Homepagina » Innovatie » Vergeet elektrisch rijden. Deze auto rijdt op zout water (ja, dat lees je goed)
Vergeet elektrisch rijden. Deze auto rijdt op zout water (ja, dat lees je goed)

Vergeet elektrisch rijden. Deze auto rijdt op zout water (ja, dat lees je goed)

De Quant e-Sportlimousine, die zijn debuut beleefde op de Autosalon van Genève, loopt op zout water. Hij mag gewoon de weg op.

De wagen beschikt over 920 pk, gaat in 2,8 seconden van 0 naar 100 en heeft een topsnelheid van 350 kilometer per uur.

“We zijn verheugd als pioniers een auto te presenteren die op de openbare weg mag rijden en geen uitstoot heeft,” zei bedenker van de sportwagen Nunzio La Vecchia.

Goedgekeurd

Na een uitgebreide inspectie werd de auto goedgekeurd door de bevoegde instanties. De auto is uitgebreid getest op de openbare weg in Duitsland en andere delen van Europa.

De auto wordt aangedreven door vier elektrische motoren die stroom opwekken door de elektrochemische reactie van twee elektrolietoplossingen.

De elektriciteit wordt opgeslagen en verdeeld door twee supergeleiders.

Vijf keer verder

De auto kan met dit zogeheten NanoFlowcell-systeem vijf keer verder rijden dan de huidige systemen, waaronder zelfs de meest geavanceerde lithium-ion-accu’s.

Het systeem is volgens La Vecchia extreem veilig en milieuvriendelijk. Het bevat nagenoeg geen bewegende delen en produceert vrijwel geen overtollige warmte.

Prijs

Het enige minpunt is de prijs: ruim 1,3 miljoen euro.

De fabrikant wil de NanoFlowcell-technologie ook gaan toepassen in meer betaalbare auto’s. “We hebben grote plannen en richten ons niet alleen op de auto-industrie,” klonk het.

[TPOok]
0 0 stem
Beoordeel dit artikel
+
Meld je aan op onze GRATIS NineForNews PUSH meldingen
Aanmelden
+
Volg ons GRATIS NineForNews Telegram kanaal
Volgen
Kom shoppen in de NineForNews Webshop. T-shirts, tassen, caps, mokken, en nog veel meer!

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.
guest
21 Reacties
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Reacties
Alle reacties zien
René van Zalk
René van Zalk
1 jaar geleden

Een stekkerauto is niet wat, en het wordt ook niet wat. Op zout water rijden klinkt goed. Nu moet het nog betaalbaar gemaakt worden.

Henk Azie
Henk Azie
Reactie op  René van Zalk
1 jaar geleden

Electrisch rijden zou mooi zijn als we hydrocell batterijen zouden gebruiken, maar de elite koopt alle patenten op die hun in de weg zouden komen te zitten, en dus kunnen we alleen maar het millieu vervuilen.
Een revolutie van de bevolking zou moeten zijn geen geweld maar zelf die hydrocell batterijen te maken, zelf betaal middelen creeeren, niet meer naar de super gaan, politie en leger overtuigen voor de medeburger te zijn en niet voor de staat. Een utopie dus, en die bestaan niet, dus blijven we slaaf.

Rikk
Rikk
Reactie op  René van Zalk
1 jaar geleden

Auto´s op waterstof zijn er al een tijdje, ook voor ca 40.000 euo en als er meer vraag naar komt kan de prijs snel dalen met zo´n 50%. En dergelijke auto´s hebben ook veel minder onderhoud nodig en een langere levensduur; dat is disruptive voor de automotive industrie.

joepiedepoepie
joepiedepoepie
Reactie op  Rikk
1 jaar geleden

@Rick,

De “Hindenburg” liep ook op waterstof. Explosief goedje!!

Pat
Pat
Reactie op  Rikk
1 jaar geleden

Zout water is anders dan waterstof

André vd Berg
André vd Berg
Reactie op  Rikk
11 maanden geleden

Zeker, de toekomst.
Doe mij er maar vast een.
🙂

mike
mike
1 jaar geleden

E I N D E L I J K ! ! !

vladi
vladi
Reactie op  mike
1 jaar geleden

eindelijk?
dit bestaat 100 jaar.
de ideeen worden afgekocht onder bedreiging,anders bajes of dood.

de eerste auto van henry ford was gemaakt van de hars en vezel van de hennepplant en reed op de olie ervan.

enz.enz.

de panelen van de bmw i8 zijn ook gemaakt van de hennepplant.

om die en meerdere redenen is deze plant gecriminaliseerd en gedemoniseerd.

fff

joepiedepoepie
joepiedepoepie
Reactie op  vladi
1 jaar geleden

@Vladi,

idd. Men heeft het spaanse woord voor Hennep (Marihuana) genomen en het de illegaliteit in gedrukt.
Hennep is een grondstof voor meer dan 5000 industriële producten!
Maar ja, op een natuurlijk product kan men geen patent krijgen 😛 😉

vladi
vladi
Reactie op  joepiedepoepie
1 jaar geleden

precies,maar die patentwetten zullen ook aangepast worden.
alles zal in een boiling the frog tempo gaan.

fff

Solida
Solida
Reactie op  mike
1 jaar geleden

Dat dacht Tesla ook…

jac
jac
1 jaar geleden

Nee Rene, die komt er nooit.
Enkel een paar voor wat grote jongens.
Koninklijke Shell en collega “s zullen hun verdien model
nooit, maar dan ook nooit prijsgeven.

