Innovatie

Deze auto loopt op zout water en mag de openbare weg op

Help door deze info met je vrienden op je socials te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

De Quant e-Sportlimousine beleefde zijn debuut op de Autosalon van Genève en is inmiddels goedgekeurd door de TÜV Süd, een Duitse vereniging die zich bezighoudt met wettelijk voorgeschreven keuringen van materieel en apparatuur. De auto, die op zout water loopt, mag vanaf nu op de Europese wegen rijden.

De auto loopt niet alleen op zout water, maar beschikt ook over 920 pk, gaat in 2,8 seconden van 0 naar 100 en heeft en topsnelheid van 350 kilometer per uur. “We zijn verheugd als pioniers een auto te presenteren die op de openbare weg mag rijden en geen uitstoot heeft,” zei bedenker van de sportwagen Nunzio La Vecchia.

Deze auto loopt op zout water en mag op de openbare weg rijden
De Quant e-Sportlimousine

Na een uitgebreide inspectie werd de auto goedgekeurd door de Duitse TÜV Süd in München. Terwijl het bedrijf zich voorbereidt op de productie, wordt de auto getest op de openbare weg in Duitsland en andere delen van Europa.

De auto wordt aangedreven door vier elektrische motoren die stroom opwekken door de elektrochemische reactie van twee elektrolietoplossingen. De elektriciteit wordt opgeslagen en verdeeld door twee supergeleiders.

De auto kan met dit zogeheten NanoFlowcell-systeem vijf keer verder rijden dan met de huidige systemen, waaronder zelfs de meest geavanceerde lithium-ion-accu’s. Het systeem is volgens La Vecchia extreem veilig en milieuvriendelijk. Het bevat nagenoeg geen bewegende delen en produceert vrijwel geen overtollige warmte.

Het bedrijf wil de NanoFlowcell-technologie ook gaan toepassen in meer betaalbare auto’s. “We hebben grote plannen en richten ons niet alleen op de auto-industrie,” zei bestuursvoorzitter van NanoFlowcell Jens-Peter Ellermann.

[Gizmag]

0 0 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vond je deze informatie waardevol?
Klik hieronder en deel het op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest
43 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
Buddy
Buddy
7 jaren geleden

Elektrische auto’s, auto’s die op zout water lopen, de ontwikkelingen schijnen steeds sneller te gaan op dit gebied, de oliemagnaten moeten nu toch wel langzaam de stropdassen een beetje losser willen maken….ha….net goed, milieuverziekers.

Nu maar hopen dat dit soort ontwikkelingen zich blijven doorzetten en dat we uiteindelijk een keer van die olietroep afkomen en van die gasten die daar ontzettend veel geld mee hebben verdiend…;)

pleiadian
pleiadian
7 jaren geleden

De auto loopt niet op zout water, maar op electriciteit. De batterijen zijn gevuld met een electrolyt en worden opgeladen met electriciteit zoals iedere accu. Het is niet zo dat je zout water als brandstof in de auto kan gieten, zoals je op basis van de titel zou kunnen denken.

peter
peter
7 jaren geleden

Kijk eens aan, zou het ook worden toegestaan dat de technologie tegen betaalbare prijzen mag worden aangeboden?

Revolutionair
Revolutionair
7 jaren geleden

Wat een mooie machine! En de prestatie cijfers liegen er niet om. Nou moet ik er altijd bij zeggen dat een dergelijke milieu vriendelijke auto tijdens zijn productie proces meer uitstoot produceert en meer olie verbruikt dan een auto die zijn gehele levensduur op fossiele brandstoffen loopt. Dat geld voor een auto die nog op fossiele brandstoffen loopt overigens even goed natuurlijk. Als er alleen al naar de productie van 1 band word gekeken hoeveel olie dat kost. Dus efficiëntie is nog steeds ver te zoeken. Wellicht dat er in de toekomst ook is naar efficiëntere productie gekeken kan worden.

Back to top button
Waarom Doneren?

Grote adverteerders, zoals Google, Microsoft, Taboola en anderen wilden steeds meer bepalen wat wij wel en niet op onze site plaatsten. Zij zijn onmiskenbaar verbonden aan de elite die ziekmakende censuur toepast. Om die reden hebben wij alle samenwerking met dat soort criminele adverteerders per direct gestopt.

Om te kunnen blijven bestaan hebben wij financiële hulp nodig van de lezer. NineForNews is er vóór jou. Zonder jouw steun is er geen NineForNews.

Help ons financieel met een vrijwillige bijdrage, zodat we je kunnen blijven informeren over dingen die op social media en de mainstream media zwaar gecensureerd worden.

Help ons! Help jezelf! En help je medemens! Doe nu een vrijwillige bijdrage.

Waarom Telegram?

Overheidscorruptie wordt steeds erger. Websites en domeinen worden in beslag genomen, omdat de criminele regering geen tegengeluid duldt.

Ons Telegram kanaal staat los van onze websites. Daar krijg je een overzicht van onze berichten, ook als we 'ineens' verdwijnen en met een andere nieuwe domeinnaam/website terugkomen.

Blijf onafhankelijk! Weet ons altijd te vinden! Abonneer je nu gratis en vrijblijvend op ons telegramkanaal.

Waarom Pushmeldingen?

Facebook en Twitter censureren steeds meer. Het nieuws dat NineForNews brengt wordt steeds vaker door ze geblokkeerd.

Met pushmeldingen informeren we je rechtstreeks, zonder risico op deze censuur.

43
0
We lezen graag je reactie!x