

    1 likes
    • ik denk dat we helemaal anders moeten gaan leven, maar dat zal er niet van komen.

      Het is misschien een mooie machine, maar 920 pk ofte 676 kW? De mijne heeft een motor van 40 kW en ik kom er ook overal mee… Weliswaar een benzine motor, maar de mijne is dus een pak milieuvriendelijker dan dat elektrisch geval.

      Wat die productie betreft, we kunnen misschien uitkijken naar andere materialen, maar het zal altijd kosten. We moeten gewoon naar minder mensen, en dat komt er gelukkig ook aan (al gaan we eerst naar nog wat meer), want de wereldwijde norm komt dicht bij 2 kinderen per koppel (ook in ontwikkelingslanden). Dat we eerst naar meer gaan komt omdat mensen langer leven.

      3 likes
    • Het zou het beste zijn als een auto met deze technology gemaakt zou worden die net zo stevig en simpel is als de oudere autos. Zodat het niet bij het minste geringste kapotte onderdeel meteen niet meer bruikkbaar is. Ik denk dat dat namelijk hetgeen wordt waar ze zullen proberen het meeste geld uit te slepen; Onderhoudskosten.

      1 likes
      • daar heeft u overschot van gelijk, vrees ik.
        Maar duurzaamheid is slecht voor de economie (in ieder geval op korte termijn, op lange termijn is er zonder duurzaamheid gewoon geen economie meer).

        1 likes
  4. In 1923 was er al een Coca Cola automaat zonder stekker en niemand die daar wat van ging denken. Lekkere koude blikjes zonder stekker.

    Hadden we zo een laag bewustzijn van onze Goden gekregen dat we niets merkte.

    Wat we dus in 1923 al hadden maakt deze auto dus al antiek.

    0 likes
  5. Volgens mij zijn ze al ver gevorderd met magneet motors, welke ufos ook schijnen te gebruiken.
    ( back engineering) vrije energie.
    Doe maar eens een research op internet.
    Magnetisme is het antwoord op ons energie probleem.
    Word alleen tegen gehouden door de olie magnaten.

    2 likes
    • Het word NIET tegen gehouden door Oliemagnaten!!

      Het word tegen gehouden door het Vaticaan, die leiden de Geheime genootschappen waaronder de Jezuïeten en de Vrijmetselarij en zij zijn de baas van de olie en meer.

      1 likes
  6. nog even in het algemeen,
    ik vind dat hier aardig wat zwartkijkers gereageerd hebben,
    dat je zo een auto maakt,dan is hij voor de trend setters en als hij
    aanslaat volgt de rest van zelf en dat is een goede ontwikkeling.

    wat de pomphouders betreft, er zij ook geen trekvaart schippers meer,dus!! vooruitzien
    en innoveren daar vinden we de oplossingen

    0 likes
    • och, ik ben pro hoor. Alleen kijk ik wat verder dan mijn neus lang is, en mijn bril is niet rozig getint…

      Zwartkijkers kunnen alleen maar aangenaam verrast worden. Optimisten daarentegen…

      2 likes
  7. Kijk eens aan, zou het ook worden toegestaan dat de technologie tegen betaalbare prijzen mag worden aangeboden?

    1 likes
  8. Kun je met die auto ook verse vis voor moeder de vrouw mee naar huis nemen?

    1 likes
  9. Waar blijft al dat zout? Verzilten we de grond?

    1 likes
  10. Ik lees allerlei opmerkingen over dat 920 PK veel is voor een auto en daar ben ik het mee eens.
    Als ze nu al 920 PK kunnen produceren voor een autootje dan lijkt het me juist handig deze technologie op Mammoet tankers en vliegtuigen te gaan toepassen, auto’s zijn wereldwijd niet de grootverbruikers van olie, uiteraard moet je nog veel meer PK produceren om een Boeing 747 of een Mammoettanker vooruit te krijgen maar goed.
    We horen continu de veranderingen voor auto’s om ons heen qua voortstuwing maar die 13.000 vliegtuigen die er in de lucht zijn dagelijks, tja, verzin daar maar eens wat voor, hoe krijg je die dingen de lucht in op een andere manier, en de scheepvaart niet te vergeten, ook daar moet iets anders voor komen in de toekomst, prima idee lijkt me en dan vooral voor de grote olie verslindende machines in de wereld, voor auto’s zijn er al zoveel oplossingen en daar heb je idd geen 920 PK voor nodig, lijkt me een veel belovende techniek, maar of het nou zo groot word uitgerold, tja, we blijven zitten met de gevestigde orde om het zo maar te zeggen.

    0 likes
    • U heeft natuurlijk gelijk.

      De vraag is ook of we wel zoveel vliegtuigen en schepen nodig hebben. Ik heb het niet op de globale economie. Het is niet goed voor het milieu, het is niet goed voor de mensen in arme landen, en het is niet goed voor mensen in rijkere landen.

