Innovatie

Vergeet elektrisch rijden. Deze auto rijdt op zout water (ja, dat lees je goed)

Help door dit artikel met iedereen op je social media te delen!
Er is helaas geen gesproken versie van dit artikel beschikbaar

De Quant e-Sportlimousine, die zijn debuut beleefde op de Autosalon van Genève, loopt op zout water. Hij mag gewoon de weg op.

De wagen beschikt over 920 pk, gaat in 2,8 seconden van 0 naar 100 en heeft een topsnelheid van 350 kilometer per uur.

“We zijn verheugd als pioniers een auto te presenteren die op de openbare weg mag rijden en geen uitstoot heeft,” zei bedenker van de sportwagen Nunzio La Vecchia.

Goedgekeurd

Na een uitgebreide inspectie werd de auto goedgekeurd door de bevoegde instanties. De auto is uitgebreid getest op de openbare weg in Duitsland en andere delen van Europa.

De auto wordt aangedreven door vier elektrische motoren die stroom opwekken door de elektrochemische reactie van twee elektrolietoplossingen.

De elektriciteit wordt opgeslagen en verdeeld door twee supergeleiders.

Vijf keer verder

De auto kan met dit zogeheten NanoFlowcell-systeem vijf keer verder rijden dan de huidige systemen, waaronder zelfs de meest geavanceerde lithium-ion-accu’s.

Het systeem is volgens La Vecchia extreem veilig en milieuvriendelijk. Het bevat nagenoeg geen bewegende delen en produceert vrijwel geen overtollige warmte.

Prijs

Het enige minpunt is de prijs: ruim 1,3 miljoen euro.

De fabrikant wil de NanoFlowcell-technologie ook gaan toepassen in meer betaalbare auto’s. “We hebben grote plannen en richten ons niet alleen op de auto-industrie,” klonk het.

[TPOok]

0 0 stemmen
Beoordeel dit artikel

Interessant

Vond je deze informatie goed?
Klik hieronder en deel het op je Socials!
+
Meld je aan op onze gratis PUSH meldingen
Aanmelden
?
+
Volg ons op ons gratis Telegram kanaal
Volg Ons
?
+
Steun ons met een vrijwillige bijdrage
Doneer
?

Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest
21 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
René van Zalk
René van Zalk
3 jaren geleden

Een stekkerauto is niet wat, en het wordt ook niet wat. Op zout water rijden klinkt goed. Nu moet het nog betaalbaar gemaakt worden.

mike
mike
3 jaren geleden

E I N D E L I J K ! ! !

jac
jac
3 jaren geleden

Nee Rene, die komt er nooit.
Enkel een paar voor wat grote jongens.
Koninklijke Shell en collega “s zullen hun verdien model
nooit, maar dan ook nooit prijsgeven.

Matt
Matt
3 jaren geleden

Weer een probleem opgelost: de dijken hoeven nu niet meer zo snel verhoogd te worden want als iedereen op zout water gaat rijden kunnen ze straks naar Engeland rijden zonder tunnel. :-))

Back to top button
Waarom Doneren?

Grote adverteerders, zoals Google, Microsoft, Taboola en anderen wilden steeds meer bepalen wat wij wel en niet op onze site plaatsten. Zij zijn onmiskenbaar verbonden aan de elite die ziekmakende censuur toepast. Om die reden hebben wij alle samenwerking met dat soort criminele adverteerders per direct gestopt.

Om te kunnen blijven bestaan hebben wij financiële hulp nodig van de lezer. NineForNews is er vóór jou. Zonder jouw steun is er geen NineForNews.

Help ons financieel met een vrijwillige bijdrage, zodat we je kunnen blijven informeren over dingen die op social media en de mainstream media zwaar gecensureerd worden.

Help ons! Help jezelf! En help je medemens! Doe nu een vrijwillige bijdrage.

Waarom Telegram?

Overheidscorruptie wordt steeds erger. Websites en domeinen worden in beslag genomen, omdat de criminele regering geen tegengeluid duldt.

Ons Telegram kanaal staat los van onze websites. Daar krijg je een overzicht van onze berichten, ook als we 'ineens' verdwijnen en met een andere nieuwe domeinnaam/website terugkomen.

Blijf onafhankelijk! Weet ons altijd te vinden! Abonneer je nu gratis en vrijblijvend op ons telegramkanaal.

Waarom Pushmeldingen?

Facebook en Twitter censureren steeds meer. Het nieuws dat NineForNews brengt wordt steeds vaker door ze geblokkeerd.

Met pushmeldingen informeren we je rechtstreeks, zonder risico op deze censuur.

21
0
We lezen graag je reactie!x