Matt
Matt
1 jaar geleden

Weer een probleem opgelost: de dijken hoeven nu niet meer zo snel verhoogd te worden want als iedereen op zout water gaat rijden kunnen ze straks naar Engeland rijden zonder tunnel. :-))

:adrianus-johannes.
:adrianus-johannes.
1 jaar geleden

920 pk x 736w = 677120 watt : 4 169280 of 169kw per wiel en dat op een dubieuze energie bron?
169280 : 220 volt maar even is 769 ampère x 4 ruim 3000 ampère..
wonderen zijn de wereld nog niet uit.. mijn auto is 89 pk en gaat hard genoeg..

Kaptein Biff
Kaptein Biff
Reactie op  :adrianus-johannes.
1 jaar geleden

Het is ook niet gewoon zout water.

Net als reguliere moderne stromingscellen, produceert nanoFlowcell elektriciteit uit vloeistoffen. De elektrolyt is echter niet gewoon zout water zoals vaak wordt vermeld in verschillende internetfora, maar de elektrolytoplossing bi-ION bestaat uit een geleidende vloeistof – organische en anorganische zouten opgelost in water – en de elektrolyten zelf, nanodeeltjes die specifieke moleculen zijn ontworpen door nanoFlowcell Holdings Ltd. Hoewel opgeloste redoxzouten verantwoordelijk zijn voor de energieoverdracht in conventionele redoxstroombatterijen, is de bi-ION-elektrolyt een energieopslagmedium waarvan de gesuspendeerde nanodeeltjes een aanzienlijk hogere energiedichtheid mogelijk maken dan normale redoxelektrolytvloeistoffen

joepiedepoepie
joepiedepoepie
Reactie op  Kaptein Biff
1 jaar geleden

@Biff, wooow.

Heeft dat ding van jou een actieradius van 5000 km?
Geef mij maar magnetisme.
Ooit gehoord van “The Spirit Of St. Louis”?
In 1928 vloog Charles Lindberg als eerst non-stop over de Atlantische Oceaan.
Hij stopte NIET in Ierland, NIET in Groot-Brittannië, Maar vloog NON-STOP van New York naar Parijs.

Met de motoren en brandstofverbruik uit 1928 kan dit ONMOGELIJK een benzine-/ kerosine-/ dieselmotor zijn geweest!!

Het geheim? Zoek maar eens op de technologieën van Lester Hendershot!

Toen Lindberg in Parijs Landde waren zijn eerste woorden: “Lessy, we did it!”

Snelle Biff
Snelle Biff
1 jaar geleden

Waar kan ik deze auto bestellen? Ik wil hem graag snel in bezit krijgen.
Ik ben geheel toevallig flink ingestapt in Bitcoin in 2012 en kan deze racewagen makkelijk bekostigen terwijl ik meteen een bijdrage levert aan een schoon milieu, en tóch de snelste man ben bij het stoplicht!
Ik wil hem nu en ik wil hem meteen!!!
Biff

Straalmans
Straalmans
1 jaar geleden

Er is niks mis met benzine en dieselmotoren als men de katalysator veel beter kan maken. Tegen de tijd dat de electrische auto voor iedereen interessant gaat worden, zullen de Shell’s en BP’s komen met een perfect neutraliserende katalysator. Weg voordeel electrische auto!!

Jeff
Jeff
1 jaar geleden

Lachende zout sjeiks!

Kaptein Biff
Kaptein Biff
1 jaar geleden

Deze techniek is hartstikke schadelijk voor onze planeet.
Er is wel veel zout water te vinden in de oceanen, maar het juiste zout gehalte is zeldzaam. En om het te vinden moet je de zeeën leeg pompen.
Zo droogt de hele boel uit.
Ook poepen zoveel vogels, de hele weg onder een dikke laag uitwerpselen en dat moet weer schoon gemaakt worden.
Leuk geprobeerd, maar terug naar de tekentafel, zou ik zeggen.

x

Check Also

hertzberger

Rosanne Hertzberger beweert dat Van Haga liegt over lockdowns: kijk en oordeel zelf

Microbioloog en NRC-columnist Rosanne Hertzberger pleitte in ...

europa

Vrijdag ontsnapte Europa ternauwernood aan een black-out

Op vrijdag is Europa ternauwernood ontsnapt aan ...

Waarom Pushmeldingen?

Facebook en Twitter censureren steeds meer. Het nieuws dat NineForNews brengt wordt steeds vaker door ze geblokkeerd.

Met pushmeldingen informeren we je rechtstreeks, zonder risico op deze censuur.

Waarom Telegram?

Overheidscorruptie anno 2020 wordt steeds erger. Websites en domeinen worden in beslag genomen, omdat de criminele regering geen tegengeluid duldt.

Ons Telegram kanaal staat los van onze websites. Daar krijg je een overzicht van onze berichten, ook als we 'ineens' verdwijnen.

Stuur jouw ideeBedenk een idee, kreet of one-liner voor op onze producten.

Elke maand kiezen we de beste, leukste of meest originele inzending. En als dat jouw inzending is, win je een T-shirt met jouw idee erop!

21
0
We lezen graag je reactie!x