      Ik kan alleen maar hopen dat binnen afzienbare tijd meer en meer technologie zal toegepast worden bij de productie van alles en nog wat, zodat de productie weer lokaal kan, zonder duurder te worden. Dat zou natuurlijk voor nog minder werk zorgen dan er al is, maar ik ben ook niet overtuigd dat een mens gemaakt is om zijn hele leven te werken. We zouden naar een nieuwe economie moeten gaan waar de basisbehoeften gratis zijn, geproduceerd door machines die liefst op hernieuwbare energie lopen. Technisch kunnen we dat. Het idee is jammer genoeg te vooruitstrevend voor velen 🙂

      1 likes
  11. Dit zou misschien zelfseen betere oplossing zijn dan een auto die op waterstof rijd (ter plekke gegenereerd uit water).
    Ik ben buitengewoon verbaasd dat dit wordt toegelaten, of in iedergeval zulke aandacht krijgt.
    Ik ben benieuwd of het er door komt, of in de vergetelheid verdwijnd…

    0 likes
  12. Lithium… geen uitstoot wat een grap. Als je de productie volledig negeert is dit schoon.

    0 likes
  13. Dit zou groot wereldnieuws moeten zijn en een horror scenario voor de grote autofabrikanten, bij Tesla zullen de managers slapeloze nachten hebben, de autodealers kunnen de tenten wel sluiten een ieder zal de aanschaf van een nieuw vehikel uitstellen tot dat dit zoutwater wonder in de etalage staat de glinsteren.

    wee o wee pomphoudertjes uw dagen zijn geteld.

    0 likes
  14. Ik vrees dat dit nogal sensationele verhaal, technisch concept, maar vooral “Dr.” Nunzio La Vecchia enkele dubbele bodems heeft:
    http://www.saabsunited.com/2009/06/the-curious-case-of-the-koenigsegg-nlv-solar-quant.html#more-799
    en hier: http://www.youtube.com/user/nunziolavecchia

    0 likes
  15. Mooie wagen, wil ik wel ff een ritje in maken..

    0 likes
  16. Je hoort steeds vaker over allerlei nieuwe accu ontwikkelingen. Helaas blijft het vaak bij concepten en het zal nog wel lange tijd duren voordat deze ideeën op grote schaal beschikbaar zijn.

    0 likes
  17. Wouter van der Sluis

    Geweldig, ik hoop dat de Shell er snel aan kapot gaat!!!!!

    0 likes

Laat een bericht achter

Let op! Als je een reactie achterlaat ga je automatisch akkoord met onze spelregels. Klik hier om onze spelregels te zien.

Je e-mail adres wordt niet getoond.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*

x

Check Also

Steun Europese Superstaat brokkelt steeds verder af. Wordt in 2021 de genadeklap uitgedeeld?

Steun Europese Superstaat brokkelt steeds verder af. Wordt in 2021 de genadeklap uitgedeeld?

De nieuwe voorzitter van de Europese Commissie, ...

Deze twee onderzoeken maken in één oogopslag duidelijk waarom de overgrote meerderheid van de bevolking ziek is

Deze twee nieuwe onderzoeken maken in één oogopslag duidelijk waarom de overgrote meerderheid van de bevolking ziek is

Uit een Duitse overheidsstudie is gebleken dat ...

Ervaar de diepste
ontspanning ooit
  • Voel je snel 100% beter met de heerlijkste, diepste ontspanning ooit
  • Geniet snel van een fijne, intens diepe rust en krijg meer energie
Je meldt je hiermee aan op de 100% gratis en vrijblijvende Trancewerk nieuwsbrief. Je kunt je altijd weer afmelden.
Trancewerk stuurt gegarandeerd nooit spam en je gegevens blijven beschermd.
50%
Dankjewel voor je aanmelding.

Er is een e-mail verstuurd met een bevestigingslink.

Deze e-mail is afkomstig van Trancewerk.nl. Zij stellen de sessie 'Diepe Ontspanning' gratis ter beschikking.

Ga naar je mailbox en open de e-mail.

Klik op de bevestigingslink en je ontvangt binnen enkele minuten instructies...

Heel veel plezier!


P.S.: Dit geschenk kost normaal € 49,99.
Je krijgt dit gratis, omdat je je aanmeldt op de Trancewerk nieuwsbrief. Dit is 100% vrijblijvend, kost niets en je kunt je altijd weer afmelden.
Leer wat de échte oorzaak is van je overgewicht en los dit op
Bijna klaar...
Ontdek waarom een dieet NOOIT blijvend werkt en wat wél werkt
Krijg onbetaalbare tips en trucs die tot een permanent slank lijf leiden
Je meldt je hiermee aan op de 100% gratis en vrijblijvende Trancewerk HypnoSlank e-cursus. Je kunt je altijd weer afmelden.
Trancewerk stuurt gegarandeerd nooit spam en je gegevens blijven beschermd.
50%
Dankjewel voor je aanmelding.

Er is een e-mail verstuurd met een bevestigingslink.

Deze e-mail is afkomstig van
Trancewerk.nl. Zij stellen de e-cursus 'HypnoSlank' gratis ter beschikking.

Ga naar je mailbox, open de e-mail
en klik op de bevestigingslink en je
ontvangt binnen enkele minuten
les 1...

Heel veel plezier!


P.S.: Met deze gratis e-cursus loop je
het 'gevaar' dat je binnenkort je
garderobe kunt vervangen met
kleinere maten!
REGISTREER JE VOOR DIT WEBINAR
Wanneer?
donderdag, 13 juni 2019
20:00 uur
Wie?
*
*
Je gegevens zijn naar de organisator gestuurd. Je wordt verder via e-mail op de hoogte gehouden.