Een astrofysicus van Harvard zegt dat zijn onderzoek mogelijk bewijst dat intelligent buitenaards leven bestaat. Het wordt komende maand gepubliceerd.
Professor Avi Loeb leidt het onderzoek naar fragmenten van de IM1-meteoor die in januari 2014 uit elkaar viel boven het eiland Manus in de buurt van Papoea-Nieuw-Guinea.
Het lijkt er sterk op dat IM1 een interstellair object was. Loeb probeert aan de hand van de piepkleine fragmenten te bewijzen dat het object vervaardigd is door een beschaving.
Interessante resultaten
Hij zegt dat zijn onderzoek interessante resultaten heeft opgeleverd, maar dat hij die pas uitvoerig kan bespreken als ze gepubliceerd zijn in een wetenschappelijk tijdschrift.
Wetenschappers zijn er vrij zeker van dat de oorsprong van IM1 buiten het zonnestelsel ligt. De analyse van Loeb moet uitwijzen of het een gewone ruimterots is of een soort vaartuig of sonde.
Dit object bewoog zich buitengewoon snel voort, sneller dan 95 procent van de sterren in de omgeving van de zon. Dat komt volgens hem omdat het door iets werd aangedreven. Het was ook gemaakt van zeer sterk materiaal.
Buren
Als uit de analyse blijkt dat IM1 (interstellaire meteoor 1) geen ruimterots is, kan het object bewijs zijn van buitenaards leven.
“Het zou betekenen dat we buren hebben, dat we niet alleen zijn,” zei Loeb.
50 bolletjes
De professor zei dat maar liefst vier onderzoeksinstituten de fragmenten van IM1 analyseren. Het gaat om 50 bolletjes met een diameter van 0,1 tot 0,7 millimeter die voornamelijk uit ijzer bestaan.
Loeb sluit niet uit dat het object, dat ongeveer een meter in doorsnee was toen het opbrandde in de atmosfeer, een buitenaardse sonde was.
Blijf op de hoogte & steun onafhankelijke journalistiek
Even voor je naar X gaat
X (voorheen Twitter) toont onze berichten alleen aan ingelogde gebruikers. Als je niet bent ingelogd bij X, krijg je de melding dat @9fornews nog niets heeft gepost — dat klopt niet, ons account is gewoon actief. Log dus in bij X.






Neem even de tijd voor deze donderspeech van Europarlementariër Christine Anderson
Cholesterolrijke voeding en eieren verhogen risico op hartaanval níet, zelfs niet bij erfelijke aanleg
Berichtgeving NOS over stikstof valt slecht: ‘En op basis van dit gerammel moeten de boeren weg, schandalig’
Sterfte door plotselinge hartstilstand neemt razendsnel toe in Australië, overal worden defibrillators opgehangen
Kijk: Journalist maakt ‘afspraak’ om nieuwe boosterprik te halen en wordt keihard voorgelogen
Er klopt iets niet: Gifgasaanval in Syrië wederom een false flag?
Russische woordvoerster op tv: “Overwinning Trump is Joods complot”
Het volgen van je hart is slimmer dan je denkt
Dit is ‘m: de schier eindeloze lijst van COA-opvanglocaties die de regering zojuist op verzoek van FVD heeft gestuurd